Alla inlägg den 8 april 2010

Av Carola - 8 april 2010 14:53

Ja, det är jag som är med i Familjen Annorlunda:)

 

Såg i kommentarerna att några undrade och jopp, men så är det ju:)

                                                

 

 

  Det är redan torsdag! och vad har vi gjort då?? Hm....nja....inte så mkt.

 

Jordan har ju varit halvrisig med jäkligt svårt att sova på nätterna, vilket ju får som följd att jag är såååå trött på dagarna, lägg på lite snuva, lite träningsvärk och ja just det ja, toppa det hela med en mjölkstockning light;) så blir det en finfin status på mig:)

 

Ungarna är nöjda och glada ändå, så det är ju tur.

 

Corrinda har varit med Perra ut och jobbat i två dagar, hon har tappat upp saft på flaskor och prismärkt och etiketterat, duktiga tjejen:) Hon är den av ungarna som tycker det är roligast att vara med och jobba, och hon är tydligen hur duktig som helst, de har ju café där med så hon hjälper till med det, plockar av bord och serverar, och hela tiden med att stort leende:)

 

 

 

Jordan har fått nya tofflor

 

 

  

 

Janelle tyckte det såg för fånigt och fjolligt ut med rosa mockasiner med Marie, ni vet katt tjejen från Aristocats, på:)

 

Så vi köpte nya på Coop:)

 

Dålig bild, men de är ljusblåa.

 

 

 

 

Patricia är deppig för hennes mobil är kaputt:( Vi har garanti på den, men det är ju lika med kattskit för det ska ju mkt till innan man får nån hjälp av den. Nu blev domen - skrota mobilen eller laga den för 1700kr....dvs samma som det kostar att köpa en ny likadan. Som om man lagar då?

 

Dessutom skulle de idioterna ha 500 spänn för att skicka tillbaka mobilen till oss? Jo men tjena. Nej jag har handlat min sista pinal på ELGIGANTEN, de suger på kundbemötande:(

 

Dessvärre är Corrindas mobil åxå knas, men om inte garantin står för det då blir jag tokig, den köpte hon för egna ihopsparade pengar i september, och har knappt använt den. Patricia har ju ändå smsat typ 4000 sms i månaden i nästan ett år.....Jaja.

 

 

 

Robban har varit med kompisar och lekt, de har varit ute och det syns ju på kläderna....;)Och i hallen....jisses vad den ser ut, trots att vi dammsuger minst en, gärna fler gånger om dagen!

 

Härligt att det äntligen börjar torka upp ute annars, vår snöhög är kvar(, eller vi har ju flera runt huset, ,men den som är mest i vägen,) men den krymper för varje dag!

 

Idag rensade jag lite i rabatterna, drog bort massa gammalt skrutt och minsann, det kikar upp små skott både här och var:)

 

Snödropparna har nästan blommat över, nån krokus har slagit ut och så nån annan som jag inte vet vad den heter, men det blommar!! Nu längtar jag tills det blir varmt!!

 

Och ve den jäkel som klagar på värmen i sommar!!!!;)

 

 

 

 

   Lovelia fick åka akut i badet igår, det behövdes en storsanering efter att hon kladdat runt med blöjan full av bajs....jag tror jag bespar er detaljerna;)

 

 

 

 

Robban&Corrinda är på bio nu, de ser Alvin och gänget 2. Novalie är lite avis, men hon gick ju faktiskt i söndags, och det får ju räcka, det är ju inte gratis direkt..

 

Perra körde dem dit,men de får gå själva för han vill inte se filmen utan passar på att uträtta ärenden under tiden.

 

 

 

Jag var på yoga igår!

 

Jaaa, jag vet inte jag, sådär himla fantastiskt var det ju kanske inte? Lite sträck, lite töj, lite böj, lite plingplongmusik. Men nog var det ganska behagligt att ligga på mattan på golvet, med instruktörens sövande röst som enda ljud förutom musiken, och så bara koppla av. Mörkt var det åxå, och passet började 19.30, och så hade jag ju inte sovit så bra de sista nätterna och........Nej jag somnade inte, men nästan;)

 

Ikväll är det cirkelträning!!! Skitkul:)

 

 

 

 

  Lovelia har klätt sig fin:)  

 

Hon klär alltid på sig själv, efter att man fått byta blöja och tvättat av lite, men välja kläder ska hon absolut göra själv!

 

Jag gillar den här outfiten, lite som när man var liten, med klänningar så korta att de inte gick ner över rumpan och så knästrumpor:)

 

Undras om hon åxå längtar efter värmen??  ;)

 

 

 

 

Imorgon är vi bjudna till en 4H gård i Solna (tror jag?) och de har fått lamm precis!

 

Det finns inget näpnare än nyfödda lamm:)

 

Till och med tonårstjejerna funderar på att följa med, bara för att få kika på de små lurvbollarna, och innan de masar sig upp före eftermiddagsfikat då ska det mkt till:)

 

 

 

Vi får väl se hur det blir med det, nu ska jag hämta Jordan som faktiskt sovit ute i vagnen länge nu, härligt!!

 

Bye bye:)




















































PS Nåt konstigt blev det med inlägget när jag grejade på och postade det massor av gånger...men det får vara så....orka ändra:)  Bye :)

Av Carola - 8 april 2010 14:50

Vad händer med inläggen?? De bara försvinner.....:(

Nu har jag postat samma inlägg typ hundra gånger och det bara är borta, eller så kommer några ord med bara??  Suuuur!

Nåja, det kommer väl sen kanske....

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards