Direktlänk till inlägg 14 maj 2010

Miljoners tvillingbebisbilder från -00 !!

Av Carola - 14 maj 2010 22:35

Tog fram kartongen med bilderna från Robban och Corrindas första år, där ligger de fint i väntan på att få komma in i de fina babyalbumen som står i skåpet bredvid....hm;)

Och ihhhh, vad små de var, vad länge sen det var men ändå som typ igår...!

Tio år??

Ja, jag SER ju på dem att de är tio år, men det känns inte som tio år...


Vill ni se???

Jag fotade av bilderna med mobilen så kvalitén är ju därefter, men sen hade jag en rätt kass kamera då...plus att digitalkamerorna inte var uppfunna då, så det var ju gammal hederlig filmrulle man använde, så man visste ju aldrig hur korten var förrän man framkallat dem...och blev väl oftast besviken...

Den där fiiiiina bilden man såg i sitt huvud, blev en suddig blobb...

Nog om det, här kommer de:


Alldeles pinfärska, bara några timmar:

  Robban till vänster, Corrinda med rivmärke på kinden  

Här ser de ju inte kloka ut..stackarna;)




  Robban                                            
                 Corrinda   (tror jag!!)

  



Hemma, myser i vagnen, Corrinda vänster, Robban höger, vad mkt hår de har??

  

Det kommer jag inte ihåg att de hade....



Fast de var så små, så tog de upp hela dubbelsängen!!  I mitten låg jag och vände på mig åt den som ville amma:)

  

Det är Robban till vänster och Corrinda till höger


Ibland blev det en unge under täcket och en ovanpå:)

 

Corrinda ligger under täcket och Robban under Paddingtonfilten.



Stolt storasyster Patricia. När hon fick veta att vi skulle få TVÅ bebisar så sa hon:

-Pax för killen!!!   Och här sitter hon med killen...Hur kunde hon veta???  :)

       Janelle och Corrinda

Janelles kommentar nu idag var: Ja, man var ju väldigt medveten om vad som passade ihop.....;) De får alltid klä på sig själva och det de tyckte var vackert då är kanske inte så snyggt nu:)



En varm sommardag, de är nästan en månad gamla, ligger och sover på en filt ute .Corrinda närmast kameran, Robban längst in.

 




Ni minns att den ena ungen alltid skrek va??  :)

     På den här bilden ser ju ingen klok ut;)


Bättre med syskonbilder:

 Janelle och Corrinda



Patricia och Robert   



Jonglering med små tvillingar:

   Robban i vit tröja, Corrinda röd.


Döpta är de ju, sommarens varmaste dag...

Jag håller Corrinda och Robban tar sig en microlur hos Perra:)

  Patricia var sur när vi skulle fota så hon vägrade vara med, typiskt...

Hon hade en rosa klänning och Janelle en blå, så matchigt med dopklänningarnas band så;)


    

Jag har en kompis som alltid säger att jag aldrig ser trött ut, men att jag verkligen såg sliten och trött ut på tvillingarnas dop, men vad sjutton?? Jag tycker jag ser ut som vanligt ju....? Hur ska man tolka det nu då....;) Lite smalare iofs..



Och så skrek Corrinda stackarn, som vanligt....minns att jag var sååå orolig i kyrkan...Dels för att hon skulle börja gorma, men mest för att de här bebisarna bajsade En gång i veckan, alltid på söndagar mellan 9-11, och då ville man helst slippa de blöjbytena för det var alltid översvämmning...Vi hade dopet kl. 10.00:)

Men, ingen skrek och ingen bajsade:)

  


Jobbigt att bli döpta...kolla små fötterna...:)

  



När hon blev några månader så slutade det göra ont i magen och hon blev det solsken hon varit sen dess:

   

Robban i blått, Corrinda i rött



Runt tre månader gamla, goda och glada, och alldeles alldeles underbara!!

   

Robban i grönt(ser vitt ut) och Corrinda i rött.


Så det var det, många bilder blev det!!!

Och nu sitter jag här och minns hur det var...mmmmm  gospropparna!


Jag älskar er båda två underbara trollungar!!!!

Grattis på födelsedagarna:)  

 
 
Ingen bild

Mira

14 maj 2010 23:24

Tjingeling!
Nu var det lääängesedan jag kommenterade något här! Läser dock flitigt! Underbara blider, min äldsta är snart 9 år, men man har ju inte åldrats alls.....hm. Tvillingar, något som jag i smyg alltid hoppats på men inte fått, maken är nöjd nu med fyra men vi får väl se..... Hoppas ni har det gott!
Kramar

 
BeckaHBitcH.se - triss i gossar

BeckaHBitcH.se - triss i gossar

14 maj 2010 23:44

åååh ljuvliga bilder! jag vill också ha tvillingar! hahaha jaaa för det är alltid så sött och mysigt som det är på bild i verkligheten också ;-)

http://beckahbitch.se

 
jenny

jenny

14 maj 2010 23:45

Underbara skruttisar, så söta! Snart sitter jag också där och minns tillbaka på tiden när mina var små, tiden går så fruktansvärt fort!

Kramar Jenny

http://jennyn.blogg.se

 
Fia

Fia

15 maj 2010 02:07

Underbara bilder! Det ser alltid så underbart ut med två, slitigt men underbart:D Det är lustigt men man ser vem som är vem på dessa bilder för de är sig lika fortfarande,alla barnen.
Klädmatchningen blir bättre alltså? Skönt att höra för den är rätt, hmmmm inovativ kanske man kan säga om treåringens och sexåringens kläder:D

http://www.tjejtrissen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linda

15 maj 2010 09:12

Man ser nästan vem som är vem när dom är runt 3 månader!
Man såg det i Corrindas ansikte. :)
Sååå söta!!
Kram på er alla!

 
Helena

Helena

15 maj 2010 10:35

Vilka goa bilder! Och HU vad åren springer iväg!!!! Jag har fått mina barn ett och ett... Det är nog svårt att sätta sig in i hur det är att ha två spädisar som pockar på uppmärksamhet!
Kram Helena

http://www.bloggarmorsan.blogspot.com

 
Jessica tvåbarnsmamman

Jessica tvåbarnsmamman

15 maj 2010 11:17

Härliga bilder... Älskar din blogg

http://www.busnova.blogspot.com

 
malin

malin

15 maj 2010 14:39

Vilka härliga bilder! Det är verkligen en ynnest att få barn och två samtidigt är ju så häftigt :)
Inget jag riktigt trodde på när jag väntade mina ....:)
Hoppas de hade en jätte bra födelsedag!

http://pillris.blogg.se

 
Ingen bild

Anna

15 maj 2010 16:23

När jag är gravid så brukar jag roa mig med att gissa barnets kön, som så många andra... Ett tips jag fick var att fråga en femåring. De ska tydligen ha en känsla för det där. Jag frågade min femåring och hon sa "det blir en tjej" och mycket riktigt, ut kom en liten flicka. Så min fråga är nu..hur gammal var Patricia när tvillingarna kom? Kanske inte var så konstigt att hon visste att det skulle bli en av varje?

 
susanne

susanne

15 maj 2010 18:52

Så mysiga bebis bilder. Visst är det svårt att förstå att tiden går. Har själv tvillingar, som visserligen "bara" fyllde fem här om veckan.
Sånna sötnosar till barn du har.

http://strumpstick.blogspot.com

 
Ingen bild

Susanna

15 maj 2010 20:37

Nääää, nu blir jag ju jättedeppig, har gått över tiden med 3 dagar, jag som aldrig gått över förr.
Och så visar du så fina mysiga bebisbilder, snyft!
Du är precis som jag förrästen, även om man sovit dåligt, nån är sjuk eller man själv så är man ändå tacksam och glad för sina älskade barn!!!

 
Mia

Mia

15 maj 2010 21:57

Grattis till Robert och Corrinda i efterskott! :)

Jag har tvillingsystrar, enäggstvillingar. Båda två har alltid varit sjövilda och hittat på massa bus tillsammans. Jag sa till mamma för några år sen att jag hoppas att båda två får tvillingar som är likadana som dom själva. Lika vilda och bråkiga. Min mardröm har varit fram tills nu att få tvillingar. Men nu är vi nästan vuxna allihopa, tvillingarna har nyss fyllt 17 år och är hur underbara som helst. Tvillingar är coolt, två på en gång = dubbel lycka! ( Vi syskon är fyra tjejer och jag är äldst)

Jag vill själv ha många barn en vacker dag, barn är det bästa jag vet!

Ha en fortsatt bra helg. Kramar

http://miamo.blogg.se

 
Viktoria

Viktoria

15 maj 2010 22:30

Jag hoppas att R&C fick en riktig toppendag.
Jag har alltid önskat tvillingar - tänk att få två barn till priset av en graviditet!
Våra barn har alla sett ungefär likadana ut som bebisar, det är nästan omöjligt att skilja dem åt på foton. Idag ser de alla väldigt olika ut :-)

http://viktoriam4underbara.blogg.se

 
Ingen bild

Lina Hallerborn

16 maj 2010 00:17

Hej Carola! Vet du vad; DU är en underbar mamma! Du är den första som säger att det INTE är jobbigt med tvillingar, bara HÄRLIGT! Jag hoppas det fanns fler som du och jag hoppas verkligen du/ni får uppleva fler tvillingar i familjen. För det är klart att Jordan inte är sista ungen i denna underbara familj!? *blinkelink* Kram Linda

 
Ingen bild

Fia

16 maj 2010 00:21

Håller med; sova får man göra i "nästa liv!"
Hoppas twinsen fick en fin födelsedag. Vilken tid är dem födda?
Privat fråga: Har du spruckit mycket vid förlossningarna eller har du något knep för att klara dig undan det? Har du fått mycket bristningar på magen och åderbråck på benen? Själv ser jag inte klok ut efter 3 barnafödsar. Men vad gör väl det när man fått sina underbara barn.

 
Anna B

Anna B

16 maj 2010 09:43

Grattis på födelsedagarna. Har alltid närt en dröm om tvillingar, men inte när jag väntade Sara, då var jag livrädd för att det skulle bli två, eftersom vi bodde så galet trångt.

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
Ingen bild

johanna

16 maj 2010 18:17

finns det något så underbart som barn, har än så länge min första som snart fyller ett men längtar&längtar tills nästa, när nu det blir :) är ni nöjda med barn eller vill ni ha fler? :) många grattiskramar!

 
Ingen bild

Claes-Göran Olofsson

16 maj 2010 20:58

Hej
Jag heter Claes-Göran Olofsson och jag erbjuder följande tjänst....
för det händer säkert att du känner dig frustrerad, besviken, orolig, ledsen eller rådlös under livets långa resa
och då behöver du någon att prata med...någon som inte behöver se ditt ansikte och någon du slipper åka till
bara för att prata med..psykologer är dyra och tidsbundna, likaså kuratorer..och om du ringer till
bris, eller någon vännlinje, svarar oftast en person du bara kommer att prata med en gång.
för nästa gång du ringer möts du av en annan person..därför erbjuder jag mig att vara ett alternativ..
du erbjuds därför att kunna ringa mig på min mobil, om vad som helst...när som helst...om du vill fråga mig personliga frågor så svarar jag ärligt på dom
vilka frågor det än är.......det är du som bestämmer vad vi ska prata om.
och det är du som lägger på luren först, bortsett från en regel längre ner på detta mail.
det kan vara t.ex om du vill ha smakråd, stöd, få ut dina aggretioner på någon, vill berätta något förtroende fullt, bikta dig helt enkelt..
sen så är det bara vanlig samtalstaxa, eftersom att du ringer till min mobil.
vem är jag då? jag heter som sagt Claes-Göran Olofsson..är 28 år och bor i holmsjö i blekinge..är ingen utbildad psykolog,
kurator, men jag känner att detta är ett kall, jag är ärlig när jag pratar med dig på ett snällt och vänligt sätt .
det som du behöver göra för att nå mig är att skicka 100 kronor till kontonummer 8169-5,914 844 158-8
skriv ditt namn där avsändarens namn ska stå, så jag vet att du betalat för tjänsten..plus att du skickar ett mail till mig så jag kan få din mailadress
där skriver du dina telefonnummer..min e-mail är Finnsiframtiden5@hotmail.com
när du gjort detta så kommer jag skicka ett e-mail tillbaka till dig eller ett sms. skriv vilket sätt du föredrar, där jag ger dig mitt mobilnummer
och när du ringer mig så uppger du ditt namn så jag vet att du betalat, sen har du tillgång till min tjänst i 30 dagar från och med det första samtalet.
därefter kan du göra om prosiduren och få tillgång till mig igen..skickar bara detta mailet till så få personer som möjligt så att du ska kunna nå mig utan
att det tutar upptaget när du ringer mig, men när jag känner att det är rimligt kontaktar jag fler personer via mail eller på annat sätt.
..jag har dock bara en regel, att ett samtal per dag som får vara max i 30 minuter, sen lägger jag på
detta är bara för att dom som ringer ska ha samma chans att prata med mig, men sen kan du ringa mig när du vill i 30 dagar efter att
du fått mitt bekräftelsemail och sms..om du inte tänker använda tjänsten så skicka gärna detta mail till EN kompis.
mitt telefonnummer står visseligen på hitta.se. men 100 kronor krävs som sagt för att använda tjänsten
pengarna går till min utbildning jag sparar till.
kram på dig och hoppas vi hörs snart // Claes-Göran Olofsson

 
julia

julia

16 maj 2010 21:02

men gud vad janell är lik novalie och corrina patricia!Kramar julia hälsa allaXD

http://www.kramjulle.blogg.se

 
Ingen bild

Nina

16 maj 2010 21:33

Var sov din man då? Jag har själv tvillingar som är 9 i sommar

 
Ingen bild

Sara

16 maj 2010 22:19

Den där Claes-Göran verkar vara en mysko typ! Raggar pengar av en 10-barnsmamma, vad är detta?! Och vad är det för utbildning han sparar till???

Nä, Carola... gå inte på detta!!!

 
trollmor till 5

trollmor till 5

16 maj 2010 22:34

underbara bilder ju!

grattis till corrinda och robban i efterskott
kram

http://trollmorsbusungar.blogg.se

 
Ingen bild

Jenny

16 maj 2010 23:26

Mysiga bilder:) Härligt att få så många barn!

 
hanna

hanna

17 maj 2010 13:16

Hejhej carola!
Gud så söta dom var dåå!!;)

http://hannisenn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mia Fridh

17 maj 2010 21:15

Hej Carola.
Vad fina bilder på Robert och Corinda

Grattis till er på 10 årsdagen

 
Ulrica

Ulrica

18 maj 2010 23:59

Så jättefina bilder o jag låg lite efter med läsningen så jag har suttit här en stund nu :D Och du var så söt på den tiden men nu är du ännu snyggare ;) Btw har du inte fått några brev ännu så kan jag skicka o kalla mig för ulrik ;) hihi

http://mamaauroras.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards