Direktlänk till inlägg 23 september 2010

Tränat!!

Av Carola - 23 september 2010 22:11

Japp, jag har äntligen, efter typ hundra års uppehåll( 4 veckor eller nåt*s*) varit  väg denna veckan och tränat  !!

I måndags var det cirkelfys, i går Dans Fuego, som är Friskis och Svettis variant på Zumba:) och idag mera cirkelfys!

Härligt!!


Jo , jag var iväg på ett core bous pass förra veckan men det var bara en mjukstart:)


Den mest envisa och långdragna förkylningen i mannaminne har ääntligen gett sig!

För att säkerställa att jag inte gick och tränade för tidigt så smällde jag ju till med det där ryggskottet...det är tre veckor sen idag, och det är för det mesta smärtfritt nu:) Men jag vet av egen erfarenhet att efter ett ryggskott kommer det gärna fler....det är ju instabilt och lättpåverkat där inne bland kotorna..

Snart kommer väl den andra vågen av förkylningsvirus, men den dagen den sorgen!


Ni undrar vart jag gör av barnen när jag tränar....det är inga problem med det, jag brukar  bara ställa  in dem här:)

   Det gäller att man har med sig hänglås till skåpen bara, för annars rymmer de  ..


Jag kommer att ha sååååån träningsvärk i morgon för det var flera nya övningar, bla dips..ni vet såna här armhävningar bakom ryggen...eller tja..det var kanske ingen bra förklaring;) men ni vet.

Men dra mig baklänges så jäkla jobbigt det var!!

Sen brukar han lägga in en liten bonusövning på slutet, oftast när man är slut som människa redan...så kommer han med sina bonusar för att dra ur de sista krafterna:)

Idag var den värre än värst, jisses amalia!

Träningsvärk är sweet pain  men påminn mig gärna i morgon eller kanske ännu hellre på lördag;)




Annars så har vi varit på musiklek idag, Jordan , Lovelia och jag, medan Trixie var på kyrkis. Det är ju alltid trevligt:)

Hej mammorna som var där och som läser här  .


Sen buntade jag in min lilla trio i bilen och åkte till färgaffären för att köpa lite....eh.....färg? ;)  Jag skulle ha vit färg och den finns ju EN vit färg, visst?

Nej, det finns jättemånga vita färger!!  Jätte JÄTTE många faktiskt  ..

Jag tog en kalkvit, det lät väl bra? Sen frågade den trevliga tjejen om jag skulle ha blank, matt eller standard....- Vi tar en standard, tyckte jag, det lät som ett bra mellanting:)


Jag ska måla ett gammal linneskåp som stått i garaget , de förra ägarna lämnade kvar det och jag tror det stått där ganska länge.

Men, det är lite fint, och förtjänar en andra chans, så jag har slipat det, för det var väldigt förstört i lacken och målat det invändigt redan, så nu ska jag "bara" måla utsidan:)

Sen ska det bäras in i vardagrummet, och bokhyllan som står där nu ska bäras ner i gillestugan tror jag, eller ut i garaget;)  Grejen är bara den att både skåp och bokylla väger hur mkt som helst så hur det ska gå till vet jag inte riktigt  men det löser sig på nåt vis:)


Vi har möblerat om i Patricias rum åxå, och det blev så bra så bra:=)

Hon är nöjd och jag är nöjd. Ska se om det går att fota.


Näst på tur är hallen!

I somras så ramlade vår hatthylla ner...ooops, lite mkt grejor på den kanske??

Vi ville få nån slags ordning i vår micro-lilla hall så vi har fnulat på det ett tag nu, och tror vi kommit på nåt som kan funka...TROR!! Vi ska shoppa loss på Ikea snart:)

Perra längtar;) 

 (Han HATAR Ikea, om nån missat det*hihi*)



På morgnarna hos oss ser det ofta ut så här:

  

Smulan sitter och trånar efter filen!

Andra familjer har säkert kattförbud på bordet, men det har inte vi:) Så länge de inte sitter på tidningen eller i maten är det ok:)

Och bara när man sitter ensam vid bordet, eller med små barn ;)


Smulan är tålmodig som få, men det är klart, hon vet ju att hon får lön för all väntan:

  

Nu sitter hon ju PÅ tidningen??  Hon älskar fil, allra helst den med blåbärssmak:)


Vid kanten sitter de här två:

  

Och fnissar glatt åt att de bytt stol med varandra;)

Jordan klättrar ju iofs upp på den här hela tiden och helst vill han upp på bordet, men där brukar jag stoppa honom, nån måtta på vad man vill ha på bordet finns det ju;)

Katter är ok, små pojkar är det inte  .


Nu beror det ju mest på att de har lite olika tekniker för att ta sig ner igen....den ena är aningens smidigare och smäckrare än den andra, en av de faller hårdare. 


I morgon är det fredag, och jagtycker det var fredag alldels nyss? Veckorna går så fort!

Om jag kan motivera det för mig själv ska jag åka och köpa ett par svindyra vinterkängor, men jag har inte kommit på den ultimata anledningen till att jag bara måste ha dem, ge mig gärna förslag   .


Nu är det dags för lite thé och sen sova:)

Natti natti!



 
 
Ingen bild

Inger

24 september 2010 07:36

Tack för tipset på "barnförvaringen" ;)

 
Ingen bild

Ansan

24 september 2010 08:21

Du ska köpa de svindyra vinterkängorna för att de är jättesnygga och du säkert kommer att ångra dig om du inte gör det! (Och så är de säkert väldigt praktiska också. Troligen är det länge sen du fick nya vinterskor. För en gångs skull har du hittat något du verkligen vill ha. Det är bra kvalitet och de kommer att hålla i måååånga år. Och säkert någon mer bra anledning!)

 
Ingen bild

Mia

24 september 2010 08:34

Härlig blogg du har:)
Tänkte bara ge ett litet tips till hallen.. Vi köpte på ikea, Trofast (finns ju i en mängd olika varianter) med backar. Alla i familjen har fått var sin låda med namn på att ha sina saker i, faktiskt ganska smidiga å tar inte mycket plats!!
Men som sagt, bara ett litet tips:)
Angående dina vinterkängor, köp dom! Du som barnen behöver väl bra skor! Har själv haft ett par viking kängor i 5 år, fortfarande dugliga:)

 
Ingen bild

Linda

24 september 2010 09:34

Vilken söt liten kisse! Vi har tre katter, varav en 8 kilos maine coon. De är också på bordet och vandrar, värre när alla tre ligger i sängen på kvällarna. De tar stor plats:)

 
Ingen bild

Carola

24 september 2010 10:26

Inger: Varsågod;) Det funkar utmärkt;)
Ansan: TACK!! Jag föll för alla argumenten, särskilt det sista, Jag brukar köpa skor på Skopunkten och då är ju kvalitén inte den allra bästa, så därför är jag värd de här;) haha. Tack!
Mia: Det blir samma som ni har! Trofast har vi i flera varianter här hemma, bla en tripptrapp i hallen, de funkar suveränt. Nu byter vi ut den mot högre med flera lådor:) Tack!
Linda: Haha, mamma och pappa har tre gigantiska katter som gärna ska ligga i sängen, ja det TAR verkligen hur stror plats som helst:) Maine Coon är en väldigt fin katt!

 
Ingen bild

Jessica

24 september 2010 11:44

Ikea :) vi är med många 6 personer med liten hall vi löste det hela med skoskåp http://www.ikea.com/se/sv/search/?query=skosk%C3%A5p. svart i plast tre styck i ett paket som man hänger på väggen :) hur man vill :)I stället för att ha sko i dom ha barnen en va där har dom vantar mössar solglasöhon ja allt sånt det funkar jätte bra !! ett mycket bra tips !!

 
Ingen bild

Jessica

24 september 2010 11:46

Glömde skriva att dom heter TRONES skoskåp hihi..

 
Johanna

Johanna

24 september 2010 18:13

Hej, hej! Kul att kunna läsa din blogg! Ses på torsdag :) /Johanna

http://www.metrobloggen.se/knumahu

 
camilla,blivande 8 barnsmamma.

camilla,blivande 8 barnsmamma.

24 september 2010 19:13

Hej Hej
allt bra med er..
här är nyheten ute nu..rykterna började redan gå,så det vart att berätta för barnen och restrerande..
nu står det even på bloggen att jag är gravid igen.*fniss*

hoppas ni får en bra fredags kväll
mvh camilla

http://minstorafamilj.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Susanna Annelie

24 september 2010 19:44

Ååååå, vad avis jag blir på att du har tränat dans fuego. Fuego betyder Eld, kände du dig eldig när du danstränade? Ha ha!
Det finns inget roligt gym här i mitt lilla samhälle bara ett litet trångt tråkigt styrketräningsgym som dom unga killarna går för att pumpa upp sig och se stöddiga ut ;-D.
Jag får köpa Zumba på dvd och träna hemma antar jag men jag har ju inte så mycket plats att röra mig på så bara det blir svettigt ;)
Klart att du ska köpa vinterstövlarna! Du behöver ju kvalitetskläder som håller minst ett par år!
Kram

 
Ingen bild

Ami

24 september 2010 23:08

Nej men...menar du att du också har en karl som inte gillar IKEA... ;)

Tack och lov har jag vänner och systrar som älskar IKEA lika mycket som jag gör så jag brukar få sällskap när det är dags.

Kan knappt vänta tills de slår upp portarna här i Borlänge så vi slipper åka. :)

Va in på IKEA i Uppsala i 20 minuter tre veckor efter att de öppnat. Ja du förstår ju hur mycket jag hann på de 20 minutrarna... Suck! Det hade sambon planerat bra!

 
Ingen bild

_

25 september 2010 17:02

Kan inte corrinda börja blogga också??

 
Ingen bild

Olivia

25 september 2010 23:11

Annledningen till att du behöver ett par snygga (svindyra) kängor är för att du förtjänar det! Du verkar som en super mamma och sen i vinter ska du ju inte nehöva frysa om fötterna när du åker pulka med barnen :)

 
malin

malin

25 september 2010 23:20

Vad du är duktig med träningen!
Och barnförvaringenn *fniss* grabben ser ju i Jordan ser ju ut att gilla läget i allafall :)
Hur söt som helst !
Svindyra kängor är det oftast bara mammor som ska ha.
De är de enda som har samma skor minst två år i rad, och med det i beräkningen blir de inte så dyra....

http://pillris.blogg.se

 
Ingrid (aff)

Ingrid (aff)

27 september 2010 18:31

Inne och läser. :) Det är fantastiskt roligt att läsa det du skriver! Som vanligt!
Nu har jag rekommenderat din tvillingamning till en nybliven tvillingmamma igen. :D
Ha det gott! Så roligt att kika in här ibland!

http://www.lagomtnormativt.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards