Alla inlägg den 9 april 2010

Av Carola - 9 april 2010 23:03

Idag vaknade vi till en gråmulen, regntung dag.....värdo:(

Men, vi hade ju bestämt oss för att åka till Augustendals 4H gård i Solna, så det var ju bara att slänga ner galonbyxorna i packningen och upprepa mantrat: Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.

(For the record vill jag bara meddela att jag inte köper det för en sekund, det suuuger att vara ute i dåligt väder vilka kläder man än har, så det så::)

Det tycker jag, min man och våra åtta barn i alla fall  )


Fast det var inte kanondåligt väder, regnet hängde mest i luften och det var dimmigt.

Syltkrukan levererar till den här 4H gården, så det var därför vi skulle dit, vi har ju faktiskt två sådana i Uppsala med, men det är kul att se sig om:)


Det började ju bra, vi hittade inte;)

Vi var tvungna att åka dubbla bilar för Perra skulle vidare och leverera på fler ställen sen.

Jag kör ju mest bara bil hemma i Uppsala, och gillar inte alls att åka på nya okända vägar, SPECIELLT inte när jag måste följa efter nån. Det är ju lite besvärligt att försöka köra och hålla koll på bilen framför, som kanske helt plötsligt kör över i korsningen och lagom till jag kommer så slår det om till rött...fan, jag som inte vet vart vi ska;)

Nu blev det ju extra mkt snurra, vända, leta, åka tillbaka.;)

 Eniros vägbeskrivningar är under all kritik nämligen.

Till slut fick han ringa upp dem på gården och så kom vi fram, en 40minuter efter att vi tänkt oss....men bättre sent än aldrig:)


Det var ett väldigt trevlig ställe!


 

 

 

 

Klicka på bilden så kommer du till deras hemsida!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Man kunde:

  

Och:

  

Och så var det både fika, korvgrillning och ponnyridning:

  

                            Lovelia Trixie Novalie Robert och Corrinda

 

Givetvis var det en massa djur åxå, hästar, getter, får, höns, en tupp, kaniner...hm..var det inte nåt mer?? Minns inte..:)

Gården ligger precis vid vattnet, med stora fina ytor att leka på, så jag kan bara ana vad underbart det måste vara en dag då solen skiner!!

 

 

Nu är det så att den här donnan:

  

 

 har bloggat om vår dag, så klicka här så kan ni läsa vad hon skriver, och se fina små söta lammungar!!!

 

Trots vädret så hade vi en jättemysig dag, alla barn utom Patricia följde med, så det var härligt att få ha nästan alla med oss, och alla hade roligt.

 

På väg hem så slapp jag köra efter stora gula bussen som inte får gå fortare än 90km/h så då gick det lite snabbare:) Jo just det ja, jag körde raka spåret hem istf att snirkla runt halva Solna;)

 

Lagom till vi kom hem så var det dags att åka på tennis med Robban, så vi hämtade bara upp hans racket och skor och så åkte vi igen.

 

Jordan hade ingen vårjacka, jag vet inte vad Robban hade när han var bebis, jag hittar bara rosa små jackor, och det vill jag inte ha, så jag promenerade in på stan och hittade en cool skinnpaj:

   Nu sitter han ju som en liten Buddah, eller han den där Jabba the hut i Starwars;) men bortsett från det OCH att han har en tjock kofta under så var den ju fin:=)  JAg skulle gärna ha en storlek större för tjockmagen får inte plats, speciellt med tröja då....men då blir nog ärmarna alldeles för långa?? 

Nu behöver han bara en cool mösa till, men vart hittar jag det då??

Nån som har nåt förslag?

 

H&M, där jackan är köpt, hade inga alls, KappAHl och Lindex hade randiga och det vill jag inte ha, hellre en enfärgad.  Tunn ska den vara, som han kan ha nu och fram till det blir varmt:)

Jag hann inte med fler affärer idag, men kanske Åhlens??

Tips???

 

Han fick ju nya bodies häromdagen, i stlk 86....

   Vek upp ärmarna ett varv men annars är den ju lagom....

Jaja..

 

Nu är det dags att sova, jag ska cirkelträna imorgon fm, sen kommer förhoppningsvis en kompis på besök, ska bli kul!!

 

Glöm nu inte att läsa inne hos Janelle om resten av vår dag på 4H  !!

 

Natti natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards