Direktlänk till inlägg 18 augusti 2010

Novalies örhängen

Av Carola - 18 augusti 2010 20:48

Kolla:

   Rosa små söta blommor:)

Hon är sååå stolt:)

  


Idag har skolan börjar igen:(

Usch, jag gillar verkligen inte att vara tillbaka i ekorrhjulet....

Tycker om att ha alla barnen hemma under låååånga lov, det enda som kan vara trist är att laga mat hundra gånger per dag;)


Men, back on track för skolbarnen.


Novalie började första klass, ettan:)

Hon tyckte det mesta var roligt tror jag.


Robban & Corrinda började fyran, och fick nya fröknar och nytt klassrum, och det verkar som att det var mest roligt det med, Robban var glad över att träffa en av kompisarna han inte sett på hela sommaren:)


Patricia, hon börjar nian och hon var sur som ättika nu ikväll..Tydligen hade de börjat i raketfart direkt...och nian är ju skitjobbig, så det lär ju knappast lugna ner sig...Hon är så otroligt skoltrött och jag tycker synd om henne, men det är ju liksom bara att härda ut ...Usch hon har ett jobbigt år framför sig!


Janelle gick på lite skakiga ben till gymnasiet...Upprop i stoooora aulan, indelade i klasser, nytt folk, men även en hel del kända ansikten, massa information....hon var redigt trött när hon kom hem:)

Men glad, så det känns ju som att det kommer bli bra.


Trixie och Lovelia börjar kyrkis 7 september, så ett litet tag till har vi sommarlov, jag och de små:)

Nice.


Idag var vi efter skolan och köpte gympaskor och innetofflor till Novalie, Foppatofflor med lurv i;)

Gummistövlar , som var det primära, hittade hon först ett par lila med blommor, men sen insåg hon att det fanns rosa....men inte hennes storlek...och då bidde det tjut och gnäll (ja hon kan hon med, även om det är sällan*s*) och så gick vi därifrån utan..


Jag passade såklart på att kika efter skor till mig, galadojor....:)

Hittade ett par schyssta stövletter på Coop, ett par fiina kängor på Skopunkten, och ett gäng skyhöga sandaletter....men inget som kändes optimalt. Man ska ju kunna ha dem på en hel kväll utan att storkna;)

Men, jag vill ha både stövletterna och kängorna!!! Ändå, oavsett vad:)

Men vet inte om jag kan motivera båda två plus ett par till bara...hm...

Å andra sidan så köper jag inte skor så ofta, så jag tror det;)

Haha, ska kolla på Gränby på fredag åxå, om jag hittar några ännu bättre;)


Nej , nu måste jag hämta lite mera kaffe innan klockan blir för mkt!!

Ha det bra:)


 
 
izabelle

izabelle

18 augusti 2010 22:30

Vad fin hon blev i örhängena :D En riktig stjärna.
Hihi, jag skulle också vilja ha rosa stövlar :D

Carola, lyssna på mig. DU KOMMER SE SÅ STÅTLIG UT PÅ GALAN SÅ DET FINNS INTE! Alla kommer svimma när de ser dig, du kommer gläänsa :D

Kram på er!

http://www.izabellelindberg.blogg.se

 
Ingen bild

Lotta

19 augusti 2010 07:31

Hej
Jag tycker det ska bli skönt att komma in i rutiner igen. Fast mina 5 är större än dina mellan 9 och 17 år.

 
Ingen bild

Karin

19 augusti 2010 10:06

Hej igen!
Åhh, vilka söta små rosa blommor. Det blev jättefint.
Och jag förstår henne som ville ha rosa stövlar, det vill ju jag med. Men alla rosa stövlar jag har hittat finns ju bara upp till stl 32, 34 eller 35 :(

Jag har också tyckt att det har varit skönt att ha hela min barnaskara hemma när det har varit lov. De flesta säger jämt att det är skönt att komma in i rutinerna igen. Men nja, jag gillade som sagt mer rutinerna när vi var hemma :P

Hoppas du får en bra dag!

Hälsningar Karin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards