Alla inlägg den 18 juni 2010

Av Carola - 18 juni 2010 23:46

  

Trixie Robert och Novalie uppe i högra hörnet:)


Idag har vi alltså varit på Junibacken i Stockholm:)

Trotsade alla generalrepetioner inför Prinsessbröllopet i morgon och klev upp i ottan (hm, 7.30) och körde iväg.

Perra och jag fick med oss sex av barnen, tonåringarna har ju inte så kul där kanske.

Det gick fort att köra dit och vi kom dit precis när de öppnade, Perra släppte av oss och åkte iväg och levererade sylt till nån Osman.



Här står vi i kö utanför:) Corrinda fotar.

  

Jordan fick åka sjal för man får ju inte ta in vagnar där..

Jag bär honom otroligt sällan i sjal,för han har ju varit så nöjd sen han föddes, men han trivs gott där i :)

Loppan bar jag ju hela första halvåret typ hela dagarna...hon sov ju enbart där och ingen annanstans..


Jag och barnen gick in och roade oss en timme innan han kom, då vi åkte Sagotåget.

Det finns ju en hel del att titta på, och göra i det första rummet:)


Snygga tavlor...


  Novalie Corrinda



En liten prins med sina två livvakter;)

    En liten prinsessa:)



Fler fina tavlor:) En av en Loppa:)

 

   Och en annan med två prinsar:D


Vi mötte upp med kompisar där och ungarna, våra sex, fast Jordan stannade med oss, och hennes två, röjde runt i huset medan vi satt och fikade:)


Robban och Corrinda som varit lite tveksamma på om de skulle med, hade roligt de med, men inte lika länge som de små.

Vi kikade på Pippiteater, åt pannkakor till lunch och som sagt fikade.


Det är ett mysigt ställe, det där Junibacken:)

Men kanske att jag ändå tycker att det är väl dyrt att betala 125kr per vuxen och 110kr för barn över 2 år....det blir väldigt mkt pengar...typ 800kr för oss!!

För att leka lite....nja.

Lägg på lunch och fika till det eftersom man inte får ha med egen matsäck....hm, tur att man är gjord av pengar  (I wish!)



När vi var nöjda och lekt klart så gick vi ut i Galärparken där vi sett nåt spännande:

  

Funnyballz!!!

Robban, Novalie, Corrinda


Ihh, så roligt det här var!!!

Om ni vill se hur det såg ut i rörliga bilder, kolla

 Och, eller här:


Ungarna älskade det, och till och med Trixie vågade sig ut i den stoooora badbollen:) Hon brukar annars kunna fega ur precis innan. Lovelia fick inte, hon var för liten, man skulle vara fyra år..


  Trixie  ovan, Novalie underst

CorrindaTrixie hade svårt att hålla balansen;)

Novalie Robert Corrinda


Om det inte hade dragit in värsta åskskuren med hagel så hade jag absolut provat jag med;) Eller inte, för det verkade så jäkla jobbigt och jag var alldeles för proppmätt av allt fika vi stoppat i oss....;)


Vi hann till bilen bra precis innan himlen öppnade sig, och sen var det köer ända till Arlanda....

Jag fattar liksom inte grejen??

Asmycket folk åker till och från Stockholm, det är ALLTID kö, och alltid olyckor...Men gör en åttafilig motorväg då!!  Vi som i lilla Sverige alltid vill göra som de dära amerikanerna, men så titta hur de gör vägar då...:)

Jag skulle på allvar bli tooookig av att sitta i de köerna till och från jobbet (hm...om jag hade nåt  ) VARENDA dag!!!!  Man måste ju förlora flera timmar om dan på det?

En liten sammanstötning såg vi åxå, en bil som hade liiite för bråttom när han skulle byta fil smällde rakt in i framförvarande bils bakre stötfångare, massa lyktglas yrde och hans bil blev ganska tillbucklad i fram så han ångrade sig nog en aaaaning;)

Bilen som blev påkörd struntade fullständigt i det utan rullade vidare som om inget hänt? Med ett hål bak i bilen;)

Han som smällde in i bak, åkte till vägrenen, trodde väl att den andra skulle stanna den med, men nix....


Jaja, tur det inte var våran silverpil de demolerade  !!


Efter Arlanda släppte trafikproppen och vi rullade på fint.

Hemma hade tonårstjejerna börjat med tacos....så vi fick mat ganska omgående.

Nice.

Nu har Janelle dragit iväg för att sova över nånstans, minns knappt hos vem för hon har inte sovit hemma många nätter sen förra veckan!  Patricia är hemma och har nån kompis här, Robban kollar på Batman, Corrinda åkte till en kompis för att sova och småtjejerna har somnat för en stund sen, de sov i bilen hem så de var rätt pigga.


Jordan krånglar som vanligt, han har ingen vidare lust att sova den där gossen, fattar inte vad som hänt för han har ju varit värsta mönsterbarnet:)


Jag ska knoppa jag med tänkte jag, så natti natti på er:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards