Alla inlägg den 21 september 2010

Av Carola - 21 september 2010 23:20

När jag nu skrev att jag varit på Hawaii så blev jag bara tvungen att ta fram albumet och kika lite....drömma lite....:)

Herregud, det var så länge sen, 1993!  Många  av er som läser här var ju inte ens födda då  !


Vill ni se lite???


Okey då;)

Jag åkte med mamma, pappa och syrran:) och vi var på huvudön Oahu, där Waikiki beach ligger:)


Vägde tydligen in mig nånstans, kan ha varit i hotellets lobby eller bara vart som helst, jag minns inte:) Tyckte vågen var cool iaf:)

   Vägde 127lbs, vad nu det kan vara i kilo?


**Tillägg: Givetvis kunde jag inte sluta fundera på det, så nu har jag konverterat om det till kilo, och det blev 57,6kg  . Nu kan jag släppa det:)**



Försöker se cool ut med havet i bakgrunden:) Senilsnören och magväska drar ju ner det fräcka en del;)

  



Vi besökte Dole plantagen. Hm, de odlade ananas där, undras varför vi är bananer??

   

Det är jag till vänster och syrran till höger:) Tror jag har solen i ögonen...eller så ser jag bara knäpp ut i största allmänhet;)



Här är jag på Polynesian Cultural Center, en park med de olika polynesiska öarnas kultur och sedvanor:) Jättekul och spännande:) Vi lärde oss en massa roliga saker, som jag givetvis inte alls kommer ihåg idag:)

  

Magväskan är med;)  OCH senilsnören på solbrillorna...men jisses...  


Vi badade i Hanauma  Bay och provade nåt de kallade för Snuba diving. Då dyker man med regulator men man har inte luft-tuberna på ryggen utan vid ytan i en båt och så har man låååånga slangar. Vi kom väl inte ner mer än 5-6 meter under ytan, men det var coolt ändå:)

  

Haha:)

Det var ju därför både syrran och jag så småningom tog dykcertifikat, för att det var så härligt att dyka:)

Då var det lite tuffare, på 17 meters djup ska man ta av sig cyklopet och spotta ut regulatorn...för att sen få tillbaka allt på plats igen...Jag lovar att det var läskigt!! När man tar bort cyklopet blir det ju liksom fritt flöde in i näsan av allt saltvatten...och så får man ju hela cyklopet fullt av vatten som man måste fnysa ut;)  Det är ju inte läge att få en kallsup när man har en bit upp till ytan....


Uppe igen efter dyket, ser ganska glad ut:)

Och ganska smal...Jaja, hade ju inga barn än där....:)


Vi åkte runt på massa sightseeing, Hawaii är en fantastisk plats, och som övriga USA är de duktiga på att visa upp sin kultur och sitt arv, och de är stolta över det.

Vi var i Pearl Harbour och var ombord på en av ubåtarna som användes i kriget, kikade på minnesmonument över stupade soldater, och lärde oss att en US Marine soldat är nästan det finaste man kan vara;)

Vi var på flera parker, nån som hette Waimea falls park och där fanns det tjusiga vattenfall:)


Till frukost åt vi en skål med jordgubbar, ananas, mango och papaya, eller amerikanska pannakor med kokosnötssirap:)

Är det någon som vet var man får tag i den här i Sverige fell free to tell me!

Inte kokosmjölk eller kokosfett eller kokosolja eller så utan Kokosnötssirap!


Jaja, nu måste jag sova för jag ska upp med barnen i morgon bitti, här kan man ju inte sitta och drömma sig bort  till andra änden av jorden!!

Hoppas ni har överseende med de kassa bilderna, men de var inte bra från början och så fotade jag av dem med mobilen:)


Till slut vill jag bara säga: Aloha from mig och syrran:)


   Jisses.........  

Av Carola - 21 september 2010 22:03

Jag kan bara tacka och ta emot, vad glad jag blir över att ni ger mig era awarder 

 tack snälla ni:)


Här är den ena:

   och den fick jag av Melinda.  Stort tack Melinda:)

Jag tror att man ska lista sina tio favoritbloggar, men det tänker jag inte göra idag:)

Mina favoriter finns i min länklista och sen är flera av de jag gärna läser lösenordsskyddade..och deras adresser kan jag ju inte ge er, tyvärr, för de skriver bra:)


Jag nöjer mig med att tacka och bocka för den fina motiveringen:)

Och ger er alla denna award, att fritt förfoga över:)


Sen fick jag en för länge sen som jag tappade bort, av Endast gossar och nu har jag fått en likadan av Ansgars syskon :)

Tack ni båda två!  <3


Med denna följde att berätta sju saker om mig själv samt att skicka vidare, och jag säger som med förra awarden att jag gör inte det idag, utan ni alla får ta den och använda den på bästa sätt:)

Sju saker kan jag dock berätta, håll i er, här kommer de:


* Jag har dykcertifikat:) Tog det i Thailand 99, och har inte dykt en gång sen dess, det kom massa barn i vägen:) Men jag HAR det , och ska använda det sen.....nångång:)


* Jag pratar rövarspråket flytande;)


* Jag har hoppat från tian på badhuset, och i sjön, flera gånger dessutom. (nej, det var inte igår....*s*)


* Jag kan inte fickparkera.....*pinsamt*  Eller jag kan ju teoretiskt men det tar en förskräcklig tid... som de som ska förbi inte har;) Skyller på att jag kör stor buss:)


* Jag kan inte räkna heller, är totalt sifferanalfabet:( Det är samma som dyslexi, fast med siffror, tror det heter dyscalculi, och det har jag gett Patricia i arv...Men det finns ju miniräknare:D


* Jag har varit på Hawaii, och längtar ständigt tillbaka! Speciellt dagar som denna...regn, regn och....ja just det - regn..


* Jag älskar Twilight böckerna, men tycker filmerna suger. Började läsa dem när bara två var utgivna och fick vänta en evighet på de två sista...*jobbigt*


Så där ja, det var sju fakta ni inte visste, eller???  :)


Stort tack till er för awarderna:)





Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards