Alla inlägg den 10 juli 2010

Av Carola - 10 juli 2010 00:46

Jag älskar sommaren!!

Det tåls att säga en gång till : Jag älskar sommaren!

Nu är den ju dessutom sitt allra härligaste, med varma soliga dagar:)

Vi badar i poolen hemma, den är uppe i dryga 25 grader nu, nice.


Perra är ledig så vi har gjort lite småutflykter, de stora tjejerna är svåra att få med, så det har varit vi och de sex små.


Vi packade in oss för att åka iväg och bada i Länna i måndags,efter att Corrinda och jag medverkat i en undersökning om barns säkerhet på internet.

Om nån i Uppsalatrakten med barn mellan 9-13 år vill vara med, svara på lite frågor bara, så kontakta mig så kan jag vidarebefodra det, de är i skriande behov av fler medverkande!!


 Jag och Corrinda bytte solbrillor med varandra:)

 

Det tar typ en kvart att åka dit, och givetvis så var Robban och Corrinda tvungna att bråka lite om vem som skulle sitta vart i bilen...som alltid...Corrinda mår ju så illa så hon fick sitta fram:)

Vä framme så tog det en minut så var alla barnen i vattnet, på lite olika ställen.

   

Lovelia och Trixie krälar runt på botten och Corrinda, längst bak i svart och vit bikini, försökte fånga fisk med en hink.

Robban och Novalie hoppade från bryggan en bit bort och ja, jag och Perra hoppade i vi med. Fast det var rysligt mkt fiskar som simmade så jag tvekade länge....hu;)


I tisdagskväll åkte Corrinda med en kompis till hennes sommarställe så då blev vi en unge kort...känns konstigt när nån är borta flera dagar!

Men, det blev inget tjafs om platser i bilen på onsdagen när vi packade ihop för en lite längre tripp:)


Vi styrde kosan mot Årsunda, utanför Sandviken, en liten camping (Strandbadens camping) där våra kompisar stod med sin husvagn.

Tog ca 1½ timme att köra och vi stannade på Ikea Valbo för att äta lunch, korv och kaffe;)


Solen strålade och jag var så glad över Jordans solskyddströja:

  

Det är en besvärlig tid att vara liten bebis på när det är sommar, för han ska ju inte vara i solen!!

Och med en soldyrkande familj är det svårt att hålla sig i skuggan....

Vi gör så gott vi kan, med soltröja och skugga av det som finns till hands, men på en strand utan träd är det så gott som omöjligt!!

Han fick nog mer sol än rekommenderat på sig, men han brände sig inte, fick inte ens nån färg, så vi lyckades nog:)


Det var underbart varmt i vattnet, och vi badade flera gånger, det var så att man hellre var i sjön än på land!


Våra kompisars ena dotter gillar bebisar och pysslade med Jordan hela tiden, så vi hade gott om tid att prata och skratta:)


På kvällen var det grillbuffé med trubadur på restaurangen, så dit gick vi.

Ungarna åt lite och sen sprang de ner på stranden och tog ett kvällsdopp:)

  

Den här bilden är tagen runt nio på kvällen! Solen strålar, om än på sista versen:)


Robban har badat:


och Lovelia gillar att bli fotad:

   Klänningen är mer än lovligt smutsig...


Vi tuffade hemåt vid halv tolvtiden på kvällen, jag körde hem, undrar varför man ALLTID åker på att köra hemvägen????? Kan det bero på valet av måltidsdryck tro;)?

Ungarna somnade som små stockar i bilen och var bara att bära in.

Nästa år ska jag se till att få dit vår husvagn för jag vill åxå campa igen!!! Att ingen av de stora vill hänga med skiter jag i, jag tar väl med de små då:)



Här hemma har Jordan fått en egen LITEN pool:

   

Han älskar den!! Så fort jag fyller på den, det är lagom med en vattenkanna;) så kryper han i sin härliga Mowgli stil dit och sätter sig:)

Han kan krypa vanligt åxå, men ute så gör det lite ont i knäna så då går han på händer och fötter:)

   

Han ser precis ut som Mowgli!!


Ibland hinner man inte riktigt med......

   

...och vad gör väl en blöt body i värmen??      



I går hade Novalie en kompis här, och idag hade vi en annan familj här på bad och middag, härligt:)

Vi satt ute i poolrummet och åt, det underlättar verkligen att kunna duka där, för det blir så trångt inne, bara vår familj gör ju så att det blir fullt runt bordet...


I morgon, eller senare idag, det är ju redan lördag, så ska vi på 96 års kalas:)

Och kanske så åker vi och badar igen efter det!!!


Fullt upp, sol och bad, ledigt och härliga lata dagar.....Sa jag att jag älskar sommaren!?  


Det enda jag inte riktigt gillar, är att bacillerna inte riktigt vill gå och gömma sig, det snoras lite här och där....men så länge det håller sig med det så...!


Nu är det sovdags!!!

Natti natti på er:)

Av Carola - 10 juli 2010 00:01

Tjingeling!!

Ni tror väl inte att jag deppat ihop för gott??

Det har jag i alla fall inte  , jag har bara inte haft tid!! Sol och sommar och ledig make kan få även mig att inte hinna blogga:)


Men hörrni!  Vad glad jag blir över alla era kommentarer!!!  Vad snälla ni är som kommer sakna oss:) Jag blir alldeles tårögd...  

Tusen tusen tack, det värmer!!


Ni som  vill klaga på att vi inte är med får maila tv4, för det är de som bestämmer:)


Känner att jag vill förklara lite åxå.

Den gamla familjen som blir kvar är ju Mirka, och jag ser fram emot att se dem igen! Jag GILLAR ju dem!!!    Men det hindrar ju inte att jag är avis åxå...Mirka och jag har ju tät kontakt via mail, och om det varit tvärtom, att det var vi som blev med igen och inte de så hade hon varit lika deppig som jag är nu. Vi har ju pratat massor om det här, såklart!!


Det är inte vårt beslut, det är i sista hand tv4 som väljer ut de familjer som de vill ha med!! 


De två nya familjer som ska vara med kommer säkert att vara bra de med, jag tvivlar inte en sekund, och ser fram emot att se även dem:)


Jag har förstått att vissa tror att jag är ledsen för att jag nu kommer att bli mindre "känd", att jag ville vara med igen för att på nåt vis uppnå nån slags kändisskap....och inget kan vara mer fel! Jag är inte alls ute efter det.

Grejen är att det var en fantastisk rolig tid i vårt liv, ja, det var jobbigt ibland, men mest roligt:)  Vi hade världens bästa team som skötte inspelningen, ungarna älskar dem :)  och det var ett kul avbrott från den vardagliga lunken.


Jag ville inte alls vara med i början, de ringde OSS från Tv, och bad att vi skulle vara med! Tv4 älskade oss, hette det (hm, förälskelsen räckte bara en säsong....,hihi) och vi blev såklart smickrade, så motvilligt sa jag ja, alla andra i min familj var helt sålda på det och hade aldrig förlåtit mig om jag vägrat!   

Jag var helt ärligt skitnervös, men det visade sig vara ungefär det roligaste jag gjort i hela mitt liv:D  Jag ångrar inte att jag lät mig övertalas!!


Därför är jag nu deppig över att inte få vara med igen, få den här fantastiska dokumentationen av vår familjs liv under tio veckor, och få vara med om allt det roliga igen!


MEN, jag är glad för Mirkas skull, och för de andra två familjerna!!

Jag hoppas att ingen här säger elaka saker till Mirka, för det förtjänar hon inte, hon är en toppentjej på alla sätt och vis, och jag beundrar henne mycket!!


Så, nu har jag fått det sagt, och jag avslutar väl med att säga att jag självklart kommer blogga vidare!

Jag har bloggat långt innan vi var med i TV, och kommer fortsätta, för det är så roligt:)

Jag hoppas att ni kommer fortsätta att läsa och kommentera för det är jättekul!


Nu ska jag ladda upp lite bilder från vad vi pysslat med sista veckan:)

Bye för en stund:)




Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards