Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Carola - 4 augusti 2010 00:13

Idag är det tisdag, eller det var det imorse när jag vaknade, det har nog blivit onsdag nu  .

  

Mina rosor överlevde vintern,men det såg inte bra ut i våras...



När jag skrev sist så sa jag att Jordan var vaken och pigg och låg och sjöng i sin säng...Jag kan meddela att det fortsatte han med.

Ungefär hela natten!

Han ville inte sova, han ville inte amma, han ville inte ha nappen, inte välling, inte ligga i sin säng, inte i våran..han ville INGENTING! Gahh!

Till slut, vid halv fem, så var jag så less och förbannad på honom att jag gick ut från sovrummet, in på toa, och se på fan, då tystnade han efter en liten stund:)

Jag stod länge och lyssnade i köket, men det var tyst därinne. Då vågade ju inte jag klampa in och störa, så jag lade mig i Trixies säng, hon sov inne hos Corrinda.

Somnade på en grisblink, lite lagom trött. Hörde sen inte alls att Jordan fortsatte hålla låda, och gapa och skrika  .

Min käre man sov inte en blund den natten....hm, sorry;)


Jag sov sådär, Trixies säng är HÅRD!  men det var tyst iaf;) På morgonen blev ungarna alldeles fnissiga när jag låg där  ,


Jag tog med mig Jordan på en shoppingtur på stan:) så maken kunde få vila lite iaf.

 Vad som var felet under natten vete tusan? Han verkade inte ha ont nånstans, ögonen såg fina ut, han var mätt och det var mörkt och tyst. Tittade och kände efter tänder, men nix..

Han fick lite feber senare på kvällen iofs, men på natten hade han ingen. 


Jag och syrran shoppade en del, men kikade mest.


Natten mellan söndag och måndag fasade vi för, skulle den bli likadan???

Perra gick och lade sig tidigt, han hade ju inte sovit nåt....men jag var alldeles för pigg, så jag satt uppe. Jordan vaknade och ammade och sen somnade han om, och sov som en stock resten av natten!


Han kvicknade till vid åtta så då gick vi upp.

Corrinda ville ha en pyamas, så vi åkte iväg till Lindex innan vi hade bvc tid kl 13.00

Hon hittade ingen, men en tröja blev det istället. Jag fyndade lite jag med, rea är kul:)


Till bvc, och väga, han går upp sakta nu, strax under nio kilo fortfarande, men han ligger perfekt på sina kurvor:)


Jag fick ögondroppar utskrivna till honom med:) Egna.

Apoteket ligger i bottenplan vid BVC, praktiskt och bra så jag kilade in, medan Corrinda och Lovelia gick ut och satte sig i bilen.

Det var några före mig så jag plockade åt mig tandkräm, tuggummi,panodil och nåt mer smått medan jag väntade. När mitt nummer plingade så sa jag att jag hade ett recept att hämta ut.

- Ja, till vem?

- Jordan Wetterholm.

- När är han född?

-Eh...0909.....02?  Och sen....hm....tjaaa?? *fundera fundera* Nej jag kommer inte ihåg!!!  Vad fan har ungen för sista fyra siffror??  Plockade upp mobilen och letade, i min gamla hade jag alla ungars person nummer som en anteckning, men inte i den här...

- Ja, jag glömmer åxå alltid, försökte apotekaren trösta mig   för jag såg väl lite desperat ut;)

- Meh,det är hur pinsamt som helst att inte komma ihåg, men jag har ÅTTA barn! ursäktade jag mig  , och det finns ju ingen rim och reson i sifferkombinationen längre!  Jag ringer min man,ta nån annan före.


Med skammens röda kinder  så ringde jag upp Perra.

- Vad har Jordan för personnummer!!?

- Eh...jaaa vad har han??

Ha! Inte ens min man med sifferminne som en dator, kom ihåg det! Genast kändes det lite bättre  , men det löste ju inte mitt problem. När jag pratade i mobilen så kikade jag ner i väskan på bvc kortet.....Ameh!!  Hur korkad får man bli? Där står ju person numret!


Nu har jag lagt in allas nummer i mobilen:D

Till saken hör att jag en gång för länge sen, mamma till endast två små barn då, jobbade som sekreterare på barnsjukhuset, när en mamma till en patient inte kunde barnets personnummer utan halade fram en liten lapp. Hon hade fyra barn, kanske fem, och jag tyckte det var så KONSTIGT att hon inte kunde det? Hur kan man undgå att lära sig så viktiga siffror utantill??  Spela roll hur många kids man har, liksom.... Ja just det ja, preciiiiis så är det  .

Man lär så länge man lever, döm ingen förrän du gått i dennes skor några mil osv....


jag tycker nog ändå att det är pinsamt att inte kunna sina barns personnummer, så jag övar varje dag nu  .


Robban var med Perra på jobbet igår med, han vill så gärna ha ett Playstation 3, så han tar alla möjligheter att tjäna kosing:) Snart är han där!


Novalie och Trixie var som vanligt hos grannen T, och på eftermiddagen när Jordan somnat så hade Janelle koll på honom medan hon satt vid TV:n, så Corrinda och jag kunde åka och handla mat, shoppa ännu mera på rean   och hämta ut Patricias bebisdator som varit hos Onoff för den är konstig.

Givetvis så hittades inga fel på den som täcks av garantin:(

795kr kostade det att få det konstaterat.

Jag HATAR att betala dyrt för att en servicekille ska tala om att det nte är nåt fel, eller som med tonåringarnas mobiler - det är ingen idé att laga..


N u verkar den funka iaf, men de där så kallade garantierna de ger, i ett eller två år, de är ju bara skit. INGET täcks av dem, mer än stora tillverkningsfel.

Märkligt tycker jag?


Om jag köper en tröja, som sen tappar färgen, formen eller knapparna i tvätten så åker jag tillbaka med den och får byta eller får pengarna tillbaka.

Köper jag en limpa som är möglig får jag tillbaka pengarna.

Köper jag en svindyr (nåja, men några tusen iaf) dator som sen inte funkar som den ska, då får jag betala ÄNNU mer pengar för att de ska konstatera att den inte går på garantin?

  


När jag stod där och morrade åt butikskillen, som försökte förklara intelligensen i det hela, så  p e t a d e nån till mig hårt i ryggen och sa högt: Men vad har du gjort av alla barnen??

När jag vände mig om var det en dam jag mig veterligen inte känner, så jag log lite och sa "Hemma" mellan två meningar till killen, vi var ju liksom mitt i ett samtal.

Hon fortsatte prata med mig, högt och krävde min uppmärksamhet, men jag kunde ju inte gärna avbryta för att kallprata med nån jag inte känner, när jag tar upp tid av en försäljare?


Det är jättekul när folk vill prata med mig, jag uppskattar oerhört när nån kommer fram och säger hej, men man kanske kan välja sina tillfällen?

Att avbryta är ju aldrig okey. Eller?


Nu var jag redigt förbannad, men försökte uppföra mig:) det är ju inte killen i butikens fel att min dator är konstig.

 Jaja, nu kommer ingen våga snacka med mig.....men gör det, jag blir alltid glad  , men avbryt inte;)




Imorgon ska jag på cirkelfys!!

Kunde inte gå alls förra veckan för den där konstiga huvudvärken och yrseln:(

*gillas inte alls*

Idag var jag på core bosu, och sen körde vi några cirklar med kettlebellsen, känns finfint i musklerna  .


Corrinda, kompis M, Novalie, Trixie och Lovelia plockade massa blåbär medan jag var borta, så de smaskade vi i oss sen, alla barnen är lite lätt blåtonade runt munnen nu;)


Nu ligger alla, utom tonåringarna, och sover, så kanske man borde göra det samma?

Ja, tror det får bli så:)


Natti natti!





Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards