Alla inlägg den 21 juli 2010

Av Carola - 21 juli 2010 22:35

Jag har varit segare än segast, långsammare än en snigel och ..ja långsam   !

Men nu, alla ni som velat se bilder på Corrindas rum....NU finns de på vår hemsida:)

Familjen Wetterholm


Kolla under rubriken Bilder på hur vi bor, så finns det en flik med hennes rum där.

Men...det är inte så mkt att se , hon har vårt minsta rum, för att slippa dela med nån syrra;)



Idag har vi inte gjort mkt.

Corrinda hade värsta feberdrömmarna i natt, så när jag precis lagt mig och näääästan somnat så började hon gråta. Hon låg på en madrass i köket för Novalie låg i hennes säng för att hon inte ville bo inne hos Trixie som var sjuk;)

Jag klev upp och tröstade henne, och när hon äntligen vaknade ordentligt så fick hon alvedon och vatten, sen sov hon hela natten och vaknade piggelinus.


Jag kröp till kojs igen och kunde inte somna men så småning om så slumrade jag till....DÅ vaknade Jordan för sin natt slurk (hm en av dem..*s*), så  det var bara till att kliva upp igen och hämta honom.

Ammade honom och sen försökte jag lägga mig bekvämt och sova, och när jag kommit till ro så.....Jordan tappade nappen och blev ledsen...Jaha, vända sig mot honom ,leta reda på nappen och han somnade om.

Jag med efter en evighet.


Vaknade efter en stund igen av att Trixie står bredvid sängen och säger att hon kräkts.....

Jippie..eller nåt...Klev upp IGEN, Perra sov sååå gott alla gångerna...hm..;)

In till Trixie och ta reda på det nedkräkta, som inte var speciellt mkt, men hela sängen behövde renbäddas ändå.

Ner till tvättstugan och in med det i maskinen, hämta nya lakan och bädda i....eller nej förresten, jag orkade inte det så Trixie fick sova i Novalies säng:)


Alla våra barn kräks av feber, så det var ju det som var orsaken, och när de kräkts så brukar den sjunka, så hon sov gott resten av natten hon med. Fast klockan var iofs halv sju...


Sen somnade jag och sov som en klubbad säl till halv elva, somnade om till halv tolv...men då var det ju hög tid att kliva upp..  

Jag är morgontrött som tusan, men sååååå länge gillar jag inte att sova, även om det hänt flera gånger nu när Perra haft semester...men jag sover så gräsligt dåligt på nätterna just nu...

Det går över snart, hoppas jag, för det brukar bli såhär efter varje bebisperiod.


Små bebbar är ju vakna flera gånger per natt, och jag har inga problem att somna om så länge de är små och vaknar ofta, då kvartar jag in innan jag hinner ner på kudden:)

  

Jordan som bebis.


Men sen, när de börjar sova bättre och inte vaknar så ofta, DÅ kommer efterverkningarna av sömnstörningarna, och jag kan inte sova.


Det är ju liksom ingen idé att somna om man vet att man snart ska vakna....fast nu FÅR jag ju sova, men det har inte kroppen fattat..eller nåt.;)



Hur som helst så tog vi beslutet att INTE åka till Leksand i år, det är ingen idé.

Trixie har fortfarande feber och till på köpet en elak ögoninflammation som vi måste be bvc om salva mot.

Lovelia har varit kladdig i ögonen hon med så hon kan få hon med;)


Vi får se om vi kommer iväg till Tom Tit i helgen ist...annars blir det bra ändå.


Jag åkte iväg på cirkelträning vid fem och Perra på spinning vid halv sju, så vi överlämnade barnen en stund till Patricia.

Lite nytta får de lov att göra även om de har sommarlov  


Det var ordentligt varmt ute idag med, härligt, men ganska kvavt .

Ett dopp i poolen och sen kunde man ligga och jäsa i solen en stund till.


Nu ska jag hämta nåt att dricka, tappade väl en tio liter vätska under träningen...men det är ju enkelt att årgärda:)


Trixie sover på en madrass i vardagsrummet, och övriga ska gå och lägga sig nu...de tjafsar på om tandborstning och pyamasar och allt va det är;)

Inte är de trötta heller...:)


Men, det är dags, så natti natti :)


Av Carola - 21 juli 2010 00:27

Hej hopp:)

Jag har inte orkat ta tag i överföringen av bilder från kamera till dator, men ska se om jag hittar nån kortläsare på datorn, Beckah;)

Annars fanns det sladdar till förbannelse medskickat...men än så länge så klickar vi bara en massa bilder, och tycker alla att vi är asgrymma fotografer bara för att det låååter så coolt;)

Kamera + ytterligare ett objektiv beställde jag från Onoff web butik.


Däremot så åker ju mobilen fram mest hela tiden, så idag blir det lite Trixie.

Den lilla söta ungen som älskar att bli fotad och alltid intar en schysst pose när hon ser att jag tar fram kameran:)


I lördags så var vädret lite halvmulet och trist, så istället för bad så blev det promenad.

Jordan skulle sova och Perra och jag tänkte gå ensamma för alla barn satt och kollade på film.

Men vi hann bara säga ordet "Promenad" så var alla på fötter, redo att gå, de älskar promenader:)


Corrinda och Novalie cyklade:

  

- Kommer ni nån gång!?


Trixie hade sin springcykel:

   Hon har faktiskt lärt sig att cykla på vanlig cykel nu, men hon är allt annat än trafiksäker på den, och hon gillar den här:) Nu hade Perra iofs sänkt sadeln på den (som  jag höjde nyss..) för att Lovelia ska kunna ha den, så det var lite väl krokiga ben, så det blev jobbigt efter en stund.

Då är det ju schysst att man har en lillasyster som åker vagn, och mer än gärna byter en stund:)

   Fint att cykeln fick plats uppepå, så man slapp släpa den....

Trixie åker ju aldrig vagn nu för tiden, så hon njöt verkligen av att få sitta och bara ta det lugnt  


Jordan, han somnade så fort vi började gå...:)

  


Vi har en fin liten runda i skogen som är utmärkt både att gå och cykla, den tar en halvtimme, 45 minuter , beroende på vilka barn man har med sig  


Lovelia ramlade och slog sig på knät efter en stund och då erbjöd Trixie sig att gå igen, gullunge:)

  


Perra, som den syltkokare han är, har alltid ögonen öppna för bär som växer, och nu hittade vi massor av blåbär, små rackare och inte helt mogna, men goda:)

  

Trixie är inte rädd för att smaka på saker, som vissa andra av ungarna(läs:Robban..han smakar INTE på nåt som han inte känner igen, speciellt inte om det möjligvis skulle kunna vara ett bär eller frukt av nåt slag...  ) och blåbär direkt från skogen var väldigt gott:)


När vi kom hem så blev det poolen, varmt och kvavt, men Lovelia gick och lade sig i soffan...och somnade:

  

Lilla gumman, som var uppe tidigt på morgonen!

Hon somnande vid 16.30 och sov så hårt att hon fick sova, vi åt middag vid 19.00 och hon sov fortfarande, men sen kvicknade hon till, kom och åt lite grann med oss, det lilla som var kvar:)

Jag hittade en bit oxfilé i frysen, alldeles för liten för att alla skulle kunna äta enbart den (600g) men vi hade lax  också. Grillade båda och det var alldeles otroligt gott.


Novalie tycker det är mysigt att sitta och äta i poolrummet,      så det gjorde vi, och rätt var det var så började det regna!

Stora tunga droppar på taket..de hade lovat rejält med regn framåt kvällen så vi trodde det skulle hålla på ett tag, men nix, efter en minut eller två slutade det.


Corrinda var sugen på att tvätta bilen, när vi åkte hem från Årsunda så körde vi igenom stora stim av insekter, så bilen var alldels igengrodd av insektsmojs....

Nu tyckte hon att det var ett utmärkt tillfälle, när det ändå regnade.

Sagt och gjort, alla ville hjälpa till, så iförda bikini så fick vi en egen liten biltvätt:)

  

De var jätteduktiga, och gnodde på, nästan alla smådjur försvann:)

Som avslutning kom det faktiskt en rejäl regnsskur som sköljde ren bilen.


När de ändå höll på så tog de stora gula bussen åxå, men de når ju inte så högt, så den är bara halvt avtvättad;)



Idag har mina föräldrar varit här och passat alla barnen en stund medan jag var iväg och tränade:)

Tack ! 

Perra var på speedway och jag trodde inte jag skulle komma iväg på nån träning alls den här veckan, för i morgon hade vi tänkt åka till Leksand sommarland!


Nu verkar det som om vi får lov att ställa in det...

Corrinda hade feber och huvudvärk igår, men piggade på sig till idag, men vi hade smsat med dem vi ska åka med att vi kanske skulle kunna skjuta på det till på torsdag, och det funkade utmärkt för dem.

Så långt allt bra, Corrinda var ju pigg idag.


När jag kom hem från träningen så meddelade Novalie mig att Trixie hade huvudvärk så hon hade gett henne vatten, för det är viktigt att dricka:)

När jag kände på henne hade hon ju feber:(

Tittade på Lovelia som kom och gnuggade sig i ögat - meh? Kan det vara en ögoninflammation tro??  Jojomensan.


Novalie och Robert har varit krassliga förra veckan...Perra har haft ont i halsen och jag i nacken...Jordan har varit redigt snuvig...

Något är inte som det ska vara, vi brukar vara friska på sommaren! Bacillerna har tydligen skaffat sig klippkort hit för tillfället...  


Nu vet vi inte hur det blir.

Det känns väl inte så optimalt att åka iväg till ett plask och badställe med ungar som är eller har varit krassliga....Och sen verkar det ju gå runt, och då står det väl inte på innan nån mer blir dålig.

Mest troligt får vi strunta i det....


Jag slipper iofs allt packande så det är ju en fördel;) men ungarna blir deppiga.

Vi avvaktar lite, men har börjat prata om Tom Tit ist...där har alla roligt, och det krävs minimalt med planering.

Nåväl, det visar sig!!


Leksand sommarland lär väl finnas kvar  



Nu är det mitt i natten, som vanligt ( 01.25) och jag ska borsta tänderna och hoppa i säng.

Natti natti:)


Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards