Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

Hinner inte med...

Av Carola - 3 maj 2010 22:40

Igår upptäckte jag tand nummer två på Jordan!! Nere till höger, precis bredvid den andra.


Idag satt han på golvet och grejade, jag vände mig om och så hörde jag hur han kämpade , vänder mig om och...:

   Där STÅR han!!!

Fick fram mobilen i all hast, så det blev motljus, men hans nöjda min syns ju ändå:)

Flyttade mig lite och slapp ljuset:

   Gåstolen som han rest sig mot rullar ju ganska lätt, men han parerar det fint. Min lilla stora kille som ju blev hela åtta månader igår!!!

Idag skulle vi ha vägt honom, men om ni tittar i bakgrunden så ser ni anledningen  till att jag fick ringa BVC och boka om... Novalie är sjuk:(

Stackas liten vaknade och grät mitt i natten så jag for upp med en väldig fart, hon var så varm och ynklig... Bäddade åt henne på madrassen i vardagsrummet, precis utanför vårt sovrum, där somnade hon om på en gång.


Jag kunde ju inte somna däremot, med det adrenalinpåslaget man får när nån skriker i det tysta mörka huset;)


Idag har hon mått sådär...fått alvedon, så febern och huvudvärken höll sig borta men trött och seg var hon ändå...

Lilla hjärtat.



Måste visa er hur fint Willvin väskan passar på min gamla goda syskonsulky, en Graco Duo från typ förra århundradet eller nåt;) Men den är suverän!

   Trodde inte att väskans vagnsspännen skulle räcka, men det gjorde de, det var inte ens speciellt snävt att få dit den:) Jag älskar den här väskan mer och mer, och tackar Petra på Willvin för att hon designat den:)

Nån undrade hur det var med fack, jag försökte fota men det blev sådär:

  

Det är alltså ett stort huvudfack, med fyra(tror jag?) små fack längs sidorna där man kan stoppa haklappar, näsdukar eller nåt, sånt man inte vill gräva efter.

Sen är det ett smalare fack längs med huvudfacket som är rymligt det med, det är där jag stoppat ner flaskfodralet. Två fickor fram, två på sidan och så är det nåt mer på baksidan:) Plus det stora under.

Så, nu tror jag att jag har visat den här väskan för sista gången, kanske..;)

Förresten så vann Mirka en hon med, så när vi träffas framöver så kommer vi att vara de coolaste morsorna ever;)


Apropå Mirka, så var vi i hennes kvartet i fredags, vi åkte till Eurostop:)

Stadium Outlet var målet, men det vi skulle ha hittade vi inte. Eller hittade och hittade....jag ville ha en ny träningströja, men de som fanns var sådana där tighta varianter, och jag vill mer ha ett tält;) OM jag nån gång blir snygg och smal ska jag köpa mig en figurnära träningstop, men tills dess.....hoho, så vill jag ha en mindre åtsittande;)

Tjejerna fick bikinis, och såna där badshorts, jag tvingade på Perra ett par nya kortbyxor att träna i åxå, för de han har är så jäkla fula:/

  

Fika hann vi med och så åkte vi hem igen, för det var ju Valborg:)


I lördags var vi på 65 årskalas för farfar, det var trevligt, god smörgåstårta och vanlig tårta:)


I söndags var vi och köpte tält tröjorna;) och en crosstrainer, men den jäkeln var minsann slut hos leverantören så idag fick Perra ett samtal från Stadium att den dröjer fyra!!!! (4!!) veckor..

Jahapp, jaja.

Just nu får jag väl tränings så det räcker utan den iosf, cirkelfys tre gånger i veckan, en gång core bosu eller afrodans:) och en gång ki-box.

Snart drar det igång med lite marknader för Syltkrukan och då blir det inte tid till lördagsträningen, då vill jag ha min cross:)


Friskis och Svettis är ett roligt ställe, det finns massa kul att prova:)

Ki-box tex, trodde jag väl aldrig att jag skulle prova, men jo, och det var ju skitkul!  Massa blåmärken har jag på armarna nu efter att ha hållit i en sån kudde som alla andra sparkat på....; men syrran är värre....:)

Kul är det iaf!!


Annars har jag hunnit med en massa idag!!

Städat småtjejernas rum, bäddat rent (hatar våningssängar när man ska bädda!!) röjt köket, lagat mat, gett barnen mat, ätit själv, lagat middag, tränat, tvättat.

Jordan verkar nämligen ha fått lite rutin på att sova middag:)

Förr sov han ju hur som helst och när och var som helst åxå, men nu är han trött vid 11, somnar och sover sen några timmar. Idag blev det 3½ timme,, och då hinner jag ju massor!!

Härligt:)

Så här gosig ser han ut när det börjar bli sovdags:

   Min lilla prins  .

Sovdags är det snart för mig med, ska bara greja lite först, som vanligt...


Natti natti nu:)


 
 
BeckaHBitcH.se - triss i gossar

BeckaHBitcH.se - triss i gossar

4 maj 2010 00:03

ÅH duktiga stora lilla Jordankillen!!!! :-D

http://beckahbitch.se

 
Ingen bild

Tea

4 maj 2010 07:56

Vilken stolt kille som kan ställa sig, bra jobbat! :-)
Här har vi vart tvungna att plocka bort gåstolen då Lasse började klättra upp på brickan för att sedan stupa ner i golvet. För sitta i den dög inte längre :-)

 
Reneida

Reneida

4 maj 2010 08:43

Jag har också fått en väska av Petra och väntar med spänning dels på mitt paket och dels på att Mini ska "pluppa" ut så att jag kan få använda den och också skryta med att ha en så både snygg och praktisk väska! :)

Hoppas sjuklingen mår bättre!!

http://minisresa.blogspot.com

 
Ingen bild

Katie

4 maj 2010 10:01

"Hinner inte med" lyder rubriken men oj vad du hinner! Blir helt imponerad.
Förstår att rubriken avser Lillskrutten :) och där kan jag bara hålla med...tiden går alldeles för fort och det känns som att det går fortare och fortare för varje barn man får.

 
Jessica tvåbarnsmamman

Jessica tvåbarnsmamman

4 maj 2010 11:31

Åh duktiga killen, så fin han är Jordan

Åh den väskan verkar super skulle jag också vilja ha!!!!!

ha de fint
Kram Jessica

http://www.busnova.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards