Direktlänk till inlägg 2 september 2010

Allra första födelsedagen!!!

Av Carola - 2 september 2010 23:19

 Grattis lilla söta goa Jordan på 1 årsdagen!!

   Hyfsat lycklig kille i morse när vi sjöng för honom:)

Givetvis så vaknade han när vi klev upp, men Perra lyfte över honom till spjälisen och så skyndad vi oss in och sjöng.

Han sträckte på sig och log med hela ansiktet:)


Det lilla paketet han har i handen är en liten chokladkaka, som han sen inte släppte på hela morgonen, sen glömde han bort den så han fick aldrig äta upp den...Den som spar han har;)


Bilbanan var ganska kul, men tältet och tunneln riktigt roliga:D


Mindre kul var det att när jag skulle lyfta upp honom för att gå och byta blöjan som var dyngsur, så sa det typ PANG! i ryggen och det kändes som att nån körde in en bakplåt mellan kotorna:(

De ord jag sa då lämpar sig inte för tryck...

Jag har haft ryggskott många gånger, men nu var det väldigt länge sen, det är hur länge som helst som jag har haft minsta ryggont...och så nu IDAG av alla jäkla dagar, födelsedag och så galan i morgon!


Jag tror inte att jag någonsin haft sånt elakt ryggskott faktiskt, det gjorde så ont att jag grät...och det gör jag oerhört sällan!!

Jag släppte Jordan i famnen på Janelle som satt på golvet framför mig, stapplade de få stegen till sängen och där låg jag sen...totalt obrukbar;)

Perra kom med Ipren och värmedyna och Janelle den stackarn som var hemma och sjuk, fick plötsligt bli barnvakt:(


Om jag låg still på sida så gjorde det inte ont, men minsta rörelse så strålade det ner i benen och vreds runt i ryggslutet  


Jag somnade, vaknade, slumrade, hostade och då gjorde det så satikens ont att jag genast slutade med det...Jag ångrade innerligt att jag lyft så idiotiskt!! korkat.. Det kändes som att jag skulle gå av och jag var lite orolig för att nåt var RIKTIGT galet.....Vid halv elva gick jag upp på toa, det gick sådär, ont ont ont, men funkade.  Gick tillbaka och Janelle kom med Jordan som var ledsen och ville amma. Vi somnade båda två:)

Han vaknade efter en timme och jag låg kvar till halv ett, då kände jag att jag måste upp, jag var hungrig och ville röra på mig.


Stapplade runt som en 101 åring, men det blev bättre och bättre  

Sitta gick inte så bra, det gjorde jätteont, men stå funkade, gå funkade!!

Mera ipren och rörelse och jo,.,men kanske kan jag gå på galan iaf...

Kanske!!


Janelle, min underbara duktiga unge!!  Tack, du räddade nog mitt förstånd idag!

Hade jag inte haft dig hade jag ju varitt vungen att rådda runt allt, n u kunde jag få vila, värme och ipren de första timmarna:) Puss och tack:)


Mamma ringde, de ska ju vara barnvakt i morgon, och när hon hörde mitt läge bad hon Perra komma förbi senare, och då fick jag voltarengel och plåster, zon, back on track bälte och vetekudde:)


Nu ska jag sätta på ett sånt där plåster och sen sova, och hoppas att jag mår bra i morgon!

Jag tackar och bugar att jag inte tog de skorna med höööga klackar när jag shoppade , för de hade jag inte kunnat balansera på med den här ryggen....:/


Det var INTE riktigt så här jag hade tänkt mig Jordans födelsedag kan man lugnt säga....


Men, han är ett år nu iaf, min lilla filur:)

Skriver mer sen, nu ska jag fundera ut hur jag ska kunna lyfta upp honom ur sängen nu när han vaknade....hm...;)


Natti natti:)


 
 
Caroline

Caroline

3 september 2010 08:33

Åh grattis lilla Jordan! :) Det är så kul att följa hans uppväxt ända ifrån starten!

Och stackars dig Carola, det där lät verkligen inte kul. Hoppas du känner dig bättre ikväll

http://carrofliin.blogg.se

 
susanne

susanne

3 september 2010 10:51

Grattis till sötnosen!
Hoppas ryggen är snällare mot dig i dag.

http://strumpstick.blogspot.com

 
Stine - Inredning & design

Stine - Inredning & design

3 september 2010 11:44

Grattis till lilla sötnosen! Hoppas ni får en fin dag
Kramar

http://pokerfrugan.blogg.se

 
Ingen bild

Sofia

3 september 2010 12:41

Grattis Jordan!!!!

Tittar in här för första gången på rätt länge och vad får jag se... det blir en ny säsong av Familjen Annorlunda men ni ska inte vara med? Det suger! Varför varför varför? Jag ville så gärna se er och de andra familjerna igen, tycker hela upplägget blir lite skumt när vissa familjer får vara med flera säsonger och andra inte. Så var det iofs redan efter första säsongen, men ändå.. Vissa familjer blir man ju fäst vid och vill se mer av :) Nåväl, ville bara berätta att vi (talar även för min sambo) kommer sakna att se er mysiga familj i rutan.

 
Ingen bild

Susanna Annelie

3 september 2010 13:28

Awww, fy för ryggskott!!!
Hoppas att du mår bättre till ikväll!
Tur i oturen att Janelle var hemma ;)
Skönt att Jordan fick en bra födelsedag trots allt!
Styrke kramar !

 
Ingen bild

anonym

3 september 2010 14:36

Grattis i efterskott lilla söta Jorden

 
Sofia

Sofia

3 september 2010 15:01

Skickar ett grattis i efterskott till Jordan, och hoppas verkligen att du mår bättre i ryggen!
Jag ska ju sitta som klistrad framför TV:n ikväll för att få se dig ju!!

Så himla spännande.

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggplatsen.se

 
izabelle

izabelle

3 september 2010 15:12

Ha så roligt på galan =D O hoppas ryggen blir bättre, kramar

http://www.izabellelindberg.blogg.se

 
Ingen bild

Jenny

3 september 2010 22:30

Grattis söta Jordan på din första födelsedag och hoppas mammans rygg är bättre snart:)

 
Petra

Petra

4 september 2010 08:44

Vilken söt bild på Jordan med lilla paketet i handen ;-)
Hoppas ryggen ordnade till sig och att ni hade gala igår! Kram

http://www.willvin.se/sv/willvin-blogg

 
Ingen bild

Marianne

4 september 2010 14:17

Stort grattis till Jordan! Är väldigt nyfiken, hur gick det med ryggen, kunde ni komma iväg på galan? Tråkigt att Familjen Annorlunda inte fick nåt pris.

 
Ingen bild

Katrine

4 september 2010 17:12

Grattis i efterskott till din lila gullunge

 
Ingen bild

StinaB

4 september 2010 18:10

Grattis Jordan på 1-årsdagen!
Hoppas att ryggen din är bättre idag.

 
Ingen bild

Anna

5 september 2010 21:03

Tack för gott fika i dag (som vanligt)!

 
Marika

Marika

5 september 2010 23:09

Grattis på födelsedagen i efterskott till Jordan

http://www.nogg.se/pearlgirl

 
Ingen bild

Jessica

6 september 2010 23:20

Har inte haft internet på några dagar pga flytt men stort grattis i efterskott till Jordan!!

 
BeckaHBitcH.se - triss i gossar

BeckaHBitcH.se - triss i gossar

9 september 2010 09:17

Här trillar jag in en hel vecka sen :-P GRATTIS i efterskott och usch för ryggskott :-( :-(

http://beckahbitch.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards