Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

Barnarbete är finfint:)

Av Carola - 21 juni 2010 23:25

Hej hopp:)


Lite svar på frågor först:

Nån undrade om jag taggat eller kategoriserat inläggen så det skulle vara lätt att hitta tex alla inlägg om våra utflykter?

Eh...nej  . Jag TÄNKER att jag borde göra det, men så glömmer jag bort det...så nej, tyvärr. Jag ska se om jag kan kommma ihåg!!


Nån undrade vad det är för vagn jag har: Det är en Brio Sing och jag älskar den!!

Liggdel, grön. SIttdel, svart. Och bäst av allt, man kan sätta babyskyddet på den:D  Smart! Jordan vägde ju redan 4,2kg när han föddes och sen siktade han brant uppåt på kurvan och gick upp i en rasande fart...att slippa bära på babyskyddet har varit en välsignelse för min rygg!!

Sen har jag en gammal Brio Duo åxå, mest inne som sovvagn, men den hänger med på promenader ibland den med.

(Så finns det ett gäng ytterligare här hemma, till makens förtret;) Babytravel syskonjogger  , Graco duo apgammal tvillingsulky, gammal Emmaljunga sittvagn/sulky, vete tusan vad det kallas. Ehum..faktum är att det finns några fler gömda högt och lågt i garaget;) En Ora Duoletto tvillingvagn,paraplysulky, ytterligare två sulkys.....  )


Så var det bärsjalen då: Det är en Hug a Bub, som jag köpte till Lovelia. Hon åkte mycket i sjalen och det var så varmt med den jag hade först,en BabyBundler, så den här tyckte jag verkade bra, från Australien, och den ÄR kalasbra!

Jag har burit i sjal sen jag fick Novalie, det var då som de började bli lite mer populära här, innan visste jag knappt att de fanns, mer än på risfälten i Kina typ..:)

Henne bar jag i en Bära Barn sjal, och till Trixie köpte jag Baby Bundlern.

Ett flertal sjalar har jag köpt HÄR, och fått superbra hjälp via mail:)

Jag får jätte jätte jätte ONT i axlar och nacke av att bära med vanlig sele, typ BabyBjörn, jag har försökt, har en sån med:) men att bära i sjal funkar hur bra som helst, nästan hur länge som helst åxå.

Rekommenderas:)


(För sakens skull så har jag en Ergo sele, och en Mei Tai åxå, gillar båda!)



NU, ska jag prata om Barnarbete:)

Så här kan det se ut:

  

Novalie skurar taket till poolrummet:)

Det går ju inte att gå på det som vuxen, men en liten tjej kan utan problem gå omkring där uppe.

  

Titta vad duktig hon är! :)

Vi har en gigantiskt gran precis intill som skräpar ner hur mkt som helst, man undrar lite hur jäkla mkt frön och elände det finns i en gran?

Som om inte det vore nog så flankeras granen av tallar i mängder....blä.


Novalie och Perra höll på en dryg timme, han spolade vatten och hon skurade:)

   Här syns poolen åxå:)

En gammal rackare, men duger åt oss!

Corrinda älskar att bada och har varit i ett flertal gånger redan, trots att det bara är runt 18-19 grader i den, brrr.

"-Det är varmt!!"  säger hon:)

Robban, Novalie och Trixie har badat de med, men inte lika länge som Corrinda.


Janelle som brukar vara vår baddrottning har inte doppat sig än, men det kommer väl snart och då brukar hon ha sällskap av ett gäng kompisar som stänker och plaskar som ett gäng valrossar;)

Patricia gillar inte att bada, hon är rädd för hajar......  


Jag kliver i när det är riktigt varmt både i solen och poolen:)

Vi värmer upp den med solfångare, gamla som gatan så de funkar inte helt optimalt, men vi brukar ha 25-28 grader när det varit varmt i flera dagar:)


I morgon ska det bli finväder säger meterologerna, så då måste jag iväg och köpa en ny bebispool som Lovelia kan plaska i, och Novalie, Trixie och Jordan som inte får bada i den stora utan uppsikt.

Loppan har sett en med Musse Pigg som hon vill ha, få se om det blir det:)


Vad annars då?

Jo, jag kollade ju såklart på PrinsessBröllopet:)

Precis ett sånt var det ju jag skulle ha???  Undras var det gick snett nånstans?

Ett: Jag fick fel föräldrar.

Två: Jag fick fel föräldrar och

Tre: Jag fick fel föräldrar.


Jaha. jaja, okey då;)  Jag är faktiskt helt nöjd med mitt eget bröllop, men ändå, ett prinsessbröllop var det ju man såg framför sig när man var liten:)

 

  Fotograf: Urban Söderlundh


Lovelia är sjuk:(

Feber, hög som tusan och ynklig....inte kul så hoppas hon blir piggare till imorgon!


Vi har röjt garaget, fyllde hela stora gula bussen med skräp.....nu är det bättre plats i garaget, ett tag iaf..

Jag röjde tvättstuga, pannrum och bastu åxå, så skönt när det är gjort!!

Tänk vad man får mycket gjort när man är två vuxna hemma!!

Jag är ju ensam så mkt och då är det inte lika enkelt,då måste man hela tiden avbryta mitt i för att byta blöjor, laga mat, torka rumpor eller trösta nån som gjort illa sig...Man får aldrig nåt flyt då:)


Annars har det inte hänt så värst mkt, och nu ligger en del på is iom att Lovelia inte är pigg, svårt att hitta på nåt utanför hemmet då.

Men, hon piggar väl på sig!!!


Nu ska jag nog borsta tänderna och hoppa i säng!!

Natti natti:)

 
 
Ingen bild

sandra

22 juni 2010 10:46

joj vad mkt vagnar ni samlat på er:) kan du inte lägga ut bild på alla era vagnar ?

 
Lotta

Lotta

22 juni 2010 11:00

Ok du fick inget prinsessbröllop,men du såg du ut som en prinsessa och din klänning var helt underbar och i min absoluta favoritfärg blå.

Skönt och veta att det är fler som kör med barnarbete ;,ha en fortsatt bra dag.

Kram
Lotta

http://ingenannanlik.blogspot.com

 
Ingen bild

Susanna

22 juni 2010 13:14

Du var jättevacker när du gifte dig ju!!!
Och jag älskar blått i alla nyanser!
Dessutom var du smal och snygg, det var inte jag, ångrar nu att vi inte väntade med att gifta oss tills jag gått ner gravidkilona.
Hade dessutom för liten budget så jag fick köpa stora "tantkläder" och ändå såg jag gravid ut. :(
Vi hade ändå rätt stämming trots allt och min man säger att han vill att vi ska gifta om oss (förnya löftena) när det gått 10 år, så nu är det "bara" 7 år kvar ;) Och jag har redan gått ner mycket mer än jag gick upp vid min senaste graviditet så det bådar gott! Vill så gärna känna mig fin!

 
Mirka

Mirka

22 juni 2010 16:54

Tycker också att du var sagolikt snygg i din bröllopsklänning:-)
Finemangen att kunna använda barnen till att rengöra poolhustaket:-D
Jag funderar på att få Peter till att förnya löftena så jag också kan ha en annorlunda fin klänning:-D

http://www.tiobarnsmamma.blogg.se

 
trollmor till 5

trollmor till 5

22 juni 2010 18:32

hahaha va kul det såg ut, ja barnarbete det e bra i bland =)

det där med vagnar e ju jätte kul, skulle själv kunna ha hur många som helst =)

fina ni e allihopa på bröllops fotot.

http://trollmorsbusungar.blogg.se

 
TuvaLiten

TuvaLiten

22 juni 2010 19:43

Vad himla bra att du är nöjd med din brio sing, för jag har precis köpt en sån! ;O) Har inte fått hem den än men hoppas att den uppfyller mina förväntningar. Sigge har ju inte haft någon egen vagn än utan jag har kört med syskonvagnen, men nu var jag så eländigt trött på att släpa den in o ut från bilen, motera av och motera på hjulen för att den ska få plats, så nu slog jag till på en begagnad Sing jag hittade på blocket (måste ju bränna skattepengarna innan de försvinner till tråkiga saker som räkningar och mat ;O)

http://tuvaliten-enflockungarochensymaskin.blogspo

 
Sofie

Sofie

22 juni 2010 21:46

Hej..
Älskar din blogg.
Hur får ni plats med alla vagnar?
Kram på dej!!

http://www.zuck.blogg.se

 
Blondin Bellas *****

Blondin Bellas *****

23 juni 2010 02:48

snygg blogg

http://toppenfem.blogg.se

 
Sofia

Sofia

23 juni 2010 09:50

Hihi lite barnarbete är aldrig fel!

Jag instämmer med övriga kommentatorer: Ert bröllop ser fantastiskt ut!

Hoppas lillskruttan snart blir frisk igen.

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria

23 juni 2010 14:15

Men du - du hade nästan lika många brudnäbbarsom prinsessan hade, och absolut lika fina!

Och det här med barnarbete - fram för mera sådant! Ungarna blir ju för sjutton vuxna en dag och ska rodda sina egna hem. Jag tänker då inte komma och tvätta och städa till dem...

 
salle

salle

23 juni 2010 23:21

har precis startat en ny killblogg, ni kan väll ta en titt och säga vad ni tycker, kom även med förslag på vad man kan skriva :)

http://salaremilio.bloggplatsen.se

 
Camilla

Camilla

24 juni 2010 13:19

Hej.
Behöver du piffa till din blogg ? J Med lite proffsigare program ?! Istället för picnik.com och picasa och Paint och massa såna program ? Då säger du till mej! Jag gör allt. Headers/Designs, bloggar,designar möbler,hus,skor,kläder mm.!

Jag drömmer om att bli designer alltså jag har börjat designa headers till olika blogga nu.
JAG LOVAR ATT DU KOMMER BLI HUR NÖJD SOM HELST !!!! J
Jag har redan nöja kunder.
Priset diskuteras! J
Bara adda ; camiillaa@live.se eller gå in på http://bunnys.bloggplatsen.se/ och kommentera en mening eller flera !
Den här bloggen har bli hur snygg som helst, dubbelt såå många besökare kanske ? heeh :D

// Camilla!

http://bunnys.bloggplatsen.se

 
hundtillbehör

hundtillbehör

15 juli 2010 13:11

fina bilder :)

http://www.rockys.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards