Alla inlägg den 2 juli 2010

Av Carola - 2 juli 2010 21:54

Nu till det som suger mest av allt.

Det BLIR en säsong till av Familjen Annorlunda, men det blir UTAN oss.

Nu säger vissa av er "Jippie, vi slipper Wetterholms!", men förhoppningsvis så säger några av er," Nej, vad tråkigt, vi som vill se mer av er"

  


Jag funderade på om jag kanske skulle avvakta att säga nåt tills de som får vara med själva säger nåt, men så kom jag på att Nej, jag har faktiskt inget kontrakt som binder mig till tystnad, och det är min blogg där jag skriver vad jag vill!!

Och jag är faktiskt både sur, ledsen och jäkligt deppig över att vi inte anses tillräckligt bra för att få vara med igen. Jag kan inte sticka under stol med det och låtsas vara glad för det är jag inte. Jag behöver ventilera, och dessutom så får jag hela tiden frågan: SKa ni vara med igen!? Ni måste vara med igen!

Och tro mig, hade det varit upp till oss så hade vi varit det!!  


Det blir en gammal familj och två nya.

Vi är då inte en av de gamla, så nu får ni fundera, det finns ju några att välja på:)


Jag vet vilka familjer det är,(that´s for me to know and you to find out!! Äntligen fick jag använde den repliken från nån film jag glömt namnet på;)) och jo, det kommer nog kunna bli rätt okey att titta på, men inte lika bra som när vi var med  .


Det känns lite som att bli bortvald, den där känslan i skolan typ, när man valde lag på gympan och man blev vald sist, eller ännu värre, när man var den som "blev över"...

Att Meter sen valde att dra ut på ett ge oss besked så jäkla länge att man till slut inte visste ut eller in gjorde inte saken bättre!!

Vi nätet, bloggar och Facebook, så hade vi klart för oss att de flesta av de som blivit castade fått nej, och vem som fick ja....men till oss hörde ingen av sig...

Vi väntade och väntade, och så väntade vi lite till....och såklart hoppas man..


Inget är som väntans tider sägs det ju, men det här var fanimej som att vänta på julklapparna och sen inte få några!  


Alla får besked, men inte vi, vad betyder det liksom?

Att inga besked är bra besked? Eller inga besked är dåliga besked?

Meter hade kunnat sköta det snyggare kan jag tycka. De ville inte säga nej innan allt var klart med de nya familjerna för säsongen...ifall att de skulle behöva tänka om, kanske skull de behöva oss.. Tack , det svider ju inte alls, strö lite mer salt i såren bara.


I det här fallet var det då dåliga besked, för oss. En del tycker säkert det är bra att vi inte är med...



Nu är det inte hela världen, såklart, det finns värre saker att deppa över, men just nu, just idag, så suger det bra jäkla fett!!


Å andra sidan.....Nu behöver vi inte ruta in vårt liv under tio veckor efter vad Tv vill, vi gör som vi vill, när vi vill och hur vi vill, utan omtagningar  !!


Det är TV4 s förlust!!


Jag tar till det klassiska kvinnoknepet mot deppighet : Shoppa dig lycklig!!

Det funkar nästan alltid  !


Idag har jag tex shoppat massa trosor till Lovelia som helt plötsligt blivit nästan torr!!  Från en dag till en annan så går hon på toa som om hon aldrig gjort nåt annat, såå duktig unge!


Och imorgon slår jag nog till på den där systemkameran, nu har jag fått massa info från försäljare så nu tror jag att jag valt klart, det blir nog en Canon Eos 550D, nån som har nåt att säga om den??? Helst positivt för annars börjar jag vela igen:)


Sen pratar vi köksrenovering och ny bil:)

Där, speciellt köket, måste vi fundera, jag har ju sån gräslig jäkla beslutsångest!

Många val blir det ju....


Så, vänta några dagar så har jag nog shoppat mig över besvikelsen:)

Typ.  


Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards