Direktlänk till inlägg 27 maj 2010

Jag har träffat en kändis:)

Av Carola - 27 maj 2010 23:12

Ja, ni som läser Mirkas blogg har ju redan läst att vi hade en fika dejt på Ikea i tisdags:)

Och eftersom mina bilder bara blev skitdåliga så snor jag Mirkas rakt av:)

Här är bildbevis på att vi träffades:

   Min unge i Mirkas famn:)

Jordan var hur nöjd som helst:)

Mirka och jag har faktiskt känt varanda på nätet i många år, eftersom vi hängde på samma forum och ett tvillingsnack som finns där. Mina var några år när hennes föddes, ja hennes första par då;)

Sen har vi haft sporadisk kontakt sen dess, det har ploppat upp fler barn både hos oss och dem, och plötsligt så fann vi oss vara med i Familjen Annorlunda båda två:)

Oddsen på det?


Det var alldeles otroligt roligt att äntligen få träffas!

Hennes Kevin var med, en sån charmig ung man, han kommer att fånga många tjejers hjärtan:) och så hennes syster och systerdotter. Och så minstingen Nellie då:)

En så liten näpen unge, jag funderade på att sno med henne hem, men tänkte att de märker nog att nån fattas....;). Hon var sååååå fin!!

Jordan var ju större när han föddes (4,2kg) än vad hon var nu( runt 3,5kg) som fyra veckor, så det är ju inte så konstigt att hon kändes liten och späd.

Hon sov som en stock, sen vaknade hon och var piggelin, små ekorrögon som kikade intresserat på allt runtomkring...sööötnos:)

(nej vaddå. jag låter väl inte ett dugg avis väl??  )


Jag och Lovelia:

  

Vi fikade och pratade i flera timmar innan det var dags att åka hemåt, och Trixie pratade redan i bilen om att hon ville träffa Mirka igen:)

Hon har berättat för alla vi träffar att hon snart ska åka och hälsa på hos Mirka och hennes familj...så snart kommer vi och invaderar:D

Tack för en trevlig fika, och tack för att jag "fick" sno bilderna:)



Idag har jag varit på Ikea igen:)

Först var vi till Skopunkten och köpte skor till Corrinda och Lovelia


 Corrindas sandaler


 Lovelias, men jag måste byta dem, de var för små visade det sig hemma när vi provade ordentligt:(

De här passade iaf:

 Söta små foppor:)


Sen fick Corrinda ett par converseliknande dojor med coolt tryck på, de finns inte på Skopunktens hemsida?


Trixie borde få nya sandaler, men jag måste kolla ordentligt hemma först för jag har för mig att hon har...samma med Novalie.

Nu har jag varit iväg två omgångar, och än så länge har Robban, Patricia Corrinda och Lovelia fått nya skor..bara några kvar;) Fast Janelle har och ev Novalie och Trixie åxå..*hoppas*


Efter skoköp blev det lunch på Ikea, det ligger tvärs över parkeringen bara:)


Hemma var Janelle som stukat foten och knappt kunde gå...bäst att vila upp den lite.


Nu har jag varit iväg och tränat, de har börjat på sommarschema så nu blir det olika vecka till vecka....joooobbigt att inte kunna ha de vanliga tiderna, men det går nog bra ändå:)

Just nu är det mkt på Syltkrukan åxå, massa vårmarknader, så det är svårt att få rum med allt man vill ha med på agendan:)

Men träning får man alltid in:D


Idag var det cirkelfys, en för mig ny bekantskap som ledare, och saaaaaaablars vad jobbigt det var!!!!!!

Kände mig alldeles svag i armarna efteråt, nice. Ska man träna så ska det kännas åxå annars är det ingen vits:)


Nu ska jag hoppa i säng, och sova till kl 03, då jag ska tillbringa några timmar med att bråka med Jordan....tur att han är underbar alla andra tider på dygnet annars hade jag auktionerat bort honom;)

Eller, nej förresten,jag vill nog ha kvar honom oavsett;)


Natti natti:)

 
 
Mirka

Mirka

28 maj 2010 00:21

Klart att du fick "sno" bilderna:-D Kom och invadera ni hi hi hii
Kram så länge;-)

http://www.tiobarnsmamma.blogg.se

 
BeckaHBitcH.se - triss i gossar

BeckaHBitcH.se - triss i gossar

28 maj 2010 01:49

KUL att ni träffats :-)

http://beckahbitch.se

 
Marre

Marre

28 maj 2010 10:10

Trevligt att ni äntligen träffats.
Mysig blogg.
Kram M

http://www.lundstromtycker.blogspot.com

 
Ingen bild

Sara L

28 maj 2010 11:02

Vad bra du skriver Carola! Det märks att du tycker det är kul, tycker du det är exakt lika kul nu som du tyckte när du var liten? (Kommer ihåg att du berättat om att du gillade att skriva som liten). Tack för en bra blogg! Keep it up!

Kram från Sara

 
Ingen bild

Carola

28 maj 2010 11:54

SaraL: Jag tycker det är superkul att skriva:) Även om jag har noll och inget att säga så kan jag få ihop en lååång text om typ ingenting, bara föratt jag svamlar så bra;)Det liksom bara kommer av sig själv. :)Tack!

 
Ingen bild

Linda

28 maj 2010 16:40

Jordan är såå söt!!
Han verkar vara en underbar liten unge!
jag läste på Janelles blogg att ni skulle titta på Talang live!
Jag ska hålla utkik efter er! hi hi...
jag gillar din blogg jätte mycket!

 
izabelle

izabelle

28 maj 2010 17:44

en av världens goaste familjet!

http://www.izabellelindberg.blogg.se

 
Ingen bild

Linda

28 maj 2010 18:47

Nu har jag frågestund på min blogg så fråga gärna lite frågor!!

 
Anna B

Anna B

28 maj 2010 19:29

Tänk att man alltid köper för små skor. Sällan för stora (i alla fall jag) Sist visade det sig att min snart femtonårng (eller snart och snart - oktober). Inte längre har 39:or (där jag typ fastnat) utan 44!!!!!!!!!!!

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
Ingen bild

jane nilsson

28 maj 2010 21:25

Kortet på Jordan och Mirka så är Jordan väldigt lika sin pappa.Brukar läsa din blogg och gillar den skarpt..Förstår inte hur ni hinner med allt som ska göras med så många barn i familjen.Men ni fixar det galant tycker jag,Min mamma bor i utanför Uppsala.Ska dit i sommar och hälsa på.Finns ni på någon marknad i närheten då? Kram från Mig

 
FianStian

FianStian

28 maj 2010 21:42

Låter som en toppen dag :) Kram!

http://www.fianstian.bloggplatsen.se

 
Petra

Petra

29 maj 2010 09:09

Vilka härliga bilder på härliga mammor ;-D

Superkul att ni träffades och jag hoppas att ni hade lika kul som det såg ut på bilderna!

Kram

http://www.willvindesign.se/blog

 
Ingen bild

mette myrberg

29 maj 2010 23:38

Hej Carola ! Tycker att det är så roligt att följa din blogg eftersom att min bebbe är lika gammal som din! Har dock bara två till ( triss i flickor ) å nu är det stopp trots att jag äääälskar bebisar å småbarnstiden men alla kan ju inte ha din ork å energi :)))) Du skriver bra hoppas du fortsätter med bloggen!!

 
Tina

Tina

30 maj 2010 11:06

Ja tänk va mycke man missar medans man städar o tvättar,m,m :/
har oxå upptäckt saker ute de senaste dagarna som ja inte sett förut, rabarberna har kommit upp, rönnen har faktiskt slagit ut, björkarna gröna o fina, idag ska ja njuta av allt de där..men Först ska ja klippa gräset:) är då ute åtminstone då

http://www.fyrabarnsmorsa.blogg.se

 
trollmor till 5

trollmor till 5

31 maj 2010 07:16

ni verkar haft en härlig dag, kul!

jag har köpt likadana sandaler som Corrinda, ja inte till mig själv då men till min 7 åring =)
super snygga ju.

ha en fin dag!

http://trollmorsbusungar.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards