Alla inlägg den 14 april 2010

Av Carola - 14 april 2010 23:17

Vi hade ju bestämt oss för att en läkare skulle få titta på Patricia, men eftersom de är så otroligt lusiga på vår VC (fattar inte hur folk gör när  de får en akuttid, vi har aldrig lyckats??)  så bestämde vi oss för att ringa den trevliga läkaren där vi tog svininfluensavaccinet.

De hade telefontid mellan 8.30 och 11.00 så maken ringde 08.31:)

På andra signalen svarade läkaren själv, och en och en halv minut senare hade vi en tid samma eftermiddag  .


Nu är det slut på VC, vi kommer att ringa denna fantastiska läkare i första hand!!


Maken tog med Patricia och åkte iväg, de fick komma in före utsatt tid och efter en undersökning så var diagnosen Öron infektion.

Inte inflammation utan infektion.

Hela örontrumpeten full i massa klet som behövde penicillin för att ge sig, så Kåvepenin, detta tämligen hemska pc skrevs ut, och sen sa han att hennes lomhördhet och yrsel kunde sitta i upp till 4-6 veckor....


Det här blir Patricias tredje omgång med penicillin någonsin.

Tillsammans har åtta barn fått fem pc-kurer.....

Robban hade öroninflammation när han var ett år som aldrig ville ge sig, han hade inte ont, men det rann var ur öronen hur länge som helst, då fick han iofs tre olika sorter efter varandra...men för samma sak.

Corrinda tog hål i öronen när hon var fem år och det ena blev infekterat så det var tvunget med pc, hon hade precis brutit benet åxå så det var inte så kul då...

Patricia hade öroninflammation som liten och sen fick hon en "sekundärinfekterad mollusk" när hon var fem, sex år:)


Det är de tre som fått penicillin:)

Man kan inte säga att vi bidrar till att bakterierna blir resistenta mot antibiotika i alla fall!!  


Jag tycker att det är bäst om kroppen får försöka ta hand om sina infektioner själv, och för det mesta går det utmärkt:)

Givetvis är jag ingen rabiat motståndare till pc, men jag blir galen på folk som sitter och ska ha antibiotika för ALLT.


Vitlök på onda öron(omslag UTANPÅ örat ) bi salva på sår och alvedon , nässpray och varma drycker räcker låångt:)

Sen har vi väl hyfsat friska ungar åxå såklart:)


Nog om detta:)



Den här skylten såg jag häromdagen:

  

Jag såg den i ögonvrån och undrade vad i hela friden varnade den för?? Vad var det?? 

Idag såg jag den lite bättre:)

(plus att de skrev om den i tidningen*s*)

Tydligen är det en grodövergång just här:)

De kläcks på ena sidan vägen och ska sen korsa den för att komma till ån, frågar ni mig borde de kanske tänka efter före lite grann. Tycker deras föräldrar är lite väl omedvetna om barn- i -trafiken problematiken faktiskt  .


Skylten är rolig, men jag vet inte jag, är det verkligen meningen att jag ska bromsa och väja för grodor??  Jag lärde mig på trafikskolan att man inte får väja för smådjur, minst ett rådjur skulle det vara innan man fick börja bromsa, för att inte riskera en allvarlig olycka...


Fast å andra sidan så har jag alltid försökt undvika att köra på grodor, det låter ju så jäkla äckligt....;)


Skylten sitter på väg till Friskis, där jag var idag med siktet inställt på core bosu, men tji fick vi(syrran och jag) för det var ändrat. Ledaren var sjuk så istället blev det cirkel fys:)

Nu gjorde det inte ett endaste dugg, tvärtom! men nog blev vi lite fundersamma:)

Man hinner ju fundera på om man bokat fel, eller är där på fel tid eller så.


Cirkelfys är ju så jäkla roligt!  Svettigt som tusan, men det känns ju verkligen att man gjort nåt åxå.

Vi har ett pass inbokat imorgon kväll med, nu blir det ju två tuffa pass dagarna efter varandra, men det får bli så, sjukdom råder man ju inte över:)

Få se om man orkar bara;)


Nu är det natti natti:)


Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards