Direktlänk till inlägg 23 juli 2010

Så kom det då..

Av Carola - 23 juli 2010 21:59

Det som alla tjatat om och längtat efter....

 

Regnet!

Inte för att jag längtat efter det, men folk gör ju inte annat än klagar;)


Igår så mulnade det på, och det blev mörkt som en novemberdag, muntert värre..

 

Nä, jag fattar liksom inte grejen med att längta efter sånt här!?

Åskade gjorde det också, och regnet fullkomligen vräkte ner:

   Här rinner våra hängrännor över, och de var INTE fulla med skräp...   


Nåja, underbart(?) är kort och efter ungefär tre hela minuter var det klart.

Solen kom tillbaka, och marken torkade upp:)


Så tycker jag om att ha det på sommaren:)

   Tror att Jordan föredrar solen han med.


Perra som led av nån slags träningsabstinens, svidade om och hoppade upp på crossen där han sen stod och trampade i en timme, medan jag gjorde så lite som möjligt, plockade lite, fixade lite, grejade på.

När han var färdig fick han hjälpa mig lyfta ner den lilla utdragssängen jag köpte hos Röda korset för två år sen:


När jag kom hem med den då, för två år sen, så sa min pappa att jag inte fick måla den vit som var min plan, och då fick den stå i garaget och vänta, men nu minsann, ska den bli VIT, så det så, pappa  

Jag har spacklat igen alla fula skruvhål och skador som var på den, och målat den en gång redan, och nu skiter jag i att de på Antikrundan säger att man aldrig aldrig ALDRIG! får måla möbler för då tappar de sitt värde...kanske ångrar jag mig bittert en gång, men troligen inte.  



Perra åkte och hämtade ut ögondroppar åt Trixie så förhoppningsvis blir det bättre snart med ögoninflammationen, men hon är hemskt svullen, stackarn.



Idag tog jag med mig bara Novalie till Ikea:)

Long time no see!!  Det är flera veckor sen jag var där senast!

Jag hade nog lite Ikeaabstinens;)

Vi träffade kompis J och dotter V där, och shoppade loss, blev lite batterier, små glödlampor, en lampa, ljusykta, badlakan ( ungarna tar ALLA handdukar som finns och lägger i poolrummet så när man kliver ut ur duschen får man i bästa fall tag på en trasig liten näsduk;) Det är slut på det nu:) två laptop brickor till Janelle och Patricia så de kan ha datorn i knät, fast Patricias dator är tydligen trasig...så vi måste till Onoff i morgon....*hatar* och så den obligatoriska mörka chokladen:)

En korv, kaffe och bulle efter det så var vi i form att ta oss an både Kappahl, där jag inte hittade mer än massa fina örhängen och halsband, halva reapriset blev 70kr för 4 par örhängen och 3 halsband  , och sen Lindex där Novalie fick en vit cool tunika, en söt blus och en byxdress, plus en bikini.

Sen hjälpte hon till att välja bikini till Trixie och baddräkt till Lovelia:)

Varsin tunika/blus fick de med.


Nöjda och glada traskade vi in på Coop för att handla till middagen.  Nån som kan gissa vad vi åt idag?

Ledtråd: Det är fredag:)


Novalie är ju hur enkel som helst att ha med sig, man behöver inte tjata på eller jaga henne, hon har koll på vart man är, så det är ren semester att bara få umgås med henne  och hon fick göra sånt där hon aldrig får i vanliga fall, som åka i kundvagnen:) Jag har ju alltid Jordan och Lovelia att dra på så då blir det för tungt, men nu fick hon sitta där tills hon fick ont i rumpan:)

  Min femma:)   Min prinsessa:)   Min älskade unge!


När vi kom hem så gav hon småsyrrorna deras kläder och sen mannekängade hon i sina, innan det var middagsdags.


Idag åt ALLA BARNEN HEMMA!!!!!   Det var inte igår kan jag säga.

Janelle har bott hos en kompis hela veckan, som sällskap när hennes familj inte varit hemma, och Corrinda har sovit borta flera gånger, Patricia har varit iväg på olika saker, så det var ett tag sen vi samlades alla för mat, härligt :)


Sen drog ju iofs Corrinda iväg för att sova borta, men  alla åt iaf:)


Nu har de små lagt sig och somnat (Jordan, Lovelia, Trixie, Novalie) och övriga ser på film i olika rum, jag och Perra ska se en, förmodligen kass, nyinspelning av Fredagen den 13:e...


natti natti:)



 
 
Natalie

Natalie

23 juli 2010 22:54

wow! Det måste ha regnat mycket!! xDD

http://har ingen blogg

 
Maria

Maria

24 juli 2010 09:19

Vad kul med ikea-tripp. Här har vi så långt till ikea att det bara blir besök ett fåtal ggr per år. Nu är det faktiskt ett helt år sedan vi var där. Behöver också köpa badlakan. Skönt att höra att det är fler än jag som får försöka hitta ngt litet att torka mig med. Ibland har jag t o m tagit till lakan att torka mig i för badlakan...ja det är nog ngt jag köpt men inte vet var de är! ;-) Idag hittade jag iaf ETT badlakan som var rent! Lycka! *s*

Gammal säng ja... I min blogg finns en bild på den gamla säng vi nyligen drog fram ur vår maskinhall. Jag är också i valet och kvalet ifall den ska målas eller inte. Vet inte ens om den får plats i rummet som den var avsedd för. Kanske vi måste skaffa våningssäng till de yngsta istället då de delar rum. Men än så länge ligger yngsta i spjälisen.

Regn behövs ibland även om jag föredrar uppehåll dagtid och regn nattetid. Däremot mår jag dåligt i den hetta som vi haft. Jag gillar när det är lagom varmt och lite soligt såklart även om det är mysigt med regniga dagar också. Det är väl det som är så härligt med den svenska sommaren...eller?

Det är kul iaf att följa din blogg. :D
Kram

http://sexbarnsfamiljen.blogspot.com

 
susanne r

susanne r

24 juli 2010 09:35

Nog var det regn alltid. Vi hade dock tur och kom in i stan efter att skyfallet dragit förbi och ute på landet kom det en lagom skur.

Nu blev jag sugen på att åka till IKEA också..... Där hittar man ju alltid något bra att ha.
Sköt om dig och hela familjen.

http://strumpstick.blogspot.com

 
Camilla

Camilla

24 juli 2010 10:22

Jag måste säja att jag tar åt mig. Jag är en sån som bara gnäller på vädret.Men det såg ut som liiite väl mycket regn hos er (klagar igen). Hoppas ni har det bra.kram Camilla ,Jarmo + 8 barn.

http://minamyror.blogg.se

 
Katie

Katie

24 juli 2010 11:21

Älskade lilla Novalie! Min mamma säger att hon är en kopia av mig som liten då jag också var världens snällaste flicka :)

Synd att ni inte kommer med på tredje säsongen av Familjen Annorlunda men ändå roligt att Mirka och gänget kommer med igen :) Men jag följer dig Carola och din familj här på bloggen ofta!
Varma kramar, Katie

http://tillbakatilllivet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nelly

24 juli 2010 11:23

Regn är ju jättemysigt (i lagom mängd). Det behövs, det också. Men jag älskar solen och klagar inte på den heller!!

 
izabelle

izabelle

24 juli 2010 11:53

Äntligen regn haha. Det är ju ganska mysigt ändå. Man kan ju tända ljus och bara mysa :D

Gud så söt hon lilla sockan :D O så hjälpsam hon verkar vara. Hon kanske kan skicka hit lite a hjälpsamheten till mig? sötheten också kanske? ;)

Kram kram på er

http://www.izabellelindberg.blogg.se

 
Eliseochbarnen

Eliseochbarnen

24 juli 2010 12:08

Ne, sol ska det vara!
fast skönt med lite regn som rensar luften iallafall ;)

jag har en åtta som är precis som Novalie, himla lätt att få med sig överallt och protesterar aldrig! de barnen är guld värda, tyvärr har min Alicia hamnat lite i skymundan för sina syskon.. har du något bra tips hur jag ska få lite mer fokus på henne? vi har haft en mamma-dotter-dag tillsammans som hon älskade men sen blev det likadant igen *suck*
tips?

Tack på förhand, Elise + 5 :)

http://eliseochbarnen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

24 juli 2010 13:02

Hej!
Har för mig att du har skrivit om bärsjalar? Om det stämmer, kan du inte länka till det inlägget?
Det är ju en riktig djungel!!

 
TuvaLiten

TuvaLiten

24 juli 2010 16:04

Skönt för er att regnet slutade lika fort, här i V-vik vräker det ner och har så gjort hela dagen :O( inte det optimala med 7 pers i en husvagn då, börjar bli liiiite segt nu. Verkar som om vi helt tappat kollen på veckodagarna för här blir det tacos i kväll, en lördag! fy fy ;O)

http://tuvaliten-enflockungarochensymaskin.blogspo

 
night

night

24 juli 2010 18:13

oooj.. regn.. skicka gärna över till oss här borta å=)

http://nightsoulz.bloggplatsen.se

 
Maja

Maja

24 juli 2010 18:50

Novalie är verkligen fin! Hon kmr bli riktigt vacker , som hon redan är:)

http://fairylove.blogg.se

 
Jennie

Jennie

25 juli 2010 11:10

De där "guldfägare kupolerna" man ser i er trädgård, vad är det för något? :)

http://www.lagomskadetvara.blogspot.com

 
Ingen bild

Susanna

25 juli 2010 11:46

Nu regnar det här i Dalsland också, men det är ok bara det inte blir långvarigt. Nu kan vi fokusera på det som behöver göras inomhus för nu slipper jag klippa gräset och rensa rabatter ;). Håller med om hur det är med badlakanen men min man tog på sig det göromålet att tvätta badlakan så fort vi kom hem från stranden varje dag efter simskolan, thank you very much ;))
Japp, Novalie är jättesöt och blir nog en riktig hjärtekrossare senare i livet ;)

 
Malin

Malin

26 juli 2010 10:41

Nä, vad är det för väder att längta efter egentligen? Det blir ju bara kallt och tråkigt av regn. :)

http://hellmom.blogg.se

 
Ingen bild

Sara

26 juli 2010 15:44

Hej! :) Jag tycker det är jätte tråkigt att ni inte ska vara med i nästa säsong av Familjen Annorlunda, jag har ett tips på hur man ska kunna få se er i alla fall; kan du inte filma din familj o göra som ett eget litet program ;) Det skulle vara jätte kul att få se mer av er även om ni inte är med i nästa säsong :)

 
UkuleleUlle

UkuleleUlle

27 juli 2010 12:15

Visst är det tråkigt att man klagar på att det är för varmt, eller för kallt..eller nåt annat!
Vi är för väderberoende i detta landet, tycker jag.
Finns det nåt att klagas på, så klagas det för fulla muggar.
Själv tycker jag vi haft en fantastisk vinter och en härlig sommar, då får man ta ett par regnveckor. Bara det tar slut snart;) hihi
Ha en underbar sommar med eran fina familj:)

http://ulrika.ankargren.marykay.se

 
J-O-H-A-N-N-A

J-O-H-A-N-N-A

27 juli 2010 16:49

Novalie är så söt,hon har verkligen tagit en plats i mitt hjärta under Fam Annorlunda

http://tufsisblogg.bloggplatsen.se

 
Katie Grün

Katie Grün

27 juli 2010 17:42

Kära Carola!
Jag skickar här med en länk till ett blogginlägg jag skrev i min blogg där jag berättar lite om familjen Annorlunda :)
Kramar, Katie

http://tillbakatilllivet.bloggagratis.se/2010/07/2

 
Ingrid (aff)

Ingrid (aff)

28 juli 2010 11:05

IKEA är bra! Saknar den affären rätt ofta här uppe.
Inte kan man få ett tips på exakt HUR många handdukar/badlakan man behöver för att gå runt?! ;)

http://www.lagomtnormativt.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards