Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Söndag är ingen vilodag:)

Av Carola - 12 september 2010 23:36

Hanna är bättre på att googla än mig   och tipsar om ett betydligt billigare och säkerligen lika bra alternativ till min Tarifold:

Klicka här 

Tack Hanna:)


Det här har jag roat mig med idag.....

Ja, bilden är gammal, men det spelar ju ingen större roll, jag ser minsann flera plagg som jag vikt idag med  

Tvätt är ju ett evighetsgöra,vare sig man bara tvättar åt sig själv eller om man har åtta ungar;)

Sen var det mer tvätt idag, det här ser lite lite ut...;)


Vi började dagen med att sova läänge, Jordan kvicknade till vid halv tio...och då sov Lovelia gott en stund till.

Härligt!

Novalie och Trixie gick iväg till en granne och sen såg man inte röken av dem på hela dagen:)


Janelle och Patricia klev upp långt efter lunchtid, och Janelle drog iväg till kyrkan efter en stund, hon är ju hjälpledare och det var nån samling och efter det grillkväll, så henne har jag sett i max tre minuter idag...:)


Corrinda är frisk, så hon pep iväg med kompisar, och Robban har inte slitit sig från datorn mer än nödvändigt, han har hittat ett online spel som han skulle kunna spela dygnet runt...


Lovelia och jag var alldeles ensamma när Jordan sov middag, först hjälpte hon till med tvätten , sen gick hon och plingade på en granne, de var inte hemma, så hon kom tillbaka. Uttråkad till max gick hon bara runt och klagade, så vi gick ut och drack lite kaffe:)

Hon fick en chokladboll, och sen ritade hon med gatkritorna:)

När Jordan vaknade kröp han runt i det målade och blev regnbågsfärgad på sina svarta byxor...hm;)


Nån (nämner inte vem men det börjar på L  ) misslyckades inne på toa igår men sa inget, och när jag upptäckte att det var alldeles blött på golvet hade det börjat torka ....bläk.

Jag skurade då, och bar ner mattan i tvättstugan, men i morse luktade det apa:(

Efter ytterligare TRE golvskurningar och två omgångar på själva toaletten så verkar det vara borta....!  Begriper inte hur det kan lukta så illa av lite pinkat på fel ställe?


Begriper för den delen inte varför det blir så satikens dammig inne på toa heller?? Ingen annanstans blir det så mkt damm så fort?

Konstigt.

Tur att det inte är tvärtom kanske??  Att det var lite damm i badrummet och MASSOR i övriga huset  .

Jag tror att sanningen är att det inte syns lika väl för jag erkänner att jag nog inte dammar så ofta...brukar dammsuga bort det värsta;)

Och dammsugare ja...min lilla rosa goding, Electrolux Ergorapido ZB2812 den vill inte längre:(

Den är så trött, så trött....men den har tjänat väl iofs...men vad tusan jag har ju blivit beroende av den:)

Måste ha en ny!  Fast de nya av den här sorten är så töntiga, men ljuslist så man inte missar en smula....osv...Bah, jag vill att min ska vara snygg(=rosa  ) och dammsuga bra, det räcker för mig. Måste kolla hur det ser ut i affärerna.


Ni ville se mera bilder på min söta Novalie:)

Här kommer ett gäng som synts här i bloggen förrut:

   Maj 09, hon fyller 6år och har fått en klänning:)


Skolavslutning 09:)

   Tidig morgon, nyvakna barn...:)


På High chaparall 09 tillsammans med Trixie

  



Med Jordan, oktober 09

  



Här fyller hon 7 år, maj 10

     

Och här kammar hon håret på Trixie:)


Hon är min prinsessa på alla sätt och vis:)

  

Skolavslutningen nu i år, hon har mormors klänning som hon hade på sin första skolavslutning för....ja, ganska många år sen:)


Nu ska jag köra i säng Patricia, hon börjar prao i morgon, men inte förrän kl 10.00 så hon tycker inte hon behöver sova....men nu är klockan halv ett så det är dags:)

Natti natti nu:)

Hörs i morgon:)

 
 
ilhana

ilhana

13 september 2010 00:46

städning är ju alltid nåt på en söndag!

http://sorandom.org

 
izabelle

izabelle

13 september 2010 08:31

Hon är så söt lilla Novalie :) Är hon alltid sådär glad? lilla snuttegumman... :)

http://www.izabellelindberg.blogg.se

 
Caroline

Caroline

13 september 2010 09:37

Hej!

Du har en bloggaward att hämta i min blogg :-)

Kram Caroline

http://www.carolinessmyckeskrin.se/devote

 
Caroline

Caroline

13 september 2010 09:39

Kan ju vara en fördel om du får rätt adress. Det är fortfarande för tidigt på morgonen tror jag :-D

http://www.carolinessmyckeskrin.devote.se

 
J

J

13 september 2010 10:04

Jag ÄLSKADE programmet som ni var med i.
Kul att man kan fortsätta och följa eran vardag med eran stora familj! =)

http://livetsunderbarastunder.bloggplatsen.se

 
Emma

Emma

13 september 2010 16:31

Hon är så sööt! =)

http://eeeaa.blogg.se

 
Ingen bild

Susanna Annelie

13 september 2010 18:09

Sedan vi köpte en ny stor tvättmaskin (8 kg) så tvättar min man all tvätt, när jag låg på BB så upptäckte han nämligen att han tyckte om att tvätta! Så han tvättar, torkar, viker och lägger in! Och dessutom färgkordinerar han barnens kläder, det har aldrig varit så fint och prydligt i garderoberna!

 
Hanna

Hanna

13 september 2010 19:19

Varsågod ;-)

http://thecrazyheads.blogspot.com

 
hanna

hanna

14 september 2010 07:07

oh my god! so cute!

http://www.metrobloggen.se/hannasegfelt

 
Caroline

Caroline

14 september 2010 10:24

Fina bilder på några av dina fina barn!:)

http://www.mammacarros.bloggplatsen.se

 
Bellie

Bellie

14 september 2010 14:16

Skrattar lite när jag ser bilden på all tvätt, precis så blir det här med. Jag brukar vika all tvätt och sortera den i högar i soffan, sen gäller det att alla hämtar sin hög innan sonen går dit och hoppar i soffan :D

/Kram Bella med 6 barn

http://mammabellie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards