Alla inlägg den 7 juni 2010

Av Carola - 7 juni 2010 23:51

Idag har vi varit på kyrkan mest hela dagen:)

De har sommarkyrkis i tre dagar nu, med massa aktiviteter, spårbana, hoppbana, pyssel, sång och fika:) Våfflor till lunch idag.

Massa trevligt folk att sitta och prata bort tiden med medan ungarna leker.



Efter kyrkis så åkte vi hem och hämtade upp Novalie som ju går hem från skolan själv nu förtiden, vilket underlättar massor, jag har ingen tid att passa på em utan hon kommer hem själv.

Hon var bjuden på kalas nu på kvällen så vi åkte och shoppade present.

Jag hade, inte glömt bort kalaset, men jag är inte riktigt lika långt fram i almanackan som övriga världen.....den 7 juni låg i min värld låååångt fram och jag började säga emot Perra igår kväll när han sa att det var kalas idag...men fick ju inse att jag hade fel:)

Så presenten blev inhandlad sent, men det gör ju inget.


Ett trippelpaket med Littlest Pet shopdjur...dessa små märkliga djur:) blev det, och det blev uppskattat tror jag.


Novalie har varit väldigt blyg och inte velat bli lämnad på kalas, utan jag har varit tvungen att vara med, men det har lossnat nu sen hon började förskoleklass, och som hon själv säger: Jag är ju SJU år nu, då städar man sitt rum/ går hem själv från skolan/ tycker det är ok att vara ensam på kalas:)


Jag lagade mat i flygande fläng, vi åt och sen tog jag med Jordan, Lovelia , Trixie och Novalie i bilen, lämnade av Novalie på kalaset på vägen och sen åkte jag på cirkelfys:)

Väl framme så sover ju både Lovelia och Jordan som små grisar, så de får sitta kvar i bilen.


För att jag ska kunna träna behövs ju en barnvakt av nåt slag:)

Ibland tycker tonårstjejerna att det är okey, speciellt om man viftar med en hyfsat stor sedel under näsan på dem;) men annars brukar vi göra så att vi bokar pass efter varandra. Perra kommer och tar hand om ungarna medan jag tränar, sen tränar han och då åker jag och kidsen hem. Det funkar utmärkt.

Idag satt han ute i bilen och lyssnade på radio och läste en tidning tills de vaknade:)


Trixie fick följa med in, hon klarar sig själv. Det finns ett litet lekrum dit hon ville gå, och jag hoppade i strumpor och skor och gick in på cirkelfyspasset. Syrran var redan där, (min syrra alltså) och vi babblade lite innan det började.

Det tog nog ungefär fem minuter innan jag såg Trixie utanför salen, de tycker det är kul att titta in genom fönstren på mig där jag svettas;) med en nyfunnen liten kompis:)

De två tjejerna hade hur kul som helst, sprang mellan lekrummet och oss i salen.


Jag är så himla imponerad av mig själv:D

Jag kan göra armhävningar på TÅ mot bosubollen:)

Säger ju inte ett dugg för er, men jag lovar, det är STORT för mig, som när vi började med cirkelfys i påskas aldrig gjort en armhävning annat än på knä och det var sjukt jobbigt...

Snart kanske det inte är så extremt skitjobbigt med "explosiva upphopp" heller...eller de vidriga boxhoppen...*trolighet noll*  

Den dagen kommer nog aldrig;)


På onsdag ska vi boxas igen, det var ett tag sen nu så det ser jag fram emot!


När jag tränat klart försvann Perra in på spinningen och jag åkte hem. Jag skulle ha hämtat på kalaset, men Novalie fick skjuts hem av en kompis.

Åkte hem och röjde, kollade kylskåpet och smsade en handlingslista till Perra:)

Robban och Corrinda ska på utflykt med skolan i morgon och Janelle ska ha lunch med sig hon med så det behövdes lite picknickmat.


Perra kom hem, hämtade Janelle och de åkta och köpte en ny mobil åt henne, för den gamla har gett upp. Hon tappade den i februari så den gick i två delar, (slidevariant) och då lämnade Perra in den på lagning.

Det skulle kosta 1000kr, och med tanke på att en ny likadan som hon hade nu kostar 1700 ny så var det på smärtgränsen för att laga den, men okey då...Hon gillade sin mobil.

När räkningen kom var den på nästan 1300!! De hade inte upplyst om att det var moms på det....fan.

Jaja, bara att betala, men det sved.


Nu har den laggat ur totalt , mobilen funkar utmärkt, men man ser inget på skärmen...Jag åkte tillbaka med den dit vi lagat den och trodde att det skulle kunna gå att reklamera lagningen. Killen i affären var ytterst trevlig, men han kliade sig i huvudet och undrade varför jag ville laga??? En gammal mobil?

Hans kollega borde ha sagt att det inte lönade sig, han var märkbart irriterad över det, och när han hörde om att vi inte fått veta att momsen skulle slås på, så blev han lite förbannad...Nån reklamation var det ju inte tal om.

Han menade på att en mobil inte håller i mer än runt 2 år, och att då laga en som är ungefär så gammal är ju....korkat.

Jag håller med, och hade jag vetat att det skulle kosta 1300 att laga hade jag hellre köpt en ny...


Jaja, vad är väl massa pengar??

*ironisk som fan*


Nu har Janelle en NY snygg mobil, och hon insåg att det var läge att vara rädd om den, för som hon sa: "Om mobilen håller i två år, då är jag 18, då lär jag få köpa en ny för egna pengar"  Oh yes, mitt barn, precis så är det:)


Shit, hon är 18, om två år??!!

"Tänk inte på´t, tänk inte på´t!!" Tiden går sååå fort....!

Min lilla bebis Janelle:)

  

Sommaren 94



Nu har de flesta kommit i säng, nån är och borstar tänderna i badrummet, men så fort det blir ledigt ska jag göra mig klar jag med:)

Ny dag imorgon, mera kyrkis, mera kalaspresenter ska införskaffas....neverending story:)


Natti natti:)

Av Carola - 7 juni 2010 23:10

Först måste jag återigen bara tacka för era mördarsnigeltips:)

Helst hade jag ju velat slippa befatta mig med de små äcklen, men eftersom de nu hittat hit var det fint med så många råd!

Jag har nu hällt upp öl åt dem, och där har det krupit i EN feting och drunknat;)

Jag har saltat på fem ,sex stycken, och de ser likadana ut fast döda, så det där slajmet har uteblivit...kanske slajmar till sig med tiden, dog gjorde de iaf och det är huvudsaken! Jag har strött ut dyrt snigelgift som de ska äta av, bli evigt mätta och krypa ner i sina hålor och dö av svält, fast de tror de är mätta...eller hur det nu var?

Samt, utsett mannen till Första Snigeljagare :)


Jordan badar:

  



Sen vill jag tacka er för era fina ord om Patricias sång:)

Jag är fortfarande i lite chock över att hon vågade och att hon kunde:)

Nån undrade vem hon ärvt sångrösten ifrån, mig eller Perra, och jaaaaa...ingen av oss sjunger vare sig vackert , rent eller speciellt tonsäkert, så svaret på det är INGEN. Vi har väl lite musikaliska gener i släkten, men inga sångare/sångerskor, så hon bara blev nog sån:)


En fråga åxå om nåt av barnen är troende, eller varför vi döper och konfirmerar dem. Svaret på det är Nej, ingen av oss är troende på så vis att vi tror på en Gud och Jesus och allt som står i Bibeln.

Vi döper våra barn för att det är vackert och en fin tradition, och att de sen själva valt att konfirmera sig tycker jag är roligt, för det är ju en härlig tid de haft:)

Vi får väl se hur nästa barn  gör, tvillingarna, om de vill konfirmaras eller inte, om en eller båda vill, eller ingen...Det är några år tills dess.


   Skiiiiitkul!

Schysst badbalja va?? Ingen risk att det blir för mkt vatten i den iaf;)


Mera svar: Novalies klänning är likadan som Trixies och Lovelias, och de kommer från Lindex. Inköpta i all hast till vårat bröllop 2007, då de som jag beställt på nätet inte kom....*morr*  De har visat sig vara helt perfekta klänningar, bara att tvätta och torka, ingen strykning, och ungarna har de ofta, även till vardags:)


Robban vill inte klippa sig:) Så då slipper han väl då, det finns värre saker än att han är långhårig, jag väljer mina strider:)

När han var liten ville han ha klänning och tofsar, men det har gått över  .



Härligt när nån häller vatten över huvudet på en:)

  

Lilla Jordan  . De här bilderna är från i maj, det var tokvarmt ute och han var så varm och gnällig, badbaljans bottenplopp är borta sen flera år, och korken vi haft ist hade torkat sönder, så vi tog vad som fanns, en mangelkorg från Ikea:)

Han  älskar att bada, och satt och plaskade hur länge som helst:)


Han var så fin på konfirmationen, med jeans shorts kortärmad vit skjorta och väst, kolla:)

  



Han satt med vid bordet och smakade på det mesta som erbjöds, morfar proppade honom full med glas,grädde och chokladsås och plötsligt blev han så trött, så trött.....zzååå tröööööött...Zz

   Hoppsan, han somnade visst:)

Perra blev alldeles häpen, för ena sekunden var han vaken och pigg och nästa så slocknade han:)


Tänk om man kunde göra så:)


Bye bye:)




Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards