Alla inlägg den 4 juni 2010

Av Carola - 4 juni 2010 20:16

Jag läser en blogg, Beckabitch, och jag gillar henne skarpt:)

Inte bara för att jag vann min tjusiga Willvin väska där  , utan för att hon är duktig på att skriva, och såklart för att hon har en son som är bara några dagar yngre än Jordan , det är roligt att jämföra;)

Hennes son Elmer är iofs en aaaaning före Jordan på typ allt,(läs: mil före  ) men det tycker jag är så oerhört fascinerande, hur barn som är precis lika gamla kan vara så olika i utvecklingen.


Hon har anmält sötnosen till en tävling som Vi Föräldrar har, om att få bli omslagsbebis, och kom ända till final!! De skulle åka till Stockholm i morgon för fotograferingar.  Det här är Elmer:

   Söt som socker!


Men....Nu idag så ringde de från tidningen  och meddelade att de diskvalificerat Elmer!

Anledningen?

Jo, bilden man skulle ladda upp fick inte vara äldre en en månad, och det hade Becka missat, när hon upptäckte det mailade hon och frågade Vi Föräldrar hur hon skulle göra, jag klipper från hennes blogg:

 

 


Datum: 23 april 2010 16.35
ämne: Omslagstävlingen!


Om jag laddar upp en bild och sedan upptäcker att den är tagen den 4 mars och blev inskickad runt 20 april, blir jag diskvalificerad då?
Det stod något i reglerna om en gräns på en månad?


Eller betyder det bara att bilder tagna i mars är okej att skicka in i april och bilder tagna i april är okej att skicka in i maj?
Är det noga exakt på datumet eller bara på månaden?
 
Jag dör en smula annars :-(


--
_______________________________
Med vänliga hälsningar


Beckah -82, mamma till
Victor 980815, Alvin 070705 och Elmer 090904



**************************************************

*********



Datum: 28 april 2010 14.47
ämne: Vi föräldrars omslagstävling


Hej Bekah,
Ursäkta det sena svaret om din fråga i tävlingen.
Bilden ska vara tagen tidigast 1 månad före tävlingsbidraget skickas in men vi räknar inte exakt på dagen, så din bild blir inte diskvalificerad.
Tack för ditt mail!
 
Vänligen
Irini Hedin
Vi Föräldrars omslagstävling
076 2555 943
08 - 736 51 72

Slut på kopierat.


Ändå blev alltså Elmer diskad:(

Fyyyyyyyyyy så dåligt tycker jag, och blev alldeles ledsen för deras skull.

Man hoppas ju såklart på vinst när man skickar in sin bild, och nu när Elmer kom till final så är det ju klart att Beckah började se fram emot hela äventyret att få åka till Stockholm och vara med om en fotografering.


Jag tycker det är solklart att det är Vi föräldrar som gjort fel.

Nu är det ju imorgon som fotograferingen är så det när väl försent att ändra på nåt, men ändå.

Läs gärna mer inne hos Beckabitch, och sen kan ni om ni tycker att det är fel surfa in och skriva på en namninsamling som nån gjort för Elmers skull,

http://www.namnlista.se/lat-elmer-aka-till-stockholm


Om inget annat så för att tala om att det är mkt dåligt skött av tidningen.


Beckah mailade, frågade, fick svar och gjorde som svaret sa, och blev alltså ändå diskvalificerad....

Usch, så ska det inte vara!!


Bye mer er:)

Av Carola - 4 juni 2010 00:54

Han har i ett par veckors tid gått med hjälp av möblerna, ibland mer handgripligt än annars;) Han tar ofta en av de små barnfåtöljerna och skjuter framför sig som ett stöd.'I dag letade jag reda på den gamla skabbiga gå vagnen, buntade ihop ett gäng gamla kataloger och lade i dem som tyngd och gav den till honom...:)

Hur det gick--??


Kika Här:      http://www.youtube.com/watch?v=YqG5eBs8coM


  

Han blev för övrigt nio månader igår:)

Eller förrgår om man ska vara noga och titta på klockan....;)

Jaja, den 2 juni blev han nio månader gamal, älskade unge!


Natti natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards