Direktlänk till inlägg 7 september 2010

Äntligen kyrkis!!

Av Carola - 7 september 2010 21:03

Idag var det dagen D, eller kanske K som i kyrkis:)

Trixie har längtat sååå!

När skolorna började så ville hon ju börja på kyrkis, men nix, den terminen startar lite senare.  

Varje kväll har hon frågat: -Är det kyrkis i morgon??

Vi har svarat: Nej, inte än, det är ...dagar kvar.


Igår frågade hon om Perra väckte henne imorgon, och ja det skulle han ju.

I morse när han gick in till dem för att väcka, så behövde han bara peta lite på henne så vaknade hon, glädjestrålande:)

Först av alla var hon uppe och färdig.


Skolan börjar 8.15 så alla hann ju åka iväg före henne eftersom kyrkis börjar 9.00...Väntan var lååååång!


När vi satte oss i bilen, med väskan packad med frukt och ett foto som de ska sätta på väggen så log hon hela vägen dit:)

Lovelia med, men hennes började inte förrän efter lunch, så för henne blev det ännu längre väntan.


Tjejerna sprang före mig in och var så glada  .


Första veckan är en inskolningsvecka, lite kortare tid och föräldrarna får stanna kvar. Nu skulle det inte behövas för Trixie har ju gått där förr och älskar det, men vi stannade kvar ändå.

Efter en liten stund så gick jag ut och kikade om de ställt fram kaffet, och det hade de så då gick vi ut och fikade. Vi var flera mammor med "vana" barn där så vi satt och snackade, uppdaterade oss på varandra sen i våras:)


Vips var det slut och dags att åka hem, Lovelia tjatade om när det var hennes tur, stackarn, det är inte så lätt att fatta att man måste åka hem för att få komma tillbaka till sin tur;)


Åkte hem, tog emot Janelle som kom hem från skolan och mådde dåligt,IGEN, den här förkylningen är inte att leka med, bara harvar fram och tillbaka:(

Vi satt ute i solen en stund, helt ljuvligt!!

Lunch - lasagne sen igår och sen....Lovelias tur  


Hon har inte gått på kyrkis förut, det är först när de blir tre år som de kan gå i en egen grupp utan föräldrar, så det var så spännande!

Hon har ju varit i lokalerna och känner alla ledare, sen födseln, så det var ju inga problem. Hon satt där  på en stol i samlingen som om hon aldrig gjort annat:)


De hade kortare tid de med idag, och hon var inte helt glad över att det tog slut så fort;)


Hem igen och vila lite. Ryggen är mkt bättre, men jag blir ruskigt trött i den av att sitta still, så jag gjorde en sovande Janelle sällskap i soffan medan Jordan sov, skönt att få sträcka ut och slappna av:)


Novalie kom hem med sin läsläxa som vi gjorde, sen kom tvillingarna och de hade bråttom in för att kolla nåt på datorn. En kompis till Novalie ringde och vips så var hon och Trixie på väg dit.

Lugnt och tyst i huset:)


Robban&Corrinda var bjudna på lasergame kalas, så jag tog med Lovelia och skjusade dit dem, Jordan fick vara hemma med tonåringarna.


Nu ska jag fixa mina tjusiga naglar, de VAR snygga, men börjar faila så det är bäst att ta bort:)

 


I morgon fyller min käre man 40 år, så jag ska upp och väcka lite barn i ottan så vi kan sjunga för honom:)


Natti natti:) 

 
 
Charlotte

Charlotte

7 september 2010 23:23

Kyrkis låter ju underbart! Visst är det härligt när de längtar till sina aktiviteter, även när de är små =)

http://ansgarssyskon.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards