Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av Carola - 15 augusti 2010 00:09

Jordan är sjuk:(

Redan på Gröna Lund kände jag att han var varm, men han var så pigg och precis som vanligt så jag trodde inte han var sjuk.


   Looks fine to me:)


Dagen efter var vi på kräftskiva, och han var pigg som en mört hela dagen, somnade och sov middag, och vi väckte honom för att åka.


Satte honom i bilen och åkte iväg, han var glad och sitt vanliga soliga jag. Vi kom fram till våra kompisar, och när vi satt oss till bords gnällde och gnetade han, ville inte ha mat, men ville ändå ha, fick lite makaroner och slängde det all världens väg;)


Han fick sitta i vagnen, tänkte att han kanske kunde somna, men nix...Novalie frågade om han fick följa med till lekparken, ochdet fick han.

Hon var bra stolt när hon fick dra iväg med honom i vagnen  , och då var han nöjd igen.


De var iväg en stund och vi hann äta kräftor, dessa ljuvliga djur:)

Muuuuums!


När de kom tillbaka, så ammade han lite och sen var han trött så det blev vagnen igen och han somnade, men bara om vi ruskade på den,...hm...nej, nåt var inte som det skulle.. .


När vi kom hem var han brännhet, och jag, som sällan tempar nu förtiden, kände att jag nog ville veta hur mkt feber han hade...

Okeeeeeey....tempen stannade på 40,8...!!


Lite sjuk då;)

Panodil, amma och sen sov han oroligt.


Samma igår, då hade han hög feber hela dagen, sov mkt, gnällde ännu mer och en temp på eftermiddagen visade på 40,0.


  


40 graders feber ute i skuggan..varmt inne, varmt ute...jättekul med feber då...



Inget annat än feber?


Novalie var bjuden på kalas, samma familj som hade kräftskivan, och Trixie fick följa med, så jag lämnade de där kl 17.00 Patricia var snäll och passade Jordan så han slapp sitta i den kokheta bilen med feber..


Tjejkalas var det:) De målade naglar, fixade frisyrer, tittade på Hannah Montana, åt chips och hade det allmänt bra:)

Trixie var orolig för att bli lämnad, men det hade gått hur bra som helst. Härligt!


Jordan kunde inte sova igår kväll, han vaknade efter en timme och fick komma upp och amma, sen låg han bara och skrek i sin säng, och eftersom Perra skulle på marknad så hämtade jag in en vagn och tog med honom ut i vardagsrummet. Han sov om jag skakade på vagnen....


   Om jag inte ruskade så satte han sig upp och kikade:)


Janelle och jag kollade på Fredagen den 13:e....originalet från 1980, och sablar vilken skitfilm;)


Idag då, han är piggare, han sov i drygt 4½ timme mitt på dagen och sen vaknade han feberfri:)
Men gnällig, han vill helst sitta i famnen på mig och ingen annan....och det har ju varit hundra grader ute idag, så det var lite svettigt att bära på liten bebis;)


Under hans tupplur så hann jag med att både röja bland gammal post (tidningar, reklam, brev, olika infon) dricka kaffe och äta tårta som min faster kom med igår, (mycket god), sitta ute i solen och svettas (härligt!!!) och måla två små stolar, en pall och några bokstäver som ska sitta på Lovelias nya säng:)


  


Sen tog jag hjälp av Robban med att bära in den nya sängen, eller den jättegamla sängen som jag målat är väl kanske  mer rätt;)


När så lillkillen äntligen vaknade så bar jag ur hans spjälsäng ur vårt rum, in med Lovelias nya på den plats där hans säng stod, bar ut Lovelias spjälsäng och ställde dit Jordans:)  Dammsuga fick jag göra åxå för under sängarna gömde sig stora dammråttor  .


Lovelia hjälpte till att bädda rent och fint i sin nya säng, med påslakan hon själv valde på Ikea för ett tag sen, och det blev så fint så:)


  

Hon provlåg flera gånger för att kolla så att det kändes bra, och det gjorde det.

   


Nu ikväll kom hon som vanligt och sa: Jag är trött, jag vill gå och lägga mig.

(jo det är sant, våra barn säger till när de är trötta!  )

och när hon kom på att det var i nya sängen hon skulle sova fick hon bråttom, och somnade sen på två röda.


Jordan tyckte det var lite knepigt att hans säng bytt plats, men det är jättebra för nu ligger han precis bredvid mig så jag kan sträcka ut en hand och klappa på honom om han är orolig:)

Jag och Perra fick ju byta sida i sängen åxå, och det vete tusan om jag gillar, för min madrass är mjukare än hans....kanske måste ändra på dem...får se hur det känns i ryggen i morgon:)


Nu har jag tittat på Liftaren, nyinspelad, men inte bättre än originalet med Rutger Hauer...ryyyyyyys, och väntar bara på att Patricia ska komma hem så ska jag sova sen:)


Natti natti:)





Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards