Alla inlägg den 17 september 2010

Av Carola - 17 september 2010 22:00

För tre år sen så föddes det en liten loppa:

  

En liten fjant på 2770g och 47 cm lång:)


Jämfört med Trixie som var före henne som vägde vägde 4520g och var 52cm lång så var hon verkligen pytteliten  
 Jordan som är nästa barn som vägde 4,2kg...

Lovelia är född i v 38+0, och Trixie  hela 13 dagar efter BF, medan Jordan höll sig på BF+6, så det skiljer ju ganska många dagar på dem  .

Hon är minst och tidigast av alla våra barn, tvillingarna föddes i v 38+2, och Robban som vägde minst landade på 2,8kg, Corrinda 3,2kg


Meeeen, hon kartade på sig snabbt:)


Idag sjöng vi såklart för henne, och hon blev så glad, så glad, det här har hon väntat på!

  


Jag åkte iväg i onsdags efter kyrkis till leksaksaffären, och det var inga problem att smussla ner leksaker i vagnen:)

Hon fick en My little pony fashion grej,( nedsatt med 70% me like:)  )  ett ponnybröllopspar med två näbbar,( inte my litte pony  och då såklart ett betydligt mer humant pris;) ) en konstig barbiedocka av nåt annat slags märke, rea den med:)

(ja, jag äger på att snoka rätt på reagrejor  )

Sen var jag iväg igår och hämtade mina stövlar som varit inne på lite reparation,och bytte en tröja som gått sönder , och då passade jag på att slänga med en gympadräkt och skor med Hello Kitty på, och ett par vantar och till slut en hårborste. I det här lushuset behöver alla en egen sån  ..


Lovelia var nöjd och glad och visade med fingrarna hur gammal hon är nu:)

Tre år. Jisses:)

  


Vi skickade iväg skolbarnen och Perra, och sen åt vi frukost och jag grejade på lite, innan jag väckte Janelle som var ledig idag. Hennes klass var i Stockholm och besökte riksdagen och nån konstutställning i tisdags, och det blev en så lång dag att de fick kompledigt idag.

Vi hade bestämt att äta lunch där Patricia praoar, så vi gjorde oss klara och åkte iväg.


Småtejerna fick en varsin kaka till efterrätt:

  



Lovelia tuggar på:)


Trixie ville inte vara med på bild:)

  


På väg hem handlade jag, och kors i taket!!!!

Idag har vi inte ätit tacos:)

Lovelia fick välja, och med en teaterviskning av Perra valde hon hamburgare!

(- Hamburgare är GOTT Lovelia, inte pizza, utan HAMBURGARE  )


Inte mig emot så jag köpte två kilo färs och så hjälpte Loppan till med att laga mat.

Hon lade färsen i hamburgerpressen och så tryckte hon till, och jag assisterade och lade upp dem på plåt, för jag steker dem i ugnen, går mkt snabbare:)

Till fick de pommes frites, men det var ju inte så smart, för det får ju liksom inte plats hur mkt som helst i en vanlig ugn...

Tre plåtar med burgare gjorde att det inte fick plats mer... men eftersom jag slängde in plåtarna allt eftersom de blev klara blev det plats till pommesfriten så småningom.


Janelle hade ..tja, vad ska man säga???

Lite problem med sitt äggstekande:

  


Hon fick "lite" hjälp av sin minsta brorsa...  ...ujuj vad det var besvärligt att torka upp...!

  

Nu är köksgolvet bonat, på en fläck framför spisen iaf  


Eftersom maten blev så sen så hann vi inte med att fika efteråt, och Lovelia är så nöjd med sin dag ändå, så vi hoppade över det utan dåligt samvete.

Vi ska ha kalas lite senare, släkten orkar inte komma varje gång....jaja.

Patricia fyller sista september och Trixie 15 oktober, så det blir väl  nån helg där.


Nu har Lovelia somnat gott i sin säng, i morgon ska hon på gympa för allra första gången:) Som hon väntat på det. I morse tog hon på sig gympadräkten och skorna och sen gick hon och tjatade:"- När ska vi åka på gympan då??"  


Jodu, lilla gumman, lördag morgon kl. 9.00...tänk vad man gör för de små liven..jag som är sååå morgontrött!

Trixies grupp är efteråt så vi kommer vara i gympasalen 2 timmar där på morgonkvisten. Jag var hjälpledare i hennes grupp förra terminen och anmälde mig i år med, kan ju lika gärna hjälpa till som att sitta ute i korridoren och glo  .


Nu ska jag snart hoppa i säng jag med, så man orkar slå upp de ljusblå i morgon:)

Natti:)


(Lovelia tackar för gratulationerna ni gav i förra inlägget!!)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards