Direktlänk till inlägg 30 juni 2010

Det suger...

Av Carola - 30 juni 2010 11:16

Just nu är det fler saker som suger, men en av de tröligaste är att jag är förkyld!

Har oont i halsen, och sväljer och sväljer och så blir jag illamående till slut:(

Jag avskyr det!


Solen skiner inte hela tiden, idag, men då och då så kommer den fram och förgyller tillvaron, men jag orkar ju inte sitta ute...

Jag orkar inte ett skrutt känns det som, mer än att sitta vid datorn och jämföra kameror  , och det i sig är ju bra!

Tanken är att jag ska investera mina skattepengar i en schysst systemkamera och DET är kul!!

Jag kan inte använda en sån, men herregud, hur svårt kan det vara??  

ALLA har ju en, eller många iaf;)


Min pappa har en analog Olympus, med massa objektiv som ev kan passa på en digital, jag pratade med en försäljare som sa att det kan funka beroende på om det är autofokus på eller ej.

Hm, jag vet ju knappt vad autofokus är.....men jag tar med ett så får vi prova:)

VI, det är jag och min syster som får agera expert, hon har gått kurser och haft en systemkamera i hundra år.


Jag vill inte ha en Olympus, jag har snöat in på Canon.....men, om objektiven passar känns det oerhört korkat att inte köpa en Olympus...? Jag menar, de är ju inte direkt gratis..


Jaja, blir nog bra med det:)


Vi funderar på att byta bil åxå...Jag skulle verkligen vilja ha en bil som har trepunktsbälten överallt, så man kan sätta bilbarnstolarna längst in så inte nån behöver klättra/krypa in på innersta platsen, det skulle spara sååååååå mkt tjafs!

Som det är nu så kommer vi aldrig iväg utan att nån ska bli tjurig.


Åker jag med bara de fyra små är det lugnt, där sitter ju Jordan och Lovelia i barnstolar, Trixie sitter oftast på en och samma iom att hon har en bältesstol och Novalie har en kudde så oftast på samma plats hon med.

Meeen, så fort nån mer ska med så börjas det....Janelle och Patricia tycker att de som är äldst ska sitta i fram, vi har tre säten i rad, alltså förare plus två till.

Corrinda mår illa i bilen och behöver sitta så hon ser, och Robban han vill inte sitta långt bak, längst in, för det är svårt att komma dit. Alla vill sitta i fram. Ingen vill sitta längst bak, längst in....


Sist vi åkte blev jag alldeles trött på honom och gormade om att det ju faktiskt gynnade även honom om Corrinda slapp kräkas i bilen!

Det har han liiite svårt att fatta....

Robert och Novalie mår sällan illa i bilen, medan övriga är värre. Janelle och Corrinda kan bli redigt åksjuka, Trixie har lite tendenser till det men får hon sitta så hon ser ut så går det oftast bra.


Åka buss är en annan sak, då kan både Trixie och Novalie må illa..


Så en ny bil vore fint:)

Låter som om vi vunnit på lotto, ny kamer, ny bil.....  ..tyvärr är det inte så, inte ens      pokerspelandet går som Perra vill...men skattepengar och billån äger;)



Nu ska jag snart gå och väcka tonåringarna, jag brukar skicka ner Lovelia för hon tycker det är toppenkul att få lite uppdrag:)

Sen tvätta, vika tvätt... Jag måste tvätta igenom alla miljoners badkläder och handdukar som ligger ute och dräller....Ungarnas kompisar kommer hit,  lånar baddräkter och handdukar och badar, sen ligger det bara kvar..

Jag ska ordna en "låna-ut" låda med badkläder så jag får ha mina egna i fred:)


Jag har faktiskt varit i poolen, den håller dryga 24 grader nu, så det var nice.

Liiite hjälpt fick jag av Janelle att komma i...I ärlighetens namn så knuffade hon i mig!  Jag stod och fegade på stegen med vatten upp till knäna, lutade mig en aning framåt för att plocka bort nåt skräp som låg och flöt och vips! Puff!

Sålåg jag där och plaskade  !

Härligt när jag väl kom i:)


Nej, nu ska jag sluta ynka, en alvedon kanske hjälper? Rycka upp mig och röja medan min lilla prins ligger och sover:)


Bye bye, syns och hörs!

 
 
Carina

Carina

30 juni 2010 12:54

Sjukt jobbigt att vara sjuk i värmen. Hoppas du kryar på dig snart.
Kul med skatteåterbäring. Vi köpte 30 m3 ved för våra. Inte så roliogt men det värmer gott i vinter.

http://justmintoo.blogg.se

 
Ingen bild

Hanna

30 juni 2010 14:13

Tänkte också använda min skatteåterbäring till systemkamera. Känner bara att jag måste läsa på lite om de, för att inte stå som en nolla när försäljaren visar o jämför.Krya på dig!

 
Ingen bild

Susanna

30 juni 2010 17:00

Hejsan!

Jag kan varmt rekomendera Nikon när det gäller systemkamera!
Canon har fått så mycket reklam i alla tider så man tror lätt att det är det bästa men av erfarenhet så måste jag säga att Nikon "rockar fett" ;) Kram å Lycka till!

 
Sarah

Sarah

30 juni 2010 17:37

Man FÅR ykka när man är sjuk!! ;-)
Tack för dina fina kommentarer på min blogg, värmer massor!

http://wallskog-bloggen

 
sparkling

sparkling

30 juni 2010 18:48

Kolla recensioner på nätet innan du köper, googla olika kamerors namn och kolla expertrecensioner t.ex på pricerunner. När jag köpte min canon för ca 1 år sedan så var olynmpus systemkameror inte bra (jag har olympus kompakt kamera och är supernöjd men deras system har inte fått fina recensioner). När du spenderar så mycket på en kamera vill du ha en BRA kamera som du kan vara nöjd med LÄNGE. Det tar ett tag att lära sig en systemkamera om man inte bara ska fota på auto. Lär dig kameran först innan du håller på med olika objektiv. Det finns bra allaround objektiv som kan används till det mesta. Objektiv kan man köpa begagnat utan att dom för den sakens skull är dåliga. Du kommer ändå inte vilja släpa runt på massa objektiv (dom tar plats och väger plus att det tar tid att byta).

Så kolla recensioner, jag rekommenderar Canon och Nikon, kläm och känn på kameran, vad väger den? hur passar den i din hand? sitter knapparna på ett sätt som du tycker känns bra? Köp ett paket med kamerahus och ett objetiv, man brukar då få ett bra allaround objektiv som går att zooma med. Nästa investering är ett fast objektiv med hög ljuskäsnlighet, perfekt för inomhusbilder och fina porträtt på barnen!

Lycka till!

http://miss-sparkling.blogspot.com

 
Marre

Marre

30 juni 2010 19:04

Härligt att du fått doppa dig;)
Trist med förkylning, Krya på dig och hoppas inte barnen blir sjuka i denna heta sommar värme(här är det hett).
Har ni några bra utebad där ni bor eller är det fyrishov som gäller?
Kram M

http://www.lundstromtycker.blogspot.com

 
Ingen bild

trimms

30 juni 2010 19:29

hur mycket väger corrinda och när kommer kort på ALLA barnens rum???

 
amanda

amanda

30 juni 2010 21:48

Hej,
jag kikade in lite på din blogg! den är jättefin.
jag har en Nikon D5000 och jag tycker den är jättebra! jag hade aldrig haft en systemkamera innan den. den är jätte lätt att förstå sig på och det blir vääldigt fina bilder med den. jag har haft den i ca 3 månader och jag förstår redan i stort sätt allt på den!
kika gärna in på min blogg någon gång :)
lycka till med kameran / amanda

http://www.aamandakarlsson.bloggplatsen.se

 
Viktoria

Viktoria

1 juli 2010 00:07

Tipsar om en Canon EOS 450D. Jag har inte lärt mig alla funktioner än, men om man så bara siktar och trycker så blir det bra bilder :-)

Krya på dig!

http://viktoriam4underbara.blogg.se

 
Ingen bild

Susanna

1 juli 2010 14:09

Har också ont i halsen, så ska man ju inte ha det på sommaren :(
Nämde fel lusmedel i ditt inlägg om lössen.
Det enda som hjälpte var TENUTEX!
Kram och Krya på dig!

 
Katarina

Katarina

1 juli 2010 14:24

Jag har ju förstås ingen aning om vilken bil ni har. Men jag kan varmt rekommendera den vi har, en Renault Trafic!
En niositsig, räcker så klart inte för er alla, men det vet jag inte om den ni har gör heller.
Vi har dessutom en extralång, vilket ger plats för hundbur och enkelt inkörd singelvagn. Eller bara att köra in en syskonvagn....
Självklart trepunktsbälten på samtliga platser!
Lycka till i bildjungeln......

http://endastgossar.bloggagratis.se

 
ella

ella

1 juli 2010 19:20

ställ en fråga i min första frågestund på min blogg!
jag svarar 100% ärligt! oavsett frågan!

ställ en fråga, och jag kommenterar din blogg! :)

http://www.engvalls.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jenny

1 juli 2010 19:30

Hej. Jag följer din blogg varje dag och även när ni var på Tv naturligtvis! Hoppas det blir en säsong till:)
Nu till frågan..vi har 4 barn och ibland, eller ofta kanske så tänker jag på en 5:a..men en sak som jag funderat mycket på är faktiskt vad familj ska säga. Jag kan tycka faktiskt lite synd om dem med dessa kostnader som det även blir för dem med julklappar och presenter fast jag redan nu sagt till dem att de inte behöver köpa något, det kan vi göra istället så ger de en blomma eller nåt annat litet. Men de känner sig dumma och vill köpa säger de...imin närmsta familj har jag en bror som har ett barn...vi köper VÄLDIGT dyra presenter till henne som nån sorts kompensation.. men ändå. Har du någonsin känt eller tänkt likadant som jag? Jag vet att det inte ska ligga som grund för vår familjesituation men tyvärr så tänker jag ändå mycket på det..Hoppas du kryar på dig och fortsätt med din inspirerande blogg.
Kram J

 
Becca & baby

Becca & baby

2 juli 2010 15:10

Kontra äldsta barnen med att eftersom de är äldst borde de vara mognast och kunna hoppa in längst bak, längst in i bilen för att det ska slippa bli bråk ;) Mina föräldrar hade precis samma problem innan jag flyttade hemifrån, dock funkade inte mitt tips i vår familj, men nånstans borde det ju gå :D

Krya på dig! Inge kul att vara sjuk varken i värmen eller med småbarn.

Kram!

http://grrsexymama.blogg.se

 
Ingen bild

susse

2 juli 2010 22:15

Hej hos elgiganten har dom låga priser på systemkameror.kolla in på nätet, det gjorde jag, och har nu reserverat en canon 500D, som dom rekomenderade som en bra första systemkamera. Hoppas du ska krya på dig snart.

 
Ingen bild

Kerstin

5 juli 2010 20:26

Tråkigt att ni inte ska va med i nästa säsong, det hade jag hoppats på, men ja är glad för att ja kan följa er här=O) Kram!

 
Ingrid (aff)

Ingrid (aff)

14 juli 2010 19:06

Känner igen bilbråket. Ibland får man bara visa vem som bestämmer. :)
En lånaut-korg har vi inte dock en "upphittat" med allt som blir kvarlämnat här. :D

Kram!

http://www.lagomtnormativt.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards