Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

Varmt

Av Carola - 19 maj 2010 22:58

Lovelia älskar Jordan:)

Hon missar inte ett tillfälle att krama honom, och han missar å sin sida inte ett tillfälle att dra henne i håret... Aoooj,Joda ont illa määäj!  låter det då.




  


I söndags strålade solen på eftermiddagen efter att det sett lite tveksamt ut på förmiddagen. Vi som skulle ha släktkalas var väldigt nöjda när molnen skingrades och fram kom solen  .

Innan gästerna kom så roade vi oss på lite olika sätt, jag med att göra tre olika tårtor allt efter födelsedagsbarnens önskemål och Perra städade:)

Jag, Janelle och Patricia hade röjt ur poolrummet dagen innan, så nu är det fin därinne igen!

Men att sitta där när solen strålar är inte aktuellt, då vill man sitta utanför, men det är klart iaf.

Ska fylla poolen snart!!


Blåsa ljus på sin tårta är viktigt, även om de nästan blåstes ut av vinden...

   

Här står de tre födelsedagsbarnen, Robban till vänster, hans tårta är grön, med fyllning av vaniljkrämsgrädde och chokladkross i två lager och bara grädde högst upp, så ett färdigt marsipanlock från affären, och jäklar så tjockt det var, skitsvårt att få till det snyggt....så det blev fult:)  De måste ha gjort nåt med de där locken för jag tycker de var smidigare förr...?

Sen Novalie med en tårta med oblatbild på, Tingeling:) Hon ville ha chokladpudding och grädde i sin...det tycker jag är så där...men hon var nöjd:)

Corrinda sen, med sin jordgubsstårta:)

Hon fick sin pappa att åka först till Ica för att leta jordgubbar, de hade inga så då fick han åka vidare för hon blev så ledsen..Citygross har precis öppnat här i stan, och de hade, goda OCH snygga:)  I tårtan var det vaniljkrämsgrädde bara, hon ville absolut inte ha nåt mer, och den var väldigt god. det var Robbans med, medan Novalies var bara ok;)

Nästan allt gick åt iaf:)


När gästerna åkt hem var det så bra att jag och syrran hann iväg på vårt box pass:)

Fint att ha 90 intensiva minuters träning på en diet av enbart tårta.....  , jag hade ju ätit en tallrik fil till frukost iofs, men sen var det bara tårta för hela slanten:)  Gick bra det med, men är nog inte optimalt skulle jag tro:)


Sen har dagarna varit soliga och fina även efter helgen så vi har mest varit ute, i skuggan för små bebisars del, och i solen för oss andra:)

  

 Ingen ska ju tro att lilla skrutten sitter still på sin filt och grejar....no way, här ålas det, eller hasar fram på nåt käckt vis med ena foten före så fort man bara kna bort från filten och vidare ut på stenarna:)

Hur ska man annars hitta nåt spännande att smaka på??

Han har provat gräs (sådär)  pappersbit (ytterst delikat) jord ( nja) tulpan (jomen det här var gott!) och gamla kaksmulor (mumsigt!) och han jagar febrilt efter alla små myror, men de har han  inte hunnit smaka än;)


Idag var det ytterst kvavt och kvalmigt ute...Jag älskar värmen och solen, men det kvava kan jag vara utan, mår inget vidare då, yr, lite illamående, ingen aptit och sådär....värdo.

Men det får man försöka överse med...:)

Jag var först på musiklek med Lovelia, avslutning, och sen väntade vi på Trixie innan vi åkte hemåt.

Igår var det Jordans avslutning och imorgon är det för kyrkis, det är mkt nu:)


Hämtade Novalie på skolan och fick med ett extrabarn där, Robban och Corrinda hade med sig en tre fyra kompisar i var så det var ett rejält gäng med barn här:)

Jag funderade lite varför all mjölk jag precis köpt var slut??? men sen såg jag alla Oboyglasen och förstod  ..bara att köpa mer då...;)

De var ju törstiga hela tiden åxå, konstigt de hoppade ju bara studsmatta??     

 Mina barn är uppfostrade att dricka vatten när de är törstiga, men inte alla andras insåg jag idag när jag flera gånger såg barnen i kylskåpet när de hämtade mjölk att dricka....givetvis ur ett NYTT glas varje gång...hm  ;)


JAja, bättre mjölk än läsk kanske, men jag håller ändå på att vatten är bäst när man är törstig:)



Nu vaknade Jordan, så det är väl läge att hoppa i säng med honom då, har slagit på takfläkten i vårt sovrum och öppnat fönstret för det är fortfarande väldigt varmt, härligt!!!

Bort med det kvalmiga bara så är jag supernöjd:)


Nattinatti:)

 
 
Ingen bild

anna

20 maj 2010 00:54

ni e så fina så!!!
såg igår reprisen på tv ochdå va de med när du födde jordan,å ja har en fråga som jag skulle bli ÖVERLYCKLIG om du svarade på, just när du fått upp jordan i famnen på sjukhuset så spelas en låt, en lugn kärleksfull åt, en tjej som sjunger fint,på engelska, ljus röst, snälla vet du vilken låt det är? elller vet nån man kan fråga om det??bara MÅSTE höra helaaaaaa
kram anna

 
Petra

Petra

20 maj 2010 06:02

Vilka härliga kalasbilder ;-) och vad smart att de fick varsin favorittårta ;-) jag har gett upp tårta här hemma - helt - pojkarna pratar om tårta - vill baka tårta osv men äter aldrig... ;-)

Kram

http://www.willvindesign.se/blog

 
mikaela

mikaela

20 maj 2010 08:18

Gu vilka fina bilder och vilken härligt stor familj.
Kom in till mig och tävla om en fin ring som du kanske kan ha själv eller någon av dina stora döttrar:-).

Mikaela

http://www.lovekaos.se

 
Ingen bild

Sara L

20 maj 2010 09:13

Åh vilket roligt inlägg!!! :D Men du Carola - är det möjligt att få se en bild på varje tårta lite närmre? De var SÅ fina, om du har någon bild inuti skulle jag också gärna vilja se det, men det är kanske inte så vanligt att man fotar när halva tårtan är uppäten? :-)

Jordan är ju FÖR söt tycker jag! Alla barnen är ju fina, och de är rätt lika varandra hela bunten egentligen. Inte så konstigt med tanke på att de är syskon - men det finns familjer där alla barnen ser relativt olika ut. Gulligt att man ser "den röda tråden"...

Förövrigt tycker jag också att vädret är härligt nu, det är kvalmigt här i Örebro också, och jag kunde vara utan det, men hellre det än 13 grader och snålblåst ;D

Kram på Er!

 
BeckaHBitcH.se - triss i gossar

BeckaHBitcH.se - triss i gossar

20 maj 2010 09:47

Härliga bilder - speciellt första :-)

http://beckahbitch.se

 
Ingen bild

Anna

20 maj 2010 10:49

Vi är många som vill baka tårtor efter ha sett dina fina. Har oxå några tårtfrågor:
Bakar du egna tårtbottnar eller köper färdiga?
Har du någon sprits till grädden och vilken sort isåfall?
Har alltid så svårt att bjuda släkten på kalas för det är många olika allergier. Gluten, laktos, äggallergi... Har ännu inte lyckas baka en tårta UTAN ägg? Har du testat nångång?

 
Ingen bild

Sandra

20 maj 2010 10:52

Vill oxå berömma dina fina tårtor. Härligt att födelsedagsbarnen får vara med och bestämma!
MEN, blev förvånad att ingen av tårtorna innehöll SYLT!
Med en pappa som gör sylt varenda dag...

 
Sofia

Sofia

20 maj 2010 10:56

Hej på dig!
Inne och smygläser din blogg, så spännande tycker jag.
Gott med tårta, hade gärna smakat på den med jordgubbar!
Det är sommar det.

Ha de gott!

http://www.3barnsmamma.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria

20 maj 2010 11:30

Till Anna: Jag har en mamma som är allergiskt mot ägg, laktos och gluten. Jag har ett recept på en sockerkaka utan ägg, man kanske kan göra tårta av den? Om du vill ha det respetet så kan du ju maila mig på maria.liljegren@gmail.com, har även recept på jättegoda gluten och laktosfria muffins som blir fluffiga. Mvh Maria

 
Claes-Göran Olofsson

Claes-Göran Olofsson

20 maj 2010 12:14

Hej
Jag heter Claes-Göran Olofsson och jag erbjuder följande tjänst....
för det händer säkert att du känner dig frustrerad, besviken, orolig, ledsen eller rådlös under livets långa resa
och då behöver du någon att prata med...någon som inte behöver se ditt ansikte och någon du slipper åka till
bara för att prata med..psykologer är dyra och tidsbundna, likaså kuratorer..och om du ringer till
bris, eller någon vännlinje, svarar oftast en person du bara kommer att prata med en gång.
för nästa gång du ringer möts du av en annan person..därför erbjuder jag mig att vara ett alternativ..
du erbjuds därför att kunna ringa mig på min mobil, om vad som helst...när som helst...om du vill fråga mig personliga frågor så svarar jag ärligt på dom
vilka frågor det än är.......det är du som bestämmer vad vi ska prata om.
och det är du som lägger på luren först, bortsett från en regel längre ner på detta mail.
det kan vara t.ex om du vill ha smakråd, stöd, få ut dina aggretioner på någon, vill berätta något förtroende fullt, bikta dig helt enkelt..
sen så är det bara vanlig samtalstaxa, eftersom att du ringer till min mobil.
vem är jag då? jag heter som sagt Claes-Göran Olofsson..är 28 år och bor i holmsjö i blekinge..är ingen utbildad psykolog,
kurator, men jag känner att detta är ett kall, jag är ärlig när jag pratar med dig på ett snällt och vänligt sätt .
det som du behöver göra för att nå mig är att skicka 100 kronor till kontonummer 8169-5,914 844 158-8
skriv ditt namn där avsändarens namn ska stå, så jag vet att du betalat för tjänsten..plus att du skickar ett mail till mig så jag kan få din mailadress
där skriver du dina telefonnummer..min e-mail är Finnsiframtiden5@hotmail.com
när du gjort detta så kommer jag skicka ett e-mail tillbaka till dig eller ett sms. skriv vilket sätt du föredrar, där jag ger dig mitt mobilnummer
och när du ringer mig så uppger du ditt namn så jag vet att du betalat, sen har du tillgång till min tjänst i 30 dagar från och med det första samtalet.
därefter kan du göra om prosiduren och få tillgång till mig igen..skickar bara detta mailet till så få personer som möjligt så att du ska kunna nå mig utan
att det tutar upptaget när du ringer mig, men när jag känner att det är rimligt kontaktar jag fler personer via mail eller på annat sätt.
..jag har dock bara en regel, att ett samtal per dag som får vara max i 30 minuter, sen lägger jag på
detta är bara för att dom som ringer ska ha samma chans att prata med mig, men sen kan du ringa mig när du vill i 30 dagar efter att
du fått mitt bekräftelsemail och sms..om du inte tänker använda tjänsten så skicka gärna detta mail till EN kompis.
mitt telefonnummer står visseligen på hitta.se. men 100 kronor krävs som sagt för att använda tjänsten
pengarna går till min utbildning jag sparar till.
kram på dig och hoppas vi hörs snart // Claes-Göran Olofsson
p.s besök min blogg www.metrobloggen.se/classeslillablogg

http://www.metrobloggen.se/classeslillablogg

 
Mirka

Mirka

20 maj 2010 14:33

Hej i värmen:-) Vilka härliga bilder:-) Skönt att ni fick fint väder till kalaset:-) När jag var liten så tyckte jag tydligen att myror, flygor mm var riktigt delikat:-D:-D

Claes-Göran Olofsson : Ge dig nu! Ett inlägg från dig räcker bra känns det som! Finns nog bättre saker att lägga sina pengar på än att bekosta dina studier på detta vis!

(Carola: Var ba tvungen;-))

http://www.tiobarnsmamma.blogg.se

 
Screwdriver

Screwdriver

20 maj 2010 23:30

Riktigt fina bilder! Avundas lite nästan, har suttit hemma sjuk i en vecka nu och vill verkligen göra något snart, är nog frisk om några dagar, kanske blir att ta en drink eller något.. Kul blogg förresten, hittade precis hit! :)

http://drinkrecepten.se

 
susanne

susanne

21 maj 2010 16:07

Åh, så sött. Syskonkärleken lyser lång väg i bilden

http://strumpstick.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards