Direktlänk till inlägg 31 augusti 2010

Sweet sixteen :)

Av Carola - 31 augusti 2010 22:31

Janelle var ute på galej i fredags , nåt gymnasiejippo som heter Sweet sixteen:)

Åh den som vore sexton år igen....eller nä förresten det var inte så kul just då;) men varför fanns det inte så roliga grejor när jag var sexton??

Här blev de fotade på RÖDA mattan när de kom:

  

Visst är de helt galet snygga allihopa!!!

Unga damer, och jag kommer ihåg dem som små allihopa...det känns som igår, det med;)

Janelle i mitten om nån inte visste  .



Tack för alla tips på present till Jordan!!

Vill ni se vad det blev?

Lova att inte skvallra för honom bara;)

  

Såg när jag köpt den att den var från 2 år...,men äh, jag tror han grejar den:) Annars kan både Trixie och Lovelia hjälpa honom, de suckade avundsjukt när jag visade dem, det finns en liknande på Öppna förskolan som de älskar:)


Jag hade tänkt på en Bobbycar, men hittade bara tråkiga röda, och jag vet ju att det finns i andra färger,så det ville jag inte ha. Jag har precis slängt Janelles röda nämligen....den höll i 15 slitiga år!!!  Mestadelen av tiden har den dessutom fått stå utomhus i likväl snö och kyla som gassande sol..Imponerande kvalitet:)


Nu var det så att Lovelia fick en prinsess gå bil när hon fyllde ett, och den har Jordan nu så det kändes lite som ett onödigt köp...Men hittar jag en cool bobbycar så blir det en:)

Jag hade inte tid att beställa nåt via nätet, så era tips på personliga sagoböcker hanns inte, men det är kul, Janelle och Patricia har en varsin som de gillade när de var små:)

Jag spar tipsen, för snart är det ju jul....!!


I leksaksaffären, (Toy´s r´us) så hittade jag denna, som Jordan nu önskar sig hett:

  

Pappa!!! Du hörde va????     Toy´s r´us.....Prata med syrran:)  Jordan vill ha!



Sen ska jag till Ikea i morgon och köpa ett litet lektält och kanske en tunnel, för det vet jag att han kommer gilla:) 

 De hade 70% utförsäljning på vissa saker på ovanstående leksaksaffär  förresten, bla My little pony (pappaaaa...julklappstips  )

och även lektält, men jag tyckte det var töntigt med High school musical på....Jordan gillar inte det;) (eller om det var jag..?)


Jag har bränt massa pengar nu sista tiden....oooops, men herregud, vi har ju en GALA att gå på!!!  

Och jag behövde faktiskt allt nytt;)

Haha, nä, så farligt är det inte, men nog sjutton har kronorna rullat lite snabbare än vanligt.

Idag var jag med Perra och köpte snygga kläder till honom ,så nu jäklar är vi klara!



Nyfikna??  Ni får slå på TV:n nu på fredag kl 20.00

Okey då, en kik på en accessoar kan ni få....:


   Men såååå snygg:) Eller ja, okey då en ganska ordinär liten fjuttväska:)

Jag använder ju inte handväska speciellt mkt, eftersom jag har det mesta i skötväskan, och nu råkar jag ju ha vunnit världens snyggaste:

  

från Willvin och den är så fin:) och bra! Fö så finns det blingade Willvinväskor på Tradera nu, sök på My Willvin! Jättefina!


Jag brukar ha en liten svart ryggsäck som handväska på sommaren, rätt nice att ha den på ryggen, men inte snygg nog att få följa med på Kristallengalan:)

Svårt att hitta den rätta;) men till slut så bara hängde den där, lagom stor , lagom cool, lagom dyr , lagom allt  och nu är den MIN.


Förutom att jag shoppat till galan, så har det varit skolstart, gympaskor hit och dit, nya racket , parfymer och tonårsfester, och så var det dags att anmäla ungarna till gympan igen, och nu hade de gjort om sitt system så man var minsann tvungen att betala direkt via nätet när man anmälde...DET hade jag inte räknat med, så 1800kr fattigare bara poff sådär....Hade tänkt mig den räkningen i september...Men skit samma, då slipper man den då!  


Jag hade en tanke om att kanske bara låta Novalie gå,för att slippa de tidiga lördagmorgnarna:) hennes tid är på tisdagar kl 17.00 nu, men tänkte att jag måste kolla med Trixie , hon var ju rätt fånig i våras och skulle inte alls gå osv...Nu ville hon absolut. Ok, men hennes tid är lördag kl 10.00...jaja.... Lovelia hoppade högt av glädje för hon trodde att HON skulle få börja...och jag fick ge upp sovmorgon helt för hon börjar kl 9.00...  Fy farao vad jag kommer ångra mig när det är becksvart och svinkallt ute....;)

Men Loppan är lycklig, och hon har längtat SÅ.

Måste leta fram gympadräkterna nu då:) Start v 37.


Fö så blir tisdagar och lördagar" heldagar" med aktiviteter:)

Tisdag 17-18 Novalie gympa

Tisdag 19-20 Robban tennis

Lördag 9-10 Lovelia gympa

Lördag 10-11 Trixie Gympa

Lördag 14-15 Robban tennis.....pust, man hinner hem, laga mat, äta och däcka i soffan..för att sen samla nya krafter och iväg till tennisen  

Kanske kan man klämma in lite Friskis och Svettis där emellan??  Haha. Not.


Däremot hoppar vi över en eller två perioder av babysimmet, jag ids verkligen inte krångla med att få nån att passa övriga barn hemma medan jag ensam badar med Jordan och Lovelia. Det är trist att vara ensam när alla andra är två! Det funkar superbra att bada ensam med två barn det är inte det, utan att det är så ensamt liksom, ingen att dela det roliga med:)

Så vi börjar med det senare i vinter.  De är så söta på vårt babysim , vi har en stående plats när vi vill bada:)

Iofs så har vi varit med sen Janelle var 2 månader:)



I morgon är det första september!!!!

Om jag får välja så får det väldigt gärna vara en varm och solig september , dels för att det är trevligt såklart, men åxå för att vi har en del kalas att klara av, och det är så härligt att kunna sitta ute!

Först är det Jordan, som blir ett år, sen Perra som blir lite äldre, närmare bestämt hela 40 år...hm han var 16 när vi träffades.....:) så Lovelia tre år, och Patricia  avslutar månaden med att fylla 15 år.

Det måste till en jäkla massa cirkelfys för att förbränna all tårta!    


För Jordan ska vi ha kalas på söndag kl 14.00 tänkte jag, om nån vill komma, (AnnaA?? )

Perra är inte hemma, men det kan vi inte vänta på för då får vi ha kalas i november...;)


Nej men nu måste jag se om jag kan slå in en bok Corrinda kom med i papper...det blir alltid fel....måste tänka lite först:=)


Ha det så gott nu, och sov gott:)

Natti natti:)






 
 
Moa-Johanna

Moa-Johanna

1 september 2010 07:36

Hej. Jag tillverkar kondis leksaker i tyg. Bla, princesstårta , dammsugare och kanelbullar. Det finns lite info på min blogg, till småtjejerna kanske. Bara ett tips till framtiden! Kram

http://Sockertopp-sockertopp.blogspot.com

 
Madde

Madde

1 september 2010 08:25

Du kan även kolla www.lekmer.se framöver :) dom ha de mesta å grejerna kommer superfort :D toppen tycker ja :)

http://www.maddeochpojkarna.blogg.se

 
camilla

camilla

1 september 2010 08:44

hej hej kikade på hiko där jag handlar mycket och där fanns bobby car i olika färger..röd,rosa,grön,blå..
kolla när du har tid..:-D
sök i rutan på bobby car så kommer det upp flera på flera sidor..
mvh camilla

http://minstorafamilj.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

1 september 2010 10:36

Kolla www.traotto.se och sök på gung giraff :) Den är helt underbar!

http://jagochliten.webblogg.se

 
Malin

Malin

1 september 2010 10:46

hej Carola!
kika gärna in på min blogg o kolla in collaget jag gjort på er familj =)

http://lilljohansson.blogg.se

 
Ingen bild

Susanna Annelie

1 september 2010 11:20

Jaaa, så fina tjejerna är och så vuxna, jag hade fortfarande barn kläder när jag var 16 år, ha ha!
Vilken jättefin gungdinosaurie och bilbanan med, nu fick ju vi present tips, tack så mycket ;-D
Väskan är skit snygg! Jag ska hålla utkik efter dig på galan!

 
Ingen bild

Hannah

1 september 2010 11:32

Åååå vad hon är vacker din dotter :) jätte fin! du ska vara stolt över din fina familj och stolt över dej själv för det är ju tack vare dej och Perra som dom blir så fina på alla sätt och vis!:))

 
Ingen bild

Malin

1 september 2010 12:17

ÅH jag tänkte tipsa om en sån där bilbana men visste inte hur jag skulle förklara den. Vi har en sån här hemma och min ettåring älskar den =)

 
Katarina

Katarina

1 september 2010 12:51

Jag känner igen det där med rullande slantar så här i skolstartstider. Plötsligt har INGEN passande gympabrallor, gympaskor, ryggsäck eller kläder i övrigt! Fast å andra sidan är de inköpen rätt roliga att göra ; )

http://endastgossar.bloggagratis.se

 
Mirka

Mirka

1 september 2010 13:01

Vilka snygga brudar:-) Ja tänk om man själv fått gå på sån fest:-D
Sån där bil-leksak är kanon! Våran dagis har sån till småbarnen och den är väldigt populär:-)
Snygg väska du har hittat! Jag är väsklös än så länge......

http://www.tiobarnsmamma.blogg.se

 
Malin

Malin

1 september 2010 13:26

självklart får du lov att stjäla det, är ju trots allt din familj =)

http://lilljohansson.blogg.se

 
Viktoria

Viktoria

1 september 2010 17:24

Vilka fina tjejer! Janelle är ju så vacker. Jag gillade inte att vara 16, men nu när man är lite äldre än så verkar det ju jättekul :-)

Vi har en sån där bilbana och den är mycket uppskattad av Ivar (som ju precis fyllt 1 år). Man får sätta någon slags stopp i närheten bara -annars åker bilarna iväg all världens väg och man får springa och leta.
Bobbycar fanns i fler färger på CityGross här, vi har precis kasserat en röd och jag skulle vilja ha en svart eller blå den här gången.

http://viktoriam4underbara.blogg.se

 
izabelle

izabelle

1 september 2010 19:06

Hum...? Om Per kommer hem i November, hur ska han hinna gå på Galan då? Eller du kanske ska gå själv? ;P Får inte ihop det där haha.

Kramar

http://www.izabellelindberg.blogg.se

 
Ingen bild

Camilla i Vargön

1 september 2010 20:20

Min son fick en sådan med bilar som du har köpt till Jordan när han var drygt 1 år och han älskade den!! Mycket bra grej! Nu är det lillasyster som leker med den och hon älskar den också! Intressant du skrev om bobbycar, min sambos föräldrar har kvar den som deras äldsta son fick när han fyllde 1 och han är 33 år idag, den fungerar utmärkt fast dem har bytt ratten en gång för den gick sönder. Följer din blogg slaviskt och hoppas att ni får det JÄTTETREVLIGT på galan på fredag!! =)

 
olivia

olivia

4 september 2010 16:54

Hej har Janelle eller patricia en blogg?:D skulle gärna vilja veta adressen isf:) Du kan väl höra av dig på min blogg då:)

http://olivias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards