Alla inlägg den 10 september 2010

Av Carola - 10 september 2010 22:59

Hej:)

Igår lade jag en disktrasa över slaskens sil, ställde en tallrik på den, i diskhon lade jag en bit blött hushållspapper och ett glas på det....tadaa..nu kunde de inte lägga några ägg där, i alla fall;)

Mohaaa  , jag knappar in på dem :

 Flugorna  - jag      20.0000 - 1

Det tar sig, sa mordbrännarn;)


Hörrni, jag googlade lite på Tarifold, och HÄR  verkar man kunna hitta dem för inte skitmkt pengar , bara ganska mkt...de var dyra ju!!?

Jag vet att jag tittade på såna på Svanströms för några år sen när jag funderade på att skaffa en sådan, i den verkliga butiken alltså, inte på nätet, och då var de då INTE så dyra?? 

De borde gå att få tag i när företag lägger ner/köper nytt etc, så vill ni ha, kolla sånt, det är ju inte så att de slits extremt mkt;) så de borde funka utmärkt begagnade.


Idag vaknade inte Jordan förrän halv nio, och jag trodde klockan var typ halv sex så jag suckade trött och muttrade åt honom att somna om, men det ville han ju såklart inte  . Han fick komma över till mig, och amma, sen kröp han ner på golvet och ställde sig och bajsade....Godmorgon , mammma;)


De blöjorna bör inte ignoreras   så jag bar ut honom till skötrummet och bytte, tvättade och klädde på gossen, och så var dagen i gång:)


Trixie satt redan vid datorn och spelade spel, hon älskar Barbie...och Lovelia satt bredvid och tittade på. Janelle hade sovmorgon som tur var för hon hade ju glömt lägga ur sitt leg...men nu fick jag ju tag i det:)


Gjorde mig själv i ordning och sen Lovelia, lite frukost och sen åkte vi.

Parkerade på ett annat ställe än vanligt, liiite närmare än jag brukar.   På bara några år har det blivit stört omöjligt att få parkera bilen i närheten av city, för vi ska minsann åka buss, har de tänkt sig..

Jo, jag åker mer än gärna buss faktiskt, tycker om det färdsättet egentligen, MEN det är jättedyrt, kostar 30kr för en enkelbiljett!  Barn under 8 år åker gratis med betalande vuxen, men bara två barn/vuxen...och jag som har med mig fyra under åtta år...?? Jo, då måste jag betala två barnbiljetter för dem a´ 18kr styck, totalt blir det då: 66kronor.  Sen ska jag hem åxå = 66kr.  Totalt 132kr.

Nja, då blir det ju väldigt VÄLDIGT mkt billigare att ta bilen!  Även fast det är krångligt med parkering:) Idag betalade jag 42kr för 2½ timmes parkering.   


Och i rättvisans namn ska jag väl säga att det blir lite billigare om man inte betalar kontant på bussen,och man kan åka på samma biljett inom 90 minuter, men det är fortfarande för dyrt.

(Detta är nu ren fakta och inget klagomål eller gnäll som nån tyckte jag ägnade mig mkt åt...det ÄR så här.)


Vi promenerade in till stan, och gick in på Glitter, det var inga som helst problem att få byta det trasiga halsbandet även fast jag inte hade kvittot, Patricia kastar alltid bort det...Jag tjatar om att alltid spara kvitton och hon skiter högaktningsfullt i det och slänger  .


Sen banken då, och jag skulle förutom att jag skulle ta ut tonåringarnas pengar även sätta IN pengar på mitt konto.( Corrindas pengar som hon köpte datorn för, men vi handlade på Onoff kortet och då betalar man ju senare.)

Jag kände mig sååååå retro  , i vanliga fall klickar jag ju in på banken på nätet och för över pengar hit och dit, men att stå med dem i näven och skriva en insättningsblankett osv....ojojoj, det måste vara säkert 10 år sen sist! Minst.


Det gick ganska snabbt på banken med, och inga problem med att ha pass som legitimation:)  Måste fixa ett nytt leg åt henne.


Jag hade ju betalat p-tid i 1½ timme till så vi kikade runt lite, jag ville hitta ett par schyssta jeans till Jordan, men de jag hittade som jag gillade fanns såklart inte i hans storlek. Det var ganska urplockat i de små storlekarna.

Får åka till vårat närmsta Lindex/Kappahl i helgen och se om det finns där.Han har ju vuxit en del i sommar, och behöver både tröjor och byxor.


Han fick lite när han fyllde, bla en jättefin skjorta, mjuka byxor och en tröja, men det räcker ju inte. Ska se om det finns nåt kvar sen Robban var liten åxå, de kläderna har ju mest legat och samlat damm;)


Åkte hem och skulle ju städa, men orkade inte  . Hade ont i ryggen, det är INTE bra att köra bil, jag får jätteont...? På med Back on track bältet igen , lägga Jordan och ge småtjejerna lunch, och sen gjorde jag Corrinda (som är sjuk) sällskap i soffan en stund.

Sen hade jag samlat lite ork till tvätten och så småningom lite middag:)

Man kan inte vara på topp alla dagar  , haha.


Novalie är en söt unge:)

Hon hade skrivit en saga om en sill i skolan som hon gav till Perra i present;

   Och i sin kontakbok skrev hon såhär:

  

Sötsnuttan:)


Nu har vi kikat på några avsnitt av Solsidan, de är så roliga:) och Corrinda har somnat i soffan...;)

Pirates of the Caribbean på Tv, och sämre kan man ju titta på  ..menar framför allt Johnny Depp och Orlando Bloom, såklart;)


Imorgon är det ingen gympa för småtjejerna, den börjar nästa vecka, men Robban har tennis kl 14.00

Annars inget planerat:)


Vad gör ni för kul i helgen??


Nu måste jag äta nåt, det är alltid så på taco kvällar;)

Natti natti med er:)


Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards