Direktlänk till inlägg 27 april 2010

Trött , tröttare....??

Av Carola - 27 april 2010 15:14

Ahhh, jag är så trött och seg!

Delvis beror det på vädret, huvudvärken är helt garanterat därav, tryckande regntunga moln har den följden...

Men mestadels beror det på två barn:)


Jordan, han krånglade en del med att sova på kvällen först, han ligger i vagnen i vardagsrummet på kvällarna så vi kan ruska på honom när han vaknar till:)

Jag reste mig för att gå och borsta tänderna vid 01.00 och då hörde jag hur Lovelia drog ner sidan på spjälsängen, men hon kom inte upp så jag tänkte att hon väl somnade om.


När jag sen lyfte på täcket för att krypa ner så låg hon ju där:)

Lovelia ligger nästan aldrig i vår säng, hon trivs bäst i sin egen precis intill, så det var ganska mysigt att snosa på henne.  Hon vände och vred sig en del och kunde inte somna ordentligt, men så vid kvart i 2 knoppade hon in.

Kvart över 2 vaknade Jordan i vagnen så jag hämtade in honom, och det blev sååå trångt i sängen!

Han ammade men sen kvicknade han till, kollade på Loppan och undrade väl vad det var som var på gång?


Glad som en lärka låg han och drog mig i håret, rev mig i ansiktet, slet i Lovelias hår, sparkades och gapskrattade.....pust.

Till slut vände jag på oss, så vi låg skavfötters med Lovelia, då blev det gott om plats, men ack så spännande!  Då låg han och kikade över fotändan och jollrade och lekte...tills klockan var närmare fem...!!

Och så vaknade Lovelia strax efter fem, yippie!   

Hon klev upp, gick en vända i vardagsrummet, gick och lade sig i sin säng och kröp sen över till oss igen och låg och filosoferade tills Perras klocka ringde 7.00-


Givetvis var båda ungarna skittrötta och Jordan somnade 11 och sov till 14, medan Loppan slocknade 12.00 och sov en dryg timme...

Nu blir det säkert jättekul ikväll:)   Not.


Jag satt och jäste i solen så länge den visade sig på fm, det är ju ljuvligt!!

Men nu har den gömt sig igen....


Robban är hemma med halsont och huvudvärk, men honom märker man inte av, han spelar tv-spel:)

Ska extremt mkt huvudvärk till för att han inte ska klara av det!  


Jag borde en massa saker, men ids inte... fast det är väl bara att sätta fart kanske?  Så får man det gjort!



Idag är det dags för Mirka och Peters bebis att komma!!!

De hade tid för igångsättning i morse, jag vet inte hur lång tid sånt tar, så för säkerhets skull är jag lite nervös hela dagen  , och håller tummar och tår att allt går väl!!!!!



stork and baby


 
 
Ingen bild

Sara L

27 april 2010 16:45

Jobbigt att inte få sova, men du är ju hemma på dagarna så då kan du ju kanske bara mysa runt? :)

Får Robban sitta obegränsat mycket och spela data+TV-spel? Han verkar spela en hel del :D

Kul att Mirka ska få en bebis! Om du hör något för "oss" - hur det har gått - kan du inte skriva det på bloggen? :)

MVH Sara L

 
Ingen bild

Lina

27 april 2010 18:56

Hej!
Har inte skrivit nån kommentar innan men läst ett tag här. Tycker det är himla kul att följa ert liv så här bakom en dataskärm ;o) Har själv 3 barn, minstingen född 25juni 2009 =)

Vet hur jobbigt de kan vara när sömnen blir bristfällig, tur att inte alla nätter ser ut så!

Ha en bra kväll nu!
//Lina
ps jag håller oxå tummar o tår för Mirka o Peter! Sååå spännande! ds

 
Kalla mig vad du vill men jag heter Johanna

Kalla mig vad du vill men jag heter Johanna

27 april 2010 19:02

Är också nervös hoppas det går bra för dem!!Jag har tänkt på det hela dagen,vill ha nyheter från dem snaart!!!!

http://tufsisblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

freja

27 april 2010 19:33

vilken tid lägger sig corrinda ungefär

 
BeckaHBitcH.se - triss i gossar

BeckaHBitcH.se - triss i gossar

27 april 2010 19:57

Måste skratta lite åt sara L som tror att det bara är att "Mysa runt" att vara hemma med barn hahaha :-D förlåt sara, det var bara så kul tycker jag som också går hemma (med betydligt färre) barn :-D

http://beckahbitch.se

 
Milla

Milla

27 april 2010 21:15

Uj uj vilken kämpig natt, förstår om du är trött. Hade själv en rätt jobbig natt då min Lill-Loppa (fem månader) hostat hela natten så jag har hoppat upp och ned och tröstat och stoppat in nappen.
Hoppas du får sova bättre i natt.
Håller tummar och tår för Mirka, hoppas hon håller sin lilla flicka i famnen nu.
Kram Milla

http://www.familjenellison.blogg.se

 
johanna

johanna

27 april 2010 21:47

Hej! En igångsättning kan ta lång tid, gick över 18 dar med sonen innan jag blev igångsatt och då tog det 36 långa timmar med hemska värkar innan han ville komma ut så 19 dar över tiden fick vi äntligen vår lilla son :)
Kram johanna

http://victorojag.bloggplatsen.se

 
Michelle

Michelle

27 april 2010 22:37

Åhh vad spännande! Du får skriva och berätta sen hur det gick för Mirka! :) Hon har ingen blogg va? Kram

http://mammasnovalie.blogg.se

 
Ingen bild

Hanna

27 april 2010 23:31

Har du fött alla dina underbara barn på samma sjukhus? Vilket? Är dem med på webbisar som nyfödda? Hade varit kul att se. Även om Mirkas bebis finns på webbisar...

 
Ingen bild

Anna

27 april 2010 23:36

Läste just på aftonbladet om rekordbebisen som hade födelsevikt: 5,9 kilo! Jösses, alltså! Hur i hela fridens namn kan en bebis bli så stor i magen?
Vad har du för teori om detta? Har det med navelsträng/moderkaka att göra, att näringen passera "oavbrutet?" Eller har det med mammans kost att göra (för mycket bakelser!)

 
Johan

Johan

28 april 2010 08:58

Aldrig kul med trist väder och skallebang, hoppas att det har gett med sig. Kram Johan!

http://www.applet.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Tess W

28 april 2010 09:21

Min kompis fick en kille som vägde lite över 6kg för några år sedan!
Fast alla hennes barn var stora när de föddes men inte såååå stora!
Hon sprack inte ens!
Beror nog mycket på arv om det inte är diabetes inblandat tror jag.

Stora kramar Tess W

 
Ingen bild

Linnea

28 april 2010 18:00

För alla er som också älskar familjen annorlunda, så började TV 4 idag att reprisera programet, från säsong 1 och framåt :) Varje vardag kl. 1325-1430 :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards