Direktlänk till inlägg 4 maj 2010

Forsatt seg dag och fråga?

Av Carola - 4 maj 2010 22:30

Men vilken trölig dag det varit, lång och trist, tur att solen sken och Janelle kom hem och sällskapade med mig ute, annars hade jag nog somnat stående;)


Lunchen intog vi utomhus:

  

Tjejerna gillar att sitta här!  Novalie är frisk igen fö:)

(  Och precis NU insåg jag att deras tomma tallrikar och glas nog står kvar där...oooops;)  Jaja, får väl hämta in dem i morgon då..)


Efter att de ätit klart så hoppade de studsmatta en stund innan de gick på baksidan av huset och plockade blommor, och vad är det här för blomma???

   Ser ut som gullviva, men är blålila???  Nån som har koll??


Jag slängde i en tvätt i maskinen, tog reda på en del i tvättstugan och sen bar jag upp tvätt som jag skulle vika, men den står kvar här och väntar, för då kom Janelle hem så det blev kaffe och snack i solen ist.  Misstänker att tvätten inte viker sig själv tyvärr, så då har jag att göra i morgon åxå  


Janelle ska på bal snart, niorna har det varje år, ytterligare en sak som jag missat, sånt hade inte vi på min tid....tur det kanske;)

Hon vill väldigt gärna ha en fin balklänning, så det letar hon efter just nu, både på nätet och i stan.  Bara hon hittar nån som inte kostar en förmögenhet bara, det är ju inte såååå ofta hon kommer att använda den;)


Lovelia fick vara utan blöjan en stund i dag när hon var ute:)

(Hon är 2½år)

Måste ju börja så smått, och det är ju en fördel att inte ha dem inne....  

Det gick bra i flera timmar, jag frågade om hon var kissnödig och fick ett rungande Neh! till svar varje gång:)

Till slut glömde jag bort att tjata och gick in och lagade mat, och efter en stund så kom hon ju såklart in och var blöt....och ledsen...stackars liten. Men det behövs ju några sådana gånger så hon fattar och kopplar:)

Dusch och nya kläder, plus blöja så var allt bra igen.


Patricia har ruinerat oss idag  , nästan iaf.

Hon fick en ny mobil för ett år sen, och nu är den slut, hon har smsat sönder den;)

Med 4000 sms per månad som minst så är det inte så konstigt kanske....

(ja fyraTUSEN sms)


Garanti kvar,men den är ju som ett skämt och täcker inte ett skit, så det blev såklart ingen ny eller lagad mobil på den, hon fick ta sin stenåldersgamla så länge.

Nu håller den på att falla i bitar, och utan mobil är hon så satikens grinig, så idag blev det en NY:)

Får bli en för tidig konfirmationspresent eller nåt.

Läs mer på hennes blogg om den,(finns i länklistan) det är ju kul att ligga på plus ibland:) Ett tag;)


Nu precis så kom hon upp med sin lilla bebisdator, då funkar inte laddaren, och när jag lånade den för några dagar sen upptäckte jag att pekplattan inte heller funkar, så nu får jag ta den under armen (eller i fickan, den är ju så liiiten *s*) och åka iväg med den i morgon, och ve om de försöker mygla sig undan garantin där!


Ska ha musiklek med Lovelia först, och sen vänta på Trixie som är på kyrkis, men sen får vi åka med den.


Nu börjar det köra ihop sig med alla aktiviteter som är i maj, samma visa alla år...vi har ju tre födelsedagar i vår egen lilla (ok STORA) familj, och så min mamma, Perras pappa (som vi ju firat redan), flera kompisar fyller år, och så ska Janelle på klassresa där vi ska vara föräldrar och både sova kvar och vara med under dagen....det är Kulturdag i Robban,Corrindas och Novalies skola på fredag, vi ska fota Jordan samma dag, Lovelias musiklekgrupp ska "sjunga" i kyrkan på söndag,(hon är bland de äldsta....*S*) Corrinda spela basket och det är sista babysimmet samtidigt....

Vi ska försöka få till tre barnkalas och ett släktkalas för alla tre ungarna, vi firar bröllopsdag och det är såklart nu som vårmarknaderna drar igång åxå så Perra är iväg och jobbar extra mkt just nu:)

Och så ska vi åka och titta på Talang i tv-huset:)

Allt är roligt, jag vill inte missa något av det, men det blir en del logistik att få ordning på:)


Givetvis så kommer det mer, maj är ju den månad som klassföräldrarna tycker att nu ska vi umgås, nu ska vi hitta på nåt kul för klassen, samma som i december...ingen jäkel har tid, men ändå så ska det pressas in;)  


Blir säkert bra med det:)



Ska avsluta och gå och ta reda på tvätten i tvättstugan, men ett bildbevis är ju på sin plats kanske:

  

TVÅ risgryn!!



Nu är det natti natti:)

 
 
Maria

Maria

4 maj 2010 23:31

Det är skönt att höra att det är på fler ställen än här det kör ihop sig i maj. Förstår inte varför man blir lika förvånad varenda år!

Förra året tog vi det ändå lugnt då jag hade bf den 9 maj och lilltösen behagade komma ut först den 15 maj. Men hon har lyckats komma på en egen dag vilket är härligt. Mellan den 9 och 17 fyller både mannen i huset och lilltösen, min mamma, min syster och mannens bror år. Dessutom har min andra syster i år bf på lilltösens födelsedag den 15:e!

Sedan är det som hos er....avslutningar, utvecklingsamtal mm mm. Då har vi ändå bara sex barn. Tänk om vi hade fler.... *s*

Härligt iaf att läsa om er familj och det känns så skönt att läsa och känna igen sig i mycket.

Kram till er alla!

http://sexbarnsfamiljen.blogspot.com

 
Linda

Linda

4 maj 2010 23:45

Hejsan om du har lust får du gärna rösta på mig i veckan´s blogg, står hur på mitt inlägg.
vore jätte snällt om du kunde rösta på mig, nr 4!:)
kram Linda

http://Lindismalmis.bloggplatsen.se

 
BeckaHBitcH.se - triss i gossar

BeckaHBitcH.se - triss i gossar

5 maj 2010 00:09

FYRA TUSEN??!

Gulliga tandebissingar och duktig blöjfri tjej jättelänge ju!

förrsten ...sa du FYRA TUSEN?!!! :-o hahahaha

http://beckahbitch.se

 
Lisa "bara" treabarnsmor

Lisa "bara" treabarnsmor

5 maj 2010 07:43

Jag är KASS på blommor, men heter dom inte backsipppor tror jag.

Läser din blogg, kul att fortsätta följa er efter att man följt er på tv :)

http://kaosochkarlek.blogg.se

 
Ingen bild

Anna

5 maj 2010 08:59

Tjabba! Jag tror de heter trädgårdsvivor... Jag har gullvivor hemma som är rödgula.

 
Ingen bild

Susanna

5 maj 2010 08:59

Jag tror faktiskt att blomman heter LUNGÖRT, iaf om den har lite prickiga blad?
Jag har såna i min trädgård och dom heter lungört men kunde inte riktigt se på ditt foto hur bladen ser ut.
Kram

 
Ingen bild

snart 4-barnsmamma

5 maj 2010 09:08

Hej hej! La in en kommemtar för några månader sedan. Har 3 barn o va då sugen på en fjärde o undrade hur man hinner o orkar. Nu e den fjärde ett faktum ;-), fast vi inte ens försökt. Men vi e jätteglada! De jobbiga e att mitt tålamod med barn o man just nu e noll o jag är redan rund om magen fast jag bara e i vecka 13. Inte lätt o dölja det inte... Ett av mina stora problem med att va många e mat!!!! Min planering e så dålig!! Hur gör ni? Veckolistor? Har du tips på snabb, enkel o någorlunda nyttig mat? M.v.h från en blivande 4-barnsmamma

 
Ingen bild

sussie

5 maj 2010 09:42

Ha ha kan bara säga det. Patricia är exakt som min stora dotter. Smsar sönder telefonen. Det har hon med gjort med 2 st. Tyvärr håller dom ju inte så bra för det. Jag är själv en mamma som älskar smsa. Och jag gjorde det så mkt så jag brände mina tagentsiffror på min mobil. Ha en underbar dag.

 
Emma

Emma

5 maj 2010 09:43

Ett tips att hitta balklänningar som inte är så dyta är en affär som ligger i Stockholm vid hötorget och heter Scala.
Adressen och numret dit är,
Sergelgatan, 111 57 Stockholm, Sweden
08-21 69 70‎

Sen har nixa (http://www.nixa.se/nya/) fina också.

Hoppas ni hittar någon och lägg gärna ut på bloggen om hon hittar någon

http://www.strombergarn.blogg.se

 
Ingen bild

Åsa

5 maj 2010 10:05

Synd att jag inte bor i närheten. Jag ÄLSKAR att vika tvätt! Hade gärna hjälpt dig. :-)

 
Ingen bild

Allis

5 maj 2010 14:31

Min dotter beställde i vintras en jättebillig o jättefin balklänning från lightinthebox.com (Hongkong) Hon skickade med sina mått o fick den sydd så den passade bra. Så länge man beställer under 150 € så tillkommer endast moms. (Vi bor i Finland) men jag tror samma regler gäller i Sverige

 
Ingen bild

Lisa

5 maj 2010 16:58

Jag älskar att läsa om dig och din fina familj. Är själv mor till fyra underbara och drömmer om fler, åtminstone en till :)

Blev så ledsen idag när en kvinna frågade om det inte räckte med barn för mig och tillade att hon inte tyckte att jag behövde befolka hela sverige själv.
Jag vet att man inte ska bry sig men jag gör det. Detta är en person jag träffar ofta och inte kan undvika.
Jag blir faktiskt så ledsen att jag överväger att ge upp mina drömmar om fler barn. Orkar inte stå emot alla elaka kommentarer. Det drabbar ju mina barn också, att folk tittar snett på oss. Det vill jag inte utsätta dem för.
Förlåt för den deppiga tonen..det bara blev så.

DU har iallfall en underbar familj och en härlig blogg! Tack för det!

 
Ingen bild

Elin

5 maj 2010 21:21

Gud vad mycket att göra :)
Men det är samma sak i vår familj, aktiviteter och mest födelsedagar. Uppmot en 6-7 kalas.
Kram.

 
Sofia

Sofia

5 maj 2010 21:43

Tack så mycket för kläd infon, ska bege mig till H&M imorgon och se om "stassen" finns kvar till min Jonathan också.

Kram och ha det så bra!

http://www.3barnsmamma.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Carola m 8

5 maj 2010 23:33

Maria: ja, det är ju sådär överallt! Massor som absolut ska ske just nu...
15 maj, det är dagen efter Robban&Corrinda:)
Linda: Jag ska kika:)
Beckah: Japp, jag lovar att första gången jag såg det på räkningen ringde jag upp Tele2 och gormade om att det var OMÖJLIGT att smsa så mkt....månaden efter var det ännu fler;)
Killen i kundtjänst bara: Eh, men hon är väl typ tonåring??? ;)
Lisa: Jag ska googla:)
Anna: Nåt med viva låter ju rätt, släkt måste de väl vara...Ska googla!
Susanna: Lungört?? Låter rätt äckligt;) Nu måste jag absolut googla! Bladen är lite prickiga:)
Snart 4 barnsmamma: Grattis:) Tålamodet kommer så småningom, du är ju gravid, då tryter det:) V 13, då är det sanrt dags för ul ju, kom tillbaka och berätta:) Ska försöka med lite mat tips, men jag är åxå usel på att planera...
Sussie: Jag smsar åxå hellre än ringer, det är u så smidigt! Men inte så att mobilen går sönder....;)
Emam: Tack!! Ska kolla det:) Lägger ut bild såklart:)
Åsa: Jag är nästan beredd att ha dig som inneboende;)
Allis: Har funderat på det....tog det lång tid??
Lisa: Tack:) Jag vet hur det känns, men man kan inte förvänta sig att alla ska tycka lika som en själv(även om det vore praktiskt*s*) Givetvis ska du försöka få de barn du önskar dig!! Annars kommer du att ångra dig, ditt liv - dina val! Sträck på dig och var stolt över dina barn du har, och de som ev kommer:)
Elin: Ja,det är samma överallt....:)
Sofia: Håller en tumme att det finns kvar:) Bildbevis sen:)

 
Ingen bild

Ullis

5 maj 2010 23:42

Hej !
Måste bara säga att jag älskar att läsa om er familj och erat liv. Blir så inspirerad och längtar faktiskt efter flera barn, Har nu 3 st grabbar, Barn är det bästa och underbaraste vi har men tyvärr tär det mycket på relationen, samtidigt som det knyter an också. Svårt det där. Hur har ni lyckats hålla eran kärlek vid liv, nått bra tips? Blir du inte less på att vara ensam med barnen så mycket när perra jobbar så mycket. Ni verkar i alla fall vara en underbar familj! kram / Ullis

 
Therese

Therese

6 maj 2010 07:01

Jisse..8 barn. Och jag tycker det är jobbigt med de tre jag har. Har du några råd att ge när det gäller att få vardagen att fungera för jag får inte ihop både hushållsgöre, hobbys, kvalitetstid med barnen osv?

http://www.krokkofin.blogspot.com

 
Trollpackan

Trollpackan

6 maj 2010 09:22

Nej, den där tvätten sköter sig ju inte själv, även om man skulle vilja att det var så;)

http://www.trollpackan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Susanna

6 maj 2010 09:39

Åh, jag blir så arg!

Det är väl ingen i hela världen som har att göra med hur många barn man har?!
En del fattar inte att man valt att skaffa fler barn än 2-3, dom drar sina löjliga skämt om "att man inte vet vad preventivmedel är", eller den "gamla klassikern" att man vill befolka världen själv eller att man kanske inte vet hur barn blir till?
Är såå trött på fördomsfulla folk oxå, min man kommer från latinamerika så då tar folk för givet att det är han som bestämmer att vi ska ha många barn (6 st), men det är ju min kropp och jag bestämmer hur många jag vill/orkar föda!
Varför ska vi med fler barn än 3 behöva förklara oss, det är ju ganska enkelt egentligen, vi älskar våra stora familjer, vi vill leva så här och så länge man tar hand om sina barn och dom mår bra så kan ingen klaga!

Du, Lisa, bli förbannad nästa gång nån säger nåt om att du har många barn!
Som Carola säger det är ditt liv, ditt val!
Du kan ju inte bry dig om vad andra människor tycker, då får du inte leva ditt som du vill och mig veterligen så har man bara ett liv så varför slösa det på att lyssna på inskränkta idioter?!
Bli arg och ställ motfrågor eller säg bara att du skaffar så många barn du vill och om hon har problem med det så kan hon säga det till någon annan för du är inte intresserad av vad andra människor tycker för du trivs så bra med din familj. För det är väl inte så att hon bestämmer hur många barn vi i Sverige ska ha? Det är väl fortfarande ett fritt land?!
Kram och lycka till!

 
Ingen bild

Hanna

6 maj 2010 12:10

Hej!
Tycker det är jättekul att följa bloggen, och det verkar så mysigt med många barn :)
Jag tänkte fråga hur du gör med mat, främst lunch? Jag tycker det är jättesvårt att planera maten, och ska man laga både lunch o middag känns det ju knappt som om man hinner något annat! och då har jag bara en dotter på 1,5! men jag skulle gärna ha fler barn i framtiden :)

 
Ingen bild

Calista

6 maj 2010 14:06

Härlig bild....:) http:///greasypics.bloggplatsen.se/

 
Viktoria

Viktoria

6 maj 2010 15:43

Det är verkligen mycket som händer i maj. Det är utflykter, utvecklingssamtal hit och dit och extra aktiviteter för alla. Dessutom följer barnen ofta med på syskonens saker så det blir fullt upp. Jag tycker man kunde sprida ut det "roliga" så att det inte är så drygt mitt i terminerna.

http://viktoriam.4underbara.blogg.se

 
Ingen bild

Sofie

6 maj 2010 16:22

När jag var barn så kallade vi blommorna frö mormorsglasögon vet inte varför men ett barndomsminne som poppade upp när jag såg bilden.

 
Johan

Johan

6 maj 2010 21:23

vilka fina bilder, härligt nu när värmen är på g.

http://www.applet.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lina Hallerborn

7 maj 2010 16:58

Hej Carola! Nu är det fredag igen och vi har (tack vare ER) oxå börjat låta våra barn fixa tacos. Dem njuter av att få hjälpa till... Skulle bara höra hur er tacobord ser ut! Kanske man kan se en bild??? Undrar mest vad för tillbehör ni har till era tacos? Har ni både pitabröd, tortillabröd, tacoskal? Och vad stoppar ni i skalen? Tips mottages! TREVLIG HELG!

 
Anna B

Anna B

7 maj 2010 20:37

Ja, det var ju oplanerat att skaffa alla i maj, när det ändå är så mycket ;)

Jag blir galen på alla aktiviteter, svslutningsgrejer, samtal mm som bara hopar sig och alla tycker att det är väl inte så farligt att gå tidigare från jobbet "för en gångs skull". Jobbar man i butik är det ju inte bara att gå, man måste ju ersättas. Jaja, nog gnällt om det och känner att jag får väl känna mig lite tacksam att vi inte har en massa födelsedagar också ;)

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
Ingen bild

Sara L

8 maj 2010 16:03

Vart har du tagit vägen Carola? Vi saknar inläggen!!! :D Hälsningar från Sara

 
Ingen bild

Susanna

8 maj 2010 21:44

Mem snälla, Carola har ju ett liv att leva! Vi kan inte begära att hon ska skriva varje dag ;)

 
Gabriella

Gabriella

16 maj 2010 21:16

Definitivt Lungört (även om det låter äckligt).

http://www.vestinlandskap,se

 
JOHANNA

JOHANNA

18 maj 2010 15:40

Går också i nian, säg åt Janelle att titta på www.chicy.se sen klickar hon på dresses, och sen coktail - riktigt snygga klänningar där. Själv ska jag köpa min balklänning därifrån :D

http://www.hummerdummer.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards