Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Carola - 1 juni 2010 23:22

Jag hade ju inte visat Janelles balklänning??

Inte bra, inte bra...här är den:

    

Svårt att göra den rättvisa på kort, för den blänker:)

Den är silvergrå, mörkare än vad den ser ut att vara, och den sitter som en smäck:)

Jag budade hem den på Tradera för hela 517kr +90kr i frakt, så jag är nöjd:D

Janelle själv hade kikat lite på stan och bara hittat "två-tusen-kronors-klänningar-och- uppåt...." och det kan man inte betala för en enda kväll, när man går på niornas bal.

Det stod byst och midjemått i annonsen, så det var vad vi hade att gå på, men som sagt, den kunde inte sitta bättre:)


Så här såg den ut i Tradera annonsen:

   Ni ser ju att den är mörkare.

  

Janelle var först ganska avig till att kika på Tradera, hon trodde det var bara massa gammalt skit (hur hon nu kan tro det, jag shoppar massor där*s*...eller vänta lite nu...? Hm....kanske just därför...?  Haha...)

När hon väl insåg att det ju är sprillans nya kläder så ändrades intresset, och hon kollade glatt runt tills hon såg denna. Det var typ 2½ timme kvar på auktionen, så hon fick ta ett snabbt beslut, men det var inget svårt beslut för hon blev såååå förtjust i den, ögonblicklig förälskelse:)


Jag var ganska nervös när den var på väg, för tänk om den inte skulle passa, då skulle hon bli så besviken...men det behövde hon ju inte bli:)


Blir nog alldeles superbra det här!!



Måste tacka er för era snigeltips!!

Jag kan bara säga att jag tänker iNTE lägga dem i frysen, vilket ju inte heller Petra var så sugen på:) men det där med ölet och saltet har jag noterat i minnesbalken.

Men en fråga jag funderar på är denna:  Om jag nu sätter ut öl, eller saltar en snigel så polarna kan komma och käka.....drar jag inte hit ÄNNU fler äckel då?? De som är och sniglar sig inne hos grannen som inte bjussar på öl tex..?  Då kanske de tycker: - Öh, alla!! Kolla in den hära schyssta uteserveringen!! De har bärs och salta sniglar!! Sprid vidare....!  Värsta partyt hos Wetterholms!  


Eller?? Funkar det inte så??

Och....vart i hela friden gör jag av alla döingar???  Gräv ner sa en av er, men om det är som nån annan sa, att man kan plocka 4-5 HINKAR varje kväll! då kommer ju hela trädgården att undermineras av snigelslime....Man kanske kunde gräva en liten trädgårdsdamm där man öser i alla sniglar, saltar och sen sätter ut näckrosor och en fontän med öl så att alla levande sniglar masar sig dit och drunknar de med...? 

Nej fy fasiken vad äckligt hörrni  , men vad gör man med dem???


Nu ska jag sova, måste upp med ungarna om  typ 7 timmar,maken ska fiska lax imorgon...han har fått rapporter om att det fiskats upp.....O, zero, zipp, nada, ingen lax alls, men ändå lovar han mig att frysen kommer att bli full.....:)  Det är bra med positiva människor! :)


Natti natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards