Alla inlägg den 18 april 2010

Av Carola - 18 april 2010 23:00

Hej hopp:)

Jag håller på att svara på era frågor, men det tar lite tid, det kommer i ett inlägg snart:)


Tills dess får ni hålla till goda med dagens rapport:)


Fredagen var slödagen, I like.

Vi som inte skulle iväg på morgonen sov länge, till slut när klockan var runt halv nio så klev Trixie och Lovelia upp och satte sig och tittade på TV medan jag och Jordan slumrade vidare en stund, så skönt!


Jag håller på att städa bort vintern, så det var en hel del tvätt av vinterkläder...det är rätt kul för när man tvättat och tumlat det så är det bara att plöja ner det i en kartong och vips är man av med det:)

I hallen börjar det bli vårkläder och skor istf, vinter dito...och så en och annan unge:

  

Jordan och Lovelia


Ute är stora snöhögen nu ett minne blott!!!

Det blev så rymligt helt plötsligt när den försvann;)

Inte en enda liten smula snö finns det kvar på terassen, fint.


Skjutsade Robban till tennis och under tiden gick jag in på stan för att uträtta ärenden, Janelle ska ha nån spexfotografering i skolan, och då ska hon vara Alladdin, så hon ville att jag skulle sy en lila väst. Jag är värdelös på att sy, men knåpade ju ihop en Marge Simson utstyrsel åt henne när hennes gäng skulle ha maskerad:

   Ni vet, Marge, mamman i Simpson?? Visst är det ju alldeles slående likt;)? Observera bebisen Maggie...;)

 Klänningen är en aningens figuranpassat fodral med en söm mitt bak och en kanal upptill, mer avancerat än så blir det liksom inte när jag ska sy;) men den fyllde sin funktion, hon vann ett pris i skolan för bäst utklädda:D

Hur som helst, jag var på väg till tygaffären när jag gick förbi Myrorna, och funderade en stund,men så slank jag in, och HITTADE en lila väst!!

Hur bra som helst ju!

Hittade ett par vita byxor som gick strax nedanför knät med dragsko längst ner som funkar som hans harembyxor, och en vit blus som hon kan ha under västen, och en vit T-shirt till mig, för jag skulle ha det på gymnastikuppvisningen på söndagen. Efter mkt letande i mina garderober så insåg jag fakta - jag äger ingen vit t-shirt!!??  Summan blev 189 kr, så jag var nöjd:)


Jordan sov hela tiden, gömde sig bakom sin liiite för stora mössa:

  

Maken åkte och spelade poker på kvällen och jag och småtjejerna kollade på dels Talang och dels Så ska det låta.


..................................................
............


Lördag, upp och iväg med Trixie på gympan kl 9.00

Sista övningstillfället innan uppvisningen!!  De är ju så små, gruppen är 3-4 år, så bara att hålla varandra i handen och gå i en ring är svårt:)

Maken mötte upp där kl 10.00 när Novalies gympa börjar så jag kunde amma Jordan en sväng innan jag susade vidare på cirkelfysen, och han fick ta med sig barnen hem.


Det var asur jobbigt. Det var det fjärde tuffa cirkelfys passet denna vecka och kaaanske att man var lite trött redan innan man började;) men kul som vanligt!


Hem och äta lite innan det var dags att skjutsa Novalie på kalas på Nickis lekland, maken körde dit för då hade Jordan precis vaknat så jag fick amma igen.

Sen hämtade jag och passade på att köpa kläder till gympauppvisningen.


Det är märkligt, varje år är det den här uppvisningen, varje år så ska de ha kläder i nån speciell färg,och ingen ska tro att( fast vi har miljoners kläder) vi någonsin har RÄTT färg på nåt!?

I år skulle Novalie ha gröna kläder, och hon äger inga gröna kläder....hittade inget i nån av ungarnas lådor;)

Trixie skulle vara smurf, med vita byxor (hade vi inte) blå tröja (jaaa!!) och vit mössa(ja det hade vi åxå)


Jag shoppade ett par gröna jeanstights och en långärmad grön t-shirt och ett par vita leggins, och så råååkade det slinka med lite bodysar till Jordan...han har ju inga kortärmade;)


Hämtade Novalie, och åkte hem till färdig middag, nice:)

Skickade iväg mannen på pokerspel ikväll med:)


..................................................
...............


Idag då, söndag,så babysimmade vi först.

Jordan dyker mellan oss nu, och han har verkligen fattat hur man gör, när man säger åt honom att vi ska dyka så håller han andan så fint:)

Lovelia älskar ju som vanligt att bada:)


Hem, och då röjde vi i trädgården, sopade terassen, ställde undan pulkorna, tog fram rutschkanan, rensade lite i rabatterna, gnällde på granntantens träd, och bestämde oss för att vi nog ska ta ner vår gigantiska gran.

Äntligen har jag fått mannen med mig!!



Så kom tjejerna hem, precis den tid vi sagt efter att ha varit och lekt med en granntjej, som har vattkoppor:)  Novalie och Trixie har haft det,men inte Lovelia och Jordan, så kompisen får inte komma in här just nu, men de kan gå dit om de vill.

Jag tror inte på att aktivt försöka smitta barnen med nåt, det funkar aldrig:)


De fick lite att äta innan vi klädde om på dem och åkte iväg på Uppsalaflickornas våruppvisning:)


Trixie fick kalla fötter direkt och vägrade att ens fundera på att gå in, så henne gick vi tillbaka med upp på läktaren där mannen satt med Loppan och Jordan.

Synd, hon var så söt som smurf!


Jag är ju hjälpledare i den gruppen så jag stannade kvar, herregud hade ju köpt vit T-shirt ju ( á hela 25 kr..*s*)  och det gick så bra så. Vår grupp, tillsammans med övriga 3-4 årsgrupper i Uppsala gick in och dansade en liten smurfdans under publikens jubel  .


Novalies grupp gympade till Dr Snuggles:)


Efter att det var färdigt gick vi och satte oss på läktaren och kikade på resten innan vi åkte till Max och åt hamburgare.

Sen hem och lite Tv innan det var hopp i säng dags, och i morgon är det en ny vecka igen!!


Patricia är piggare, pc`t har verkat, och hon ska till skolan i morgon, nu är hon så less på att vara hemma, stackarn:)

Janelle hade en släng av migrän idag, hon fick rycka in som ledare på uppvisningen för en av de ordnarie var sjuk, men det gick bra trots huvudvärk, det var inte värsta sorten.


Corrinda har spelat basket hela helgen och sovit hos en basketkompis så henne har vi inte sett röken av!  Konstigt att inte ha henne hemma.


Robban hade kompisar här igår, men idag ville han vara ensam, så han har mest spelat tvspel...:)


Nu är det sovdags , natti natti:)



Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards