Direktlänk till inlägg 10 juli 2010

Veckan som gick..

Av Carola - 10 juli 2010 00:46

Jag älskar sommaren!!

Det tåls att säga en gång till : Jag älskar sommaren!

Nu är den ju dessutom sitt allra härligaste, med varma soliga dagar:)

Vi badar i poolen hemma, den är uppe i dryga 25 grader nu, nice.


Perra är ledig så vi har gjort lite småutflykter, de stora tjejerna är svåra att få med, så det har varit vi och de sex små.


Vi packade in oss för att åka iväg och bada i Länna i måndags,efter att Corrinda och jag medverkat i en undersökning om barns säkerhet på internet.

Om nån i Uppsalatrakten med barn mellan 9-13 år vill vara med, svara på lite frågor bara, så kontakta mig så kan jag vidarebefodra det, de är i skriande behov av fler medverkande!!


 Jag och Corrinda bytte solbrillor med varandra:)

 

Det tar typ en kvart att åka dit, och givetvis så var Robban och Corrinda tvungna att bråka lite om vem som skulle sitta vart i bilen...som alltid...Corrinda mår ju så illa så hon fick sitta fram:)

Vä framme så tog det en minut så var alla barnen i vattnet, på lite olika ställen.

   

Lovelia och Trixie krälar runt på botten och Corrinda, längst bak i svart och vit bikini, försökte fånga fisk med en hink.

Robban och Novalie hoppade från bryggan en bit bort och ja, jag och Perra hoppade i vi med. Fast det var rysligt mkt fiskar som simmade så jag tvekade länge....hu;)


I tisdagskväll åkte Corrinda med en kompis till hennes sommarställe så då blev vi en unge kort...känns konstigt när nån är borta flera dagar!

Men, det blev inget tjafs om platser i bilen på onsdagen när vi packade ihop för en lite längre tripp:)


Vi styrde kosan mot Årsunda, utanför Sandviken, en liten camping (Strandbadens camping) där våra kompisar stod med sin husvagn.

Tog ca 1½ timme att köra och vi stannade på Ikea Valbo för att äta lunch, korv och kaffe;)


Solen strålade och jag var så glad över Jordans solskyddströja:

  

Det är en besvärlig tid att vara liten bebis på när det är sommar, för han ska ju inte vara i solen!!

Och med en soldyrkande familj är det svårt att hålla sig i skuggan....

Vi gör så gott vi kan, med soltröja och skugga av det som finns till hands, men på en strand utan träd är det så gott som omöjligt!!

Han fick nog mer sol än rekommenderat på sig, men han brände sig inte, fick inte ens nån färg, så vi lyckades nog:)


Det var underbart varmt i vattnet, och vi badade flera gånger, det var så att man hellre var i sjön än på land!


Våra kompisars ena dotter gillar bebisar och pysslade med Jordan hela tiden, så vi hade gott om tid att prata och skratta:)


På kvällen var det grillbuffé med trubadur på restaurangen, så dit gick vi.

Ungarna åt lite och sen sprang de ner på stranden och tog ett kvällsdopp:)

  

Den här bilden är tagen runt nio på kvällen! Solen strålar, om än på sista versen:)


Robban har badat:


och Lovelia gillar att bli fotad:

   Klänningen är mer än lovligt smutsig...


Vi tuffade hemåt vid halv tolvtiden på kvällen, jag körde hem, undrar varför man ALLTID åker på att köra hemvägen????? Kan det bero på valet av måltidsdryck tro;)?

Ungarna somnade som små stockar i bilen och var bara att bära in.

Nästa år ska jag se till att få dit vår husvagn för jag vill åxå campa igen!!! Att ingen av de stora vill hänga med skiter jag i, jag tar väl med de små då:)



Här hemma har Jordan fått en egen LITEN pool:

   

Han älskar den!! Så fort jag fyller på den, det är lagom med en vattenkanna;) så kryper han i sin härliga Mowgli stil dit och sätter sig:)

Han kan krypa vanligt åxå, men ute så gör det lite ont i knäna så då går han på händer och fötter:)

   

Han ser precis ut som Mowgli!!


Ibland hinner man inte riktigt med......

   

...och vad gör väl en blöt body i värmen??      



I går hade Novalie en kompis här, och idag hade vi en annan familj här på bad och middag, härligt:)

Vi satt ute i poolrummet och åt, det underlättar verkligen att kunna duka där, för det blir så trångt inne, bara vår familj gör ju så att det blir fullt runt bordet...


I morgon, eller senare idag, det är ju redan lördag, så ska vi på 96 års kalas:)

Och kanske så åker vi och badar igen efter det!!!


Fullt upp, sol och bad, ledigt och härliga lata dagar.....Sa jag att jag älskar sommaren!?  


Det enda jag inte riktigt gillar, är att bacillerna inte riktigt vill gå och gömma sig, det snoras lite här och där....men så länge det håller sig med det så...!


Nu är det sovdags!!!

Natti natti på er:)

 
 
Ingen bild

sussie

10 juli 2010 10:09

Härligt att se att det va något nytt att läsa här igen. Älskar läsa er blogg. och se era fina bilder. Inte konstigt man inte har hur mkt tid som det är ju sommar sol och värme ute. Jag läser även dom andra tre bloggarna av er som va me nu sist. Och jag måste säga jag tycker det är synd om Mirka för oj vad hon får mkt klåpord och elaka kommentarer. Jag menar hur kan man göra det. Man käner inte er familjer för det man sett av er på tv och vad man läser om er i era bloggar. Vem vet hur hon e allmänt. Nej visst skit tråkigt att ni inte kom med. Men kan med vara som andra säger ni e för vanliga i er familj trotts ni e så många. Men hade klart varit kul att se lillgrabben i en säsong med. Ha en fortsatt underbar helg. Kram

 
ma

ma

10 juli 2010 13:04

Åh va ledsen jag blir att jag alltid är på fel ställen vid fel tidpunkt, valbo ligger jätte nära mig. För någon dag sen var Hannah graaf där och åt mat, min idol från barndomen och nu var ni där.. tror jag ska bo sätta mig vid köpis (köpcentrumet)

http://solskensljus.blogg.se

 
Ingen bild

T

10 juli 2010 15:37

Oj, jag missade att läsa på ett tag, så jag hängde inte med på det här med familjen Annorlunda ;) Iallafall, kommer sakna er familj, och undrar ifall du möjligtvis vet vilka familjer som är nya?

 
izabelle

izabelle

10 juli 2010 17:51

Vad fina ni är, du och din dotter ;)

http://www.izabellelindberg.blogg.se

 
Johanna

Johanna

10 juli 2010 22:28

Sådär kröp min Milton också när han var bar på knäna. Ser verkligen helfestligt ut. :)

http://jordi.blogg.se

 
Sofia

Sofia

10 juli 2010 23:17

Ha ha du e ju goo!
Tack för kommentaren på min blogg ;-)
Julia kommer bli lycklig i morgon när jag berättar att hon fått en grattishälsning från en kändis.

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggplatsen.se

 
Jessica tvåbarnsmamman

Jessica tvåbarnsmamman

11 juli 2010 09:54

HIhi Mogwli stilen har min son också;)

Roligt att läsa om er, älskar din blogg, synd ni ej är med i nästa säsong:( men men vi har iaf bloggen att läsa....

http://www.busnova.blogspot.com

 
BeckaHBitcH.se - triss i gossar

BeckaHBitcH.se - triss i gossar

11 juli 2010 21:07

Härliga sommardagar :-)

http://beckahbitch.se

 
Katarina

Katarina

12 juli 2010 13:33

Hur går det med biltankarna? Hoppas du berättar hur dina funderingar går vartefter som du kollar in modeller.
Lite nyfiken......

http://endastgossar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

katyti

12 juli 2010 16:32

när kommer bilder på CORRINDAS rum ??????

snälla snart jag har väntat på och se hennnes rum :))))))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards