Direktlänk till inlägg 8 september 2010

Perras födelsedag i dag:)

Av Carola - 8 september 2010 10:38

God förmiddag:)

Idag var det pappan i huset som blev uppvaktad med sång och paket på morgonen:)

40 hela år fyller han, men har inte riktigt tid att fira just nu, mitt i värsta säsongen på Syltkrukan, så han ska ha stort kalas i november ist.

Han fick bara små grejor, den stora får han fixa själv -en fiskeresa  .

Solsidan, första säsongen , Iron maidens senaste cd, rynkkräm för män(jaaa, jag är så jäkla rolig, visst  , han skrattade roat iaf) och lite fiskedrag till resan.

Av mamma och pappa fick han en armbandsklocka, snygg som tusan, och den funkar, vilket den andra han har inte gör, men har har den för att den är snyggt;)


Jag hade velat fixa biljetter till nån rolig konsert, men...det fanns liksom inga som han vill gå på just nu..så det får väl bli senare då. Kalaset är ju i november..:)


När jag var runt och väckte alla barn i morse så tog jag Lovelia allra sist, för hon ligger ju inne hos oss, förra året vaknade hon inte ens av att vi alla traskade in och sjöng, hon sov som en stock. I morse klappade jag lite på henne och viskade jättetyst: Ska vi sjunga för pappa?

Hon vaknade på en halv sekund och satte sig upp, sen tog det en halv sekund till så stod hon på golvet, det gick så fort så hon blev alldeles vimmelkantig:)


- Nästa gång är det min tur, sa hon när vi sjungit för honom, hon har koll den lilla tjejen:)

17 september är det hennes tur  .

Födelsedagarna duggar tätt här hemma i september, det är Jordan, Perra, Lovelia och Patricia som fyller då, och så Trixie 15 oktober:)


Nog om detta nu, jag måste försöka röja lite, det ser ut som skräp här hemma!

Jag skyller på ryggen....och det är sant, jag har inte varken kunnat eller velat göra nåt vidare hushållsarbete, men nu känns den riktigt riktigt bra  , inte helt hundra kanske, och jag vågar inte ge mig iväg och träna den här veckan, men hoppas på nästa. Stelt och lite ont i vissa rörelser, men jag kan böja mig ner!!  Det är märkligt, men de gånger jag av nån anledning inte är så rörlig, typ som nu med ryggskott eller de gånger man är höggravid, så har saker en extrem förmåga att trilla ner på golvet!!

Hela tiden ramlar det ner saker, osthyveln, handduken, kaffeskeden och sånt smått, som jag annars aldrig tappar...men de gångerna??  

Lagen om alltings jävlighet  .?



Innan jag slutar måste jag höra om nån sitter inne på nåt supertips för att utrota de där vedervärdiga småflugorna som susar omkring? Bananflugor är det väl, och jag tror jag blir galen på dem.

Jag försöker hålla rent på diskbänken och inga matrester, men det skiter de i, de frodas och trivs ändå....;)

Tips??????

Jag har ett glas med vin och lite diskmedel i så de vill dit och dricka och drunknar ist  hehehe.


Men det hjälper sådär, de blir ju så många så fort.


Nån???  Supertips?? Husmorstips??? Anticimextips??


Nu ----------------------> städa. 

  bye

 
 
Hanna

Hanna

8 september 2010 10:41

Småflugorna i köket brukar vi utrota genom att sätta framäggkoppar med lite äppelcidervinäger i samt lite diskmedel för att bryta ytspänningen, funkar ganske bra och flugorna blir inte långvariga.

http://-

 
Ingen bild

Sofie

8 september 2010 10:52

Här kommer två länkar med förslag på bekämpning av bananflugor:

http://www.hobbyman.se/vill-du-fa-bort-bananflugor-ur-hemmet-gor-sa-har/

http://www.bananflugefallan.se/

Hoppas ni blir av med dem!

/Sofie

 
Ingen bild

anna

8 september 2010 10:54

Vi tar diskmedel och ättika... Sen får man öven ta bort alla silar i diskhon så man kommer åt under... För dom lägger ägg

 
Ingen bild

Mariah

8 september 2010 11:15

Sluta köp bananer *skrattar* :D

 
Mirka

Mirka

8 september 2010 11:21

GRATTIS till Perra från oss alla i Märsta!! Du får berätta sen var fiskeresan bär av...kanske jag kan skicka med min gubbe:-D

http://www.tiobarnsmamma.blogg.se

 
Caroline

Caroline

8 september 2010 11:24

Spola skållhett vatten i diskhon ett par gånger per dag, det är där nere i rören som dem lägger sina ägg. Så då blir du av med en del av det iaf!

http://carrofliin.blogg.se

 
Ingen bild

Carola

8 september 2010 12:01

Köp dig en eller två doftpelargoner,
dom brukar ta kål på bananflugorna.
Good Luck önskar din namne =)

 
Elin

Elin

8 september 2010 12:07

Har precis samma problem hemma o är nu "stolt mördare" till 64 st som jag fick i fällorna igår,
för säkerhets skull har jag satt ut nya fällor i morse-bestående av
Vatten, vinäger, honung o en droppe diskmedel(för att ta bort ytspänningen) samt hällt kokande vatten i båda avloppen! Funkar kanon! Lycka till!

http://dromhuset.bloggplatsen.se

 
Johanna

Johanna

8 september 2010 12:27

G R A T T I S på dagen Perra :-)

http://grynisen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Malin

8 september 2010 14:26

Har oxå haft problem med bananflugor. Men sen jag ställde ett glas med öl och plastfilm med små hål i på glaset så försvann väldigt fort.. Lycka till

 
Ingen bild

therese

8 september 2010 14:30

Flugorna brukar komma från gammal/torr blomjord. Har du någon blomma som inte mår så bra så kolla över den!

 
Ingen bild

Mia

8 september 2010 15:00

Hej
Vinäger och en droppe diskmedel fungerar jättebra mot flugorna.

 
Lotta

Lotta

8 september 2010 15:27

Såg att du redan fått flera tips gällande flugor, men här kommer mitt tips som lockar till sig de äckliga småflugorna.
Fyll ett glas med en tredjedel vatten, en tredjedel koncentrerad saft och en tredjedel ättiksprit. Toppa med några droppar diskmedel. Funkar finfint!

http://www.esmeralda71.blogg.se

 
Ingen bild

Amanda

8 september 2010 18:42

Äppelcidervinäger funkar jättebra mot bananflugorna!

 
Ingen bild

Susanna Annelie

8 september 2010 18:55

GRATTIS GRATTIS till Perra! ;-)

Jag sprayar med ajax köksspray direkt på bananflugorna och på dom ställena där dom helst sitter och skvallrar eller vad nu bananflugor gör ;-D Flugorna försvinner på ett par dagar! och kommer inte tillbaka, jippie!!!
Min mamma fyller år den 17 sept ;)) Hon blir 82!
Lycka till med utrotningen av flugorna!

 
Ingen bild

Frida

8 september 2010 20:24

Hej ! :)
Måste först tacka för en jättebra blogg som jag har följt ända sedan familjen annourlunda tog slut :).
Det där med bananflugorna, vi hade samma problem här hemma.
Mamma gjorde så att hon ställde en skål med ättika på diskbänken (sedan flyttade hon den till under diskhon). Det funkade faktiskt. Men det är inget att rekommendera, om man inte vill att hela köket ska lukta ättika dårå.

Kram.

 
Ingen bild

Sofie

8 september 2010 21:00

Hälsa Grattis till han!!

 
sparkling

sparkling

9 september 2010 01:07

Jag kör skålar med vingäer, sirap,vatten och diskmedel. Lägger in all frukt o.dyl i kylen, samt kör diskmedel och jättevarmt vatten en stund i diskhon ett par gånger per dag. har nu inga flugor kvar i princip.

http://miss-sparkling.blogspot.com

 
Ingen bild

Sofia

9 september 2010 02:08

Har också bananflugor här hemma, men hällde vinäger i ett glas med några droppar diskmedel ovanpå häromdagen. Morgon därpå var det ganska många flugor som har drunknat i sörjan!

 
Maria

Maria

9 september 2010 10:19

Här trivs också bananflugorna! :-(

Jag kör med vanlig saft, vatten och lite diskmedel. Jag ställer glaset i köksfönstret så de far dit istället för att vara runt diskbänken. Det tar tid att få bort men på lång sikt funkar det!

Annars agerar jag, som ngn annan ovan, mördare och springer runt med en sprayflaska med rengöringsmedel i ena handen och papper i andra. Jag sprayar medel så de inte kan flyga och sedan krossar jag de med pappret! Moahahahaha

Lycka till!

http://sexbarnsfamiljen.blogspot.com

 
Ingen bild

Victoria

9 september 2010 10:27

Jag har sprungit runt och smällt ihjäl dom för hand när jag haft några och sen hällt salt i diskhon på natten så att dom inte kan lägga ägg och sen spola med hett vatten på morgonen.

 
Ingen bild

Frida

9 september 2010 15:26

Ta eppelsider vinäger i en burk med uppet loch så kommer dom dit och tycker att det liktar gott och sen dör dom där för dom kommer inte up!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
Ingen bild

Jenny

9 september 2010 20:08

Grattis Perra!

 
Ingen bild

Cecilia

9 september 2010 21:29

ättika, vinäger, lite honung, diskmedel och vatten. Detta skall serveras i vinglas:) Alla mina bananflugor tog vägen till glaset och blev kvar där;)

 
Anna

Anna

9 september 2010 21:59

Flugorna kommer från avloppet i diskhon!
Om man täcker för dom varje kväll så försvinner dom på två dar. Jag brukar lägga en fuktig disktrasa över den stora delen med en tallrik på och sen ställer jag ett glas över den lilla ;.-)
Funkar hur bra som helst..
Lycka till

http://ionlywish.blogg.se

 
Ulrika

Ulrika

8 november 2010 22:56

Måste först tala om att jag gillar din blogg.
Jag hittade den i förrgår och har snart plöjt igenom det mesta ;-)


Jag har tröttnat på all äppelcidervinäger-öl-diskmedel-alltmöjligtäckligtblandningar så jag har lagt ner det.
Jag drar fram dammsugaren istället och suger upp alla jag kan få syn på just då.
Faktum är att jag aldrig har haft så lite flugor som när jag slutade med alla äckligheter :-)

Så fram med snabeldraken. Den behöver annat än dammråttor och småsten :-)

http://nollkollcarlsson.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards