Alla inlägg under september 2010

Av Carola - 7 september 2010 00:13

Som jag nu tjatat om så hade ju jag århundradets ryggskott som valde dag med omsorg...

Jag gick och lade mig på torsdagkväll med ett voltaren plåster på ryggen och ett Back on track bälte runt midjan, både plåstret och bältet ger värme, och tillsammans med ipren så sov jag ganska bra, Perra fick lyfta över Jordan när han vaknade och ville amma, för det kunde jag inte.


Klev upp och belv förvånad över hur pass bra det kändes i ryggen!!

Så länge jag höll den rak var det inga problem alls:)

Duschade och packade, allt tog ju tid förstås, och jag var försiktig, för att inte knäcka till det igen...hu..


Perra som jobbat på morgonen kom hem vid 12, ungefär samtidigt som mamma och pappa som skulle vara barnvakt:)


Vid 13-tiden rullade vi till El Stockholmo, väskorna fulla med galakläder och humöret på topp:)

Sitta i bilen var ingen höjdare och det tog en stund innan jag lyckats krångla mig ur den i Globens parkeringsgarage:)  Stel som en pinne...

Vi gick och åt lunch inne i Globens shoppingcenter, för vi var lite tidiga, fick inte rummat förrän 15.00 och klockan var knappt halv.


Checkade in efter det och träffade på Jörgen och Tina i receptionen:)  

Vi hade rum 556, Mirka och Peter 555 och Jörgen och Tina 559 :)

Nån som tänkt?


Klev in på vårat rum och tja...det här ser ju finfint ut:)

  

Designrum var det vi bokat:)  Och jo, designat var det minsann!!  Eller vad sägs om detta:

  

Tja, vem vill sitta i fred på muggen??  

Jo, ,man KUNDE dra för draperiet, från, håll i er, UTSIDAN!!  men jag vet inte jag om privacyn blev så mkt bättre?

  

På dagen syns det ju bara en del igenom, men på kvällen med lampan släckt i rummet och tänd i badrummet var det mer som en skuggteater  , dessutom så glipade draperiet i hörnet så man kände sig allt annat än privat;) En skjutdörr som kronan på verket:)

Jag fattar inte grejen?  Jag kan utan problem gå på toa eller duscha hemma med öppen dörr och sällskap, men jag vill faktiskt ha möjlighet att stänga om mig..

Design....my ass;)


Jaja, nu var det ju inte badrummet vi var här för att hänga i:)


Vi gick ner med Peter och Mirka, de hade inte ätit och vi tog en kaffe innan vi gick upp och gjorde oss i ordning:)

  

Klänning/tunika från en affär i Kistagallerian: Diabless

Byxor,  de superskinny från Cubus

Bolero från New Yorker

Stövlar från Eurosko.


Perra hade svarta jeans(JC), vit skjorta(New Yorker) och kavaj/Dressman), stilig:)

   Den här bilden tog Tina på oss efter galan innan efterfesten, och jag snodde den från Facebook:)

Tack Tina:)


Vi gick alla sex tillsammans till galan, hängde av oss kläder och gick in och minglade.

Hm, vad ska man säga om det...Det kändes ytterst märkligt att se så många välbekanta människor som totalt såg förbi en..  

Jag menar, det kändes som att man borde hälsa, men ingen hälsade ju på oss:)

Knepig känsla.  Hihi.


Jag vet inte om vi verkligen var så här suddiga eller om det var Perra som inte kunde fota     . Ändå hade jag haft kameralektion med honom innan....suck:)


Mirka och jag, Tinas foto:)

  


Plötsligt blev det bråttom in dit där galan skulle direktsändas, alla på en gång ingen panik,ta med era glas, men lämna dem här...pust.


Nu ska jag gnälla lite, bara förvarnar;)


Från början var det sagt att OM vi skulle vinna, med Familjen Annorlunda, så skulle alla paren upp på scen och ta emot pris.

Dagen innan fick jag ett mail om att det minsann var tidsbrist på galan och nya budet var att EN familj skulle representera oss, Peter och Mirka.

Jaha, just då, med galopperande ryggskott , kändes det rätt ok, lite dissade , men ok då.  Ju mer jag funderade på det ju surare blev jag:)

Varför kunde ví inte få gå upp en från varje familj, kan man ju undra??


Jaja skit samma, men när vi kom in i hallen så visade det sig att Peter och Mirka och vår producent satt på ett ställe, VIP, och vi andra fyra längre bak...?

Jomen hej och hå, nu undrar jag i mitt stilla sinne, varför bjöd de in oss??

Om vi ändå inte fick synas med de andra?


Sen, till råga på allt, så var det fyra kategorier som delades ut INNAN sändning.

Andra programledare, och de bedyrade att de här Kristallerna inte var mindre värda eller på nåt vis så att det var sämre att få pris innan....men gå och dra nåt gammalt över er!!

Som om man skulle gå på den?

Årets Reality, alltså vår kategori var allra först ut, och folk  hade inte kommit in och satt sig när den delades ut.

Det kändes väldigt slafsigt och väldigt oglamoröst, jag är ledsen tv 4...


Jaha, det var ju Svenska Hollywoodfruar som vann, jag gillar ju det programmet:)


Men sen då, sen var det liksom över. För våran del...VAD skulle vi dit och göra tro?

Galan i sig var aptrist, inga uppträdanden, inget kul alls, bara lite olika prisutdelare.

Okeeey??  Ska det här vara DEN största happeningen inom TV???

Ni som såg den måste hålla med!!??

Jag fick mer än lovligt ont i ryggen av att sitta , så varje paus, reklam hinns jualltid med;) så stod jag upp och stampade:)

Varmt som tusan var det där inne med, och de kända människorna satt och smygpimplade i sig medhavd sprit från småflaskor.....Vissa då, inte alla:)


ÄNTLIGEN slut, och nu var det då dags för EFTERFEST!!!

Den som skulle vara så cool, så rolig, så outstanding.


Hm, tja. Smaken är olika  

Vi gick tillbaka och kom till slut in i Globen, där de hängt upp skynken och på så viss gjort en mindre hall i arenean, nyfiket kikade jag in och förväntade mig nåt WOOOW!

Men, såg ett antal barer, ett dansgolv och sjukt mkt människor....Inget mer...


Nähä...okey, men det händer väl nåt kul snart då, jag menar hela jäkla Sveriges TV kändiselit var där , sångare, sångerskor, komiker....Nåt uppträdande av nåt slag borde det väl vara???


Nej.


Vi haffade ett bord, och shoppade loss på dyr sprit i baren;)

  

Lite hungriga var vi alla, men det fanns bara chips...;)

Här stod vi och snackade en stund och hade lite småtrevligt, tills de höjde musiken, som mestadels var värdelös Techno remix shit:( så det inte gick att höra vad man själv tänkte. 


Jaha, men vad nu då ?? Prata gick inte, och att bara stå och titta på varandra är ju sådär, så det blev dansgolvet  .

Perra förvånade mig, liksom Jörgen förvånade Tina, med att dansa:) men det fanns ju inget annat att göra;)

Så vi dansade i flera timmar.Det gick jättebra med ryggen, så länge ingen knuffades, för det gjorde ONT:=)  Ett tag spelade de väldigt bra musik, och då var det ju galet kul, men snart återgick han till remix.....VARFÖR??? Det är ju sjukt tråkigt? Bara samma lika hela tiden.


Nu undrar jag bara: Folk som tycker att vi med barn öht, och vi med många barn i synnerhet, missar så mkt när vi inte är ute och festar....Är det det här ni menar??



Att gå ut på disco, med tinnitusvarning- hög musik, så man inte kan prata ett ord, dricka svindyr sprit och kanske dansa.....Är det det så roligt?  Undrar exakt vad vi missar?? Tinnitus?? Baksmälla??   


Låter jag bitter??  Haha, det är jag inte, det var roligt att komma iväg, roligt att träffa Mirka och Peter igen, kul att träffa Jörgen och Tina IRL, men själva galan var ju inte annat än vilket danshak som helst. Billigt och oglamouröst.

Pax för att inte gå på TVs fredagsöl...det måste vara rena sömnpillren;) OM detta skulle vara årets happening så...


Jörgen och Tina på dansgolvet strax innan vi gick hem vid 3, eller om det var halv 4:)

  


Vi fick korv med bröd utanför,och det var välbehövligt, jag var jättehungrig, det var vi nog allihopa:)


Tillbaka på hotellet borstade vi tänderna i glasholken;) och sen somnade vi och sov som slagna hjältar.

Vaknade vid 8.30, men låg kvar och småslumrade en timme till, då klev vi upp och gjorde oss i ordning för frukost. Hade bestämt att träffa Tina och Jörgen vid 10,00, Peter och Mirka var tvungna att åka tidigare.


Vi satt och pratade och åt i 1½ timme, och det var det trevligaste på hela resan tror jag:)

Lugn och ro, mat och trevligt sällskap:)


Röjde ihop våra saker och lämnade rummet 12.00, sa hej då till Johanssons och sen körde vi till Gamla stan och gick en sväng.

Fint väder, sol och varmt, men mkt folk.


Jag ville hem och amma:)  Jordan äter ju flera gånger om dagen/natten, och det kändes ....!

När vi kom hem så SOV han:) 


Mamma och Lovelia satt vid köksbordet och tonåringarna var nere i sina rum. övriga barn var ute hos kompisar, så det var så lugnt så.

Det hade inte varit några problem alls, Jordan hade sovit hela natten(premiär!!) och småtjejerna var det bara att putta i säng, så mamma hade inte haft det allt för jobbigt:)

*stolt över mina fina ungar*


Ungarna hade haft det bra sa de, ätit god mat, INTE tacos, jag tror jag dånar....;)

Fint det, då kanske de inte är avskräckta, varken mina föräldrar eller barnen:)

Kanske skulle man boka in nåt mer kul framöver;)??


Haha, nej det får räcka för ett tag, man ska inte ha för kul;:)


Hur det än är, jag skulle ALDRIG någonsin byta ut mitt liv mot att hänga på barer och festa runt.....!!

Jag lever det bästa liv man kan göra  !!


Inte ens en Kristall hade gjort det bättre;)

Nu ska jag sova, imorgon är det kyrkis!!


Back to basics igen, natti natti:)

Av Carola - 6 september 2010 23:33

Nu har det gått några dagar sen det smällde till i ryggen, och jotack, jag och mitt ryggskott kommer ganska bra överens nu för tiden  .

Om jag inte gör några häftiga eller sneda rörelser, lyfter barn eller plockar upp saker från golvet, så gör det inte ont:)

Stelt är det, och  vissa rörelser  går  bara inte, köra bil är tex ingen höjdare...men det går:)  När jag sen kliver ur bilen gör de väldigt ont, men går över efter en stund.

Så jag överlever:)

Det som inte dödar härdar, så sant så:)


Tillbaka till torsdagen, Jordans födelsedag!!


  

Bilbanan:) Chokladbiten i handen:)

På väg ut ur tältet, chokladbiten i handen:)


  


Krypa i tunneln var hur kul som helst, givetvis med chokladbiten i handen:D

 


Min lilla ettåring!!!

  


När jag krälat mig ur sängen mitt på dagen, så sken solen och det var varmt och skönt ute, så jag stapplade ut med mitt kaffe och satt med näsan i värmen, det gäller att passa på!! Snart är det in i dimman som gäller...blä för vinter.

   Jordan höll mig såklart sällskap, han klättrar upp på alla stolar ute, och jag var ju inte så himla snabb så det var tur att det inte behövdes några utryckningar för att hindra stolen från att tippa:=)

Jag flyttade faktiskt hans stol precis intill   min så jag nådde honom med handen:)


På kvällen kom min syster, barnens moster, med lite paket och vi fikade, ingen födelsedag utan tårta, och eftersom vi skulle ha lite släktkalas på söndag hade vi bara en liten Ikeaköpt tårta:)

   Man måste ha en tårta så man får blåsa ut ljus...nu fattade ju inte han det utan han ville bara ha lågan, och brände sig såklart;)  Inte farligt, han blev mest rädd för att vi ryckte bort hans hand:)


Han somnade gott med magen full av tårta:)


Fredag, tar den i ett eget inlägg, och hoppar direkt på Söndag, och kalas:)


Jag klev upp, och försökte städa undan lite. Det gick inte så bra:)

Mamma och pappa var ju barnvakter och de hade ju hållt undan bra, men det var en jäkla massa saker, mest mina...som låg och drällde...saker som inte har nån plats.

Reklam, papper, tidningar, smycken, kameror, laddare, småtjafs.


Plockade det värsta, svårt med ond rygg, och sen dammsög jag innan jag lade Jordan för att sova, han var supertrött redan halv elva...


När mamma sov här så hade han minsann SOVIT HELA NATTEN!!!

*kors i taket*

Somnat vid 20.00, vaknat vid midnatt och fått välling, sen sov han till 7.00

Välling igen och sen somnade han om till 9.30....Har aldrig hänt förr...Fint att han väljer sina tillfällen  


Natten till söndag sov han ungefär tvärtom, var mest vaken och gnällig...hm:)


Hur som helst, jag dumpade honom i säng och åkte och köpte tårtor, orkade inte göra egna, kände att jag inte hade riktig ork efter helgen, och framför allt....ja, det är tjatigt;) men ryggen gjorde ju ont.

Tjusiga och goda tårtor blev det:)

  

Klart han ska ha en BLÅ tårta, fattas bara annat när tjejerna får rosa:)

(och så värst tjusigt är ju faktiskt inte den blåa med den slarviga kanten...hm?)


När vi väntade på gästerna sen, så fick han ett chokladrån av Lovelia, hon är så snäll , smög och snodde dem från bordet och gav till lillebror:)

  

Syns hur gott det är:)


Nästan alla gäster kom samtidigt, och han blev lite blyg och gnällig, och vågade inte öppna några paket utan tjöt ilsket när vi gav honom dem...

Jag krånglade mig ner till honom på golvet och sen fick han hjälp av syrrorna:

  


Ett stooort paket!!

Det var en sånhär grej i det:

  

Det måste vara den sötaste gunghäst, förlåt..drake, jag sett!

Han gillar den skarpt, men behöver lite hjälp upp.

Just nu, snart har han säkert lärt sig klättra upp själv, jag har inga tvivel:D


Vi fikade, pratade och hade trevligt.

Perra var inte hemma, han var i Vinterviken och sålde sylt:) men kom med pizzor framåt kvällen, fint att slippa laga mat.

Jag brukar äta sallad, för man blir så äckligt mätt av pizza...nån liten kant räcker fint för min del, och ungarna delar, 5 barn på 2 pizzor, och så beställer vi lite pommes frites till, alla blir nöjda pch glada. :) (Två barn vill ha kebab, och Jordan får smaka av allt som han kan tänkas vilja prova)


Jordan somnades om en stock, men sov som en kratta,.....  



Av Carola - 2 september 2010 23:19

 Grattis lilla söta goa Jordan på 1 årsdagen!!

   Hyfsat lycklig kille i morse när vi sjöng för honom:)

Givetvis så vaknade han när vi klev upp, men Perra lyfte över honom till spjälisen och så skyndad vi oss in och sjöng.

Han sträckte på sig och log med hela ansiktet:)


Det lilla paketet han har i handen är en liten chokladkaka, som han sen inte släppte på hela morgonen, sen glömde han bort den så han fick aldrig äta upp den...Den som spar han har;)


Bilbanan var ganska kul, men tältet och tunneln riktigt roliga:D


Mindre kul var det att när jag skulle lyfta upp honom för att gå och byta blöjan som var dyngsur, så sa det typ PANG! i ryggen och det kändes som att nån körde in en bakplåt mellan kotorna:(

De ord jag sa då lämpar sig inte för tryck...

Jag har haft ryggskott många gånger, men nu var det väldigt länge sen, det är hur länge som helst som jag har haft minsta ryggont...och så nu IDAG av alla jäkla dagar, födelsedag och så galan i morgon!


Jag tror inte att jag någonsin haft sånt elakt ryggskott faktiskt, det gjorde så ont att jag grät...och det gör jag oerhört sällan!!

Jag släppte Jordan i famnen på Janelle som satt på golvet framför mig, stapplade de få stegen till sängen och där låg jag sen...totalt obrukbar;)

Perra kom med Ipren och värmedyna och Janelle den stackarn som var hemma och sjuk, fick plötsligt bli barnvakt:(


Om jag låg still på sida så gjorde det inte ont, men minsta rörelse så strålade det ner i benen och vreds runt i ryggslutet  


Jag somnade, vaknade, slumrade, hostade och då gjorde det så satikens ont att jag genast slutade med det...Jag ångrade innerligt att jag lyft så idiotiskt!! korkat.. Det kändes som att jag skulle gå av och jag var lite orolig för att nåt var RIKTIGT galet.....Vid halv elva gick jag upp på toa, det gick sådär, ont ont ont, men funkade.  Gick tillbaka och Janelle kom med Jordan som var ledsen och ville amma. Vi somnade båda två:)

Han vaknade efter en timme och jag låg kvar till halv ett, då kände jag att jag måste upp, jag var hungrig och ville röra på mig.


Stapplade runt som en 101 åring, men det blev bättre och bättre  

Sitta gick inte så bra, det gjorde jätteont, men stå funkade, gå funkade!!

Mera ipren och rörelse och jo,.,men kanske kan jag gå på galan iaf...

Kanske!!


Janelle, min underbara duktiga unge!!  Tack, du räddade nog mitt förstånd idag!

Hade jag inte haft dig hade jag ju varitt vungen att rådda runt allt, n u kunde jag få vila, värme och ipren de första timmarna:) Puss och tack:)


Mamma ringde, de ska ju vara barnvakt i morgon, och när hon hörde mitt läge bad hon Perra komma förbi senare, och då fick jag voltarengel och plåster, zon, back on track bälte och vetekudde:)


Nu ska jag sätta på ett sånt där plåster och sen sova, och hoppas att jag mår bra i morgon!

Jag tackar och bugar att jag inte tog de skorna med höööga klackar när jag shoppade , för de hade jag inte kunnat balansera på med den här ryggen....:/


Det var INTE riktigt så här jag hade tänkt mig Jordans födelsedag kan man lugnt säga....


Men, han är ett år nu iaf, min lilla filur:)

Skriver mer sen, nu ska jag fundera ut hur jag ska kunna lyfta upp honom ur sängen nu när han vaknade....hm...;)


Natti natti:)


Av Carola - 1 september 2010 20:41

Nu vill jag bara pusha lite för Janelles blogg!!

Hon har ett samarbete med DisneyChannels youtube kanal, och om ni är intresserade av Disneys produktioner, kanske framför allt de senaste( Hannah Montana, High school musical, Camp rock osv)  så håll koll inne hos henne,för hon får exklusiva material före alla andra, material som hon såklart delar med de som läser hos henne:)


Jag kikade förbi henne precis nu, och då hade hon precis lagt upp ett nytt klipp med Miley Cyrus!!


(Vars pappa jag fö tycker är ruskigt snygg....men det håller Janelle inte med om  , men det är väldigt trevlig att kolla på Hannah Montana tillsammans med barnen  ! Billy-Ray Cyrus heter ju pappan och är en countrysnubbe, och jag gillar eg inte alls det, men kära nån, man minns väl den där Achy breaky heart...eller hur den nu gick;)  )


Hur som helst, snygga pappor eller ej, jag vet att ni är många tonåringar som läser här, och även yngre, och gillar ni Disney så passa på att få koll genom min dotter:)


Klicka HÄR så kommer ni till Janelles blogg!


Nu ska jag slå in paket!! Blev jätteglad att höra att det är fler av er som haft den där bilbanan till ettåringar, och att det är succe´!!

Hörs!!

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards