Alla inlägg den 14 maj 2010

Av Carola - 14 maj 2010 22:35

Tog fram kartongen med bilderna från Robban och Corrindas första år, där ligger de fint i väntan på att få komma in i de fina babyalbumen som står i skåpet bredvid....hm;)

Och ihhhh, vad små de var, vad länge sen det var men ändå som typ igår...!

Tio år??

Ja, jag SER ju på dem att de är tio år, men det känns inte som tio år...


Vill ni se???

Jag fotade av bilderna med mobilen så kvalitén är ju därefter, men sen hade jag en rätt kass kamera då...plus att digitalkamerorna inte var uppfunna då, så det var ju gammal hederlig filmrulle man använde, så man visste ju aldrig hur korten var förrän man framkallat dem...och blev väl oftast besviken...

Den där fiiiiina bilden man såg i sitt huvud, blev en suddig blobb...

Nog om det, här kommer de:


Alldeles pinfärska, bara några timmar:

  Robban till vänster, Corrinda med rivmärke på kinden  

Här ser de ju inte kloka ut..stackarna;)




  Robban                                            
                 Corrinda   (tror jag!!)

  



Hemma, myser i vagnen, Corrinda vänster, Robban höger, vad mkt hår de har??

  

Det kommer jag inte ihåg att de hade....



Fast de var så små, så tog de upp hela dubbelsängen!!  I mitten låg jag och vände på mig åt den som ville amma:)

  

Det är Robban till vänster och Corrinda till höger


Ibland blev det en unge under täcket och en ovanpå:)

 

Corrinda ligger under täcket och Robban under Paddingtonfilten.



Stolt storasyster Patricia. När hon fick veta att vi skulle få TVÅ bebisar så sa hon:

-Pax för killen!!!   Och här sitter hon med killen...Hur kunde hon veta???  :)

       Janelle och Corrinda

Janelles kommentar nu idag var: Ja, man var ju väldigt medveten om vad som passade ihop.....;) De får alltid klä på sig själva och det de tyckte var vackert då är kanske inte så snyggt nu:)



En varm sommardag, de är nästan en månad gamla, ligger och sover på en filt ute .Corrinda närmast kameran, Robban längst in.

 




Ni minns att den ena ungen alltid skrek va??  :)

     På den här bilden ser ju ingen klok ut;)


Bättre med syskonbilder:

 Janelle och Corrinda



Patricia och Robert   



Jonglering med små tvillingar:

   Robban i vit tröja, Corrinda röd.


Döpta är de ju, sommarens varmaste dag...

Jag håller Corrinda och Robban tar sig en microlur hos Perra:)

  Patricia var sur när vi skulle fota så hon vägrade vara med, typiskt...

Hon hade en rosa klänning och Janelle en blå, så matchigt med dopklänningarnas band så;)


    

Jag har en kompis som alltid säger att jag aldrig ser trött ut, men att jag verkligen såg sliten och trött ut på tvillingarnas dop, men vad sjutton?? Jag tycker jag ser ut som vanligt ju....? Hur ska man tolka det nu då....;) Lite smalare iofs..



Och så skrek Corrinda stackarn, som vanligt....minns att jag var sååå orolig i kyrkan...Dels för att hon skulle börja gorma, men mest för att de här bebisarna bajsade En gång i veckan, alltid på söndagar mellan 9-11, och då ville man helst slippa de blöjbytena för det var alltid översvämmning...Vi hade dopet kl. 10.00:)

Men, ingen skrek och ingen bajsade:)

  


Jobbigt att bli döpta...kolla små fötterna...:)

  



När hon blev några månader så slutade det göra ont i magen och hon blev det solsken hon varit sen dess:

   

Robban i blått, Corrinda i rött



Runt tre månader gamla, goda och glada, och alldeles alldeles underbara!!

   

Robban i grönt(ser vitt ut) och Corrinda i rött.


Så det var det, många bilder blev det!!!

Och nu sitter jag här och minns hur det var...mmmmm  gospropparna!


Jag älskar er båda två underbara trollungar!!!!

Grattis på födelsedagarna:)  

Av Carola - 14 maj 2010 11:52

Idag är det minsann ingen vanlig dag, för idag för tio år sen så föddes

   

ROBBAN OCH CORRINDA!!!!!!!!!

 

Robban föddes först, kl 11.43 och sen fick vi vänta 14 minuter innan Corrinda föddes hon med, och så var jag tvillingmamma, och fyrabarnsmamma:)

                           

  

Det här fotot sitter på vårt kylskåp, fotade av det i förbifarten, därav kvalitén:)

Ni får gärna ignorera mig och bara se de vackraste tvillingbebisarna som skådats!!

Ser ni vem som är vem???


Deras förlossning var inte den roligaste, däremot den snabbaste.....båda två var födda efter en timme och femtiosju minuter från det att jag anade att nåt var på gång...

De där nästan två timmarna var fruktansvärda, med intensiva vedervärdiga värkar utan några mellanrum...där den ena slutade började nästa. Det började väl iofs inte vara vidrigt förrän vi kom in på förlossningen, så det var nog "bara" en timmes skitont  , men ändå..;)


Jag fick inte stå på knä under förlossningen utan var tvungen att ligga på rygg, och för mig är det inte alls nåt bra, det blir bara övervidrigt, men de vägrade nåt annat för de måste ha koll på tvillingarna...Blä.

Det finns en risk för att tvilling nummer två snurrar runt och hamnar i säte eller på tvären när ettan är ute, och säkert andra anledningar åxå..

Tjena, vilken koll, Corrinda kom med en arm först  .


De skrek som illbattingar båda två, så personalen lämnade rummet så fort de kunde;)


Robban vägde 2840gr och var 48cm lång

Corrinda vägde 3200g och var 50cm lång.

De föddes i v 38+2


Sen hade vi en av varje, Robban sov aldrig, han tog sig en microlur nån gång per dag annars var han vaken mest hela tiden, glad och pigg och nyfiken.

Corrinda hade ont i magen och skrek hela tiden hon var vaken de första veckorna, utom när hon ammade. OM Robban nån gång lyckades somna så vaknade han ju av att hon vrålade  .

Jag sov max en timme i sträck på nätterna, MAX, och det var sällan det blev så mkt för alltid var det nån av dem som bökade runt.

Jag gick på myten att man måste synka tvillingar för att få det att vara drägligt och det var det sämsta jag gjort!


Om den ena vaknar och är hungrig, ska man väcka den andra och ge mat så att de kommer in i samma tider.


Jag väckte den som sov, som var alldeles för trött för att äta ordentligt, ammade båda, lade tillbaka dem i sängen, och DÅ vaknade den som velat sova vidare först och var skithungrig, för att den inte orkat käka när den blev väckt....

Funkade INTE, och efter några veckor lade jag ner det och ammade dem som de ville, och DÅ blev det bättre:)

Men särskilt mkt sov jag inte det första året.


Jag började jobba natt när de var ett år, och det som hägrade allra, allra mest var att få SOVA OSTÖRT I FYRA timmar efter att ha jobbat:)  


Men, att få bli tvillingmamma var för mig så stort, så speciellt och så coolt, så det spelade ingen roll att jag sov dåligt!!

Herregud, sova kan man göra sen...nån gång:)

Allt annat var bara roligt, härligt och underbart!!

Det är inte jobbigt med tvillingar, som alla säger, utan det är härligt!


Folk som inte har tvillingar har alltid väldigt mkt att säga, mest negativt, så de ska man inte lyssna på, man ska lyssna på mig som älskade det från första stund!

   


Vad spelar det för roll att det tar lite längre tid att klä på två, byta blöja på två och mata två, (man blir snabb och effektiv ganska fort*s*) när man har TVÅ ljuvliga bebisar?

Två blöjbyten innebär ju två stunder av bebisgos:)


Jag har alltid varit lite besviken vid alla efterkommande graviditeter att det inte varit två igen:)

Missförstå mig rätt, jag är överlycklig över alla våra underbara barn, men att få tvillingar var så mäktigt att jag gärna upplevt det igen!!


Så här ser de ut idag då:

    

Same same but different:)


De fick sova i gillestugan tillsammans inatt så vi kunde sjunga för dem båda samtidigt i morse, så det har vi gjort.

De fick varsitt par såna där skor med hjul under, lite tv spel, bla ett där man bygger sin egen berg och dal bana, tyckte det kunde passa dem;) underkläder (ja skittrist men behövligt) och lite annnat småtjafs.


Vi ska ha kalas för dem + Novalie på söndag, så det blir inte så mkt firande idag, mer än nån slags tårta(glass) och så får de välja middag....eh...gissa vad det blir???

Jo, Tacos.....Ja det är fredag men nåt annat måste det ju finnas när man får välja kan man tycka....men nope  


Nu ska jag röja köket, och ses se om jag hittar några bebisbilder på dem som jag kan fota av:)




Ja just det ja, mitt nya barn Lovalie som jag skrev om i förra inlägget....det var ju Lovelia:) Satt ute i solen och såg inte skärmen så bra, skyller på det;)




Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards