Direktlänk till inlägg 28 juli 2010

Migrän:( Mkt gnäll....

Av Carola - 28 juli 2010 22:28

Jag har ju alltid sagt att jag INTE har migrän, tycker det är förmätet att kalla lite huvudvärk för MIGRÄN, men ju oftare jag får det, ju mer är jag ändå benägen att kalla det just för M-ordet;)

Jag har allså haft huvudvärk.

Blä.


Började så fint i måndags. Perra började jobba då, och Corrinda ska vara på sommarlägern den här veckan, så jag klev upp 8.15 för att se till så hon kom iväg som hon skulle. Hon satt och åt frukost och läste tidningen så det var ju onödigt  , duktiga tjejen.

När jag ändå var uppe och inget barn vaknat så skuttade jag upp på crosstrainern och trampade på i en halvtimme, duschade och sen hade det kvicknat till barn både här och där i huset.

Vi åt frukost, och jag röjde och grejade innan vi åkte och handlade lite blommor och en korg och söta grodor som jag sen gjorde ett tjusigt arrangemang av:

  


Se så tjusig spets jag knypplat dit;) 

När jag gjort iordning den här så tittade jag på mina egna blommor som står vid ytterdörren.....bad idea, nu vill jag nog göra en sån här till  mig med;)


Vi skulle på lite kalas på em då kompis J fyllde år.

Lagom tills vi kom dit så blev allt suddigt ute i kanterna och jag såg sämre och sämre, ett säkert tecken på att migränen kommer som ett brev på posten om en halvtimme max..  

Hade dåligt med tabletter med mig, men hittade en panodil och en Ipren så i med dem, och ta mig tusan , men värken uteblev, och det blev "bara" flimmer och yrsel.

Det gav sig det med efter ett tag, men jag insåg att träna inte skulle funka, så med sorg fick jag ställa in cirkelfysen, hade sett fram emot det ju!

Vi fikade, jag drack massa kaffe, fint med koffein:) och sen åkte vi hemåt och lagade mat.

Jag var lite emlig och ynklig, och gick och lade mig tidigt, redan 22.45;)

Sov gott mest hela natten och vaknade och kände mig hyfsat i form, lite seg och lite små illameånde mellan varven som det brukar vara dagen efter sån här huvudvärk.


Novalie och Trixie gick till en kompis, Patricia var med Perra på jobbet, Corrinda på läger.

Jag hade lovat hjälpa kompis J att flytt-styla deras hus, så när Jordan somnat tog jag Lovelia och åkte dit. Robban passade sovande Jordan, och Janelle var hemma hon med.


Vi var där och grejade i några timmar och tomt blev det, deras lilla hus blev j ä t t e stooort:)  När fotografen kom för att ta bilder åkte vi hemåt.


Jag och syrran var på Core bosu på kvällen:)


Idag då....jag vaknade och hela världen snurrade.....

Meh??

Jag hade ju legat still i sängen en hel natt och det enda jag gjorde var att vända huvudet från ena sidan till den andra  , kändes bra precis som efter en partynatt med MKT alkohol....vilket senast inföll för......  hm..jaaa, kan det ha varit sisådär 16 -17 år sen??   Så det BORDE inte bero på det va;)?


I alla fall, Perra jobbar, så det var ju bara till att kliva upp och låtsas som inget, jag fixade iordning barnen och de fick frukost, jag åt jag med, men sen gick jag till soffan...och där har jag legat idag:

  

Kollat på massa gamla inspelade avsnitt av min favoritsåpa Våra bästa år, som jag missar hela tiden nu eftersom de ändrat tiden....

Jordan sköt iväg vardagsrumsbordet,som vanligt, han använder det som nån slags gåbord;) och sen satt han och Lovelia och grejade på bredvid mig:

  

Jag orkade inte tjata på henne om att ta ut nappen, hon får inte ha den på dagarna normalt..

Jordan kan stå utan stöd nu!!

Han har kunnat det i några dagar, och några små steg kan han ta åxå, tills han kommer på att han inte håller i nåt, då sätter han sig:)


Sötnosen:)

  

Jag gick och lade honom att sova middag vid 12 och han sov till halv 3, skönt.

Lovelia hängde med mig i soffan mest hela dagen, kul med sällskap:)

Janelle kom hon med och satte sig och hade tråkigt, vi var värsta tråkmånsarna idag...

Yrseln blev bättre efter hand, men jag tänkte att det var väl klokt att lyssna på kroppen så jag låg kvar i soffan med gott samvete, det är så jäkla sällan jag är dålig.

Trött och seg var jag ju och en huvudvärk som låg lite på lur..


Janelle hade så tråkigt att hon erbjöd sig att laga middag, och rotade i frysen efter nåt att laga, hittade fryst köttfärs som hon gjorde köttfärssås och spagetti av.

Jag somnade och sov en timme medan hon grejade med maten och hon hade god hjälp av Jordan som höll henne sällskap  .


Vi var en reducerad skara som åt mat, Janelle, jag, Novalie, Trixie, Lovelia, Jordan och en kompis till N och T.

Patricia åt senare, Perra och Robban var på jobbet och Corrinda sover borta.


Efter maten kändes det finfint!

Lite dov huvudvärk men ingen yrsel!!!!!

Det får gärna hålla sig borta, jag vill inte vara ynklig och må kass...blä.

Jag skulle tränat i kväll åxå, suuuurt.

Men men, ibland får man tänka om:)


Jag har haft ont i nacken och axlarna ett tag nu och det är då  migränen brukar komma, så jag får väl försöka mjuka upp de stackars musklerna som sitter där...


Imorgon blir det en lugn hemmadag, oavsett hur jag mår, men jag hoppas ju att jag mår kalasbra!!  Har inte tid eller lust med nåt annat;)

Nu ska jag snart gå och sova:)

Natti natti  

 
 
izabelle

izabelle

28 juli 2010 23:22

Vilken fin korg :D Så duktig du är Carola ;)

åhå, nya smilisar, VILL HA!! Kan du länka sidan? ;p

Oj, inte roligt med huvudvärk. Stort krya på dig från mig. Hoppas verkligen det går över.

Kram

http://www.izabellelindberg.blogg.se

 
Ingen bild

Carola m 8

28 juli 2010 23:31

Izabelle: Smileysarna finns här på bloggen, jag klickar bara upp dem:)Går inte att länka:( men du kanske kan kopiera ?? Tack!

 
susanne r

susanne r

29 juli 2010 09:09

Usch migrän är inte att leka med. Stackare!

Vilken ursnygg korg du gjort. BLir sugen på att göra något fint att ställa i trädgården, men vi håller på att röja träd och buskar så det är inge idé.

http://strumpstick.blogspot.com

 
Johanna:)

Johanna:)

29 juli 2010 11:30

Oj,Jordan börjar bli stooor ju...Vänta lite!det var väl..igår vi såg på tv att han föddes?

näe,det var det ju inte.Men,det käns som det.Stora lilla jordan:D

Hoppas du mår bättre nu!

http://jordgubbe.bloggagratis.se

 
Ingen bild

linn:)

29 juli 2010 13:44

hejhej:D
min favorit serie är också våra bästa år:), det är jätte spännande, man kan inte sluta kolla på det:)
Krya på dig, kram:D

 
Ingen bild

Hanna

2 augusti 2010 20:02

Hej!
Jag kollar också på Våra bästa år! Min mamma började kolla när jag var bebis, och sen har jag kollat sedan jag var runt 8-9 år ;) Kul att du också gillar den! Den är ju bäst! Hihi, kram till dej och dina barn!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards