Direktlänk till inlägg 10 augusti 2010

Nya kameran

Av Carola - 10 augusti 2010 23:09

Ni har väl röstat;)


Jag är lite seg fortfarande av den där jäkla förkylningen, så de sista dagarna har gått lite i ultrarapid...värdelöst.

Idag var jag less så jag åkte och tränade:) Cirkelfys är ju nu en gång cirkelfys och så kul! Och tungt....tufft...och tja....kanske inte borde ha gjort det  , är hyfsat slut nu, och halsen gör ont...men skit samma.

Det gick alldeles utmärkt att träna iaf, så såååå sjuk är jag ju inte....Jag tränar inte om jag är sjuk, ifall nån funderar:)


Jag köpte ju en ny värstingkamera för ett tag sen,(Canon eos 550D) och nu äntligen har jag tagit tag i det där som är lite trist -  installera den på datorn så man får se fotona:)

Nu är det ju en avancerad kamera och jag har ingen större vana av sådan, jag har haft titta-tryck varianter och de passar mig perfekt.

Fast....det är ju mkt roligare med en proffsig:D

Men...bilderna håller ju inte proffsmåttet direkt vad det gäller kompositioner och sånt där, I´m still learning;)  (Läs: försöker plöja instruktionsboken, hihi)


Vad säger ni?  Motiven är ju som alltid ljuvliga iaf:)


 Stiliga Janelle:

  


 Finaste Patricia:

   Den har jag beskurit lite och skrivit på;)  Bara för att prova:)


Söta fina Robban:

  

Han läser tidningen:)


Coola Corrinda:

  



Gulliga Novalie:

  


Novalie igen, synd på tummen eller vad det är som är i vägen:)

  


Tjusiga Trixie:

  


Lilla Loppan:

    


Och så Jordens gulligaste Jordan:)


Närbild på ett av våra konstverk som hänger i fönstret:

   


Ja men det blir nog bra det här:)

Kan inte skylla på kameran längre i alla fall....   


Imorgon kommer den dock att få stanna hemma, vi har planerat en Gröna Lund tripp:)

Om vi kommer iväg beror helt på vädrets makter!!

Eftersom det går loss på ganska många tusenlappar för oss att åka dit så är det inget vi gör mer än en gång varje sommar..och då vill vi gärna ha fint väder....Just nu känns det som en utopi att det skulle lyckas låta bli att vräka ner regn  men sommarlovet är snart slut ju...så vi måste åka snart.  Nåt år har vi faktiskt åkt efter skolstart så ungarna har fått vara lediga, men nu börjar Janelle i gymnasiet, ny skola, nya lärare, nya vänner...så hon är inte så sugen på det.

Men några dagar finns ju att välja på om det nu skulle regna i morgon...


Janelle var på Sonisphere festivalen i lördags, om ni vill läsa om hur blöt hon blev, det öste ner regn mest hela tiden, så kolla hennes blogg.


Läste precis på Grönans hemsida att de tagit bort både Lilla fritt fall och de små bilarna som var precis intill!!!   Va??!!  Det var ju våra små barns himmelrike! Vad ska de nu åka??  Jaja, precis som allt annat så ska ju Gröna lund göras om, men aldrig till det bättre....Jag har suttit vid de där bilarna i flera timmar, de senaste TIO åren!!  Ungarna älskar dem, varför ta bort just de??


Jaja, kanske får man svar i morgon....


Nu ska jag packa skötväskan och lägga en tvätt i tumlaren, och sen soooova!


Natti natti:)

 
 
Mirka

Mirka

11 augusti 2010 00:12

Fina bilder på fina barn:-) Men måste säga att jag bara älskar bilden på Corrinda, helt klockren:-D:-D Hoppas att ni får en fin dag på Grönan imorrn;-) Kramis

http://www.tiobarnsmamma.blogg.se

 
Ingen bild

malin

11 augusti 2010 00:55

Jag var på grönan förra veckan, då hade dom inte tagit bort lilla frittfall eller bilarna som låg bredvid :P hoppas ni får en toppendag iallafall!

 
Ingen bild

Åsa

11 augusti 2010 01:28

Det syns att det är en proffskamera, och väldigt fina barn förstås!

 
Viktoria

Viktoria

11 augusti 2010 07:01

Vilka fina bilder! Vilket härligt ljus det blev på fotot med Robban, det är min favoritbild av dessa.
En sån där prinsessbrudslöja som Trixie har på huvudet går vår lillskrutta allt som oftast omkring med här hemma :-)

http://viktoriam4underbara.blogg.se

 
Ingen bild

Åsa

11 augusti 2010 07:02

det syns att det är en proffskamera för den tar ju jättefina bilder
Jag tycker om att läsa din blogg.själv har jag ingen blogg!
kram Åsa

 
Anna B

Anna B

11 augusti 2010 09:29

Blir ju jättefina bilder! Du fångade barnen bra på flera bilder ju - riktiga såna "sätta på väggen bilder". Jag är sugen på en bra kamera, men det blir ju ändå mest att jag tar med mobilen ;)

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
izabelle

izabelle

11 augusti 2010 11:27

Vilka fina bilder!! :D
Ha så roligt på Gröna Lund :D

o parkera utanför bron annars kommer ni få leta i evigheter, det gjorde vi ;)

KramKram

http://www.izabellelindberg.blogg.se

 
ann-Sofie

ann-Sofie

11 augusti 2010 11:33

fina bilder! Är precis som du nybörjare med värstingkamera och lär mig ff, men kul är det med en riktigt kamera!
Hoppas ni kommer iväg till grönan, vi var på Liseberg i fredags och det öste ner....men det minskade på köerna:) Så något gott kom det ur det ändå!

http://endelavoss.blogspot.com

 
Ingen bild

Tres

11 augusti 2010 17:59

Jag tror bilden på söta Robban skulle bli väldigt fin svartvit. Fina bilder.

 
Caroline

Caroline

11 augusti 2010 18:08

Jättefina bilder du tagit med nya kameran! :)
Ska också köpa en ny kamera sen. Är du nöjd med din kamera? /Caroline.

http://www.mammacarros.bloggplatsen.se

 
Karre

Karre

11 augusti 2010 18:12

fina bilder :P jättefin blogg :P

http://karrearmando.bloggplatsen.se

 
Moa-Johanna

Moa-Johanna

11 augusti 2010 22:37

Eran lilla loppa är så gudomligt söt. Hon ser så oskyldigt finurlig ut!

http://Sockertopp-sockertopp.blogspot.com

 
TheSIMSblogg

TheSIMSblogg

11 augusti 2010 23:43

Jag är en sims-fanatiker på 18 vintrar som här på min lilla SimsBlogg delar med mig dagligen av allt jag kan om the sims!
Dvs. egna föremål, tips, fusk, uppdateringar, buggar och roligheter angående ett av världens mest framgångsrika spel. Välkommen!

http://thesimsblogg.bloggplatsen.se

 
Elin i Uppsala

Elin i Uppsala

12 augusti 2010 00:15

Såg er på grönan idag när jag var där, vågade dock inte gå fram och såga hej. Tänkte bara säga att jag tyckte det var kul att se er i familjen annorlunda och att Jordan var ännu sötare på riktigt.
/ Elin

http://cooltjej92.blogg.se

 
Ingen bild

Madelen

12 augusti 2010 02:35

Hade svårt att sova så jag slog på tvn och till min stora förvåning så visade tv4 familjen annorlunda. 02.30, underbart!! Känns lite mysko att se er på tv nu eftersom att ja inte följde din blogg när ni va med på tv, men jag älskar de!

Hade bra! / Madelen

 
Johanna:D

Johanna:D

12 augusti 2010 10:34

Oooh, Bilderna på Robban, Trixie, Patricia, Corrinda och den första på Lovelia, DEM var proffsiga, verkligen!!!

http://jordgubbe.bloggagratis.se

 
Johanna:D

Johanna:D

12 augusti 2010 10:35

Jag glömde ju första på Novalie, den var också verkligen proffsigt tagen!

http://jordgubbe.bloggagratis.se

 
susanne r

susanne r

12 augusti 2010 10:48

Så fina bilder på härliga bar.
Hoppas ni kom till Grönan och att det blev en bra tripp.

http://strumpstick.blogspot.com

 
Ingen bild

sussu

12 augusti 2010 18:24

vilket objektiv har du

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards