Direktlänk till inlägg 27 juni 2010

Inget regn?? Inga löss?? Svar på lite frågor

Av Carola - 27 juni 2010 23:43

Jag tror inte att det är sant, fast jag ju VET att det är sant, men det regnade inte på midsommarafton!! Kors i taket:)

Inte minsta lilla droppe föll från skyn, utan det var soligt och varmt och alldeles alldeles underbart!

   Småtjejerna:)

De ställer sig alltid så här nu, i tripp trapp trullordning   och jag har inte bett dem om det:)

Varsin chipspåse i handen och lyckan är gjord.


Novalie och Trixie har gamla klänningar som Janelle och Patricia hade när Robban och Corrinda var bebisar, alltså tio år gamla, och jag blev rätt snopen när en annan liten tjej på grönområdet hade en likadan!

Det finns fler än jag som spar på saker alltså;)

Lovelias klänning är ny från Name it, hon fick presentkort i julklapp och för nån vecka sen var bara hon och jag där och hon fick välja själv:)

Det blev denna och en pikéklänning i nån orangerosa färg, fina bägge två:)

Hon har bra smak, min lill-loppa:)


Vi hade bestämt att fira ihop med våra kompisar J och K, och deras två barn, så vi sammanstrålade vid grönområdet, barnen dansade runt  majstången och spelade på chokladhjul, fiskade fiskadamm och kastade boll och pil.

Jag sköt luftgevär:)


För några år sen så vann jag damklassen, och nåt år har jag fått särskjuta vid midnatt, några år skjuter jag så dåligt att jag skäms och andra hyfsat.


I år var ett hyfsat år:)

Första omgången blev blygsamma 38p (av max 50) men den andra, direkt efter, blev 47p  .

Perra sköt 44.....eller om det var 46, vem bryr sig;) jag var bättre  , och det är det enda som räknas;)

Nu räckte det inte till nån vinst i år,för det var nån som drog i med 49p, och det kunde jag inte matcha.


Vi gick hem till J och K efter att det var slut på firandet på dan, och grillade fläskfilé, färskpotatis, goda röror och jordgubbar och grädde till efterrätt.

Ungefär som resten av Sverige kanske? :)


De håller på att bygga hus, det är snart klart för inflyttning, bara finlir kvar, så vi var i deras nya hus:)

Uj uj vad fiiint det är!

Lovelia lyckades inviga deras trappa rejält åxå, genom att halka och ramla hela vägen ner.....ajajajaj....! Hu vad det är jobbigt när de trillar i trappor, innan man fått tag i dem och ser att de är Ok...

Klockan var ju mkt dessutom så hon var redan supertrött, och efter att ha gråtit en stund av chock och smärta så somnade hon ju.....

Hm, inte bra. Men hon var lättväckt så det var ju ingen hjärnskakning. Puh!

Hon piggade på sig när vi återvände till firandet vid grönområdet för vår värd K skulle särskjuta, det var tre herrar på 49 p i luftgevär.

Slutresultat blev 49 , 49 och 50p....imponerande av alla tre:)


Vi skildes åt och tuffade hemåt strax efter midnatt med bilen full av trötta barn:)


Midsommardagens morgon såg Lovelia ut såhär:

   Pigg och glad, inga skador av trappfallet:)

Lite skap på ryggen bara, men annars helt oskadd.


Vi var bjudna på middag hemma hos A och L, så efter lite röj och fix och Jordans middagslur åkte vi dit.

Jag luskammade ungarna åxå innan, så vi inte skulle ta med oss några objudna gäster....och ta i trä, men det finns inga löss eller ägg i nåns hår....!

Den där kammen äger.:)


Gooood mat, fiiint uterum och treeevligt sällskap:D

Hemma alldeles för sent, med tanke på att barnen var sega sen dagen innan....men de hängde i bra:)


Idag har jag varit en sväng på stan, shoppat lite toppar och ett par byxor.

Behövs lite nytt och rea är ju aldrig fel:)

Bara Jordan fick följa med och han sov sött mest hela tiden.

Sen åkte vi till J och K igen på lite korvgrillning och för att äta upp en del av det vi inte hann äta på midsommarafton  Finns kvar än, så det blir fler besök:)



Svar på frågor:

Becca undrar: 1. Har ni vetat hela tiden att ni vill ha många barn? 2. Hur gammal var er äldsta när ni bestämde er för barn nummer två?

Svar: Jag har alltid velat ha många barn, minst 7:) Perra ville ha ett;) Därav kan man ju dra slutsatsen att det är en av oss som bestämmer  . Nejdå;)  från början var det så, men vartefter barnen kom och var underbara och ljuvliga så kändes det att det fanns plats för fler:)

Det är 21 månader mellan Janelle och Patricia, så hon var ungefär ett år.


Johanna undrar var poolen finns och det var på Rusta, men den är såklart trasig så jag måste byta...:(


Lovisa undrar om nån i familjen är allergisk, och NEJ det är vi inte, ta i trä här med, för säkerhets skull:)


Nu ska jag hoppa i säng, natti natti:)

 
 
Helena

Helena

28 juni 2010 07:35

Fy för löss! Och mardrömmen är ju att alla i familjen ska drabbas!
Ni verkar ha haft en skön midsommarhelg iaf! Och tjejerna är ju söta som socker i sina finklänningar!
Ha en go start på veckan!
Kramar Helena

http://www.bloggarmorsan.blogspot.com

 
BeckaHBitcH.se - triss i gossar

BeckaHBitcH.se - triss i gossar

28 juni 2010 09:32

Verkar som ni haft det trevligt trapptrillning och så till trots :-) fina midsommartjejer!

http://beckahbitch.se

 
Ingen bild

Anna

28 juni 2010 09:55

Detsamma tyckte vi.... Måste ses lite oftare bara!

 
Maria

Maria

28 juni 2010 10:58

Här är en till som sparar på alla kläder i bra skick! 3,5-åriga dottern har en hel del klänningar som hon ärvt efter systrarna som idag är 13 och 15 år gamla. 3-åringen är dock född i annan årstid varför hon nu behöver en strl som jag inte har sommarklänningar i. Men 1-åringen är född på samma sida året som de stora tjejerna så om sisådär 2-3 år kan hon använda dessa klänningar. Som sagt....den som spar han har! *s*

Skänt att ni fick en fin midsommar. Här var det också sol men mannen i huset arbetade så vi var själva; jag plus sex egna barn samt en kompis till äldsta dottern.

http://sexbarnsfamiljen.blogspot.com

 
Johanna:)

Johanna:)

28 juni 2010 12:30

Nu ska jag åka till Paris,så kollar in en sista gång på din blogg bara:)
Gulligt med Tripp Trapp Trull:)
Chokladhjul,när vi spelade på ett sånt på Skara Sommarland så vann vi högsta vinsten=)
Det där fotot på Lovelia på midsommardagen,min kusin Signe har en sån klänning fast grön med vita prickar!Lindex?Signes var det såg jag när jag hittade den på google:)

http://jordgubbe.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Karin

28 juni 2010 20:38

Glad midsommar på er!!
Läser din blogg regelbundet och jag tycker det är jättemysigt att få tjuvkika in i ert liv :)
Du är så duktig på att skriva och hela familjen verkar så go :) Jag har en son på 15 månader och du inspirerar mig verkligen! :)
Hoppas att vädret håller i sej och att ni får en underbar sommar!!!
/ Familjen Andersson

 
Mathilda

Mathilda

28 juni 2010 21:00

Daaamn vad besökare du har, sinnes ju haha, fett söta barn du har! keep up the good work med bloggen! peace

http://www.rastalove.bloggplatsen.se

 
Caroline

Caroline

28 juni 2010 21:09

Jätte fin tunika Lovelia har på bilden från midsommardagen! Lindex eller hur? Min tjej har en sån fast i grönt. :)

http://www.mammacarros.bloggplatsen.se

 
Jennie

Jennie

28 juni 2010 22:36

Har en liten fråga som jag inte kan bli klok på ;D

Har sett många bilder på era barn nu, men vem av er är barnen lik?

Tycker att Jordan kan ha fått in fars drag, men de andra, där är det helt stopp ;D

http://www.123minsida.se/jennieforslund

 
Petra

Petra

1 juli 2010 07:40

Puh, vad skönt att det gick bra för Lovelia när hon trillade i trappan... otäckt! Min W ramlande rakt fram i en marmortrappa på Teneriffa i mars och mitt hjärta stannade... som tur var gled han mer än ramlade annars hade det gått illa!

Kram

http://www.willvindesign.se/blog

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards