Direktlänk till inlägg 30 september 2010

För femton år sen...

Av Carola - 30 september 2010 00:01

....så visste jag inte att jag skulle vara tvåbarns mamma om ett dygn:)


                                    I morgon fyller Patricia 15 år!!!!

                                            Grattis Patricia

 

   Så här såg hon ut nu ikväll, alldeles nyss. Hon ville inte alls bli fotad, men gav upp efter en stunds tjat;)

 

För 15 år sen hade jag planerat att vi skulle gå nån promenad för nåt välgörande ändamål, minns inte vad, för jag fick lov att inse att jag var lite för gravid för att orka, det var ganska långt:)

Jag hade mått prima ballerina under hela graviditeten, och det gjorde jag även dagen hon föddes, en lördag.

Janelle var 21 månader gammal, och hon älskade bebisar:)


Vid 17 tiden på kvällen, den sista september, 1995, så pratade jag med en kompis i telefonen, och var sur för att jag inte skulle få en septemberbebis, oktober lät så himla tråkigt:)  Jag kände inget allsallt var som vanligt.

Vi lade på och jag gick och lade mig i soffan bredvid Janelle och Perra som spelade Bingolotto;)  Janelle ÄLSKADE det programmet, och hon var jätteduktig att pricka för rätt siffor så hon hade en egen bricka.


Kl 18.00 kände jag en stark sammandragning, och fem minuter senare en till. Fem minuter till och det var ett faktum att bebisen var på väg.

Perra ringde mina föräldrar som kom och hämtadeJanelle och så åkte vi in till förlossningen.

Framme på parkeringen, långt bort, som vanligt, så luktade det jättemkt bensin om bilen, och det var en slang som gått av visade det sig senare...tur vi kom fram:)


Vi fick komma in på en sal ganska fort, och barnmorskan kom, hon hade en student med sig, från Afrika:)

Jag minns så väl hur jag tänkte att Annie måste tycka att jag var ynklig, för i Afrika föder de ju för sjutton barn ensamma, hängandes i ett träd på savannen:) eller på en skitig klinik med sju kvinnor i samma sal och läkaren och barnmorskan tittar in lite då och då...


Det var Eldorado på radion, jag avskyr Kjell Alinge som hade det,men kom aldrig ihåg det mellan värkarna;)

Utan under värken var jag skitförbannad och irriterad på att radion var på, men så fort den släppte glömde jag bort det;)

Hihi, projicerade kanske smärtan dit eller nåt:)


Patricia föddes kl 20.49 så det gick ganska fort, och jag fick ju min septemberbebis:)

Hon vägde ca 3,7kg och var 50cm.

Givietvis var hon underbar  .


Vi åkte hem efter tre dygn, det var så för 15 år sen, då fick man stanna kvar några dagar:)

Janelle den lilla söta tjejen, hon sken upp som en sol när hon kom hem från mormor och morfar och fick se Patricia.

- En bejjis???  Nellis Bejjis??!!

Vi sa att det var hennes bebis och hon var så lycklig  !


Inte en sekund var hon avundsjuk eller arg eller nåt för att hon fått ett syskon, utan hon bara älskade Patricia från allra första stund....  


  



 

Och nu fyller den lilla söta bebisen 15 år?

Söt är hon ju fortfarande, men inte direkt nån bebis...!

Hon är både lillasyster och storasyster, till många:) och hon är en underbar unge!

Vi har våra duster om det mesta, för hon har en vilja av stål, kan tjura ihop för nåt jag inte alls fattar eller bli arg för nåt man inte ens märkte...men hennes goda sidor överväger alltid:)

  


I morgon ska jag scanna lite foton på henne när hon var liten så ska ni få se:)

Nu är det sovdags så man orkar upp och sjunga för födelsedagsbarnet!!


Grattis Patricia på 15 årsdagen:)  

 
 
Ingen bild

my

30 september 2010 08:14

grattis!

här hemma firar vi sonens 8-års dag idag
så även här kalas

tänk vad ens förstfödda växer fort...suck

 
Ingen bild

Sarah w

30 september 2010 09:01

Vacker dotter!!!

 
Johanna

Johanna

30 september 2010 09:09

Stort G R A T T I S :-)

http://grynisen.bloggplatsen.se

 
serrana

serrana

30 september 2010 09:54

ja,de växer våra små barn Emil har precis fyllt 15 ,han med och blev fira av sina små bröder och store bror som har hunnit bli 17.

http://Hej

 
Ingen bild

Susanna Annelie

30 september 2010 10:26

Ja, Patricia är jättesöt!! GRATTIS till henne!!!
Jag vet hur du känner, barnen blir stora så fort och ändå känner man sig hyfsat ung själv ;)
Pratade med min man om det senast igår, vår äldsta dotter är 19 år och har flyttat hemifrån, hur gick det till egentligen?? Och vi som fortfarande är såå unga, (nä, men i sinnet iaf ;-D)

 
Fia

Fia

30 september 2010 11:30

Grattis till Patricia från oss! Hoppas du hade skoj på IKEA igår:) Var på väg att hälsa men så kom jag på att även om jag vet vem du är så vet ju du inte vem jag är:)

http://www.tjejtrissen.bloggplatsen.se

 
Caroline

Caroline

30 september 2010 11:49

Grattis! :)

Kul att vi fyller så nära varann, jag blir 20 år imorgon!

http://carrofliin.blogg.se

 
Ingen bild

Lena

30 september 2010 12:22

Vi firar i den här familjen idag oxå :) Vår stora kille fyller 16, jösses vad åren går! Han är storebror till 3 yngre syskon.
Hoppas ni får en bra dag! Grattis Patricia!!!!

 
Ingen bild

Martina

30 september 2010 12:29

Grattis :)

 
Ingen bild

Anna

30 september 2010 12:32

Det måste ju vara kalasdax snart eller? Sugen på massa fika och skitsnack. Hälsa Pisan från oss i Gamlis.

 
Ingen bild

Lotta

30 september 2010 12:43

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!

 
Johanna:)

Johanna:)

30 september 2010 15:24

Grattis Patricia!!

http://jordgubbe.bloggagratis.se

 
Ingen bild

jag älskar din blogg

30 september 2010 15:34

GRATTIS PATRICIA!

 
Ingen bild

fannie

30 september 2010 15:51

Grattis!!!

 
izabelle

izabelle

30 september 2010 16:40

Grattis till Patricia :)

http://www.izabellelindberg.blogg.se

 
Ingen bild

Tess W

30 september 2010 18:45

Grattis Patricia!

Har faktiskt också en son som fyller 8 år idag precis som My!

Fast han vaknade med magsjuka så den 8 årsdagen hade kunnat börja bättre.

Hoppas Patricia mår bra!
Blir det någon moppe?

Stora kramar Tess W

 
Ingen bild

SOFIA

30 september 2010 19:17

Grattis Patricia! :D

 
Ingen bild

Stina B

30 september 2010 20:22

Grattis!

 
Maria

Maria

30 september 2010 20:23

Stort grattis till Patricia!

http://danielssonsgarden.blogg.se

 
Mirka

Mirka

30 september 2010 21:54

Grattis Patricia önskar vi alla!!

http://www.tiobarnsmamma.blogg.se

 
Charlotte

Charlotte

30 september 2010 22:44

Grattis Patricia! Jag får också alltid födelse-och bebisassociationer av barnens födelsedagar men undrade just om man fortsätter att få det upp i åren, typ när de är femton. Men det får man ju.

Vilket starkt och personligt utseende (och ja, söt också!) hon hade redan som bebis.

Må välgång och lycka följa henne (och er alla) under det kommande året.

http://ansgarssyskon.se

 
Annie

Annie

30 september 2010 23:34

Grattis till dig Patricia!

Och till dig Carola så måste jag berömma dig, du skriver fantastiskt bra och fina berättelser om dina barn! :) Alltid trevligt att läsa! :) Kram!

http://www.candy.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards