Direktlänk till inlägg 7 september 2010

Kristallengalan

Av Carola - 7 september 2010 00:13

Som jag nu tjatat om så hade ju jag århundradets ryggskott som valde dag med omsorg...

Jag gick och lade mig på torsdagkväll med ett voltaren plåster på ryggen och ett Back on track bälte runt midjan, både plåstret och bältet ger värme, och tillsammans med ipren så sov jag ganska bra, Perra fick lyfta över Jordan när han vaknade och ville amma, för det kunde jag inte.


Klev upp och belv förvånad över hur pass bra det kändes i ryggen!!

Så länge jag höll den rak var det inga problem alls:)

Duschade och packade, allt tog ju tid förstås, och jag var försiktig, för att inte knäcka till det igen...hu..


Perra som jobbat på morgonen kom hem vid 12, ungefär samtidigt som mamma och pappa som skulle vara barnvakt:)


Vid 13-tiden rullade vi till El Stockholmo, väskorna fulla med galakläder och humöret på topp:)

Sitta i bilen var ingen höjdare och det tog en stund innan jag lyckats krångla mig ur den i Globens parkeringsgarage:)  Stel som en pinne...

Vi gick och åt lunch inne i Globens shoppingcenter, för vi var lite tidiga, fick inte rummat förrän 15.00 och klockan var knappt halv.


Checkade in efter det och träffade på Jörgen och Tina i receptionen:)  

Vi hade rum 556, Mirka och Peter 555 och Jörgen och Tina 559 :)

Nån som tänkt?


Klev in på vårat rum och tja...det här ser ju finfint ut:)

  

Designrum var det vi bokat:)  Och jo, designat var det minsann!!  Eller vad sägs om detta:

  

Tja, vem vill sitta i fred på muggen??  

Jo, ,man KUNDE dra för draperiet, från, håll i er, UTSIDAN!!  men jag vet inte jag om privacyn blev så mkt bättre?

  

På dagen syns det ju bara en del igenom, men på kvällen med lampan släckt i rummet och tänd i badrummet var det mer som en skuggteater  , dessutom så glipade draperiet i hörnet så man kände sig allt annat än privat;) En skjutdörr som kronan på verket:)

Jag fattar inte grejen?  Jag kan utan problem gå på toa eller duscha hemma med öppen dörr och sällskap, men jag vill faktiskt ha möjlighet att stänga om mig..

Design....my ass;)


Jaja, nu var det ju inte badrummet vi var här för att hänga i:)


Vi gick ner med Peter och Mirka, de hade inte ätit och vi tog en kaffe innan vi gick upp och gjorde oss i ordning:)

  

Klänning/tunika från en affär i Kistagallerian: Diabless

Byxor,  de superskinny från Cubus

Bolero från New Yorker

Stövlar från Eurosko.


Perra hade svarta jeans(JC), vit skjorta(New Yorker) och kavaj/Dressman), stilig:)

   Den här bilden tog Tina på oss efter galan innan efterfesten, och jag snodde den från Facebook:)

Tack Tina:)


Vi gick alla sex tillsammans till galan, hängde av oss kläder och gick in och minglade.

Hm, vad ska man säga om det...Det kändes ytterst märkligt att se så många välbekanta människor som totalt såg förbi en..  

Jag menar, det kändes som att man borde hälsa, men ingen hälsade ju på oss:)

Knepig känsla.  Hihi.


Jag vet inte om vi verkligen var så här suddiga eller om det var Perra som inte kunde fota     . Ändå hade jag haft kameralektion med honom innan....suck:)


Mirka och jag, Tinas foto:)

  


Plötsligt blev det bråttom in dit där galan skulle direktsändas, alla på en gång ingen panik,ta med era glas, men lämna dem här...pust.


Nu ska jag gnälla lite, bara förvarnar;)


Från början var det sagt att OM vi skulle vinna, med Familjen Annorlunda, så skulle alla paren upp på scen och ta emot pris.

Dagen innan fick jag ett mail om att det minsann var tidsbrist på galan och nya budet var att EN familj skulle representera oss, Peter och Mirka.

Jaha, just då, med galopperande ryggskott , kändes det rätt ok, lite dissade , men ok då.  Ju mer jag funderade på det ju surare blev jag:)

Varför kunde ví inte få gå upp en från varje familj, kan man ju undra??


Jaja skit samma, men när vi kom in i hallen så visade det sig att Peter och Mirka och vår producent satt på ett ställe, VIP, och vi andra fyra längre bak...?

Jomen hej och hå, nu undrar jag i mitt stilla sinne, varför bjöd de in oss??

Om vi ändå inte fick synas med de andra?


Sen, till råga på allt, så var det fyra kategorier som delades ut INNAN sändning.

Andra programledare, och de bedyrade att de här Kristallerna inte var mindre värda eller på nåt vis så att det var sämre att få pris innan....men gå och dra nåt gammalt över er!!

Som om man skulle gå på den?

Årets Reality, alltså vår kategori var allra först ut, och folk  hade inte kommit in och satt sig när den delades ut.

Det kändes väldigt slafsigt och väldigt oglamoröst, jag är ledsen tv 4...


Jaha, det var ju Svenska Hollywoodfruar som vann, jag gillar ju det programmet:)


Men sen då, sen var det liksom över. För våran del...VAD skulle vi dit och göra tro?

Galan i sig var aptrist, inga uppträdanden, inget kul alls, bara lite olika prisutdelare.

Okeeey??  Ska det här vara DEN största happeningen inom TV???

Ni som såg den måste hålla med!!??

Jag fick mer än lovligt ont i ryggen av att sitta , så varje paus, reklam hinns jualltid med;) så stod jag upp och stampade:)

Varmt som tusan var det där inne med, och de kända människorna satt och smygpimplade i sig medhavd sprit från småflaskor.....Vissa då, inte alla:)


ÄNTLIGEN slut, och nu var det då dags för EFTERFEST!!!

Den som skulle vara så cool, så rolig, så outstanding.


Hm, tja. Smaken är olika  

Vi gick tillbaka och kom till slut in i Globen, där de hängt upp skynken och på så viss gjort en mindre hall i arenean, nyfiket kikade jag in och förväntade mig nåt WOOOW!

Men, såg ett antal barer, ett dansgolv och sjukt mkt människor....Inget mer...


Nähä...okey, men det händer väl nåt kul snart då, jag menar hela jäkla Sveriges TV kändiselit var där , sångare, sångerskor, komiker....Nåt uppträdande av nåt slag borde det väl vara???


Nej.


Vi haffade ett bord, och shoppade loss på dyr sprit i baren;)

  

Lite hungriga var vi alla, men det fanns bara chips...;)

Här stod vi och snackade en stund och hade lite småtrevligt, tills de höjde musiken, som mestadels var värdelös Techno remix shit:( så det inte gick att höra vad man själv tänkte. 


Jaha, men vad nu då ?? Prata gick inte, och att bara stå och titta på varandra är ju sådär, så det blev dansgolvet  .

Perra förvånade mig, liksom Jörgen förvånade Tina, med att dansa:) men det fanns ju inget annat att göra;)

Så vi dansade i flera timmar.Det gick jättebra med ryggen, så länge ingen knuffades, för det gjorde ONT:=)  Ett tag spelade de väldigt bra musik, och då var det ju galet kul, men snart återgick han till remix.....VARFÖR??? Det är ju sjukt tråkigt? Bara samma lika hela tiden.


Nu undrar jag bara: Folk som tycker att vi med barn öht, och vi med många barn i synnerhet, missar så mkt när vi inte är ute och festar....Är det det här ni menar??



Att gå ut på disco, med tinnitusvarning- hög musik, så man inte kan prata ett ord, dricka svindyr sprit och kanske dansa.....Är det det så roligt?  Undrar exakt vad vi missar?? Tinnitus?? Baksmälla??   


Låter jag bitter??  Haha, det är jag inte, det var roligt att komma iväg, roligt att träffa Mirka och Peter igen, kul att träffa Jörgen och Tina IRL, men själva galan var ju inte annat än vilket danshak som helst. Billigt och oglamouröst.

Pax för att inte gå på TVs fredagsöl...det måste vara rena sömnpillren;) OM detta skulle vara årets happening så...


Jörgen och Tina på dansgolvet strax innan vi gick hem vid 3, eller om det var halv 4:)

  


Vi fick korv med bröd utanför,och det var välbehövligt, jag var jättehungrig, det var vi nog allihopa:)


Tillbaka på hotellet borstade vi tänderna i glasholken;) och sen somnade vi och sov som slagna hjältar.

Vaknade vid 8.30, men låg kvar och småslumrade en timme till, då klev vi upp och gjorde oss i ordning för frukost. Hade bestämt att träffa Tina och Jörgen vid 10,00, Peter och Mirka var tvungna att åka tidigare.


Vi satt och pratade och åt i 1½ timme, och det var det trevligaste på hela resan tror jag:)

Lugn och ro, mat och trevligt sällskap:)


Röjde ihop våra saker och lämnade rummet 12.00, sa hej då till Johanssons och sen körde vi till Gamla stan och gick en sväng.

Fint väder, sol och varmt, men mkt folk.


Jag ville hem och amma:)  Jordan äter ju flera gånger om dagen/natten, och det kändes ....!

När vi kom hem så SOV han:) 


Mamma och Lovelia satt vid köksbordet och tonåringarna var nere i sina rum. övriga barn var ute hos kompisar, så det var så lugnt så.

Det hade inte varit några problem alls, Jordan hade sovit hela natten(premiär!!) och småtjejerna var det bara att putta i säng, så mamma hade inte haft det allt för jobbigt:)

*stolt över mina fina ungar*


Ungarna hade haft det bra sa de, ätit god mat, INTE tacos, jag tror jag dånar....;)

Fint det, då kanske de inte är avskräckta, varken mina föräldrar eller barnen:)

Kanske skulle man boka in nåt mer kul framöver;)??


Haha, nej det får räcka för ett tag, man ska inte ha för kul;:)


Hur det än är, jag skulle ALDRIG någonsin byta ut mitt liv mot att hänga på barer och festa runt.....!!

Jag lever det bästa liv man kan göra  !!


Inte ens en Kristall hade gjort det bättre;)

Nu ska jag sova, imorgon är det kyrkis!!


Back to basics igen, natti natti:)

 
 
Viktoria

Viktoria

7 september 2010 02:58

Vilket hemskt badrum! Jag hade inte riktigt fixat det där.
Vad tråkigt att det inte var så tjusigt som det verkar. Nu har ni provat Kristallengalan också - se det som ett minne, en once-in-a-liftime även om det inte var så bra skött. Jag såg det iklädd flanellpyjamas - ni fick sitta där.

De få gånger jag är "ute" så förundras jag över hur tråkigt det är. Om man inte dricker sig full (och det gör man ju inte när man är gammal nog att inse att det kommer en dag i morgon också) så finns det ju en gräns för hur mycket man orkar skrika åt varandra eller dansa till techno.
Nu när ni vet att de funkar med barnvakt så kanske ni kan hitta på något annat bara du och maken.

http://viktoriam4underbara.blogg.se

Carola

7 september 2010 22:03

Ja, det var väldigt väldigt skönt att vakna och må tipp topp, det måste jag säga!! Jag ogillasr verkligen att vara bakis, det är så inte värt det..
Men att åka iväg var trevligt:)

 
Camilla

Camilla

7 september 2010 07:42

Jösses vad snygga ni var /är!!!!!!!!!! Känner mig så stolt över er. Trevligt att folk få se att föräldrar med många barn faktiskt inte behöver vara aströtta,helt mode omedveten med oborstat hår. Ni vinner en kristall av mig för att ni bjuder på er själva i rutan och visar ännu engång att vi med många barn inte är mer än vanliga människor vi heller. Kram från Camilla m 8 barn.

http://minamyror.blogg.se

Carola

7 september 2010 21:59

Tack:) Ja, vi var så tjusiga allihopa, ingen kan tro att vi har 28 barn tillsammans:)
Folk har såna fördomar om oss med många barn, det håller jag med dig om..
Kristallen från dig står i minnesbanken:)

 
Ingen bild

Anonym

7 september 2010 08:58

Bytte ni autografer med varandra?

Carola

7 september 2010 21:56

Nej:)

 
Caroline

Caroline

7 september 2010 09:17

Jag såg galan på TV och tyckte den var pinsamt dålig. Dem försöker ju tyvärr få till ett amerikanskt och elegant koncept men det funkar helt enkelt inte i Sverige. Att dem aldrig lär sig!

http://carrofliin.blogg.se

Carola

7 september 2010 21:02

Visst var det trist? Fattar inte varför man bemödar sig med att lägga ut så mkt pengar på en halvtaskig gala... Sverige lär sig aldrig:)

 
Ingen bild

Susanna Annelie

7 september 2010 09:21

Meeen, herregud, vilket badrum, ha ha! En del var "bättre förr"!
Fy så trist med galan,man tycker ju att dom kunde skött det bättre och dessutom bjussat på underhållning!
Och god mat!!
Det är som du säger väldigt billigt, jag är besviken å era vägnar!

Carola

7 september 2010 21:52

Designrum:)

 
Ingen bild

Mia

7 september 2010 13:28

Såg galan på TV och tycker att den var precis likadan där som det du beskriver. Synd att ni inte fick känna er som de stjärnor ni verkligen är. Men som någon sa tidigare, en upplevelse att bära med sig genom livet:) Tur det finns bättre värden i livet! Kram Mia, mamma till 6

Carola

7 september 2010 21:01

Vi hade ju förväntat oss GLAMOUR, inte en vanlig personalfest;) Haha. Inget man inte kan missa:)

 
Ingen bild

sara

7 september 2010 15:39

vill inte kritisera, men i VARJE inlägg klagar du verkligen okontrollerat på i princip allt. jag har ingen rätt att döma, men det får dig att verka väldigt... sur/missnöjd. i skrift blir det också extra påtagligt. men men, alla är vi olika. ha det bra/ sara

 
Ingen bild

Carola

7 september 2010 16:53

Sara: kul kommentar ? ! Läs inte om det är så trist och gnälligt då ! Ser du smileysarna ? Inte ? Misstänkte det för gjorde du det skulle du inte missuppfatta det du läste . Ironi syns inte i skrift men då finns smileysar där och förtydligar ! Vad gäller de senaste inläggen så VAR galan trist , jag har ont i ryggen och kanske att det får dig att tycka att jag är sur vad vet jag . Tror snarare att du är en sur och trist person som ens orkar läsa sånt du ogillar och sen klagar ?

 
izabelle

izabelle

7 september 2010 16:56

Hoppas ni hade det skitkul :) Egentligen borde jag fråga vilka känsidar ni såg, fast då blir jag så förbaskat avundsjuk ;)

http://www.izabellelindberg.blogg.se

Carola

7 september 2010 21:00

Jag svarar ändå, fast du blir avis:) Jag missade MASSOR av kändisar, för de såg inte ut som de brukar:) De var uppklädda och snygga på alla sätt och vis:) Men Paolo Roberto, Hasse Aro, Martin Timell, Ernst, Mat-Tina, ARga snickaren, massor från Let´s dance, Leif Pagrotsky, Laila och Niclas, PatriK Sjöberg, Brolin....det var några av dem:)

 
Ingen bild

sara

7 september 2010 17:14

som jag sa, jag menade inte att kritisera. men jag vet att det kan vara svårt att själv se hur ens text uppfattas. det var inget personligt påhopp (som ditt svar..). jag gillar din blogg, det handlar inte om det. tänkte mest för din skull, det är ju aldrig kul att uppfattas som en gnällig människa. och jag tänkte inte bara på de senaste inläggen utan många andra, tidigare inlägg också.

skulle inte kalla mig sur och trist. men man måste väl få säga vad man tycker, positivt som negativt.

ha en bra dag :)

Carola

7 september 2010 20:56

Jag har inte svårt att se hur text, inte ens min egen,uppfattas:)
Jag kan visst gnälla, men inte utan en blinkande smiley som tar udden av det, och visar på ironi.
Varför skulle jag inte få gnälla ibland?? Även solen har fläckar :D ;) :p

 
Ingen bild

olivia

7 september 2010 19:00

jag tyckte ocks glaan var lite tråkig.. det jag ahde sett fram emot var att få se en liten bit av er när dem delade ut priset i eran "kategori". Eftersom det alltid brukar sändas ett litet klipp om programmet,programledaren eller nått sånt!!
Håller även med dig om att varför bara ett par??!!! Det kunde vara en från varje familj!!! Hallå, show some respekt :P haha tror du förstår vad jag menar, hade väldigt gärna sett fram emot att se er i TV rutan an familjen....norrsträm -.-
inte för att det är något fel på familjen alls, men jag tycker eran familj var lite roligare, ni hade lixom barn i alla åldrar, det tyckte jag var lite kul eftersom jag är lika gammal som patricia, annars är det nästan bara småbarn i norrströms familj, nästan då..

Carola

7 september 2010 20:48

Det var ett litet klipp från Familjen A, men det fick ju inte ni se...samma med tex Wild Kids, det visades inte heller, värdelöst.Tack för att du gillade oss och gärna sett mer av oss i rutan, jag förstår hur du menar med barn i din ålder, det är alltid kul att se nåt som man känner igen sig i:)

 
Ingen bild

linda

7 september 2010 19:29

Jag hade ju sett fram i mot att se er och tittade också på galan för att se ER!!!. Så delar de ut erat pris innan trist. Roligt att ni par hade trevligt i alla fall och hoppas du snart blir bättre i ryggen

Carola

7 september 2010 20:46

Ryggen är mkt bättre, tack:)

 
Ingen bild

Pernilla

7 september 2010 21:17

Fan vad smal och snygg du är Carola!! Syns i ansiktet att du har tappat kilon!!

Carola

7 september 2010 21:50

Ihhh, tack:)

 
Ingen bild

Frida

7 september 2010 21:24

Du är verkligen skitsnygg i din Kläning/tunika!!!!!

Carola

7 september 2010 21:49

:) Tack, jag gillar den!! Tur att maken ska ha stort kalas snart så man får ha den igen:)

 
Lotta

Lotta

8 september 2010 15:30

Jag kollade på galan för att försöka få en glimt av er men tyvärr... Å jag tyckte faktiskt att galan var skitkass! Jag blev sååå besviken. Så många dåliga skämt bl.a...nä fy...synd att ni inte fick piffa upp lite i rutan åt oss ;)

http://www.esmeralda71.blogg.se

 
Ingen bild

thea

8 september 2010 21:14

Jag kollade på galan bara för att få se er tre familjer från familjen A - gissa om jag blev besviken !!! Jag är glad jag får se er i era bloggar iallafall :) Ni är så härliga och du och jag är väldigt lika i tänk osv förutom att jag bara har fyra barn.Skulle oxå vilja ha fler men mannen vill inte.Hur har du fått Perra till att vilja ha många?/ Kram Thea

 
Katarina

Katarina

8 september 2010 22:14

Vem bryr sig om värdelösa utekvällar när man kan ha ett hus fullt av roliga barn varje kväll!? Nej, håller helt med dig. Familjeliv är tusen gånger roligare än några kvällar på ett trångt, öronbedövande, fylleslaget dansgolv.... ; )

http://endastgossar.bloggagratis.se

 
Sarah

Sarah

14 september 2010 16:43

PINGLA var ordet, sa Bull! ;-)

http://wallskog.blogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards