Direktlänk till inlägg 26 april 2010

Sol och bebisdator

Av Carola - 26 april 2010 14:39

Hej:)

Patricia fick en liten laptop i julklapp, en sån 10 tum eller nåt. Hon kallar den för sin lilla bebisdator, och är lite sur för att hon fick en liten medan Janelle faktiskt fick en stor när hon fyllde år....:)

Men nu var det vad vi hade råd med just då, så det var en sån eller ingen alls:)

Dessutom har hon tillgång till min om hon vill, och ungarna har en tillsammans som iofs inte funkar just nu men ändå;)

Totalt i det här hushållet finns det 6 st. laptopar  , en som inte funkar alls men ska väl fixas såsmåningom, en som precis har sunkat ihop och måste till datadoktorn och så har tonåringarna och vi vuxna varsin:)

Tror nog inte att det är så ovanligt att det finns många datorer i hemmen nu, tycker att alla vi känner som har barn har flera stycken.


Hur som helst, jag snodde den lilla godingen med mig ut i solen och nu sitter jag här och jäser:)

   Jordan satt bredvid mig nyss,men så kroknade han och nu ligger han i vagnen och sover.

Novalie kom precis hem från skolan och hon , Lovelia och Trixie sitter oc äter glass, så mysigt!!


Jag ska snart börja med maten, tänkte äta tidigt idag för vi ska träna ikväll.

Jag ska cirkelfysa mellan 17.30 och 18.30, och Perra spinna mellan 18.30 och 19.30 Jag tar med kidsen dit så möter han upp och håller ordning på dem medan jag svettas, och så tar jag med dem hem efteråt:)

Lite krångligt, men det är det värt:)

Janelle och Patricia har fått hålla ett öga på de små ganska ofta nu på sista tiden, iofs har de varit hemma för att de varit smådåliga, men ändå, de ska inte behöva passa barn var och varannan dag.:)

De brukar tycka att det är helt ok, oftast behöver de inte göra mer än just bara finnas till hands, men jag vill inte utnyttja dem mer än nödvändigt.


Då får de leva med att äta tidig middag ist:)


Nu kommer Corrinda och en kompis hem åxå, då blir det liv i luckan...och jäkligt stökigt i mitt nystädade kök:(

De är såååå dåliga på att ta reda på sig efter att de gjort mellanmål!

Fö så utfodrar vi inte bara våra egna ungar utan det brukar vara en drös till....kanske skulle börja sälja såna där mellanmålskuponger som fanns förr;)


På fredag är det sista april!!!

Vad gör alla då??

Uppsala har en mängd traditioner, med champagnefrukost, forsränning, champagnegalopp mellan alla nationer, sill lunch, mösspåtagning i Carolinabacken och så småningom kika på en majbrasa:)


Jag brukar hoppa över allt utom brasan på kvällen;)

Iår ska vi visst bli bjudna på middag av Perras mamma för hon fyller år dagen innan, det blir alldeles utmärkt!


Nu ska jag logga ur och springa tillbaka ner med Patricias bebisdator innan hon kommer hem   , det hon inte vet lider hon inte av...;)


Bye bye!!!

 
 
Ingen bild

Sara & Tyra

26 april 2010 16:27

Jordan är ju bara för god! Den näst sötaste unge jag sett :)

 
Trollpackan

Trollpackan

26 april 2010 17:26

Nej, så är det nog. Det är bara jag och Maken som bor hemma nu för tiden, och vi har då varsin laptop;)
Man vill ju liksom ha sin egen, och kunna ha tillgång till den när helst man önskar.

http://www.trollpackan.bloggplatsen.se

 
freja

freja

26 april 2010 18:13

kan inte du ta kort i huset alla rum osv i nästa inlägg

http://www.123minsida.se/luddematte

 
Ingen bild

Jenny

26 april 2010 21:24

Så söt Jordan är:) Härligt att kunna sitta ute i solen!

 
Ulrica

Ulrica

26 april 2010 22:11

Helt rätt, det de inte vet lider de inte av haha ;) Vi har 3 datorer för vi är bara 3 datanördar i familjen...ännu ;) haha

http://mamaauroras.blogg.se

 
Maria

Maria

26 april 2010 23:05

Om det kan vara till ngn tröst så äger vi endast en stationär dator samt har en laptop som mannen använder men som inte är hans (typ jobbdator)

http://sexbarnsfamiljen.blogspot.com

 
Ingen bild

Pernilla 3.barnsmor

26 april 2010 23:53

Nu har jag läst ikapp din blogg och du är så rolig och bjuder SÅ på dig och ungarnas (ja, mannen med då) liv. Så kul med bilder oxå och inte bara text. Fick bara en sån där "privat fråga" i huvudet när jag läste att du hade hoppat studsmatta... Själv kissar jag på mig (efter 3 födslar) och då undrar jag såklart hur du har det med "knipet" på nedre hyllan? Är du duktig som kniper "varje" dag som bm tjatar om? Visst borde man men NÄR ska man hinna det med???

 
Ingen bild

Pernilla 3.barnsmor

26 april 2010 23:57

Måste oxå fråga (om du vill svara) hur relationen med din mamma är? Hon var negativt inställd till att ni skaffa många barn. Hur yttrar sig det? Tycker hon det är jobbigt att träffas eller vad är det "skon klämmer?"
Har själv dålig mor/dotter relation med min mamma. Tycker det är jättetråkigt. Vet inte heller vad man ska göra då det aldrig har känts riktigt bra.

 
Ingen bild

Carola m 8

27 april 2010 00:33

Sara: Misstänker att den sötaste unge du vet heter Tyra? :)
Trollpackan: Precis! När man vill ha datorn vill man ha den NU, inte seeeeen;)
Freja: INte i nästa inlägg, men så småningom:)
Jenny: Tack, oh ja det är underbart med sol och värme, äntligen!
Ulrica: Det var väl det jag visste:) Fast jag ställde datorn i köket, orkade inte gå ner ¨med den så det var bara att "erkänna" :)
Maria: Ihhh, jag skulle bli tokig:)
Pernilla: Tack!! Jag har tack och lov inga problem med underredet:)( Tack tack tack!!!) Försöker knipa lite nu och då, men inte så mkt som rekommenderat. Har kanske starka bäckenbottenmuskler av naturen? Man hinner, det går ju att knipa överallt, men man ska komma ihåg det:)
Mamma är neg till antalet barn, men det är hennes problem. Jag vet inte direkt hur det yttrar sig, mer än att hon inte gratulerar oss när vi talar om att det kommer en till....suck. Sen kan hon tycka att det blir fasligt så stökigt med alla ungar, men det beror ju mest på att när vi träffas så är det under sådana former att de inte har nåt att göra, tex en middag. När de ätit klart har de tråkigt, och då stökar man ju.
Trist att du har det liknande:(

 
Ilona

Ilona

27 april 2010 11:16

Jag ville bara oxå säga att du har en rolig och underhållande blogg,för att du bjuder på dig själv. Hoppas självklart på en ny säsong av tv serien =)

http://www.umzacharia.blogg.se

 
Heidi

Heidi

27 april 2010 14:07

Du har blivit utmanad hos mig, om du vill anta utmaningen. Kika in på min blogg.

:-)

http://vittsomsocker.blogspot.com

 
Ingen bild

Sara L

27 april 2010 14:28

VILKEN LITEN GODING Jordan är!!!

Tack Carola - för en himla bra blogg :)

Bloggen förgyller min vardag.

Kram från Sara

 
Ingen bild

mette myrberg

28 april 2010 18:14

HAHAHA undrar bara om du är sugen på fler även efter såna här nätter ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards