Direktlänk till inlägg 29 augusti 2010

På torsdag fyller Jordan ett år!!

Av Carola - 29 augusti 2010 23:28

Nu ska jag skriva det jag alltid skriver när nåt av mina barn fyller år...och jag kan verkligen inte fatta hur det går till? Hur gick det här till???  Hur kan det vara möjligt att min lilla lilla bebisgosse Jordan fyller ett år på torsdag??

  

Han föddes ju NYSS! ?

Alltså helt allvarligt...ett helt år har snart gått sen den här bilden togs....och det känns som....tja, kanske två, tre månader sen  !


Men på samma gång så känns det ju som att min minsta prins alltid funnits hos oss, såklart, för det är ju så -  de bara kliver in i ens liv och tar en självklar plats:)

Älskade ungar  


På torsdag är det då dags för honom att bli firad för första gången, och jag har i ärlighetens namn inte tänkt speciellt mkt på det, det har ju varit sommarlov och hans födelsedag har legat så låångt fram i tiden..

Nu måste jag ju handla present  , (I love shopping, you know)  och här skulle jag behöva lite hjälp!


VAD ska Jordan få i ettårspresent??


Han är barn nummer åtta, med en mamma som lever efter devisen:" Den som spar han har" när det gäller allt utom pengar typ;) så det finns ju allt man kan tänka sig.

Och lite till....:)


SÅ snälla ni, hjälp!

Vad fick era barn i ettårspresent??  Era syskon? Era kusiners pysslingars bryllingar??

Har ni sett nåt kul i nån affär??  Nån som tillverkar nåt spännandel??

Ja, men hojta till då:)

  

Ge mig inspiration!  :)


Natti natti

 
 
Torbjörn

Torbjörn

30 augusti 2010 00:34

Hej, sicken mysig blogg du har! Du får gärna kolla in min farbrorbla.bloggplatsen.se och säga vad du tycker.

http://farbrorbla.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sara

30 augusti 2010 06:48

Hej!
Jag älskar oxå att shoppa men om min eller andras barn fyller år är internet det bästa stället att hitta saker, lite annorlunda saker! www.hikmet.se eller www.lekmer.se. Lycka till!!

 
Ingen bild

Hannah

30 augusti 2010 07:24

Presenttips är ju väääldigt svårt... men kan säga att bloggen e såååå fin!: )här får barnen alltid ngn egen möbel, en fåtölj, byrå lr ngt annat som dom behöver till rummet... känns skönt att ge ngt större...och ngt som varar några år!:)//

 
Ingen bild

Sara

30 augusti 2010 07:24

.... glömde ju den viktigaste sidan www.blaelefant.se.

 
Ingen bild

Mia

30 augusti 2010 07:57

Bobycar-sandlkeksaker-bok-fotboll-en bobycar i plåt-lyxleksak =) Finns massor, men finns även massor med onödigt. Lycka till

 
Ingen bild

Kicki

30 augusti 2010 09:29

Jag köpte (till min lilla trea) en scuttle bug, en slags trehjuling, våran ser ut som en nyckelpiga :) Den är mycket populär både inomhus och utomhus !

 
Sandra

Sandra

30 augusti 2010 10:20

http://alskadehjartegryn.blogspot.com/
Där finns massa fint, bla namnkläder som alltid är roligt att ha. Det bli ju lite speciellt med =) Annars finns det ju massa roliga leksaker men det antar jag att ni har massvis av redan :p /Sandra

http://sandranorin.blogg.se

 
Fia

Fia

30 augusti 2010 10:58

Hej!
Mig får du inga tips av tyvärr men jag läser gärna tipsen du får med behållning. herregud, våra småprinsar är snart ett år!!! Jordan några månader före min lilla tomtenisse. Begriper inte heller vad jag ska köpa mer än bilar... Efter tre tjejer och inga pojkar får man väl köpa såna;)

http://www.tjejtrissen.bloggplatsen.se

 
camilla

camilla

30 augusti 2010 11:25

hej hej
visst går tiden fort ..det var ju nyss dom kom ju *fniss*
snart är dom vuxna..*ler*

jaa visst var det läskigt med olyckan..dom hade verkligen tur barnen,det var min son o 2 kompisar och ingen fick några skador inte heller han som körde..
men huua vad läskigt..
tur att dom hade bälten..
det är inte prio 1 i denna by för många..men tackolov vet min son att man åker ingenstanns utan att ha den på sig..
annars vet man aldrig hur det hade slutat..

ha en bra dag
mvh camilla

http://minstorafamilj.bloggplatsen.se

 
Caroline

Caroline

30 augusti 2010 11:29

En sittkudde kanske?!
Min Milo fick en sån i 1-årspresent. Det är en sittkudde/kudde i form av en kanelbulle från Bombadill. Kolla på favoritsaker.se under rubriken Barn-inredning. Väldigt läckra!

http://www.mammacarros.bloggplatsen.se

 
Lotta

Lotta

30 augusti 2010 11:48

Här har du något underbart till Jordan och ganska eget om ingen av dina andra barn har nåt liknande.

Jag har aldrig köpt detta fast jag tänkt det nu i 5 år och min lilleman fyllde 5 år i lördags.

http://www.unikabarn.se/

Kram
Lotta

http://ingenannanlik.blogspot.com

 
Ingen bild

Conna

30 augusti 2010 13:12

Ett födelsedagståg där man sätter till en vagn med ljus för varje år barnet fyller.Finns på prydnadstorget.se

 
Ingen bild

Katja

30 augusti 2010 13:41

Brio-tåg bana, playmobil set kan man sen önska av andra och det kommer hela tiden nya saker :)

 
Ingen bild

katja

30 augusti 2010 13:56

Vi gav vår nu 4-åring en hund i ett-årspresent. En riktig alltså. Självklart är det ju vi föräldrar som har ansvaret men det är verkligen något alldeles speciellt mellan sonen och hunden. De har ju vuxit upp ihop. Leker, sover, busar ihop. Dock har de också delat på mat, kanske inte lika trevligt. Och när sonen började dagis skällde han på de andra barnen. Nu är han dock helt normal:)

 
Ingen bild

mia

30 augusti 2010 14:19

Sattsa på en bobbycar.Som du säger så finns det ju så mycket redan men det är ju endå roligt att ge något ordentligt som just är hans.

 
Johanna:)

Johanna:)

30 augusti 2010 15:11

Grattis i förskott söta lilla Jordan, han är verkligen stor nu!

Hmm.
Någon liten pekbok(Ja jag vet, men säger som mia ovanför),Mjukdjur,Boll,Kläder....

http://jordgubbe.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mikaela

30 augusti 2010 15:53

Oj, jag skrev ett present tips. Men i fel inlägg! Så du får kolla på kommentarerna inlägget: "De sista svaren.." om du vill se det :-)!

 
Ingen bild

c

30 augusti 2010 18:03

Det är kanske kul? Lite som de där böckerna men nu sjunger de istället. Lite coolare kanske. Jag skulle nog kunna tänka mig att ge det till mina framtida barn. Googlat lite nu. ;)
Kan inte kopiera adressen? Men det är i alla fall www.sagobella.se - personlig cd.

 
Ingen bild

c

30 augusti 2010 18:05

ajdå.. jordan fanns inte med på listan över namn.. förlåt. men kanske finns något annat fint på den hemsidan. :)

 
Ingen bild

Susanna Annelie

30 augusti 2010 19:37

Ja, det ä inte klokt att tiden kör på i 200 knutar ;-D och barnen blir stora fort trots att vi har många barn så blir den yngsta också stor :-(
Hmm? Present tips? En lära-gå-bil med ljud, ljus och aktiviteter på och lock man kan öppna å lägga i grejer. Hårda pekböcker med blad som inte går att göra sönder. Leksaker man kan ha i badkaret?
Lycka till!

 
Ingen bild

Lena Hedvall Bergström

30 augusti 2010 20:20

Ge Jordan en sagobok, jag har köpt sagor där man kan lägga in barnens egna namn. Det blir kul när han blir äldre när figuren i sagan har hans namn och kanske syskonen. http://www.favoritboken.se/index.php?sitesource=gravid Finns fler sidor men dett var ett exempel
EN egen foobok är ju oxå kul, lätt att göra på nätet. Dokumentera Jordans första år. Du verkar vara som mig som tar en hel del bilder:) Lycka till och tack för en bra blogg!

 
Jessica tvåbarnsmamman

Jessica tvåbarnsmamman

30 augusti 2010 20:25

Jisses redan 1 år ja visst går det fort... För fort.... Vilken söt bild på honom med tummen *smälter*...

Mitt i natten i förra veckan var jag uppe med min lille sjukling,då slog jag på fyran & fick se er igen,(fam annorlunda går ju i repris galet sent) då var ju Jordan Pytte Pytte...;)
Kram på er...

http://www.busnova.blogspot.com

 
Nettan

Nettan

30 augusti 2010 20:27

Håller själv på att fundera ut bra julklappar till mina barn (är alltid ute i god tid när det gäller jul). Är lite inne på att köpa en varsin namntavla som finns på www.barntavlor.se

http://jeanettestridh.blogg.se

 
Ingen bild

johanna

30 augusti 2010 21:04

En kryptunnel är hur kul som helst för en ettåring!

 
Lotta

Lotta

30 augusti 2010 21:46

En Bobby Car...helt klart. Fler som föreslagit det såg jag, men det är en toppengrej ju :) Min "femma" fick en svart snygg Bobby Car då han fyllde ett...vår "sexa" fick en lila då hon fyllde ett...vår "sjua" får dock nöja sig med att åka på syskonens ;) Finns så fina husvagnar o kärror man kan köpa till oxå. Ett plockhus tror jag alla mina fått vid den åldern...att plocka med klossar är ju skoj ;) Grattis i förskott, Jordan!

http://www.esmeralda71.blogg.se

 
Charlotte

Charlotte

30 augusti 2010 22:01

En tidskapsel då? Något från varje månad i hans första år - en liten prinsesskrona för att symbolisera prinsessbröllop, och så vidare. Inte så kul nu men kanske när han blir större? Och tänk så mycket shopping det blir - tolv grejer =)

http://ansgarssyskon.se

 
Ingen bild

Madde

30 augusti 2010 22:47

Denna tjej gör jättefina doptavlor och billig e hon oxå.gå in på bettinasdoptavlor.blogspot.com
Annars saydada.se , dom har supersöta små skor
Mvh Madde nere i Skåne

 
Ingen bild

kimberley

31 augusti 2010 08:03

vår son fick en smart trike, en tre hjuling som vi kör, med handtag. sen har dom som en ring runt sig så dom inte kan ramla ut. Han ÄLSKAR att åka den, men det funkar ju inte om någon av tjejerna fortfarande åker vagn!? Googla på det så får du se, vi tog den "lyxigare" varianten och den gick på 1200 men har sett enklare modeller för ca 700.

 
Sofia

Sofia

31 augusti 2010 09:53

Min lille kille fick en bok från beebok med sin egen bild och sitt namn i boken.
Han älskar den, och hans syskon läser den gärna för honom.
Han är prins i hela boken.

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggplatsen.se

 
Sofia

Sofia

31 augusti 2010 13:18

beebook heter det och inget annat!
Blev visst fel i förra kommentaren.

http://www.3barnsmamma.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

sandra

31 augusti 2010 13:40

sånhär fick min:

http://www.hikmet.se/Product.aspx?pk_prodid=12330&History=1608|1692

:)

 
sanna

sanna

31 augusti 2010 18:53

Jag har köpt massor av presenter till 1 åringar och som många andra skiriver så är ju en bobby car perfekt men du har säkert ett helt förådd fyllt med såna!

Här kommer lite andra bra tip på rejälla saker!

* Kärnan bamses första året bok är en perfekt bok där du kan sätta in bilder och skriva lite om Jordan.

* Leksaker från Jabadabado dom gör rejälla leksaker mesta dels i trä Deras instrument är något jag kan rekomendera!

* Rutchekana i trä från Ikea den älskar min makes syskon barn med den lilla kojan under att gömma sig i.

* Den sjungande och talande nallen har get bort 4 st såddanna dem är perfekta! trycker man i handen så sjunger den kända visor på sv. Den räknar, säger en massa roliga saker, barnen älskar den. Nallen är mjuk och inte speciellt dyr.

Böcker med sånger i, badleksaker, skottkära, traktor att spraka sig fram med är också bra saker!

// Sanna

http://www.sthlmmamman.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Evelina

31 augusti 2010 19:16

Tiden går fort :-)

Presenttips skulle jag rekomendera IKEAs leksakskök både snyggt och kul. Ett sånt ska sonen få i julklapp. Ganska dyrt men värt pengarna

 
Anna

Anna

31 augusti 2010 20:27

Har inga present tips, men däremot så vill ja bara framför att ni verkar vara en helt underbar familj..

http://metrobloggen.se/mrstwisted

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards