Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Carola - 8 maj 2010 20:36

Tjohej:)

Veckan är slut, det är lördag till och med!

Janelle har varit hos tandläkaren, och fick som belöning en tjusig roooosa tandborste:

   Inga hål, allt såg bra ut, skönt.

Hon var lite nervös innan och ville absolut INTE gå dit själv. Fast man är 16 år så kan man behöva lite sällskap av mamma eller som i det här fallet - Pappa:)


Jag fick en present av min sötaste syster i torsdags:

  

Hon är så bra på att göra  fina paket!!


Vi fick fin post från Johanna nu i veckan:

   Snälla Johanna har skrivit ett varsitt brev till oss alla, och se så fint hon har gjort med olika färg på pennan till varje brev:) och små fina teckningar eller klistermärken:)

Tack Johanna  !


Igår, fredag , var det Kulturdag på Uppsävjaskolan där de tre minsta skolbarnen går, i år hade de tema Disney.

Det var små kafeér, (servering genom fönstren) korv försäljning, lite loppis och som vanligt - sju mil lång kö till sockervadd försäljningen:)

Min smarta son, Robban, vis av erfarenheterna av tidigare år gick och ställde sig i kö direkt han kom till skolan:)


Lite köruppträdande av förskolan och ettorna var det, Disneysånger av   tvåor och treor, en teater och "Unga förmågor" där elever som spelar nåt instrument får visa upp sina färdigheter inför publik:)


Trevligt, som alltid, men många föräldrar på besök.

Här kan jag nu inte låta bli att tala om att vi varit på ALLA kulturdagar sen Janelle började skolan, alltså typ 10st. Vi båda två, Perra tar alltid ledigt från jobbet.

Många andras föräldrar är aldrig där. Samma med de föräldrardagar som anordnas varje termin, vi är alltid där. Andra aldrig.

Jag vill inte alls klanka ner på de föräldrar som inte är där, det finns lika många skäl till det som individer.


Men, till de som tycker att det är så jäkla SYND OM barn som har många syskon, att de får stå tillbaka och blir mindre uppmärksammade av sina föräldrar vill jag bara säga : Jo pyttsan  .



Novalie var utklädd till Askungen, men det var lite kallt, så det blev en kofta över puffärmarna:)

  


Småtejerna gick och köpte fika själva, och lät Lovelia bära tallriken, till hennes stora stolthet och glädje:

  


Vi "fyndade" lite oumbärliga saker på loppisen:

  


En papperskorg med prinsessor, passar utmärkt i deras prinsessrum:)(10kr) lite trätulpaner kan ju vara bra att ha,(1kr st, bladen på köpet) en Pippi spegel (10kr)Två Stephen King böcker (20kr/st)och en Martina Haag,(10kr) jag flinar hela tiden när jag läser den:)  Och lite bullar och fikabröd  för typ 20spänn.

Allt går till klassernas kassor:)


Det fanns fler böcker av Stephen King som jag stod och höll i, men struntade i för jag har läst dem, men när vi kom hem så visade Robban stolt upp dem:)

Han hade inte sett att jag funderade på dem utan han ville läsa dem själv....Lycka till min snart tioåriga son   du kommer att få mardrömmar.

Fast iofs så är böckerna så krångliga att han inte kommer att orka läsa dem, men det har jag inte hjärta att tala om för honom:)

Han köpte Jurtyrkogården, Dimman och Den förskräckliga apan.

Mina hette Benrangel och Sömnlös. Aldrig hört talas om....Men han brukar vara bra! Texten i den ena var ungefär såhär.......liten!  Man behöver typ förstoringsglas eller så får man hålla boken vid nästippen:)


Vi var hemma en stund, Perra åkte och bytte däck på min buss, handlade lite och sen hämtade han upp oss för nu skulle Jordan och Lovelia till fotografen:)

Det gick ju sådär, Lovelia ville inte vara med på bild mellan varven, och Jordan blev akut hungrig...men i det stora hela gick det bra! Några ok bilder blir det nog.



Trixie var däremot lite sugen på att få modella framför fotografen....men nu var det ju inte hennes tur....Hon får vara modell hemma istället:)

  


Vi har gått till en fotograf med alla barn när de varit 6 månader och sen ett år.

Fast med de sista har det blivit förskjutet....så de har fotats runt ett halvår och sen inte förrän nästa unges 6månaders fotografering, men det går ju det med:)

Det roliga är ju att ha fina bilder på dem:)


Nån gång ska vi ge oss på en familjebild på alla barnen....nån gång:)



Nu är det dags att lägga småtjejerna, och sen ska jag fixa med tvätten igen....

Imorgon är det upp tidigt, för vi ska på gudstjänst....!

Vi går ju inte på gudstjänster om det inte är nåt speciellt, och det är det ju imorgon för Trixie och Lovelia ska sjunga med sina muisklek/kyrkis grupper:)

Sen är det picknick i det gröna.....hoppas solen skiner.... och vernissage av målargruppens alster, där Robban går.

Blir nog trevligt:)


Efter det ska vi stressa vidare för att se Corrinda spela basket...helst skulle vi klämma in ett babysim åxå...men det funkar inte;)


Sen ska vi gräva jordgubbsland!!!  I spöregn och 5 plusgrader, eller vad de lovade för väder, och sen....ska jag använda det som låg i det rosa fina paketet jag fick av syrran!!!!

Nämligen, ett par EGNA :

  

Handskar:)  De man får låna på Friskis luktar....hm om man säger det snällt - så stinker de nåt överjävligt!!!

De här luktar läder..mmmmm.

Tills på söndagkväll, när vi har invigt dem på Ki-boxen, då stinker nog de med, men då vet jag att det bara kommer från mina egna svettiga tassar, så då är det inte lika snubbigt;) 

Håll nu en tumme att mitt jädra knä slutar göra ont, och stilar till sig så jag kan gå!!!


Ha det bra nu, natti natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards