Alla inlägg den 6 augusti 2010

Av Carola - 6 augusti 2010 21:38

Under kan ske även i vardagen, och ibland ser man de inte förrän man får bildbevis:)

Jordan har precis samma kläder idag som igår  ... Normalt sölar han alltid ner sig på nåt vis så det brukar sällan hända:)

Söla ner sig gjorde han idag, som för att försäkra sig om att slippa ha kläderna en tredje dag;)

   Jag vet inte riktigt hur han lyckades bli så HÄR skitig på bara en minut? Han stod och kollade i min tjusiga kryddodling och vips! var han smutsig som en liten gris:)

Han upptäckte att de inte var nån gourmet upplevelse att tugga i sig jord, snarare var det dammigt och han fick harkla sig en stund för att få bort det, haha, kan han gott ha, den lilla sabotören;)


Jag är riktigt risig idag:(

Sådär så man  gärna hade snabbspolat dagen och hoppats att det blir en bättre dag imorgon...

Lite fick jag gjort i alla fall, målade bokstäver som ska sitta på Lovelias säng, vek tvätt till förbannelse...och sorterade omaka strumpor...!

Men allvarligt, hur jäkla många strumpor finns det på vift i det här huset???

Det här är en del av de stackars singlarna som saknar en kompis:

  

Det borde mao finnas minst lika många på drift nånstans???  Eller??

Jag HATAR att sortera strumpor, jag försöker på alla sätt och vis få ungarna till att hålla ihop dem parvis..utan att lyckas. Uppenbarligen.


Inte blev skörden av lyckligt återförenade par speciellt stor heller, kanske blev en 20 par.


När jag tittar nu så ser det ju inte ut att vara sååååå många strumpor där i backen  men de ligger färgstorterade, tätt, tätt ihop, det är med all säkerhet minst 500 udda där....!

Jag ska kasta alla och bara köpa svarta eller vita i samma storlek!!  Spela roll om Jordan får dra upp dem till låret och sen vika dem tre gånger, eller att Perra får små footies av sina;)


Mina egna strumpor lägger jag fint och prydligt i en egen tvättkorg, tvättar och lägger i min byrålåda. Funkar finfint. Jag har gett alla en egen liten korg där de ska lägga sina, men GÖR de det då???

Nix. Men hämnden är ljuv, för jag ska sätta dem på att sortera resten;)

Ha:)


När Jordan sov middag så vek jag all tvätt och sen lade jag mig på soffan med en tidning, Lovelia och Trixie kom och kollade på TV. När jag läst klart tidningen så slumrade jag en stund, och det var som att det gav mig orken tillbaka, för efter det (och 400mg Ipren   ) så kände jag mig betydligt piggare.
(Och nu fattar jag inte varför texten blev såhär?? Törs inte greja heller för då försvinner allt;) Det var ju rätt fint)
När Jordan vaknde så satt han först länge i famnen och gosade, lilla prinsen  , och sen tyckte Lovelia att han kunde få prova hennes gamla läragå bil:
   Jadå, den fick godkänt:) Han gillar speciellt de rosa färgerna och prinsessorna;)
Men, ska han ha den inne måste vi komma ihåg att stänga grinden!! HU, ser framför mig hur inte bra det skulle vara att åka ner där med den här....
Ser ni mattan förresten??
Den köpte jag för att byta ut den vi har i hallen,den är precis likadan, jag gillar att den är grå för då syns inte all lera och grus så bra  . Tyckte jag var så klurig som köpte samma lika igen:) Men, den här var ju mkt kortare!!
Funkade inte alls i hallen, så jag gick runt med den i hela huset för att se om den kunde passa nånstans....det gjorde den inte  så den hamnade under vardagsrumsbordet;)
Så nu har vi lika matta i hallen och i vardagsrummet....vet inte, men tror att det inte klassas som speciellt God Smak  .
Eftersom jag kände mig piggare efter min tupplur så gick vi ut i solen en stund, och jisses vad hett det var!!
Låt det fortsätta, please, jag älskar värmen!!
Lovelia och Trixie hoppade studsmatta, Jordan kröp runt hela tomten och vår svarta katt, Zlatan, gömde sig i sluggan:)
Robban var hos en kompis hela dagen, Patricia sjöng nere på sitt rum,(eller lilla toan tror jag det var, det är fin akustik där inne,hihi)  Janelle hade sovit borta och kom inte hem förrän det var dags för matlagning.
När Jordan ledsnade på att försöka jaga fatt i tjejerna som flyttade sig så fort han kom i kapp dem så klättrade han upp och satte sig i en stol:
   Här satt han och pöste med god överblick över syrrorna. Men.....nu är det ju inte så att vi kallar honom för klätterapa för intet...så rätt var det var:  

...var han uppe på bordet.

Nån som kan gissa vad som hände sen???



Janelle och Patricia fick laga middagen, tacos, såklart...  , för jag ville inte sprida mina baciller vidare. Duka, plocka i och ur diskmaskinen kunde jag ju tyvärr göra fast jag var sjuk  , och det är alltid trevligt med kökshjälp:)


Lagom tills allt var klart så kom  Perra från jobbet, med Corrinda och Novalie som varit med idag igen. Corrinda vill ha en minidator, och Novalie ett Nintendo DS så de slåss om att få åka med och jobba:)

Sakta med säkert spar de ihop till sina mål.


Efter middagsröjet så tog all ork slut och jag hamnade i fåtöljen.

Corrinda ska följa med på marknad i morgon, hon ska alltså upp vid halv fem eller nåt....men hon tycker det är skitkul! 

Så, om nån är sugen på att köpa sylt, färska blåbär(sååååå goda, jag har ätit upp min ahär hemma) svamp eller nåt annat i den vägen, så finns de i Stockholm i morgon:)

Corrinda på Bondens egen marknad, men de står även i Tessinparken och säljer:)

*slut på reklam*


Nu ska jag koka te och prata lite med Janelle, hon ska på Sonisphere festivalen i morgon, och kolla på bla mina gamla idoler Mötley Crue!

Den gången jag hade biljetter till deras konsert för ..tja...25 år sen?? så STÄLLDE DE IN???  Anledning okänd, men om jag ska gissa så hade det med för mkt droger att göra....Jag var sååååå sur. Sen kom de aldrig tillbaka. Eller det gjorde de kanske men inte så länge jag var intresserad;)

Iron Maiden kommer åxå....fasiken, vad roligt!


Vädret ska ju inte visa sig från sin bästa sida enligt SMHI, men som vanligt så gör väl vädret som det vill, så vi får väl se.

Jag såg en annons i tidningen om tornerspel som jag funderar på att ta med barnen på, men...jag tror inte jag orkar om jag ska må så här! Inte ens med min kompis Ipren....

Men. Jag kanske är frisk imorgon!!!??

Ja, så är det väl:)  *låtsas inte om att jag just fick världens hostattack*


Nej, nu lockar tekokningen!!

Natti natti:)


Just det ja!  Nån som gissade rätt?  Jordan satte sig på rumpan strax efter att jag tagit kortet...bara det att han satte sig utanför bordskanten....Han tyckte nog inte att det var tur att det stod en stol bakom honom som tog emot fallet, men jag tycker det, annars hade han fallit med skallen i stenplattorna....

Hm, jag som tyckte jag hade koll.....men det går snabbt...Han gjorde inte illa sig i alla fall:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards