Direktlänk till inlägg 4 oktober 2010

Månad nummer tio:)

Av Carola - 4 oktober 2010 00:23

Jahapp, så var oktober här då...utan att man märkte det direkt, det blev ju kallt och ruggigt, om än SOLIGT ute för flera veckor sen:)

Jag vill nog gärna ha tillbaka sommaren jag....kan man inte det så hoppas jag att vintern kommer fort, blir lagom kall, lagom med snö och att alla virus och baciller håller ett lagomt avstånd från mig och min familj! Typ 10 mil eller så;)

Då kan det vara ok.  .


Jaha, vad har jag att säga idag då?

Jag har ont i nacken!!??  Jättestelt och ont, värdelöst. Försökte skylla på det nya passet jag var på, Intervall Flex, jag höll seriöst på att svimma - asjobbigt;) men det var i onsdags....så det borde ju inte vara det:)

Har väl legat tokigt, suttit i drag eller nåt annat spännande, det försvinner väl.


Idag har jag plockat undan utemöblerna.

Jag fick hjälp av Janelle att bära undan borden och tömma alla baddjur på luft, men sen råkade jag bli förbannad på henne för att hon lade upp massa grejs på bordet och lyckades välta en ljuslykta som stod där---givetvis gick den sönder:(

Det var den ANDRA lyktan som gick sönder i sommar, så jag blev skitsur...lite måste man ju se sig för. (Hon är oskyldig till den förra)

Jag borde kanske inte blivit arg, det var ju inte hennes mening....


Straffet jag fick var ju att jag fick städa hela trädgården, poolrummet, carporten och garaget själv...*korkat*


Nu är det gjort ialla fall!

Men det tog hela jäkla dagen!


Jag hade trott att jag skulle få hjälp av min käre man, men se icke det. Han skulle jobba idag, vilket han inte alls upplyst mig om utan det kom som en inte allt för välkommen överraskning i går kväll...

Jo men det är ju jättekul att vara ensam fast man är gift  

Jag är så trött på hans jobb just nu. Det är jag alltid den här tiden på året så det är inget nytt, men likafullt är det trist.

Blä.


Nej nu ska jag sluta klaga;)


Jag hade lite(n) hjälp ute idag iaf!!

    Jordan i Loppans gamla kofta och ett par ärvda gummistövlar sen Hedenhös eller nåt;)

Jag tycker de är så söta!

Han har inte helt vant sig med att ha skor på fötterna...

   ...så det blir lite vingligt;) bäst att hålla tungan rätt i munnen:)


I fredags hade barnen studiedag, så alla var hemma:)

Jag och Janelle åkte på skoshopping:)

Jordan fick ett par nya skor:


Janelle fick nya:


Jag fick nya:

 Hade lika fast lägre förra året och älskar dem:)

Som av en händelse rååkade det slinka ner ett par till:

   Mina, det med, men vi har samma storlek, så vi får väl slåss om dem:)

Det är ju det där med att shoppa på Skopunkten, man KAN inte ta två skor utan man måste köpa tre.

Inte heller kan man ta två som kostar 500kr och få ett par för 149kr gratis....därav det tredje paret;)

Ihhhhh, så snål, sniken eller ekonomisk jag är:)


(De andra jag skulle köpa, som var svindyra....de var ju inte alls fina när jag väl bestämt mig...De fanns på en affär i stan, så jag krånglade mig dit, provade, dissade och krånglade mig hem.;)  )


Janelle har invigt sina, men jag har lite envist både sandaler och barfota tänket kvar...Fast snart så:)


Övriga barn har inte kollats upp helt på skofronten, Corrinda köpte ett par i lördags, och småtjejerna tror jag kan ha sina sen förra året, Robban hatar att shoppa så honom får jag dra med mig och Patricia behövde inga sa hon....men det kan ändras;)  Blir fler rundor.


Igår, lördag så började vi tidigt med gympa, som vanligt, hem efter den och röja och fixa Novalie och Trixie kalasfina, för de skulle till kusinen på disco:)

Pappa var snäll och skjutsade Robban till och från tennisen, för kalaset var i Björklinge och det är lååångt att köra emellan.


Jag, Lovelia och Jordan promenerade runt i Björklinge i två timmar, solen sken och det var så härligt ute:)


Vi stannade på en lekplats:

   Jordan tyckte det var fruktansvärt hemskt att gunga....han  blev alldeles panikslagen om jag råkade putta lite för häftigt, om gungan stod still och bara vajade lite i vinden var det ganska ok;=)

   Men han släppte inte taget om kedjan;)


Lovelia var inte still en sekund utan for fram och tillbaka och provade allt som fanns på lekplatsen:)


På vägen hem svängde jag in på ica för att handla, vi skulle ha , håll i hatten -  Varma mackor till middag...hm.

Patricia älskar räkstuvning på burk, och har pratat lyriskt om det ett tag så nu fick det bli så. Jag vet inte om jag riktigt kan kalla det för "mat" men mätta blev då alla:)


Jag är så less på att köpa lördagsgodis, det ska vara favoriter hit och dit och så finns de inte, och alla ska ha olika och alltid är nån sur för att just deras favorit inte finns..eller att nån hinner äta upp dem;) och alltid så ligger det sen kvar i en skål till nästa vecka..  så jag föreslog att de skulle få baka chokladbollar till lördagsgodis.

Inte trodde jag att de skulle gå med på det, men jodå  

  

Båda tallrikarna var fulla från början och ett fat står i kylen:)

Ojojojoj så gott det var!

Jag åt flera stycken:)


Lovelia gillade dem hon med:)

    


Och Jordan åt upp nästan hela innan han kastade resterna på golvet...

  


Här åker det sista ner ...Ingen som ser nåt va??

  

Lovelia ser helt galen ut;)


Nu är det ny vecka igen. Jag tycker det går så fort, det är liksom torsdag mest hela tiden på nåt vis;)

Måndagarna försvinner i röja efter helgen-dimman, tisdagarna är det massa aktiviteter, onsdagen är rätt lugn, torsdag musiklek med Jordan och fredag....ja men då är det ju liksom slut på veckan!


På onsdag kommer en målare hit för att ge oss en offert på att måla våran hall!!!

  

Den kan bara bli bättre:)  Ska bli så skönt!  Den är skitdåligt laserad, av oss   innan vi flyttade in och vi hann inte göra klart...ja ni fattar ju..

Det är HÖGT i tak och en trappa ner och vi har inta verktyg /stegar som funkar.

Nu, efter typ fyra år med fulhallen har vi då enats om att ta in proffsen:)

Men...de har väl inte tid förrän framåt jul eller så, nu när vi fått ändan ur vagnen;)


Jaja, vi får se:)


Nu måste jag hoppa i säng, sov så gott:)


 
 
Ingen bild

sussan

4 oktober 2010 09:22

ett tips på lördags godis, mina barn älskar morot o gurkstavar o dip, de frågar inte efter godis om jag föreslår det =) o gott är det, o lite nyttigt me ;)

 
Johanna

Johanna

4 oktober 2010 13:32

Skor är JÄTTEKUL :-) Jag håller helt med dig, om man handlar på skopunkten så MÅSTE man ju köpa tre par *haha*

Ha en fin dag!!!

http://grynisen.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

4 oktober 2010 15:59

Hej!
åhh vad glad jag blev när jag läste detta inlägg :D
en massa bilder och långt var det! så ska det vara ;)

//Elin

http://tomorrowendstoday.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards