Direktlänk till inlägg 5 juni 2010

Patricias konfirmation

Av Carola - 5 juni 2010 23:29

Idag har vår andra dotter konfirmerats:)

   Underbaraste lilla Patricia   !

Eftersom Janelle konfirmerades förra året, så visst vi att det skulle bli hur bra som helst idag. Förra året gick jag dit och trodde det skulle bli trist...ack vad jag bedrog mig, det är inte som en trist konfirmation från stenåldern utan det är show, med massor av musik och dans och roliga skämt:)


I år hade jag förberett mig väl:D

Jag hade laddat kameran, mobilen och videokameran, och vi var där en timme innan det började för att få bra platser....förra året var vi i god tid men blev omsprungna av folk som trängde sig före, nu hade vi vässat våra armbågar...;)

Småtjejerna ledsnade ju såklart på att stå och vänta, men var ändå ett under av tålmodighet!!!

Tjusiga var de åxå, våra små:

  

Se så fint Novalie tar hand om sina systrar:) Håller en arm om Lovelia och Trixie håller hon i handen  


Vi fick platser allra längst fram:)

Bara att plocka fram alla inspelningsapparater, och sätta Lovelia tillrätta i mitt knä. Jordan hade den ytterst goda smaken att somna hemma i vagnen, så jag och Corrinda promenerade dit med honom, sen ställde jag honom sovandes bakom kyrkan, och där stod han och sov hela tiden!

Tur det inte är Usa eller nåt, så man kan ställa sitt sovande barn utan uppsikt.....eller det kan man ju inte iofs utan att vara orolig för att nån kanske norpar honom, men det är så pass undanskymt så det kändes helt ok.

Han fick babylyssnaren så vi skulle höra honom inne från kyrkan, och sen fick Perra kila och titta på honom med jämna mellanrum.

Det är dessutom fönster så hans vagn syntes innifrån.


Deras redovisning hade temat Askungen, och det var ju min lilla unge som var Askungen:)

De gjorde små spel runt frälsarkransen som de jobbar från, med olika pärlor som representerar tystnaden, Gud, mörkret, ljuset, hemligheter osv.

Äsch, fråga mig inte, jag vet inte riktigt om jag ska vara ärlig, för vi är ju inte helt insatta i det där....


Patricias "prins" världens gulligaste kille, han får gärna bli min svärson   sjöng solo, en sång till Askungen, och just nu kommer jag inte ihåg vad den heter.....asch...She will be loved, kanske?? Beautyqueen and only seventeen, typ;)


Sen sjöng Patrica solo!!

Låten från Camp Rock, This is me, tror jag den heter...

Och hon sjöng såååååå fint!

Hon sjunger ofta hemma, men det är sådär tyst och hummande, för hon vågar inte sjunga ut ordentligt, men nu....inför en smockfull kyrka, med släkt och vänner och okänt folk...där minsann tog hon bladet från  munnen och ut strömmade de vackraste toner  !!!!

Min unge kan ju sjunga:)

Hon fick varma applåder efteråt, och på väg ut ur kyrkan när det var slut blev hon stoppad av ALLA som ville tala om hur fint det varit, hur vackert hon sjöng, och vilken röst hon hade.

*stolt som en tupp*


Janelle filmade med videokameran och jag med min mobil, men såklart höll jag den på fel håll, och nu kan jag inte rotera filmen!!

Muttrar och sliter mitt hår, men jag får inte till det, jag får inte ens filmen att flytta sig till mitt redigeringsprogram....

Jag hade ju tänkt visa er här.....men tills vidare om ni vill så har jag lagt in den, fast på snedden då;) på vår hemsida. Egen flik - Patricia sjunger.

Ställ laptopen på högkant så blir det ju nästan rätt;)


Ljudet är värdelöst, det är ju i kyrkan full av folk och akustik och en mobil som väl inte är den vassaste på att återge skönsång...men..jag lovar..det är det vackraste jag hört  , och jag är ju inte ett dugg partisk;)


Efter kyrkan åkte vi hem hit och åt smörgåstårta, såååå gott, jag älskar dem, vi beställer från ett närbeläget bageri, Trillers, och de är alltid underbara.

Patricia fick massa presenter, övervägande delen smycken, mest pärlor för det älskar hon:)


Vi hade köpt ett enkelt silverkors på kedja, som hon önskat sig, och sen fick hon ett armband med små rosa och vita pärlor som jag beställt från Carolines smyckesskrin. På brickan lät jag stansa" Glöm aldrig bort att vi älskar dig".

Den sidan kan jag verkligen rekommendera, jag beställde namnsmycken där åt mig själv åxå:) Det blev mååånga namnbrickor;)  Ska visa sen nån dag.


Så fick hon åxå samma sak som Janelle fick, en navelpiercing:)

Janelle ska göra om sin för den stöttes bort, men hon har visat upp den för killarna på Darkwell där hon tog den och de säger att det inte är några problem att göra om den.

Troligen så gör tjejerna sina tillsammans i höst, efter bad och solsäsongen.


Jag ska fota hennes fina presenter så får ni se sen:)


Nåt ni kan få skåda redan nu, är en snygg uppsättning ungar:

  

Fem av mina ljuvliga gosproppar, Jordan låg och sov och Janelle var inte klar. Patricia var ju på kyrkan.



Imorgon är det mera kyrka, då är det nattvardsgudstjänst i Danmarks kyrka, och då kommer Janelle att vara barnvakt så kan bara Perra och jag åka. Det är stentrist att sitta på en högmässa för de små, så det blir bäst att de slipper.

Nattvard har jag inte tagit sen jag konfirmerade mig och kommer inte att göra det imorgon heller, det känns lite hycklande på nåt vis, när vi inte tror på det..


Jaja. Dags att borsta tänderna, kamma håret och tvätta bort mascaran, så man orkar upp imorgon:)

Natti natti:) 




 
 
Lotta

Lotta

6 juni 2010 00:44

Vilka vackra barn förstår att du är stolt som en "tupp",Novalie och henns små systrar ser ut som askungar alla 3 jättesöta i dessa fina rosa klänningar =D.

Kram
Lotta

http://ingenannanlik.blogspot.com

 
BeckaHBitcH.se - triss i gossar

BeckaHBitcH.se - triss i gossar

6 juni 2010 01:21

Otroligt fina ungar :-) och åååh förstår att du är stolt efter uppträdandet. Låter som en toppen konfirmation! jag var på min lillasysters för ett år sen i Västerås. det var också show :-)

http://beckahbitch.se

 
Ingen bild

Johannah M

6 juni 2010 08:16

De var jättefina i sina rosa klänningar och Patricica var också sååå fin. Och vilken duktig lillebror som somnar så lägligt, hahaha.Ni ser ut att ha ganska fint väder i uppsala - här är det såå kallt, jag undrar var sommaren är? Hos er kanske =)

 
Marre

Marre

6 juni 2010 09:57

Fina prinsessor,prinsar. Den konfirmationen hade jag velat se, låter som en bra show.
//M

http://www.lundstromtycker.blogspot.com

 
Annica

Annica

6 juni 2010 11:32

Åh vilka fina, fina barn ni/du har.:)
Och man blir verkligen stolt så man gråter när ens barn är så duktiga och modiga som Patricia var.
Hoppas ni får en bra sommar nu.
/annica

http://hmillansmatte.blogspot.com

 
Johanna:)

Johanna:)

6 juni 2010 12:32

Vad fint hon sjöng!Åh..SÅ söt bild på Novalie Lovelia och Trixie!

http://tufsisblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

julia

6 juni 2010 14:54

Grattis till patricia:)

corrinda har verkligen jätte fint hår:)

 
Ingen bild

Sussi

6 juni 2010 15:00

Fina bilder! Varför skulle ni till Danmarks kyrka (nattvardsgudstjänst) om ni inte är troende? Tillhör själv skaran som inte är troende men har både konfirmerats och döpt barnen men jag går heller inte i kyrkan "frivilligt!"

 
Katarina

Katarina

6 juni 2010 21:14

Det måste ha varit en alldeles underbar känsla att se sin dotter framför en solosång inför så stor publik. Jag blir nästan gråtmild bara jag tänker på det......

http://endastgossar.bloggagratis.se

 
Katie Grün

Katie Grün

6 juni 2010 21:20

Eftersom jag jobbat som modell inom modebranschen. Undrar jag :D Är Novalies klänning ifrån modebutiken Smooph? Ser ut som en kopia av en klänning därifrån :)
Kramar, Katie

http://tillbakatilllivet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Diana

7 juni 2010 10:44

Vem har hon ärv den fina sångrösten av? DIG eller Perra?
Är något av dina barn troende?
Eller vad är tanken bakom att låta dem både döpas och konfirmeras? Är det mer av tradition?

 
Ingen bild

greta

7 juni 2010 10:46

Så fint!
Men du, ska inte Robban ta och klippa sig snart? Det ser ut som han oxå är en tjej... Fast man kanske bli lite östrogendominant när man växer upp med så många tjejer runt sig...

Hoppas Jordan väljer den mer grabbiga looken!

 
Jasminen

Jasminen

7 juni 2010 11:38

Hej vad fin bild på din dotters konfirmation hade själv en dotter som konfirmera sig den 8 maj.

http://jasminen-jasminen.blogspot.com

 
susanne

susanne

7 juni 2010 12:34

Så fina barn du har.
Och väldigt duktig dotter på att sjunga!

http://strumpstick.blogspot.com

 
trollmor till 5

trollmor till 5

7 juni 2010 14:37

grattis grattis Patricia!!!

http://trollmorsbusungar.blogg.se

 
Martina

Martina

7 juni 2010 14:58

Meeen....så du bloggar?! Va skoj! Följde tv serien ni var med i och måste säga att ni gör ett otroligt bra jobb! Nu när vi fick vårt 4:e barn har vi mötts av "snart kan ni också vara med i fam. annorlunda" x antal gånger... Varför är det så in i bomben udda med 4 barn eller fler? Och varför är det så himla negativt med stora familjer? Jag skulle vilja säga att man har mer koll då, just för att man verkligen måste ha det.

Nu ska jag skumma igenom din blogg och se hur barnen vuxit sedan seriens sista avsnitt. Blir det fler avsnitt för er del förresten?

Ha en fin sommar!

/Martina

http://www.femnyporsalt.bloggspace.se

 
Ellis

Ellis

7 juni 2010 16:54

Heej :)!
Corrinda hade ju jätte snygga kläder på konformationen eller hur det stavas

http://www.alleella.blogg.se

 
Carolina

Carolina

7 juni 2010 19:15

Låter som en härlig konfirmation - vilka fina barn du har! :-)

Tänkte också passa på att tipsa om en tävling jag har inne hos mig, man kan vinna en Goodiebag för hela familjen - värd MINST 10.000 kr! Inte dumt va? Kika gärna in och var med :-)

http://carolina1979.se

 
Ingen bild

Hannah

7 juni 2010 21:47

Vilka vackra barn du har! Underbar blogg & hemsida ni har, förstår inte dock hur ni finner tiden till allt men.. ni är underbara!//

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards