Alla inlägg den 13 juni 2010

Av Carola - 13 juni 2010 23:34

Jaha.

Nu kan det sluta regna tycker jag. Det kan omöjligen behövas mer vatten från ovan nu!!

Fram med solen, hit med svettiga dagar i solstolen!!


Igår hade vi gatfest på vår lilla gata, vi började förra året, så det är en alldeles ny tradition:)

Där vi bodde innan så hade de haft gatfest i typ 100 år, och det var så himla trevligt så den traditionen snodde vi med oss när vi flyttade  , tråkigt nog verkar det som om partyt på vår gamla gata dog ut när vi flyttade...Måste bero på att de saknade oss, att det var vi som GJORDE hela festen...hihi.


I alla fall, förra året så ösregnade det, var svinkallt och mygg till förbannelse, fast det regnade?? Idiotmygg. Ungarna fick ha regnkläder på hela tiden, ja jag med:)

Kolla:

  Lovelia

   Tjock jag...:)

Men snygg regnkappa:)


I år så började det regna EXAKT kl 15.00 när det var samling med kaffe, kaka och mingel.

Hm...nån som vill säga nåt??  :)


Vi struntade i regnkläder, tänkte att om vi ignorerar att det regnar så kanske det slutar??

Ungarna tog varsitt paraply ist.

Och se på fan, det slutade:)

Men kallt som tusan var det, jag hade 3/4 byxor och kofta och höll på att frysa ihjäl.Det blåste halv orkan mellan varven, papperstallrikar och muggar flög..

Först minglade vi då med kaffe och kaka och massa snack, trevligt:)

Sen hämtade vi grillar och mat och samlades igen, men då hade jag letat på både jeans, strumpor och vinterjackan....

Vi åt och satt och pratade tills klockan var närmare 23.00, då blev det uppbrott, det är många som har små barn som var uppe på grym övertid, så även vi.

Trots vädret, typ 10 grader plus , så var det trevligt:)


Men jag frös så jag skakade när jag kröp i säng några timmar senare, trodde jag höll på att bli sjuk, men nix pix jag vaknade pigg (eh...nej  ) och kry i morse:)



Både igår och idag har jag varit på shoppingrundor med ungarna, så nu är det förbannat tomt i plånboken  , det har sina nackdelar att inte jobba på ett välavlönat ställe...Här har man ju jour 24/7 och usel lön, inga vidare löneförmåner (städhjälp, lyxstuga i fjällen, tjänstebil, tjänstemobil, bonusar osv) inga semesterdagar, ingen pension.....

Men....jag har ändå världens bästa "arbete", jag får vara med mina ungar dygnet runt, året om, varje dag, jag får se dem växa och utvecklas på nära håll  !!

Jag är nog världens lyckligaste ändå  , om än lite fattig:)



Här är en annan av våra familjemedlemmar:

  

Finaste, svartaste Zlatan:)

Vår ena katt, en kille, som är svart så när som på ett morrhår, ibland.Ibland tappar han det:)

Han är världens snällaste kattkille! Och rysligt svår att fota för han blir alltsom oftast ett svart blurr bara....

Han har en syrra åxå, eller han har många syskon, tror de var 10 ungar i kullen, men en som bor hos oss, Smulan. Hon är världens snällaste katt tjej:)

  

Hälften av kullen var gråa, hälften svarta:)

De är fyra år i sommar, vi skaffade dem när vi precis flyttat hit, och de är ljuvliga:)

De är suveräna på att ta fåglar...ibland kommer de med nån mus, men mest är det fåglar som får sätta livet till..Ganska äckligt. Men de är söta ändå:)



Nu är det SOMMARLOV hörrni!!!

Imorgon, måndag, behöver ingen kliva upp, ingen stress, ingen panik, bara slöa på i lugn och ro:)

Härligt!!

Bara solen kom fram nu då....


Kanske borde dansa en soldans??

Jag tog med mig Corrinda på afrodans ikväll, hon tyckte det var skitkul, hela hon var ett stort leende:) Lilla gumman  , men nån soldans verkade det inte varit för det började regna när vi gick till bilen....:/

Får försöka i morgon igen!  


Nu --------->  kolla till Janelle som kom hem genomvåt för en timme sen, hon hade varit på grillfest, och hamnat i ösregn på väg hem....

Ska även kolla till Patricia och tre kompisar till henne som ska sova här, sen är det sovdags!


Imorgon ska jag ta min tomma plånbok och åka till Ikea med en kompis...tur de har billig korv där;)'


Natti natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards