Direktlänk till inlägg 11 juni 2010

Samma som alla andra idag:)

Av Carola - 11 juni 2010 21:25

Misstänker att SKOLAVSLUTNING är bloggämne nummer ett idag??   

Nog för att många slutat tidigare, men på många ställen slutar skolorna idag.


Vi har ju fem stycken skolbarn:) och hade vi gått på alla avslutningar så hade det blivit fyra stycken idag....men nu ville varken Janelle eller Patricia att vi skulle komma på deras, så vi hade bara två:)

Det finns fördelar med tvillingar som man inte upptäcker förrän det är avslutningsdags:D  Förutsatt att de går i samma klass då....;)


Hur som helst, dagen började inte förrän 8.00 för vår del, nice.

Novalie som var lite hängig igår utan synbar anledning vaknade pigg och alert, redo för sin sista dag i skolan, som förskoleelev.

Hon var finklädd i mormors klänning som hon hade när hon slutade första klass nån gång på stenåldern;) Ja, eller på femtiotalet iaf  . Både Janelle och Patricia har älskat den klänningen, tror inte att Corrinda hade den för den råkade nog hamna i en garderob nere i källaren...Givetvis har ju både jag och min syster haft den åxå. Den är sååååå fin:)

   Det var ju kallt och regnigt så det var kofta på så den syns ju inte så bra...Men det är samma klänning som Janelle har här på tvillingarnas dop:)


  


Perra körde barn till skolan i två svängar innan han hämtade upp mig och de små, och vi åkte till kyrkan där de har avslutningarna.

Först var det Robert och Corrindas, och nånting man alltid kan vara säker på, det är att några puckon till egoföräldrar ska stå ivägen...

   

Kyrksalen är expanderbar, så det är vikväggar som viks upp vid sådana här tillfällen, och som ni ser så parkerar folk där, ståendes framför halva folkmassan...Samma visa varje år, varje avslutning??

Att man smyger fram och fotar sitt barn när de står och sjunger är helt ok, men så var inte fallet med de som står här...de stod som fastvuxna heeeela tiden..


Vi brukar alltid ställa oss längst bak, då kan barnen stå på borden som är längs väggen och ser bra, om än på håll, och när de ledsnar så kan de smita ut genom en balkongdörr som alltid står öppen:)

   

Trixie och Lovelia kollar vad som händer:)


Efter första avslutningen gick vi ut för att säga hej och tack till Robban&Corrindas fröken, de byter ju nu efter tre år.





Novalies avslutning började direkt efter så det var bara att gå in igen, varmt och härligt inne...pust.

De sjöng så fint en liten sommarsång, och sen var det lite solosång av sexorna , pianospelande och dans.


Jordan sjöng med:

   Tjusig i sjömansskjorta från Thailand och jeans:)


Trixie tog självporträtt:

  


De var som vanligt duktiga, mina älskade trollungar, även om de såklart ledsnade på att det var två avslutningar som var väldigt lika...men de var tysta och stilla, men lite bus och klättra upp och ner på bordet blev det...Fördelen med att stå längst bak, man stör ingen:)


Vi tackade Novalies fröken och sen for vi hem och Perra hämtade upp Janelle och en kompis och skjutsade dem till kyrkan, för deras sista avslutning i grundskolan!!!

Fatta!?

Jag har ett barn som gått ur grundskolan??  Men satan i gatan så fort det gick, hon började alldeles nyss i ettan....


När hon kom hem så var hon alldeles rödgråten för de hade ju insett att det var slut nu. Slut på det gamla vanliga, slut på det trygga, slut på att träffas varje dag...

Jag minns precis hur det var att sluta nian.

Fast min klass var en jäkla skitklass, med massa olika grupper, ingen sammanhållning, ingen vidare kamratskap, så nog fasiken grät vi som tusan...

Att jag sen efter det inte saknat nån ett endaste dugg, det är en annan sak  , för vi hade gått tillsammans i nio år, det blir ju ens vardag och trygghet, även om det är en skitklass;)


Nu väntar nya vindar, gymnasiet!

Spännande:)


Jag har pratat länge med båda mina tonårsdöttrar idag, om alkohol och festande...i förebyggande syfte:)

De lyssnar och nickar och ser ut att hålla med, men sen gör de ju som de vill iaf  . De är två kloka förnuftiga tjejer hur som helst så jag är inte speciellt orolig. Bara lite:)



Min lilla busunge Jordan roade sig ordentligt medan jag och Janelle satt och pratade på andra sidan skåpet, först åt han lite av sin favoriträtt, som alltid står framme....katternas torrfoder:)

  

Han smaskar i sig ett par bitar om dagen, jag tror jag måste prova för det verkar himla gott...


Sen kom han på att han kunde öppna lådorna och rota runt:

   Tjejerna har spelat Twister och lämnat spelplanen på golvet....

Sen ägnade han mesta delen av dagen åt att äta och gnälla, han ville inte alls leka själv utan bara klänga på mig, jippie;)

Tror det är lite tänder som ska fram...


Jag borde ha röjt här hemma, men med en klängig bebis och en huvudvärk som inte ville ge sig så blev det inte av, inte ens bädda sängen gjorde jag för Lovelia somnade sittande i sin fåtölj så jag bar in henne dit och så fick hon sova några timmar. När hon vaknade kom hon ut till mig i köket med ett filurleende, och sa:

-Hoppsan, jag somnade lite;)



Nu har vi ätit tacos...(nehä?  ) och de små tjejerna är trötta och sitter och väntar på att få sina tänder borstade, Janelle kom hem tillsammans med fem kompisar nyss, och Patricia har sex kompisar här, så det är fullt hus.

De hörs knappt av, tror de skulle kolla på film och äta chips:)


Nu måste jag borsta tänder!!


Bye:)


 
 
BeckaHBitcH.se - triss i gossar

BeckaHBitcH.se - triss i gossar

11 juni 2010 22:23

Vilka fina barn du har (nu låter det som om jag besöker bloggen för första gången haha) men på riktigt! Att få 10-poängare så många gånger i rad lixom :-)

Härlig arvegodsklänning, vacker! Grattis till Janelle som är klar med grundskolan nu :-) jag var mamma när jag fyllde 16 i september. När jag gick ut nian var jag VÄLDIGT höggravid :-)

http://beckahbitch.se

 
Ingen bild

Carola m 8

11 juni 2010 22:32

Beckah; Det var en tjej i deras skola som precis fått barn:) Hon hade med sitt lilla pyre på avslutningen, hon gick ut åttan tydligen, men hade visst gått om ett år så hon borde vara närmare 16 iaf. Hoppas det går bra för henne! Jag tror att unga mammor oftast är utmärkta mammor precis som de som väntar ett tag innan de får barn, men jag är glad att Janelle inte går ut nian höggravid:)

 
Ingen bild

Fia

11 juni 2010 22:32

Härliga bilder! Det bli väl många pengar ni får lägga ut till alla insamlingar till frökenpresenter och sånt? Själv tycker jag det är lite överdrivet med alla presenter som ska delas ut.
Lärarna gör ju bara sitt jobb precis som jag (jobbar inom vården). Har minsann aldrig fått presenter när jag ska gå på semester. Vad tycker du?

 
nattiochvikkie (enäggstvillingar)

nattiochvikkie (enäggstvillingar)

12 juni 2010 00:58

Hej! :) Är du intresserad av att läsa en blogg som skrivs av enäggstvillingar? Då är du mer än välkommen till vår blogg. Vi skriver om mode, musik, resor och mycket mer! Hoppas att vi ses i vår blogg sötnos!

http://nattievikkie.blogg.se

 
Carina

Carina

12 juni 2010 09:02

Vad roligt med en sån fin klänning som föler med genom generationerna.
Håller med om puckade föräldrar som ska felparkera.
Du verkar ha en alldeles underbar barnaskara.

http://justmintoo.blogg.se

 
Maria

Maria

12 juni 2010 09:26

Härliga bilder.
Kommer ihåg att min Ebba Alltid mumsade kattmat om man vände bort huvudet en sekund, snabba de är de små live, Maya däremot föredrar blommjord.ärligt med sommarlov för alla barnen:)
Kram M
H

http://www.lundstromtycker.blogspot.com

 
Helena

Helena

13 juni 2010 08:27

Vad kul med klänningen! Dessutom är ju femtiotalet högaktuellt just nu så trendig är den dessutom!!:-)
Otroligt med dessa människor som tror att de är genomskinliga (för det kan väl inte vara att de totalskiter i folk som står bakom???!)
Min prinsessa slutade också nian nu. Lite småsorgligt....
Kramkramen Helena

http://www.bloggarmorsan.blogspot.com

 
Ingen bild

Tess W

13 juni 2010 19:25

Känner att jag måste varna lite... kanske lite onödigt men det var en liten kille eller tjej som åt hundmat (torrfoder) och det svällde i halsen så han avled! Kanske kan du ha kattmaten uppe på diskbänken för säkerhetsskull?

Stora kramar Tess W

 
Ingen bild

TuvaLiten

13 juni 2010 20:12

Härligt med sommarloooov!! Här slutar de inte förrän på onsdag, å tur är väl det för storkillen har inte hittat några kläder som duger än, gulp...

 
Ingen bild

Ingrid o Lars

13 juni 2010 21:53

Det är något speciellt med kattmat! *s*
Härliga bilder! Ni skulle haft det som oss -sammanslagna klasser från förskoleklass till femman- så får man ännu fler skolbarn i samma. :D
Ni är superduktiga som ordnar och stökar och hinner med!!

 
Johanna:D

Johanna:D

18 juli 2010 17:33

Är det en kamera som Jordan håller i på bilden?
Och isåfall,vilken sort?
Nikon L21?
Den liknar min nämligen,och jag har en Nikon L21.
Är det din eller vems är den?

Många frågor om det,men som sagt liknade den min och då blev jag så nyfiken.

http://jordgubbe.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards