Direktlänk till inlägg 15 september 2010

Logistik:)

Av Carola - 15 september 2010 00:02

Hej hopp!!


Tisdagar har blivit en utmaning i logistik  


Skolbarnen är ju i skolan och tar sig hem själva alla fem, så de behöver jag inte fundera på .

 Trixie har kyrkis mellan 9-11.30, Perra lämnar men jag hämtar.


Vi hämtade henne, halv tolv och åkte till affären för att handla lite, lunch till oss som är hemma och middag .

Jordan fick sitta i kundvagnens lilla barnsäte för första gången, och det gillade han, han fick jobba lite för att inte tappa balansen åt sidorna, finfin core träning;)

Jag frågade tjejerna vad de ville ha till lunch och de sa Ravioli.

Det åt de igår  , så det fick de inte, jag höll fram ett paket plättar och det gillade de.

Egentligen tycker jag inte om att köpa pannkaka /plättar, det är ju så enkelt att göra själv, men ibland är det utmärkt att det finns nån annan som steker...:)

Själv högg jag en färdig fisk och skaldjurssoppa från Kelda:)  och räkor på burk till den, mumsigt.

Tog ett stort paket köttfärs , det fick bli köttfärssås och makaroner till middag, det går snabbt.


Hem, värma plättarna, skaka grädde, servera.

Jordan åt nästan tre plättar innan han, som vanligt, slängde tallriken i golvet... Det är hans sätt att säga" Tack för maten, nu är jag mätt"  .

Jag vet inte om jag tycker det är ett korrekt bordsskick...hm;)


Värmde min soppa och i med räkorna, det är så himla gott:)

Hann precis tömma diskmaskinen och plocka i den igen innan vi var tvungen att åka igen, Lovelia har kyrkis mellan 13-15,


Kom på att jag måste ha med vagnen till Jordan så han kunde sova middag i den.

Den brukar stå i bilen men pappa lånade min buss igår för att köra hem en matta och en bokhylla hit, och jag hade såklart glömt ställa in den.

Novalies gympakläder skulle med åxå, så jag fick lite bråttom där;)

Men men, prick kl. 13.00 var vi på plats.


Jordan somnade, och Trixie lekte med en kompis medan Lovelia var inne på kyrkis.

När det var slut, åkte vi på fika hos kompis J, som hämtat Novalie i skolan, samtidigt som sin egen dotter V.

Hon är så snäll att hon erbjöd sig att skjutsa Novalie till gympan och sen hem, för jag skulle på ji-jutsi med Corrinda....samma tid.

Fikade och pratade och åkte hem och hämtade Corrinda och två kompisar och så iväg till Bergsbrunnagatan.....hittade inte!!  Ihhh!  Typiskt eftersom jag inte var i god tid....Jag trodde jag visste precis vart det låg, men väl där så var det inte alls där jag trodde utan runt ett hörn, inne på en gård. Jag VISSTE vart det låg men hade förträngt det;=)


Ringde Janelle som gick på ji.jutsu för ett tag sen och hon guidade så jag kom rätt:)

Tjejerna klev innanför dörren till dojon prick 17.00   , ochjag Trixie, Lovelia och Jordan kom strax efter. Småtjejerna satt som ljus och tittade på när de tränade, helt fascinerade.  En mamma jag pratade med var så imponerad, och det var faktiskt jag med:)

Ganska kul att kika på, och jag gillar att mina barn lär sig lite självförsvar...det kan behövas, tyvärr..


Hem igen,mötte J som lämnat av Novalie hemma och så var det bara in och laga mat.

18.40 kom Perra och hämtade upp Robban som spelar tennis mellan 19-20.


SÅ tisdagarna ser ut som såhär:

9-11.30  Kyrkis Trixie

13-15 kyrkis Lovelia

17-18 Gympa Novalie

samma tid , alltså 17-18 Ji -jutsu Corrinda

19-20 tennis Robban.


  

Japp, det är tur att man bil:)


Nu kommer det förhoppningsvis att lösa sig med ffa krocken med Corrinda och Novalie iom att J har sin dotter på gympan, och Corrinda hade tre klasskompisar, så vi kan turas om att skjutsa.

Och om det inte går att turas om så kan jag släppa av den ena tio minuter tidigare så hinner jag skjutsa:)


Jag ska inte åka hem och fika hos J alla tisdagar heller ;) och då kan jag ordna med middagen på eftermiddagen, eller så kan nån av tonåringarna fixa  den, men idag hade Patricia prao och Janelle var i Stockholm med skolan.


Jag tycker det är bra att många aktiviteter blev samlade på en dag, för då har man lite dagar som är helt fria:)

Så länge det går att lösa rent logistikmässigt så  ..


Jag kom på att Lovelia fyller år på fredag! Jag måste köpa present...men VAD??

Och NÄR???

Jag har tid både i morgon och på torsdag, men då är hon ju med....men, hon får väl blunda, jag brukar kunna smussla  ...

Jaja, det löser sig.


Nu ska jag sova:)

Natti natti:)

 
 
Ingen bild

Maria

15 september 2010 08:54

Känner så väl igen det där med maten. Min Noah (som fyller ett i morgon) slänger också maten på golvet när han är klar. Inget större problem dock, för maten tas glatt emot av en ständigt hungrig labrador *ler*.
Till Lovelia får du väl köpa något RÅÅÅSA - docka/my little pony/pärlor-pyssel/sängkläder... Tänk om jag haft en liten tjej att handla till - avis.
Maria med 4 (dotter14 och söner på 12,7 o 1)

 
Fia

Fia

15 september 2010 09:13

Logistikproblemet känner jag igen och jag har ändå bara fyra barn:) Emma har kör och fotboll på måndagar, Linnéa och Ida har simskola då också, tisdagar är det flöjt och orkester för Emma samt kör för LInnéa, onsdagar är lugna med endast fotboll för Linnéa och sjungis för Ida, torsdagar är det dans kl 17-18(fyrisskolan) och fotboll 18-19 i Gamlis för Emma igen. Fredagarn aär vår lilla andingspaus för sen är det i regel kalas, matcher eller nåt sånt på helgen:)

http://www.tjejtrissen.bloggplatsen.se

 
Jema

Jema

15 september 2010 20:16

Jag är helt imponerad över hur mycket du hinner med!
Jag tycker att det är mycket när E har karate mellan 17.30 och 18.30 och S har gymnastik samma dag mellan 18 och 19.
Kram!

http://jemaochlivet.blogg.se

 
Charlotte

Charlotte

15 september 2010 22:52

Ja, logistik, det har sin egen charm det =P

Men jag håller med dig, hellre mycket på en dag än något varje dag.

Lycka till med Novalies presenter =) Hoppas du hittar något fint och smusslar riktigt bra...

http://ansgarssyskon.se

 
Ingen bild

Sandra

15 september 2010 23:40

Superimpad av supermamman! Nu några frågor:
* Hur många timmar ca sover du per natt?
* Sover alla barnen hela nätterna igenom?
* Vad består er frukost av och äter alla ungarna hemma?
* Har du några tatueringar eller ska du skaffa?
* Vilken är din/dina favoritbloggar?`
* Vad är det som gör att du fortfarande tänder på Perra?
* När kommer nästa bebis?????

Carola

17 september 2010 21:37


*Jag sover säkert en sju timmar, minst:) Helst på morgonen;) Är kvällspigg så jag kommer inte i säng så tidigt, men behöver sällan kliva upp före 8 - halv 9.
*Nja, Jordan vaknar flera gånger per natt, men börjar så sakta sova mer och mer...*ta i trä*. Alla andra sover, om de är friska.
* Alla äter frukost hemma, och det är lite olika men nån form av smörgås och mjölk/oboy eller fil och flingor brukar det vara.
* Jag har två delfiner på överarmen:) Funderar på nån mer...men har inte funderat färdigt än:)
* Läser många bloggar varje dag,men nån jag aldrig hoppar över är såklart Mirkas:)
* Gammal vana;)?
* Tja, säg det, den som lever får se;)

 
Johanna:)

Johanna:)

16 september 2010 15:46

Charlotte:Lovelias var det, inte Novalies...

Grattis i förskott Lovelia, och hoppas du hittar någon bra present:D

http://jordgubbe.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jessica

17 september 2010 11:11

Grattis till Lovelia :)

 
Melinda

Melinda

17 september 2010 13:52

Hejsan! =)

En jätehärlig blogg verkligen! Du har fått en award i min blogg. Här är en länk ifall du vill titta: http://melindaochjulia.blogg.se/2010/september/sunshine-award.html#comment

kram! =)

http://melindaochjulia.blogg.se

 
izabelle

izabelle

17 september 2010 19:09

Grattis Loppan :)

http://www.izabellelindberg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards