Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Carola - 13 juli 2010 23:36

Ännu en dag med värme:)

Molnigt till och från, men värmen är kvar!

Vi v ar och handlade i dag,och ute på parkeringen blåste det full storm, men vinden var alldeles varm, som att stå framför en hårblås:)


Söndag:

Vi sov länge (läs: JAG sov länge...Jag KAN INTE sova på nätterna! Det är inte värmen i första hand utan mer bebissyndromet; När bebisen ääntligen börjar sova hyfsat bra så kan jag inte sova...vanan att vara vaken/vakna hela tiden är för rotad  ) och vid halv ett åkte vi tillbaka till Länna badet, det var fullt med folk och vi snöt den sista parkeringsplatsen:)

Jordan somnade i bilen så han fick sova vidare i vagnen, som är svart...så vi draperade en sarong över den , och det var ju hur kul som helst att leka tittut under den när han sen vaknade;)

  


När vi skulle dra oss hemåt efter ett par timmar, runt 17-tiden, så såg det så fint ut först.

Vägen ner till badet är en smal skogsväg, preciis lagom bred att mötas två bilar på, inte mkt bredare än så..Men badet är populärt, och återigen så slås man av folks idiotiska parkeringar:)

Folk parkerar nämligen längs med ena sidan av vägen, med nosen ner mot badet så att när de ska hem måste de åka ner och vända.

Det innebär alltså att halva vägen är blockerad, och att man inte kan mötas...

När så folk vill hem, samtidigt som det kommer folk som vill bada och de möts så kan de inte köra förbi varandra utan den ena måste backa...på en smal skogsväg med sten och diken och kurvor och backar och bilar konstigt parkerade...Nu snackar vi inte backa tio meter utan en kilometer!  Och vi snackar inte heller om EN bil som ska backa utan kanske femtio...:)

Vi snackar alltså om TOTALT KAOS  


Tidvis under dagen stod det helt still. Och hur ska man som bil nummer 27 med 13 bilar bakom sig begripa att man ska backa??

Ujujuj.


Vi åkte ändå när det lugnat ner sig rejält men det tog ändå dryga 30 minuter att snigla sig fram på vägen som normalt tar 5 minuter....Pust.


Väl hemma var vi lika svettiga igen så det blev ett dopp i poolen innan vi kunde tänka på middag:)




Måndag:

Barnen fick mkt sol igår, så vi tänkte ta det lugnt hemma, och det gjorde vi:)

Tack och lov för poolen hemma, annars hade vi försmäktat.

Perra åkte iväg till jobbet en sväng för att ordna med lite grejor, och när han kom hem så drog vi till Lyssnaängens bad för ett eftermiddagsdopp. Vi vågade inte dra iväg till Länna efter gårdagens krångel;)

Jag har inte varit på det här badet sen innan vi fick barn, men det var sig likt:)


Trixie som snabbt som ögat poserar så fort hon ser en kamera:) Vad månde bliova av denna unge? Jag tycker att hon är ganska lik Tingeling på tröjan;)

  Novalie och Lovelia  Jag köpte tjejernas soltröjor från Usa för några år sen och de är suveräna:) Novalies är egentligen Robbans som hon fick låna för hon var aningens röd på överarmarna.

Jordans tröja kommer från H&M:)   

Han tyckte det var lite läskigt med vattnet först, men det tog bara nån minut så var han helt på det klara med att det var toppen:)


Corrinda och....

 

 .... Robban hittade  stora stenar att klättra på:)

De hade en kompis med sig åxå, så de härjade runt i vattnet innan vi fikade bullar och vatten....slut på saft hemma, men är inte det skandal när man är sylt och SAFT fabrikör;)?


Lilla hjärtat Trixie sitter och filosoferar i solen:

  


Medan Jordan gör sitt bästa för att försöka klättra över stolsryggen!!

Galning, tror han var en apa i sitt förra liv;)

  




Perra åkte och tränade och jag och barnen åkte hemåt och lagade mat, kycklingköttbullar (deras nya passion, och min för det är enkelt,hihi) och makaroner, jag orkar inte stå vid spisen när det är såhär varmt!!

De får näringsriktig mat i höst i stället  



Tisdag, idag:

Hot hot hot, men jag klagar inte, jag älskar det!!

Jag;Janelle och Corrinda åkte på lite shoppingtur. Vi ska på kalas i morgon så presenter till det införskaffades, Janelle skulle fira Matilda, bästa kompisar sen de var typ 1½ och 2 år gamla:) ikväll, så hon handlade till det, så kikade vi lite på rean på Lindex. Två par solbrillor hittade jag så nu börjar jag komma upp i antal igen. Jag har ju haft sönder en hel bunt:( Behöver ju ha dem i bilen, och hemma och i väskan och..jaja, man behöver ALLTID ett par solbrillor;)

Janelle fick en svart kort klänning, Corrinda en t-shirt med Twilight tryck, mkt snygg, och så fick Jordan två bodys och en t-shirt med korta ärmar, stackarn har så lite sommarkläder, det finns bara klänningar och rosa plagg:)


Citygross efter det och lite mat, rosa foppatofflor med strass på till Corrinda, och sen hem!


Jag skulle ju iväg och träna så jag hann bara hem, amma Jordan som jag knappt sett på hela dagen:/ och sen iväg.

På Friskis och Svettis var det mer svett än friskis kan jag lugnt säga...

Jisses vad det är VARMT i deras lokaler...och så massa svettiga motionärer på det:)  Ledaren blir alldeles svettig bara av att vara i lokalen...så nog är det varmt alltid..!

Såååå galet jobbigt, men härligt:)

Syrran och jag hade tagit med badkläderna så vi tog ett snabb dopp på vägen hem efteråt, hur skönt som helst.



Nu har vi precis klivit upp ur vår pool, den är 28, 7 grader är det i den, så den är alldeles ljummen....Klockan är kvart över midnatt, och Janelle och Matilda badar sen säkert en timme.....


Sommaren är UNDERBAR!!!!


Natti natti på er:)

Av Carola - 13 juli 2010 01:34

Nja, den där paraplydrinken har jag inte sett röken av förstås....;)

Men solar och badar gör vi, det är typ det enda vi gör!

Misstänker ju att de som har möjligheten ligger nära ett vattenhål av något slag dagar som de här...Jag älskar det!!


I lördags var vi på 96 års kalas!! Min mans mormor var det som fyllde, ungarnas gammelmormor, en helt underbar dam   i sina bästa år:)


Vi var bjudna på fika i det där cafét i Stadsparken som inte tog kort, som jag skrev om för ett tag sen. Nu visade det sig att det ju tillhörde Fågelsången dit vi gick och fikade ist....hm...;)

Så de förlorade ju inte alls på att vi gick dit ...:D

Jordan sov middag innan och var så trött, så trött att vi fick väcka honom!

  

Rörde inte en fena fast jag tog kort med blixt...Han blev så ledsen när vi väckte honom, stackarn..men det gick snabbt över.

Det var alldeles kvavt och klibbigt ute, absolut inget syre alls i luften och jag kände huvudvärken komma smygande....Vi var säkra på att det skulle åska.


Vi fick en parkering vid Flustret och lassade ur oss ur bilen och travade iväg.

  

Hela familjen utom Corrinda som var med en kompis på deras land hela veckan, och så jag som fotar då;)

Småtjejerna har varsin klänning från Thailand, hur gamla som helst, tror det är Janelles och Patricias gamla, men de är så fina fortfarande och de älskar dem, underbart svala:)


Janelle och Patricia var fina:

  

Janelle har skor med 12 cm klack, hon är INTE så där mkt längre än Patricia:)


Vi hann leka lite i lekparken innan kl blev 14.00 då vi skulle träffas.

Janelle och Patricia ville inte leka;)

  

De satt och tittade på ist:)


Vi hade skjorta och byxor med till Jordan så han slapp ha en långärmad body i värmen;)

Han fick överta nån av tjejernas mjukglass, och så var det skjortan sölig;)

   Men gott var det!!!


Vi fick själva hämta bord och stolar och ställa upp, för den stackars tjejen som jobbade i cafét hade fått veta att vi skulle komma fem minuter tidigare.

Då hade min svärmor ringt TVÅ gånger under veckan för att boka in oss....!

Senast dagen innan! Vi var ju ett gäng på 15 personer, så vi tar ju lite tid:) Tjejens om jobbade ensam  fick nu springa ifrån kassan  för att torka av bord och stolar, och sen försöka servera oss....

Hon var trevlig och bra, men de hade ju kanske kunnat skicka över nån från det stora cafét så hon fick hjälp??  Eller åtminstone haft koll på sina bokningar...

Stort MINUS!


Men eftersom vi är ett gäng rediga människor så löste vi ju det ändå:)

  Janelle fjantar sig;)

Vi hade mkt trevligt och plötsligt så försvann den kava luften och åskmolnen var som bortblåsta!  Nice. :)



När vi fikat klart så åkte vi hem och packade ihop en badväska och körde sen till Länna för ett eftermiddagsdopp.

  

Trixie Lovelia och Novalie muggar in chips..

Vi kom dit vid femtiden och det var lugnt och fint, inte så mkt  folk, och helt ljuvligt skönt i vattnet!

Förra året badade jag inte en enda gång ute i sjöar, och i år har jag plaskat runt i flera olika:)  Så härligt!!

   Lovelia och Novalie


Vi for hemåt och fixade lite mat sent på kvällen, det går ju inte att äta när det är så här varmt!!

Nu blev det grillad fläskfilé och kyckling sen dagen innan och potatissallad, bara att ställa fram på bordet - fix färdigt, me like:)


Sen tog jag cykeln till mamma och pappa för att släppa in deras tre katter.

De är i Thailand, och syrran är kattvakt, men nu hade hon åkt till Öland så jag blev inkallad som kattpassare:)

Deras katter är stora och tjocka och superfega  , men de låg och väntade när jag kom och sprang inte iväg. Släppte in dem och satt och gosade med dem en lång stund. Syrran åkte i torsdags, så de har ju varit ensamma länge.

Eller inte så att det är synd om dem, de har ju varit ute på dagarna och inne på nätterna, men utan sällskap:)  De är sååååå bortskämda!

Givetvis spädda jag på det och bjussade dem på Gourmet käk:

  

Illya, Daisy och Malte:)

Stannade en timme hos dem, pysslade lite med det ena och andra (läs: satt i soffan och läste tidning och åt lakris  )  och sen cyklade jag hem igen i den ljumma sommarkvällen:)

Kom på att jag verkligen HATAR min cykel....den är ganska ny men måste varit ett jäkla måndagsexemplar för den har då inte många rätt...knirrar, knarrar, klankar och stannar när man rullar i nerförsbackar om man inte trampar!  Sååå dum. Blä.


Nu ska jag hoppa i säng, det börjar väl bli dags...

Hoppas alla njuter av sommaren, och ve den som klagar på värmen, speciellt om denne klagade på kylan och snön i vintras!!  


Natti natti!

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards